• 10.591 nieuwsartikelen
  • 8.967.838 stemmen

20,000 Days on Earth (2014)

Documentaire / Drama | 97 minuten

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 30 oktober 2014

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot 20,000 Days on Earth

De 20,000ste dag in het leven van Nick Cave: van het geluid van zijn wekker tot een nachtelijke wandeling langs het strand na afloop van een concert. Cave bezoekt onder meer zijn psychiater, zijn opnamestudio en zijn eigen archief. Onderweg van de ene locatie naar de andere stappen vrienden als Kylie Minogue en Blixa Bargeld bij hem in de auto, herinneringen ophalend aan hun gezamenlijke verleden. De film combineert fictie en werkelijkheid.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Basto

Basto

Geweldige docu met een heelijke cinematografische stijl.,eerlijk, inzichtelijk en op een bepaalde manier zou het een mockumentairy kunnen zijn, omdat het gewoon te goed is voor een muziek docu. Een intrigerend portret van een groot artiest.

avatar van MarcellaLibra

MarcellaLibra

Zeer fraai vormgegeven docu, Nick Cave is altijd al moeilijk te doorgronden en dat is hier niet anders, maar heerlijke stijl.

avatar van de grunt

de grunt

Nick Cave and The Bad Seeds in april 2020 naar Ziggo Dome !!!

avatar van Noud

Noud

Pretentieus gelul

Ik ben niet meer gaan kijken want anders blijf ik niet meer van zijn muuziek houden

avatar van mrklm

mrklm

Onconventioneel, pakkend portret van de schrijver en frontman van Nick Cave & The Bad Seeds begint op zijn 20.0000e dag op aarde. Uiteraard zien we hem met zijn band in de studio tijdens de opnames voor het album Push the Sky Away en daar waar hij zich het meeste thuis voelt: op het podium. Unieke muzikale, deels gedramatiseerde en prachtig gefilmde documentaire is meeslepend van begin tot einde, ook als je niet bekend bent met het werk van Nick Cave. Want ook dan zul je waarschijnlijk alles willen doen om één van zijn optredens mee te maken.

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Een aantrekkelijke en spirituele documentaire over Nick Cave. Deels fictief en deels autobiografisch. Voor de echte muziekliefhebbers het bekijken waard.

3,0 *