L'Étrange Couleur des Larmes de Ton Corps (2013)

Alternatieve titels: The Strange Color of Your Body's Tears | The Strange Colour of Your Body's Tears

België / Frankrijk / Luxemburg
Thriller / Mystery

geregisseerd door Hélène Cattet en Bruno Forzani
met Elsebeth Steentoft, Sam Louwyck en Klaus Tange

Michel keert terug naar Brussel van een zakenreis. Bij aankomst in zijn appartement stelt hij vast dat zijn vrouw Edwige is verdwenen. Zijn angst wordt nog verder aangewakkerd door een raadselachtige detail: ondanks het feit dat zijn flat helemaal leeg is, is de veiligheidsketen bij het slot van binnenuit vastgemaakt! Michel start zijn eigen onderzoek en ondervraagt de andere huurders om meer over de vreemde gebeurtenissen te weten te komen. Maar hoe verder hij komt, hoe meer hij bekneld raakt in een fantasiewereld.

Zwolle84
Wil hem toch nog eens opnieuw proberen, ook omdat Amer wél aansloeg. Jammer alleen dat hij niet met Engelse subs op regio B BD te krijgen is.

avatar van John Milton
Kan me goed voorstellen dat je ook een beetje in de stemming moet zijn voor dit, hoor. Tegen die subs loop ik bij hun laatste film aan, hij is prima op VOD verkrijgbaar (op Franse sites), maar niet met subs. En zo goed is mijn Frans nu ook weer niet.

John Milton schreef:

Bedoel je Leichen unter brennender Sonne?

Zwolle84
Jezus Christus, Der Tod weint rote Tränen...

#hoedan

avatar van John Milton
Haha, ja die bedoelde ik!

Maar wederom geen Engelse subs en helaas alleen fysieke drager...

Wel nagesynchroniseerd...

avatar van John Milton
Nog erger. En verschijnt sowieso pas in juni zie ik nu. Waar zag je dat nagesynchroniseerd aan?

Zwolle84
Aanname. Bij die vorige is dat ook. Volgens mij (vrijwel) altijd daar, zeker als de titel naar het Duits 'vertaald' is.

avatar van John Milton
En dan ook niet het originele geluidsspoor erbij? Dat zou ik (ook als Duitse filmliefhebber) bijzonder kwalijk vinden. Maar we dwalen nu wel af...

Jawel, Frans en Duits.

Ik heb hem wel op eBay kunnen vinden, een UK release van 2014

Geweldig. Macaber, en vooral de onnavolgbare, herkenbare stijl is hier groots. Zelfs de verhaallijn is aardig te volgen, en minstens zo bizar. Ik ben fan van dit duo.

avatar van Fisico
Boeiende mystery thriller die vooral oogverblindend is omwille van zijn visuele effecten waarbij kleurgebruik en ronddraaiende silhouetten in het oog springen. Visueel zeker een pareltje en zeer de moeite. Het geeft de film extra cachette. Misschien net iets te veel allemaal, voor sommigen misschien wat overdaad. Ook de sound was een meerwaarde.

Niet alleen de effecten sloegen aan, maar ook het decor was met al zijn kunstige details een streling voor het oog.

Inhoudelijk aanvankelijk even interessant, maar na een tijdje kon ik er kop noch staart aan krijgen. Beetje rommelig in die zin dat ik het vond verspringen van tak tot tak. Ik was niet meer mee. Op de duur wist ik niet waar het verhaal nou eigenlijk heen wou. Surrealistisch, mysterie met dromen en realiteit door elkaar. Moeilijk te volgen wat jammer was.