Sinister 2 (2015)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Ciaran Foy
met Shannyn Sossamon, James Ransone en Robert Daniel Sloan

Een zorgzame moeder en haar negenjarige tweeling bevinden zich in een landelijk huis dat een geheim lijkt te herbergen. Hun levens komen in gevaar als blijkt dat in het huis de boze geest van Bughuul schuilgaat, die met angstaanjagende intensiteit tracht hen kwaad te doen.

avatar van 606
Buhguul schrijf je anders, namelijk bughuul

Bagul - Villains Wiki - Wikia - villains.wikia.com

avatar van Walter White
Vond het wel een goede film.

avatar van keimpeS
Vergeleken bij de eerste film is deze toch wel een stuk minder, maar toch heb ik me er nog prima mee vermaakt. Ik vond het acteerwerk wat matig, maar verder wel leuk en bekend verhaal...

avatar van Zwolle84
Héél erg slecht.

Waar het eerste deel ondanks z'n vele gebreken nog best fijn is, lijkt dit meer een parodie dan een sequel te zijn. De film wordt vooral genekt door een compleet gebrek aan sfeer, maar ook het slechte acteerwerk (vooral van die kinderen), het ongeïnspireerde verhaal en een flink tekort aan horror helpen niet mee.

Het wordt zelden tot nooit spannend, laat staan eng. Af en toe een boe-schrikmomentje en dat was het dan wel; van onderhuidse spanning is geen moment sprake.

Vooral Buhguul zelf komt er bekaaid van af. Waar hij in het vorige deel nog iets verontrustends lugubers over zich had, is hij hier gedegradeerd tot clown die af en toe zijn kunstje mag komen doen. Om over die 'creepy' kinderen nog maar te zwijgen; in de gemiddelde speeltuin lopen de rillingen me sneller over de rug.

Horror en sequels, het blijft een ongelukkige combinatie. Hopelijk blijft The Conjuring deze vernedering bespaard.

avatar van El ralpho
Children of the corn

Over Sinister 2 wordt heel negatief geschreven, maar in een lange treinreis van een paar uur met als een van de weinige opties deze naam op de harde schijf van mijn computer, ben ik toch blij dat ik deze alsnog een kans gegeven heb. De film trapt gelijk goed af met een scené waar ik recht van overeind schoot en de finale was op de laatste scené na (deze was een béétje too much!) toch aardig spannend.

Hoewel Bughuul hier inderdaad wel een lachertje aan het worden is, en ook wat te overdadig in beeld verschijnt blijft het personage gelukkig nog genoeg uit beeld om de rest van de film te redden. Deze redding komt onder andere in de vorm van het personage van Lucas Jade Zumann. Want wat een nare sfeer hangt er om dit kereltje heen! Ook het verhaal is helemaal niet zo slecht en Shannyn Sossamon is een aantrekkelijke leading lady die haar rol verdienstelijk invult. Ook veel van de getoonde tapes doen niet onder voor het origineel, al komen ze vaak minder hard aan omdat je na het origineel inmiddels wel weet wat je kunt verwachten Niet alles aan Sinister 2 is misschien creatief gevonden -de nadruk op leentjebuur bij Children of the Corn is hier wel héél sterk aanwezig, en de agressieve echtgenoot is een wel heel eendimensionaal personage- maar suspensie bevat Sinister 2 nog genoeg. Dit vervolg wordt dan ook onterecht afgeschreven.

avatar van Left4Dead
Deel één was een geweldige ervaring en beloond met 4** door mij.
Helaas komt dit deel daar nier aan toe, het acteerwerk was me een doorn in het oog.
De killings waren wel weer heerlijk bruut, maar het was allemaal veel minder sterk en pakkend/choquerend gebracht.

Voor mijn gevoel valt er meer uit Bughuul te halen dan hier is gebeurt.
Het verhaal verdiend een goede cast en regie.

avatar van Noodless
Qua sfeer en spanning duidelijk minder dan zijn voorganger. Het verhaal verloopt wat voorspellend en heeft minder enge scènes. Al brengen de getoonde tapes toch straffe killings naar voren. Maar de rest blijft wat braafjes. Ook het verhaal rond een vrouw met 2 kinderen die zich moet verbergen voor haar agressieve man vond ik niet echt passend en zwak uitgewerkt. De cast stoorde mij niet. 6/10

Tegenvaller.
Er is wel voor gezorgd dat er meer dan voldoende schrikmomenten inzitten in deze film maar dat was het dan ook. Er is nauwelijks sprake van een opbouwende spanning.
De kinderen acteren irritant en om wat meer diepgang in de film te brengen heeft men getracht wat problemen in de relationele sfeer toe te voegen. Maar ook dit slaat de plank volledig mis.

Hij was aardig maar ik vond deel 1 toch stukken beter. De films waar de kinderen naar kijken vond ik wel weer erg nasty om naar te kijken maar de onderhuidse spanning voelde ik verder niet zo.

Ik miste toch ook Ethan Hawke, die kan ik wel goed hebben in de meeste films waar hij in speelt.

avatar van Boeikens
Redelijk vervolg.

Minder dan zijn voorganger omdat het nergens vernieuwend is maar ook hier weer een best sfeervolle opbouw met enkele goede schrikmomentjes.
Het verhaal met sterk Children of the Corn tintje loopt vlot en kent enkele mooie kills maar is over de hele lijn vrij braaf qua gore.

avatar van U96
U96
Los van de eerste Sinister (2012) wel best een aardig horror filmpje, maar jammer genoeg vergelijk je het toch met het eerste deel en dan is deze film inderdaad niks vernieuwend en o zo voorspelbaar....

avatar van frolunda
Boeikens schreef:
Redelijk vervolg.

Kan ik me in grote lijnen bij aansluiten,al levert het totaalplaatje bij mij net een half puntje meer op. Vooral door de goede kills,vooral die met de rattenDie heb ik trouwens ooit ergens meer gezien.Iemand?.

frolunda schreef:

In deze bijvoorbeeld.
Deze martelmethode is al eeuwenoud die gehanteerd werd als doodstraf. Tja gezellig wordt het er niet door.

avatar van Filmkriebel
Ook in The Bone Collector dacht ik...

Filmkriebel schreef:
Ook in The Bone Collector dacht ik...

Uuhhhh, daar werd een slachtoffer met een mes "licht" bewerkt zodat die begon te bloeden.
Hierop kwamen de ratten af en knaagden het slachtoffer dood, was in een oud slachthuis.
In die film zaten ook aardige martelmomenten.

avatar van LOTR-lover
Mwah, helaas is Sinister 2 niet de gewenste opvolger van het origineel geworden. Het is sowieso altijd jammer als de originele cast niet meer terugkeert, maar het hoeft niet erg te zijn. In dit geval is het acteerwerk echter dramatisch gekelderd ten opzichte van het eerste deel. Ook is de spanning een stuk minder aanwezig, eigenlijk bijna niet. De film moet het puur van de paar jumpscares hebben, die op zich ook wel geslaagd zijn, maar daar blijft het dan ook wel bij. Gemiste kans!

4/10 (IMDB)

avatar van arno74
Film die Sinister met Children of the Corn probeert te mixen, wat niet helemaal slaagt. Het is duidelijk dat de inspiratie bij de producers na het eerste deel op was. Aanvankelijk is de film nog best aardig, maar door het steeds in herhaling vallen met het bekijken van videobanden slaat de verveling toe. Een magere 2,5*.

avatar van Zwolle84
arno74 schreef:
Het is duidelijk dat de inspiratie bij de makers na het eerste deel op was.

Zijn wel andere makers hè. Deel 1 is van topregisseur Derrickson, deel 2 van een onbekend iemand.

avatar van arno74
Ik maak er wel producers van . Beide zijn van (o.a.) Blumhouse Productions.

avatar van ambrosini
Deel 2 is niet even spannend als deel 2, maar de film gaat nu meer op detail in. Vandaar dat ik het toch 3 sterren heb gegeven. Ik vind het gaaf hoe ze al die korte filmpjes hebben gemaakt.. zowel in deel 1 en deel 2.

avatar van PoisonAngel
Aardige film, kijkt lekker weg op een zaterdagavond, maar ik vond deel 1 toch wel een stuk beter. De spanning en de sfeer zijn een stuk minder, net als het acteer werk. Ik heb betere horrorfilms gezien, maar ieder zijn/haar mening

middelmatig horrorwerkje dat nergens in de buurt komt van zijn voorganger, toch nog genoeg sfeer vertoont om niet in de diepte te zinken. De opgenomen tapes zijn van zulk gewelddadig realisme voorzien, dat ze voor een zieke meerwaarde zorgen.

Hoe de zoon op het einde erin geslaagd is zijn uiterst agressieve vader te overmeesteren en met een zak over het hoofd vast te binden aan een paal in een hooiveld, is me wel een onbegrijpelijk raadsel.

avatar van n00r
De eerste was beter ja maar dit is zeker geen slecht vervolg.

avatar van sinterklaas
Degelijk vervolgje, maar niet beter dan de eerste.

De vloek verplaatst zich naar het Zuiden van Amerika en een moeder trekt met zijn twee zoons in bij een boerderij ergens in de Middle of Nowhere. Op de boerderij heerst een vloek, een van de zoontjes krijgt visioenen van dode kinderen en Baghul komt ook zo nu en dan eens langs... Nouja, hoe je het wel kan bedenken.

Al neemt deze film wel een andere draai waarbij zoontje Dylan de voormalige kinderslachtoffers van Baghul kan zien (inclusief onze grote icoon zelf) Helaas wil dat op den duur niet echt meer eng of pakkend worden en is Baghul nu ook niet echt meer een middelpunt.

Maar dat neemt niet weg dat de blikfilms weer om te smullen waren en ook niks schuwden... creepy grammofoonplaten, storende radio's met duivelse boodschappen, Baghul die overal op kan duiken, die geluidopnames, de locaties, het toch nog wel donkere sfeertje met passende soundtracks... gelukkig wel genoeg dingen die de film konden redden. Alleen die kinderen (de hoofdzaak van de film) mochten van mij wel wat beklemmender worden neergezet en het einde mocht ook wel wat subtieler.

Al met al mocht dit vervolg er wel wezen.

Edit: zie dat dit van de regisseur van de sterke Ierse horrorfilm Citadel is....

avatar van Gang_Star
Aardig vervolg. Minder qua sfeer, maar toch nog geregeld spannend. Dit keer met meer schrikeffecten en meer screentime voor Bughuul. Niks nieuws qua verhaal, maar ondanks dat een zeer degelijk vervolg.

avatar van mikey
Extreem warrig verhaal verteld door een detective die allerlei theorietjes heeft over ene Boghuul, een WWF worstelaar. Huizen die een serie vormen van wantoestanden en rare coördinaten in Noorwegen. Al deze zaken lijken ook niet meer dan een kapstok voor de talloze gepresenteerde snufffilmpjes en wat melige schrekifficten.

Onzin.

avatar van Bottleneck
Net als bij het eerste deel vind ik de geluidsband het beste van Sinister. Lekker duister en distorted. Verder is het vrij tam allemaal (verhaaltje, sfeer en spanning). De nieuwigheid is er vanaf denk ik, die gezellige familie-filmpjes in combinatie met het verhaal.

Wat een slechte film is dit. Vage verhaallijn en de hoofdrolspeler mag wel eens wat acteerlessen nemen, irritant dat enig ongemak ook steeds zichtbaar gemaakt moet worden door zn hand over zn gezicht te halen. What has been seen..... Snel vergeten dit.

Weer bekeken en deze film blijft echt goed hoor... waarom zijn ze gestopt met het maken van een deel 3 en dan wel weer een deel 3 maken van insidious...jammer al hoewel ik die nog niet gezien heb dus dat komt nog. Ik vind Bughuul ook echt wel scary hoor. jammer.

frolunda schreef:

Game of Thrones:)