ad

Geregisseerd door: Ciarán Foy

Met onder meer: Shannyn Sossamon, James Ransone en Robert Daniel Sloan

Releasedatum: 20 augustus 2015

Over Sinister 2

"SOME THINGS YOU CAN'T UNSEE."

Een zorgzame moeder en haar negenjarige tweeling bevinden zich in een landelijk huis dat een geheim lijkt te herbergen. Hun levens komen in gevaar als blijkt dat in het huis de boze geest van Bughuul schuilgaat, die met angstaanjagende intensiteit tracht hen kwaad te doen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Tarkus

Raar vervolg op de eerste film vind ik.

Vond hem minder goed.

De cast is helemaal nieuw op één persoon na, maar het verhaal is heel verwarrend en minder goed, en dat was in de eerste film ook al niet het sterkste punt.

Voor mij hoeft er geen derde deel te komen, ken betere films in dit genre.

avatar van princesspeach

princesspeach

Rommelige film met verkapte totaal niet - enge Michael Jackson.

Toch half puntje hoger.. vond totaal niet erg dat die Zach dood ging hehe.

avatar van Shadowed

Shadowed

Minder vervolg.

Eerste deel had dankzij de tapes een grotere en heftigere impact om het lijf, terwijl het verhaal om de familie toen al niet al te sterk was. Hier hebben de tapes geen impact meer en dan zakt de film al snel wat in eigenlijk. Bedacht me hierna hoeveel beter het eerste deel daarom was.

De 'Baghuul' is nergens echt een hele dreigende verschijning en doet ook niet al te veel om eng te zijn, behalve wat jumpscares hier en daar blijven vooral de geestenkinderen wat in de spotlight als enge mensen, al zijn geen van allen echt heel eng hier.

Duidelijk ook vaak wat te jong om zo'n rol aan te kunnen voor die geestenkinderen. Al was Zumann wel goed op dreef, maar had duidelijk wat meer ervaring dan de rest. Het is ook wel erg gemaakt wanneer die kinderen soms de zin 1 voor 1 lijken af te maken. Krijgt daarmee een hoog Kwik, Kwek & Kwak gehalte en daarmee een kinderlijk sausje.

Verder hier en daar geslaagde scares en de tapes blijven allemaal wel degelijk naar om naar te kijken, al hebben ze geen echte impact meer omdat ze wel een stuk ongeloofwaardiger zijn. Kan een kind mensen ondersteboven over de vijver met krokodillen hangen? En dat zijn de puntjes die essentieel zijn hier.

Verhaal heeft een redelijk tempo maar het is eigenlijk dan gewoon de horror die zijn werk niet echt weet te doen. Daarmee is dat wel jammer, aangezien de reeks alle potentie had om heel eng te zijn, maar de vervolgen werken zelden ook echt, en dat bewijst zich hier wederom opnieuw.

Nog net aan 2,5*, maar de horror had gewoon beter gemoeten. Gelukkig is het acteren van de hoofdkarakters allemaal wel degelijk op niveau, op een aantal te onervaren acteurs en actrices na.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Onverwachte verrassing. Met horror heeft het niet zo gek veel te maken, maar sfeer is érg fijn. Jammer dat Bughuul zo weinig te doen heeft, maar soit... Leuk!

avatar van Daan258

Daan258

De 2e kijkbeurt wist de film mij helaas nog steeds niet te vermaken.

Het verhaal is rommelig, erg simpel en het mist de spanning en sfeer wat in het eerste deel erg goed was.