In Fear (2013)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Mystery

geregisseerd door Jeremy Lovering
met Alice Englert, Allen Leech en Iain De Caestecker

Verdwaald in een doolhof van landweggetjes met enkel hun voertuig als bescherming, worden Tom en Lucy geterroriseerd door een onzichtbare kwelgeest die hun grootste angsten uitbuit. Uiteindelijk beseffen ze dat ze het kwaad binnengelaten hebben. Het zit reeds in hun wagen.

avatar van huiguh
Elchapo schreef:
Het lijkt in het begin een spannende film,na 30 min. Had ik zoiets van: na 3 keer fout te zijn gereden was ik naar huis gegaan........nee,té ver gezocht dit verhaaltje.2 stars.

Precies

Begin ging nog wel, maar daarna kakt het snel in.
Ik zit niet te wachten op een uitgekauwd verhaal op een presenteerblad. Maar nu blijft het allemaal wel erg onduidelijk waarom ze dit overkomt, en of er nu 1 of meerdere 'daders'zijn (lijkt me namelijk van wel).

avatar van john mcclane 2
Bijna niet door heen te komen .
Bijna het hele eerste uur , Zie je een duf stel , door wat onopmerkelijke grint weggetjes en paadjes rijden .
Hier en daar een hint , van spanning , maar meestal blijkt het een vogelverschrikker
Pas na een uur , zien we wat er aan de hand is , en dan loopt de spanning iets op .
Maar niet genoeg om deze saaie 85 minuten te redden , het leken wel twee uur ( de speel lengte )
Kan je rustug links laten liggen .

avatar van Flat Eric
Voor het boeken eerst Tripadvisor checken!

Wat een leuk uitje had moeten zijn eindigt in een nachtelijke nachtmerrie op het platteland. Een minimalistische thriller / horror en in feite afspeelt op één plek. Namelijk in de auto met af en toe een plasstop. Het geeft de film een claustrofobisch tintje. Tel daar de onvermijdelijke irritaties bij op van 2 mensen die te lang in een auto zitten onder vervelende omstandigheden en je hebt er een psychologisch tintje aan toegevoegd.

avatar van HollandGermany
Ik ga hem eens kijken. "Uiteindelijk blijkt het kwaad in hun wagen te zitten" in de beschrijving. Is dat uiteindelijk alsin de laatste 5 minuten van de film? Want ik dacht dat er geen spoilers toegestaan waren hier.

avatar van Mercurio
Aardige horror thriller. Niet alles voorgekauwd, maar ik vond het mystery gehalte wel meevallen. Laatste twee regels van de beschrijving zijn wel degelijk spoilers.