Cabin Fever 2: Spring Fever (2009)
Genre: Horror
Speelduur: 87 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Ti West
Met onder meer: Rider Strong, Noah Segan en Giuseppe Andrews
IMDb beoordeling:
4,3 (16.216)
Gesproken taal: Engels
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Cabin Fever 2: Spring Fever
"This time it's spreading."
Een gruwelijk, vleesetend virus dat zijn slachtoffers tot op het bot weet te verslinden, wist een gruwelijk eind te maken aan de vakantie van Paul en zijn vrienden. Het virus gaat echter nog steeds rond en komt terecht in het water, waardoor het zich nog sneller weet te verspreiden. Tijdens het eindfeest van een school komen de leerlingen hier al snel achter als een aantal aanwezigen ineens besmet worden met het afschuwelijke virus en het feest verandert in een groot bloedbad.
Externe links
Acteurs en actrices
Paul
John
Cassie
Sandy
June
Lucile
'Echo' the Stripper
Deputy Winston
Alex
Karen
Video's en trailers
Reviews & comments
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4086 stemmen
Hmm en waar is in deze film "hard animation" (google levert geen resultaten op
) te vinden dan?
Ik ken geen andere horrorfilm die een melig "komedie" cartoon intro en outro heeft. Dus vraag me af wat er feitelijk is aan jou beargumentering.
Als je een harde en bloederige (horror) animatiefilm hebt is wat anders dan zoiets inconsequent in een live action film te gooien.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Zijn er wel. Heb ze niet 1, 2, 3 bij de hand maar onlangs nog in Malice in Lalaland tegengekomen.
) in deze film te vinden dan?
??? 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4086 stemmen
Als jij die cartoons hard animaton wilt noemen heb jij wel een apart beeld van "hard". Zit niks explicitiets in die cartoons hier. Laatst Kenshin gezien, dat noem ik pas hard 
Malice in Lalaland is volgens mij halve porno, mag ook niet op deze site. Dus tsjah, het is maar wat voor voorbeeld je geeft. Ik vind dit iig geen normaal iets voor een horrorfilm.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Het is net als een horror/komedie, maar dan (voor een deel) live-action/animation.
Heeft in dit geval dan ook niets met expliciet of hard te maken, maar thematisch horror. Dat leek me wel duidelijk. 'Hard Animation' is, zoals ik al eerder zei, een benaming voor de horror-animatie, die soms gehanteerd wordt. Naam maakt ook niet uit verder..
Blij dat West tenminste eens iets anders doet, krijg hij een ''het is niet standaard genoeg'' tegenhang. Moet niet gekker worden 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4086 stemmen
Oh, dat ie iets anders probeert juich ik alleen maar toe natuurlijk. Maar voor mij werkt dit gewoon niet. Maar als personages soms 5 minuten over oninteressante, persoonlijk zaken met elkaar aan het bespreken zijn in een cheesy horrorfilm denk ik ook niet dat West het wel heeft begrepen. Ik had eigenlijk meer actie in de film willen zien.
Hmmm, ik denk dat je het een beetje overtrekt me de term hard animation. De eerste animatie heeft niets, maar dan ook niets met horror te maken en de tweede slechts lichtjes. Het enige wat deze animaties met horror te maken hebben is het feit dat ze voor en achter een horrorfilm geplakt zitten.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Cartoons zijn eigenlijk nog het leukst.
Wat een beschamende wanvertoning was dit voor de rest. Dat het met het origineel niet zo veel te maken heeft is tot daar aan toe, maar de poepflauwe personages en ronduit vervelende dialogen (mijn God wat waren die slecht geschreven) zorgden voor nogal wat ergernis. Zelfs Mark Borchardt kan deze turd niet redden. Erg, erg slecht gemaakt.
1*.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Ik doe altijd m'n best, reppie 
Overigens, van de wiki: writer/director Ti West requested to have his name removed from the film and replaced with the popular pseudonym Alan Smithee. Since he was not a member of the DGA his request was denied by the producers and he remains credited as the film's director.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4086 stemmen
Toch een behoorlijke auw voor de mensen die West prijzen om deze film hehe.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hoezo? Zijn redenen daarvoor waren gewoon plausibel. Beetje vreemd er al conclusies aan te hangen als in die paar regeltjes van otherfool niet eens in staat waarom West dat wou. Hij baalde dat zijn creatieve vrijheid beperkt werd tijdens de editting. Over een auw gesproken.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4086 stemmen
Ik lees het, best jammer dat otherfool selectief quote ja(is hij sowieso wel erg goed in).
Dit is de hele quote:
Dus je laat een halfje open voor de eventuele DC? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is wel een specialiteit van 'm ja
.
Creatieve genieën zijn altijd wat prikkelbaar als het om hun 'werk' gaat, hij moest het wat meer audience friendly maken maar hij heeft er nog genoeg gory stuff ingestopt. Het zal voor 90% wel zijn cut zijn maar is ie gepikeerd over die overige 10%. Ik snap het overigens wel van zijn kant. Meer rek zit er niet in het cijfer, of de DC, die we toch nooit te zien krijgen, moet compleet anders zijn.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Kom kom, het ging mij alleen om de negatieve kwaliteitsduiding, niet wie daar eventueel de schuldige aan is. Dat vechten jullie zelf maar uit. Daarnaast: een 'Alan Smithee' wordt eigenlijk alleen gebruikt als de regisseur vindt dat er te veel met zijn werk is gesold.
NB (weer wiki, over Alan Smithee): Dit kon slechts in die gevallen waarbij de regisseur kon aantonen dat de film een zodanige nabewerking had ondergaan, dat de film niet meer als zijn eigen werk gezien kon worden.
Het ene impliceert dus het andere.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heeft niets met negatieve kwaliteitsduiding te maken, eerder omdat West de film niet kon editten zoals ie wilde.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Voor mij is dat wel een negatieve kwaliteitsduiding. Als de regisseur het al niet veel vindt (om wat voor reden dan ook) belooft dat niet veel goeds.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het is gewoon grotendeels zijn visie, de kwaliteit staat bij hem niet ter discussie, wel zijn vrijheid om de film te cutten zoals hij wilde. Heeft niets te maken dat West het niet veel vond, hij is het niet eens met de cut, wel met de shoots. Zelf gaf hij aan dat hij de cut van nu niet slechter vind, maar dat het niet de cut is die hij voor ogen had. En als het op jouw CV komt wil je op zijn minst ook jouw visie uitademt.
Mitchy.
-
- 46 berichten
- 41 stemmen
Ik zie de komedie er wel van in.. maar wát een verschil met ''Cabin fever 1''. Daar waar ''1'' een (letterlijk) ziekelijke film was, is deze gewoon over de top. Acteerprestaties zijn af en toe toch wel om te lachen, en het gore was (bij mate) ook vrij amusant.. maar het was gewoon allemaal niet geloofwaardig meer, en begon dus te nijgen naar een (75 % komedie, 25 % horror). Sommige scenes waren ook gewoon totaal overbodig. Helaas!
2 *
eavymetal
-
- 397 berichten
- 529 stemmen
Cabin fever 1 was al niks, en Cabin fever 2 is (voor zover dat al mogelijk is) nog minder.
Het is jammer dat ik de film nog gekocht heb ook! 
xxc
-
- 296 berichten
- 136 stemmen
Bleh, goedkoop aftreksel van deel 1.
Cabin fever deel 1 vond ik goed.. Enorm sterk, lekkere sfeer. Het plaatje klopte gewoon. Ik had niet verwacht dat deel 2 deel 1 zou overtreffen, natuurlijk niet. Maar dat het zo erg zou zijn.. een schande.
Ik dacht al dat ik van iemand had gehoord dat hier ook een dosis humor in zou zitten, maar ik was er niet 100% zeker van.
Er zit inderdaad wel een dosis humor in, verborgen, maar soms ook totaal niet. En ja, dat vind ik jammer. Vooral als dat in deel 1 duidelijk niet was. Dan verandert het verhaal compleet en is het niet meer een echte 'afstammeling' van zijn voorganger.
Opzich wel jammer, het had een mooi vervolg kunnen worden.
Acteerprestaties zijn hier en daar wat gebrekkig, maar volgens mij is dit dan ook voor de helft van de cast de eerste film. Dat gevoel kreeg ik er bij in ieder geval..
Ik hoop dat ik hem snel vergeet
1,5*
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
''Mature-Themed Anime and Animation With An Edge Encompassing All Genres.''
El Loco
-
- 1114 berichten
- 2392 stemmen
Had gisteren nog eens zin in een horrorfilmpje. Cabin Fever van Eli Roth kon er nog mee door, dus de keuze was snel op Cabin Fever 2 gevallen. Niet dat ik zo’n hoge verwachtingen had over deze horrorfilm, maar soit, ik zou pas oordelen na het kijken.
Dat deze film een onvoldoende krijgt van mij ligt vooral aan de oersaaie opbouw. De opbouw duurt veel en veel te lang en de typische highschool praatjes boeiden me gewoon geen moment. Een beetje geleuter over wie er nu met een bepaald meisje naar het schoolbal mag gaan, wat natuurlijk resulteert in een klein knokpartijtje. Niet veel soeps dus. Nochtans had ik na de openingsscène met de bus en de cartoon intro nog een vrij goed gevoel, maar daar schoot al snel niet veel meer van over.
Qua ranzigheid valt het allemaal nog best mee. Dan vond ik nog de scènes waar John’s arm wordt geamputeerd en de nagel bij zijn vriend loskomt het ergst. Dat zijn dan zo’n dingen waar ik totaal niet tegen kan. De massale sterfscène op de dansvloer is dan weer iets waar ik helemaal niet meer van opschrik.
En natuurlijk moet er altijd aan een aantal clichés worden voldaan of de film wordt niet gemaakt. De 2 hoofdrolspelers, John en Cassie hebben toevallig als enigen (samen met het arrogante vriendje van Cassie) van de hele school niet van de besmette punch gedronken. En toevallig heeft de politie 1 deur vergeten te barricaderen, waardoor ze toch nog kunnen ontsnappen. Mijn vader die naast me zat en overigens niets van films kent, zei: Het moet weer allemaal juist lukken in een film.
Dat de acteerprestaties ondermaats gingen zijn, wist mijn kleine teen ook al op voorhand. Het zou leuk zijn dat er op zijn minst 1 personage is die het kijken nog waard is, maar ook dat is al te veel gevraagd.
Tja, een slechte horrorfilm meer om in de prullenbak te gooien
1* (voor de scène met het slijm uit de lul)
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Herziening gelijk een punt erbij.
Hoe ik dit ooit maar 3,0 heb kunnen geven snap ik niet.
Laten we beginnen met de grappige cartoon in en outro, leuke toevoeging.
De opbouw duurt inderdaad een beetje lang maar is niet storrend.
Waar Cabin Fever 1 het juist moest hebben van de goede setting, heerlijke sfeer, en goede spanning, draait het hier vooral om de gore.
Moet toegeven... Die is dan ook lekker nasty. Heerlijke gorestukjes met die lul, de nagel, en de ingeslagen kop door brandblusser.
Sfeer was verder ook prima, maar kan niet toppen aan deel 1.
4,0* is terecht voor deze film. Belachelijke score op MM trouwens.
Zijn er trouwens al plannen voor deel 3?
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Begint hoopvol met de aanrijding, die malle agent en een geanimeerde optiteling, maar wanneer het zich naar school verplaatst, wordt het ook meteen zo'n type film. Via een nageltje dat de kriebels geeft, komt er gaandeweg aardig wat viezigheid voorbij. Jammer dat het grotendeels verzuipt in puberale ongein als pissen, kotsen en spugen. Dat laatste heeft dan nog wel een aardig vervolg, maar zo'n scene als die in het zwembad is uiteindelijk toch vooral teleurstellend. Net als dit filmpje, dat ook nogal merkwaardig afsluit.
Nitrouz
-
- 433 berichten
- 232 stemmen
Cabin Fever krijgt 7 jaar later na de release van het eerste deel een vervolg. Dit tweede deel heeft echter niet heel veel te maken met het eerste deel, en is een eigenlijk wel een zelfstandige film te noemen.
Dit tweede deel is hartstikke prima door de combinatie van horror en humor. De film wordt nergens eng, maar wel vaak lekker smerig.
Het verhaaltje is interessant genoeg en de setting is hartstikke leuk zo tijdens het eindbal. De karakters zijn allemaal ook wel leuk en er is er geen een die irriteert.
De politieagent doet het ook weer prima, die zat meen ik ook in het eerste deel?
Ti West, voor mij bekend van The Roost brengt hier de kijker weer een prima horrowerkje dat blijkbaar niet voor iedereen is weggelegd, gezien het lage gemiddelde. Daar ben ik het niet mee eens, want ik vond dit een erg tof filmpje!
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Wat een geweldig filmpje weer van Ti West zeg. Heb me echt extreem vermaakt met deze hilarische horror. Cabin Fever 2 kent enorm veel hoogtepunten die variëren van gortdroge dialogen, uitgesproken door de meest idiote personages die ik in een lange tijd heb gezien tot erg aangename geanimeerde begin- en eindcredits. Ik heb me kostelijk vermaakt met dit kleine meesterwerkje dat echt een fantastisch bizar sfeertje kent en de gore ook geen moment schuwt. Erg leuk ook zo'n eindscène die compleet uit de lucht komt vallen (die Mexicanen
). Ti West bewijst hier voor de zoveelste keer dat een getalenteerd regisseur niet veel poespas nodig heeft om tot een topfilm te komen.
4,5*
Edit: heeft Ti West een patent op extreem ondergewaardeerde films of zo? Wat een idioot lage score zeg. Ongelofelijk.
brujeria
-
- 215 berichten
- 0 stemmen
mee eens Dutchtuga.
Ik wist helemaal niet dat deze film van Ti West was.
Ik had hem gedownload en begon er gisteren min of meer uit pure verveling aan.
En al na enkele seconden dacht ik:
hee, wat een aparte gave sfeer joh, dit is niet zomaar crap!
De volledig doordachte puike 70/80thies sfeer viel meteen op en jahoor: ik zag Ti West staan.
Van de kleuren van het highschool interieur tot de alom aaanwezige stijlvolle kleurenfilter:
het klopte allemaal.
ben alleen in slaap gevallen maar dat lag oprecht niet aan de film.
Dus ik kijk hem vanavond nog even af.
newG
-
- 956 berichten
- 2347 stemmen
Qua verhaal, acteren en dialoog eigelijk geen goede film. Het concept sprak me wel erg aan, maar de uitwerking was gewoon niet goed genoeg. Mijn 2.5* zijn dus voornamelijk voor de goede effecten (die soms echt wel te ranzig zijn, zoals bv die vingernagel ) en de look van de film (een beetje grindhouse zonder dan echt te overdrijven zoals in Planet Terror)
2.5* van een horrorfan
Edie
-
- 3185 berichten
- 1220 stemmen
Vreemd dat deze film zo'n laag gemiddelde heeft, genoeg gore in de film en af en toe best leuke one-liners. Zoals die opmerking van die nachtchef _O- Voor de liefhebbers van horror toch zeker een film om eens gezien te hebben, doet niet zoveel onder voor het redelijke eerste deel. Meteen nieuwschierig geworden naar ander werk van West.
3.5*
dammit
-
- 234 berichten
- 93 stemmen
ik moet eerlijk zeggen het einde is echt heel sterk,okee nee ik lieg dit is echt het slechste einde wat ik tot nu toe gezien heb. Slaat echt helemaal nergens op .......
Pre- en sequels

Cabin Fever: Patient Zero
2014
52 reacties

Cabin Fever
2002
527 reacties
Het laatste nieuws

Sciencefictionfilm 'Source Code' met Jake Gyllenhaal is vanavond te zien op televisie

SkyShowtime verhoogt prijzen van abonnementen in Nederland

Felle reacties op Kanye West-concert: Netflix-docu belicht de omstreden artiest

'Wuthering Heights' mag je niet vergelijken met de klassieke roman: 'Het is gewoon een fantasie'
Bekijk ook

Black Snake Moan
Drama / Romantiek, 2006
237 reacties

Fritt Vilt II
Horror, 2008
66 reacties

Cemetery Junction
Komedie / Drama, 2010
80 reacties

Wolf Creek 2
Horror / Thriller, 2013
96 reacties

Nine Days
Drama / Fantasy, 2020
15 reacties

Paranormal Activity 3
Mystery / Horror, 2011
357 reacties
Gerelateerde tags
deputyvriendinmiddelbare schoolzwembadprommiddelbare school studentschool principalbloodbath virusbottled waterhazmat suithigh school promgirl survivesgirlfriend survivesdead studentsdead high school studentsschool principal shot in the head
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








