Lost River (2014)

Fantasy / Thriller

geregisseerd door Ryan Gosling
met Christina Hendricks, Saoirse Ronan en Eva Mendes

Tegen de achtergrond van een surrealistisch landschap van een verdwijnende stad, wordt Billy, een alleenstaande moeder van twee kinderen, in een macabere en duistere fantasiewereld gezogen. Haar achttien jaar oude zoon Bones ontdekt een geheime weg die leidt naar een onderwaterstad. Zowel Billy als Bones zullen diep in het mysterie moeten graven indien ze hun familie willen redden.

avatar van horizons
Alathir schreef:

Lost River heeft heel wat invloeden. Dat zie je onmiddellijk. Een beetje Lynch, maar toch vooral van Refn denk ik dan. Drive, maar in grotere mate The Neon Demon en zeker Only God Forgives. Beetje een

The Neon Demon kwam na Lost River. Dus Gosling beinvloed Refn terug?

En dit:
nummer2 schreef:

Maar eigenlijk wil ik alleen voor deze dansscene + soundtrack al 5 sterren geven.... Lost River dancing theatre, best scene. - YouTube

Blijft mooi.

(verwijderd)
horizons schreef:

En dit:

Blijft mooi.

Ja, echt heerlijk! Krijg weer zin in deze film alleen door die scene al.

avatar van Alathir
horizons schreef:

The Neon Demon kwam na Lost River. Dus Gosling beinvloed Refn terug?

Klopt, en ja vast en zeker dat ze elkaars werk bekijken. Best buddies zoals ze zijn: Bromance

avatar van Naomi Watts
Basto schreef:

En wordt het niet eens tijd voor herziening?

Goed, dat je het zegd. Herziening is way overdue, ga er deze week eens ruimte voor proberen te vinden. Blijf dit nog 1 van mijn vreemdste tegenvallers.

avatar van joolstein
Het regiedebuut van Ryan Gosling is niet perfect maar wel prettig gedurfd. Een verzameling gelukte en minder gelukte scènes die maar geen geheel willen vormen. Waarbij de kracht van de film ligt in de prachtige shots en niet in de vertelling. Het aantrekken van een getalenteerde scriptschrijver had hierbij misschien meer uitkomst kunnen bieden. Nu vliegt de film alle kanten op, en gezien de wat platte karakterontwikkelingen lijkt Gosling alleen maar een sfeer te willen neerzetten. Opvallend vaak doen scenes en sfeer ook denken aan invloeden van zijn voorbeelden. Op technisch vlak was de film verder prima in orde. Bovendien heeft hij een knappe cast samen weten te krijgen (het is natuurlijk ook handig als je vrouw Eva Mendes is) en weet duidelijk ook heel goed hoe hij ze op hun best kan krijgen. Slecht is de film niet, evenwichtig evenmin maar Ryan Gosling levert in ieder geval een opvallend regiedebuut af.