• 10.562 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: David F. Sandberg

Met onder meer: Lotta Losten

Gesproken taal: Zweeds

Plot Lights Out

"You shouldn't go to sleep tonight."

Een vrouw staat op het punt om naar bed te gaan. Als ze het licht in de gang uitdoet, ziet ze een vrouwelijk silhouet aan het einde van de gang staan. Als ze het licht weer aandoet is de figuur verdwenen. Maar als ze het licht weer uitdoet is de figuur dichterbij gekomen. Ze besluit het lichtknopje af te tapen zodat het aan blijft en gaat naar bed en kruipt helemaal onder de dekens.

logo tmdbimage

avatar van Shadowed

Shadowed

Lijkt op eerste hand een simpel filmpje. Sandberg zorgt echter wel voor effectieve spanningsopbouw en een creepy ontknoping. Duurt enkel 3 minuten, maar Sandberg laat in ieder geval zien een prima horrorregisseur te zijn.

avatar van John Milton

John Milton

Eens. Het lukt niet vreselijk veel mensen zich met een filmpje van 2,5 minuut Hollywood binnen te dringen, maar ik snap dat iemand aan de hand hiervan dacht: laten we deze jongen eens wat geld en tijd geven om iets langers te maken.

En nu weet ik dat ik tóch kennelijk kleine haartjes tussen mijn schouderbladen heb, ik voelde ze net overeind gaan staan.

avatar van King030

King030

kort maar krachtig

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Dit is inderdaad creepy. Blijkbaar dus ook een langspeelfilm van met dezelfde regisseur? Maar deze ene scène is toch wel de essentie. Zeer herkenbaar eigenlijk. Ik ben zelf een nachtbraker en controleer voor ik naar boven ga of alles er OK uit ziet. En dan doe ik het licht uit en ga ik de donker naar boven. Wat als daar ook iemand staat? ... Ik zal straks misschien even aan dit filmpje moeten denken Klein, maar erg effectief. Beetje dezelfde tred als de film "It follows", horror vertrekkende vanuit doodnormale situaties.