Genre: Fantasy / Thriller
Speelduur: 95 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Ryan Gosling
Met onder meer: Christina Hendricks, Saoirse Ronan en Eva Mendes
IMDb beoordeling:
5,7 (19.971)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 30 april 2015
On Demand:
Bekijk via CineMember
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Lost River
"Dive deep into the underwater town."
Tegen de achtergrond van een surrealistisch landschap van een verdwijnende stad, wordt Billy, een alleenstaande moeder van twee kinderen, in een macabere en duistere fantasiewereld gezogen. Haar achttien jaar oude zoon Bones ontdekt een geheime weg die leidt naar een onderwaterstad. Zowel Billy als Bones zullen diep in het mysterie moeten graven indien ze hun familie willen redden.
Externe links
Video's en trailers
Reviews & comments
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
Jammer van de titel wijziging, die nu maar weinig bijzonder klinkt. 'How To Catch A Monster' was toch zoveel beter?
Afwachten wat het geeft met Gosling achter de camera, die zowel het scenario heeft geschreven. Maar deze krijgt alvast zijn première op het Cannes filmfestival. Ben hier erg benieuwd naar.
Zandkuiken
-
- 1746 berichten
- 1432 stemmen
Ook wel enorm benieuwd, een complete flop kan het al bijna niet meer worden met Debie aan boord.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Film v/h jaar, noteer die maar al vast.
Door de naamswijziging er later achter gekomen dat ie dus al op de site stond. Al vind ik de nieuwe titel wel beter, na het script al een paar keer gelezen te hebben. Film heeft alles om de film v/h jaar te worden.
. Debie all over the place. So much jizz.
Capture 1, Capture 2, Capture 3, Capture 4, Capture 5, Capture 6
Een Spring Breakers zal het niet worden, want dat zal Debie's magnum opus blijven maar dit zal wel de visuele leegte kunnen opvullen en erg dichtbij komen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Pretty fucking sweet. Fijn, dat deze scene de 'first draft' van het script overleefd heeft. Een van de meest intrigerende passages van het script imho.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Cinematografisch dik in orde, maar verder een miskleun blijkbaar.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niet laaiend enthousiaste reacties vanuit Cannes, maar wel veel 'positive notes' van mensen die ik serieus neem. Je weet op voorhand dat style over substance en impressionistische films op verdeeldheid stuiten. Veelbelovend. Lost River nog steeds op koers de beste film van het jaar te worden.
3 2 1 cut
-
- 1067 berichten
- 98 stemmen
Reacties uit Cannes op Nu.nl:
Ryan Gosling uitgejouwd om regiedebuut | nu.nl/film | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Lijkt mij nou niet de bedoeling een Nu.nl artikel te plaatsen hier, met geen enkele link.
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
Aan die reviewstukjes te lezen zijn dat gewoon allemaal debielen die niets van film snappen. Reviewers die hun mening over een film enkel kunnen vormen op basis van het al dan niet volgen van heilige regeltjes van film, zijn voor mij gewoon lachwekkend. Ze mogen ook is gaan stoppen met zich beter te voelen dan acteurs die willen regisseren (Want dat zijn ze waarschijnlijk allesbehalve).
Geen nood dus, integendeel!
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
De teaser/trailer laat in ieder geval zien dat Gosling naar Refn's manier van filmen heeft gekeken.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Aan die reviewstukjes te lezen zijn dat gewoon allemaal debielen die niets van film snappen.
Da's een indrukwekkend oordeel van iemand ie de film nog niet gezien heeft.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dus niet. Camerawerk is Benoit Debie ten voeten uit.
Helemaal mee eens timmienoelie . Stoort mij ook, die conventionele en traditionele denkwijzes en alles wat daar van afwijkt de grond in boren. En dat zijn "critics". Oh boy..
Da's een indrukwekkend oordeel van iemand ie de film nog niet gezien heeft.
Daar hoef je de film niet voor gezien te hebben hoor.
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
Da's een indrukwekkend oordeel van iemand ie de film nog niet gezien heeft.
Dat oordeel staat volledig los van het feit of ik de film gezien heb of niet...
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Daar hoef je de film niet voor gezien te hebben hoor.
Vindt 't eerlijk gezegd onnozel gedrag, iemand een 'debiel' noemen m.b.t. iets dat jijzelf nog niet eens hebt mogen zien. Je slaat direct twee stappen over om een conclusie te trekken dat haast persoonlijk wordt. Daarbij de kwestie dat timmienoelie de film nog niet eens gezien heeft; komaan zeg.....
Dat oordeel staat volledig los van het feit of ik de film gezien heb of niet...
Nogmaals, en ik citeer "...die niets van film snappen." Hoe kan jouw reactie nog los staan van de film, als jij enige kritiek in desbetreffende recensies automatisch als overbodig/irrelevant aanvinkt? Wat als jij later, na 't daadwerkelijk zien van de film, dezelfde problemen hebt die zij eerder aangaven in hun 'debiele' mening?
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Lijkt mij nou niet de bedoeling een Nu.nl artikel te plaatsen hier, met geen enkele link.
Klopt. Ik heb het vervangen door de link.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vindt 't eerlijk gezegd onnozel gedrag, iemand een 'debiel' noemen m.b.t. iets dat jijzelf nog niet eens hebt mogen zien. Je slaat direct twee stappen over om een conclusie te trekken dat haast persoonlijk wordt. Daarbij de kwestie dat timmienoelie de film nog niet eens gezien heeft; komaan zeg.....
Ik snap wat je bedoeld hoor, en er valt wat voor te zeggen maar ik heb ook nogal belachelijke constateringen van critics voorbij zien komen. Zoals bvb de conclusie dat Ryan Gosling overduidelijk een beginner is omdat de film fragmentarisch is en Gosling niet de kunde heeft van die scenes een geheel te maken. Terwijl Gosling altijd heeft aangegeven dit bewust te doen om een dreamlike feel te creëeren. Er komen wel wat domme vooringenomen statements voorbij. Al heb je natuurlijk gelijk dat dergelijke conclusies ook wat voorbarig zijn.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
't Blijft natuurlijk allemaal subjectief, uiteindelijk. Echter vindt ik 't 'modder gooien' pas done als beide partijen vanuit dezelfde plek beginnen, wat op dit moment nog niet 't geval is.
3 2 1 cut
-
- 1067 berichten
- 98 stemmen
Lijkt mij nou niet de bedoeling een Nu.nl artikel te plaatsen hier, met geen enkele link.
Ik had de tekst van de app van NU.NL. Werd geen link bij gegeven. Vandaar ! Ik heb de moderator er voor bedankt.
En dan nu weer 3 2 1.. Action...
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Ik snap wat je bedoeld hoor, en er valt wat voor te zeggen maar ik heb ook nogal belachelijke constateringen van critics voorbij zien komen. Zoals bvb de conclusie dat Ryan Gosling overduidelijk een beginner is omdat de film fragmentarisch is en Gosling niet de kunde heeft van die scenes een geheel te maken. Terwijl Gosling altijd heeft aangegeven dit bewust te doen om een dreamlike feel te creëeren. Er komen wel wat domme vooringenomen statements voorbij. Al heb je natuurlijk gelijk dat dergelijke conclusies ook wat voorbarig zijn.
Met beginnende filmmakers en schrijvers heb je toch vaak van dit soort opmerkingen dat het nog aan de rommelige kant is? Nu lijkt het wel alsof jij de film sowieso al goed gaat vinden omdat het een gestileerde en niet conventionele film is terwijl deze nog altijd tegen kan vallen. Ik ben wel fan van Gosling en Debie maar pas als ik de film heb gezien dan vorm ik mijn mening, dat nog helemaal blanco is over de film. Ik neem critici ook helemaal niet serieus, is een uitstervend beroep die elk jaar weer zeggen dat het een fantastisch filmjaar is geweest om enigszins nog relevantie te benadrukken van hun vak terwijl we allang naar een tijd toegaan waar de gewone mens fungeert als reviewer.
Ik ben wel benieuwd naar deze film al moet ik eerlijk zeggen dat de trailer/teaser al een ontzettende fragmentarische bedoeling is waar ik niet echt enthousiast over wordt. Dus ja of die critici nou allemaal traditionele, conventionele, ouderwetse pannenkoeken zijn die niets van film snappen moeten we maar even afwachten toch?
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
Vindt 't eerlijk gezegd onnozel gedrag, iemand een 'debiel' noemen m.b.t. iets dat jijzelf nog niet eens hebt mogen zien. Je slaat direct twee stappen over om een conclusie te trekken dat haast persoonlijk wordt. Daarbij de kwestie dat timmienoelie de film nog niet eens gezien heeft; komaan zeg.....
Nogmaals, en ik citeer "...die niets van film snappen." Hoe kan jouw reactie nog los staan van de film, als jij enige kritiek in desbetreffende recensies automatisch als overbodig/irrelevant aanvinkt? Wat als jij later, na 't daadwerkelijk zien van de film, dezelfde problemen hebt die zij eerder aangaven in hun 'debiele' mening?
Weet zelf uiteraard niets over die mensen die deze negatieve kritiek uitten, debielen of niet. Die uitspraak van me was eerder om te provoceren dan wat anders. Maar dat doet er niet toe.
De redenen van de betreffende reviewers voor het feit dat ze de film niet goed vonden, zou ik nooit zelf aangeven. Als ik Lost River slecht vind, zal dat naar alle waarschijnlijkheid om een andere reden zijn. Zal ik even elk reviewfragment uit het artikel bespreken om dit duidelijk te maken?
"een samenraapsel van dingen die Gosling eerder op het witte doek heeft gezien, en niet werkelijk heeft meegemaakt".
Belachelijk. Alsof een regisseur zijn eigen leven moet portretteren... Alsof het onderwerp van een film nooit films als dusdanig mag zijn...
"Als Terrence Malick en David Lynch een liefdesbaby hadden verwekt die vervolgens zou worden gekidnapt en herhaaldelijk in het gezicht getrapt door Nicolas Winding Refn, dan zou je iets krijgen als Lost River"
Alsof een regisseur geen invloeden mag hebben en die dan ook tonen...
"Als een kapsel van tweehonderd en een zonnebril van negenhonderd dollar voor een hoop geld in Detroit op straat zouden mogen kakken, dan zou het resultaat deze film zijn"
Uitstekend geval van op de man ipv bal spelen. Geeft me eerder de indruk dat deze persoon gewoon zeer jaloers is op Gosling's leven en niet echt een geweldige criticus is.
"Maar het is wel duidelijk dat dit zijn regiedebuut is. Hij bouwt geen scènes op maar dumpt acteurs simpelweg in situaties in de hoop dat daar spontaan een diepzinnigheid uit voortkomt."
Alsof een regisseur zijn scènes moet opbouwen zoals duidelijk aangegeven staat in het Handboek: ''Hoe maak ik een film?" voor dummies of iets dergelijk... Alsof hij de kijker niet wat mag verwarren met scènes die niet meteen te plaatsen zijn. Maar nu begeef ik me al op gevaarlijk terrein, want, zoals je zegt, ik heb de film niet gezien. Dus mag ik logischerwijs niets zeggen over zogenaamde scènes uit Lost River.
Hoop dat je nu inziet dat mijn kritiek op deze critici niets te maken heeft met Lost River, maar veel meer met film in het algemeen. En hoe mensen er naar kijken in contrast met hoe ze er naar zouden moeten kijken. Maar dat laatste klinkt waarschijnlijk ook weer betweterig. Tja... internetfora...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nu lijkt het wel alsof jij de film sowieso al goed gaat vinden omdat het een gestileerde en niet conventionele film is terwijl deze nog altijd tegen kan vallen. Ik ben wel fan van Debie
Same here, en voor mij is dat genoeg reden om er heel veel van te verwachten maar meer dan hoge verwachtingen zijn het niet hoor). Natuurlijk is het geen zekerheidje a la Spring Breakers (daarvoor is de gehele crew te lastig in te schatten).
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
even zeggen: deze film kan uiteraard onconventioneel én slecht zijn. Uiteraard.
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Al moet je wel toegeven dat Lynch en Refn scenes wel opbouwen, handboek of niet.
Maar ik heb vrij weinig aan deze zogenaamde coole oneliners over deze film van mensen die ik totaal niet ken of wat hun smaak is en daardoor compleet irrelevant zijn voor moi.
Nergens een uitgebreide review van een paar honderd woorden die het wat dieper beschrijft?
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1576 stemmen
Film v/h jaar, noteer die maar al vast.
Niks film van het jaar. Volgens het NRC kunnen de prachtige beelden van Benoit Debie het belabberde scenario - dat uit de pen van Gosling zelf kwam - niet verbloemen.
Nu.nl nam je niet serieus, NRC wel?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
"niet volledig goed maken", dat is nogal een nuanceverschil. Ik vind een scenario niet imperatief, en als ze stellen dat Debie het scenario niet volledig kan goed maken is dat voor mij des te meer aanleiding er met een positief gevoel naar uit te kijken. Zoals ik al zei, de critici waar ik me wel wat van aantrek, zijn toch gematigd positief tot zeer enthousiast. Al kan het nog tegen gaan vallen natuurlijk maar vind de bevindingen tot dusver niet alarmerend. Al heb je gelijk dat film van het jaar schromelijk overdreven is, maar dat is de hyperbool modus van een Debie groupie die aan staat.
Voor de rest kan ik - op slordigheidjes na - niets opvallends ontdekken in het artikel.
Bekijk ook

World of Tomorrow
Animatie, 2015
1 reactie

Demolition
Drama, 2015
117 reacties

Blue Valentine
Drama / Romantiek, 2010
173 reacties

20,000 Days on Earth
Documentaire / Drama, 2014
36 reacties

Lured
Misdaad / Thriller, 1947
5 reacties

L'Étrange Couleur des Larmes de Ton Corps
Thriller / Mystery, 2013
44 reacties
Gerelateerde tags
gas stationunderworldpsychopaatdemolition surrealismevloeklost city landelijk gebiedjunkyardhouse of horrors desolationneo-noirneo 80s
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









