• 8.251.810 stemmen

Met onder meer: Rebecca De Mornay, Shawn Ashmore en Briana Evigan

Releasedatum: 5 mei 2011

Plot Mother's Day

"Don't Misbehave."

Daniel (Frank Grillo) en Beth Sohapi (Jaime King) hebben een stel vrienden uitgenodigd voor hun house warming, maar lang duurt het feestje niet. Drie losgelagen broers, waarvan één zwaargewond, vallen het huis binnen na een overval die niet volgens plan ging. Om hun schuilplaats geheim te houden zit er niets anders op dan iedereen te gijzelen. Dan is het wachten op hun moeder (Rebecca De Mornay), die door hun zus Lydia (Deborah Ann Woll) naar het huis wordt gebracht om het commando over te nemen. De komst van de keurige dame geeft de gijzelaars nieuwe hoop, maar die verdwijnt als sneeuw voor de zon als ze haar ware, sadistische gezicht laat zien. Iedere poging om een einde aan hun hachelijke situatie te maken wordt snoeihard, bloederig en genadeloos door haar en haar zoons afgestraft...

imageimage

Gina Jackson

Treshawn Jackson

avatar van Shinobi

Shinobi

"I'm proud of my boys, they never forget their momma."

Met het origineel ben ik niet bekend, maar ik vind deze remake echt zwaar tegenvallen. Ik had het allemaal veel grimmiger en viezer verwacht, maar wat ik aanschouwde was maar een tamme en matige thriller.

Weliswaar begint het nog wel enigszins goed met de zoons die het huis binnenvallen en uiteraard later met de komst van de moeder (uitstekende rol van Rebecca De Mornay), maar de film verzand daarna helaas in allerlei onwaarschijnlijkheden en idiote situaties. Waardoor ik vaak meer aan het lachen was om de stompzinnigheid van de acties i.p.v. te zitten sidderen om wat er daadwerkelijk gebeurd.

De film duurde ook nog eens te lang waardoor mijn aandacht geregeld verslapte, gelukkig wordt dit nog wel enigszins goedgemaakt door enkele brute scènes.

Dat de verscheidene personages zowat allemaal inwisselbaar zijn helpt ook niet echt mee.

2,0 Sterren.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Vet horrorfilmpje van Bousmann, die ook met volle zin de Saw-reeks voortzette. Daarna werd het tijd om zelf eens wat te gaan maken. Mother's Day is weer een lekkere gestoorde horror dat de term: "ingesloten in een huis met psychopaten" weer eens degelijk oppoetst. Alleen wisten Daniel en Beth niet dat "hun" huis, oorspronkelijk van 3 psycho broertjes en een hele gestoorde moeder was.

Zo vieren ze dus een housewarming met hun vrienden, met veel drank en foute muziek. Maar dat feestje is gouw afgelopen wanneer die drie broers na een overval arriveren. Dat is een begin van een nachtmerrie. Er lijkt toch wel een beetje hoop te zijn voor de vrienden wanneer er een keurige dame arriveert. Maar dat is nog wel de grootste denkfout die ze hadden kunnen maken. Want het is weliswaar de moeder (uitstekend neergezet door Rebecca De Mornay) van de drie broertjes, die toch wel veel zieker en gestoorder is. Deze kan echt wel in het rijtje naast psychobitches als La Femme. Vooral die emotieloze kop van haar is al eng genoeg. Het aaneenschakeling van zeer pijnlijke momenten die de vrienden moeten ondergaan is hierbij dus echt begonnen.

En als fanatieke gore liefhebber zul je zeker niet teleurgesteld zijn want het gaat er hier behoorlijk heftig, ranzig en zeer pijnlijk aan toe (vooral die scene met dat kokend water, dat brandende haar, of die biljartbal,,) zonder dat moedertje lief ook maar een spier vertrekt (ze word wel overdreven emotioneel als een van haar zoons een schrammetje oploopt) Daarnaast nog een paar verrassende momenten bijv: dat uiteindelijk alles gewoon voor de lol is gedaan in plaats van het geld waar de broers naar zochten in het huis en dat een van de vrienden een verrader is, en zelfs voor wat actie is er nog wat ruimte. Je hebt als kijker toch altijd wel een hoop lol als de psychopaat eens een keer teleurgesteld/hopeloos is, in dit geval wanneer zoontje lief met een spijkerpistool en een tv word neergelegd. Ook het einde was typisch, maar evengoed wel behoorlijk treffend.

Afin, dit is gewoon smullen geblazen en Bousmann zet ook overduidelijk zijn martelfantasieën in Mothers Day voort. Zoals gezegd: heb je zin in een avondje gore? Zet Mothers Day dan ook maar op dat lijstje.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Bousman zal nooit wat worden vrees ik. Mother´s Day schiet qua hardheid ernstig tekort en verder floreert het in z´n stupiditeiten. Dit soort filmpjes horen ook eigenlijk niet veel langer dan 80 minuten te duren aangezien dat eeuwige rekken altijd eindigt met de meest imbeciele keuzes en dat gaat direct ten koste van de empathie. Flauw en uitgekauwd einde ook, als kers op de taart..

avatar van Askikker

Askikker

Lekkere brute film.

En zoiets vind ik niet snel.

Wegens een foutje zag ik eerst het eind en daarna de hele film.

Vond m toch van begin tot eind onderhoudend, ik heb dan weer wel wat met Bousman.

avatar van notsub

notsub

Deze slasher blinkt nergens in uit, maar is toch heel degelijk qua opzet en uitvoering. Natuurlijk is het al vele malen eerder gedaan, maar de twist met een verknipte moeder is alleraardigst. Zo nu en dan komt er een nieuw element in het verhaal en blijft het interessant. Uiteindelijk is het allemaal voldoende qua gore en actie, maar er zijn zeker betere in het genre.

avatar van HK Senator

HK Senator

Dit is geen slasher maar een home-invasion-movie. Vrij ongeloofwaardig allemaal en matig geacteerd. Volgens mij had elke gegijselde dit kunnen overleven maar deze mensen maken steed de meest onlogische keuzes waardoor de situatie steeds ellendiger voor hen wordt. Ach, lollig is het allemaal wel en Beth heeft een leuk koppie, dit sleept je wel door de film heen. Eenmalig, dat wel...

avatar van HK Senator

HK Senator

O, ja, en met 112 minuten veel te lang. 90 minuten is echt de max bij een film als dit.

avatar van tattoobob

tattoobob

HK Senator schreef:

Geen last van.

avatar van Thereisnospoon

Thereisnospoon

En voor iedereen die heden vaderdag door moeten ploeteren:

Moederdag was in 2010 ook heel gezellig...

Blijft toch een heerlijke pulpfilm, vooral na het zien van het familiediner van de EO.

Koffietijd!

avatar van shrink

shrink

Erg leuke spannende film. Geen splasher zoals Saw.

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

Ietsjes beter dan matig, maar soms was het te langdradig, en werdt het beetje uitgemolken op het laatste.

Darren Lynn Bousman komt altijd over de toog met erg leuke horror filmpjes, en kan heel goed overweg met een prima flinke dosis gore, en dat was hier met mother's day wel het zelfde.

Bousman kwam ter proppen met wel een hele bekende cast o.a. Jaime King (Sin City) Rebecca De Mornay (Wedding Crashers) Deborah Ann Woll (true blood) Shawn Ashmore (x-men) Frank Grillo (Warrior)

Ben niet bekend met het orgineel (ga dat nu ook niet bekijken) maar qua sfeer vond ik deze zeker goed, en natuurlijk meer thriller dan horror. De horror hier mogen we gerust alleen het splather en gore noemen.

Ook door heel de situatie komen er strubbelingen niet alleen met de slachtoffers tegen de moordlustige gekken, maar ook onder de slachtoffers tegen elkaar, en dat vond ik nog wel leuk verwerkt.

3,0 sterren.

avatar van maurice32

maurice32

Dit is een remake ? Wow vond hem zeer goed , hoe heet het orgineel ?

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1980 stemmen

Mother's Day

Als directe indruk zo op Mother's Day moet ik gewoon kwijt dat ik dit echt een zeer slechte film vind. Maar, als ik zo een beetje ga inhaken op sommige momenten bevat Mother's Day ook zo zijn goeie kanten maar, dit waren er zo weinig dat ik me eigenlijk gewoon 112 minuten lichtelijk heb verveeld en het misschien zelfs soms een beetje moeilijk over te brengen was en zelfs soms een beetje moeilijk uit te zitten.

Het verhaal van Mother's Day is eigenlijk best wel aan de saaie kant. Er word een feestje gegeven in het huis van Daniel. Er blijken een paar grote boefjes op hun af te komen met 'mother' erbij want die zijn opzoek naar het verdwenen geld dat ze daar hebben laten bezorgen. Een enorm kat en muis spel begint maar, deze was helemaal niet spannend.

Ook blijft Mother's Day je vol gooien met clichés waardoor je, je eigen steeds meer gaat erge terwijl dat niet de bedoeling is. Maar daar kan ik het mooi op verklaren, het is te langzaam. Het blijft maar door gaan met verkrampte zinnetjes als 'dood me niet' etc. waar ik toch wel erg simpel van werd.

Jammer dat hij zo is uitgepakt, had beter gekund. Deze mening wou ik ook wat langer maken, maar is al beetje laat.

avatar van cales77

cales77

• 1975 stemmen

Mocht wat korter duren.

avatar van Boenga

Boenga

• 2055 berichten

Goedkoop, flauw, en te lang uitgesponnen verhaal.

Horror zou ik dit al helemaal niet noemen (niet erg, ik hou daar niet direct van), maar veel valt er ook niet te thrillen. Hoogstens wat derderangs actie-vechtpartijen, en Jamie King en Rebecca De Mornay die als enigen de boel een beetje redden.

avatar van Shadowed

Shadowed

Wel een ok home invasion filmpje.

Voor het genre is het zeker goed, maar bij deze film mist een groot element. Spanning. De brute momenten en gewelddadige daden mochten er wel wezen. Die "Mother" had echt een gezicht die ik de hele film een harde dreun wou geven.

Acteerwerk was niet bijzonder, maar wel beter dan de meeste filmpjes in dit genre. Sommige hadden ook nog een leuk kopie, en er zit ook een heleboel vermaak in. Qua vermaak kijkt deze dan ook zeker wel lekker weg.

Maar helaas, zoals ik al zei, had hier toch echt wel wat meer spanning in mogen zitten. Dit was alleen maar een film met een paar brute momenten. Had meer ingezeten.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

Niet te doen. En dat komt door de domste mensen die ik ooit in een film zag.

avatar van umbra

umbra

Deze nog eens herbekeken. Wist dat ik deze wel kon smaken. Film vliegt er vrij snel in en houd de kijker toch lekker bezig met invasion, een sadistische führer "moeder" en haar kudde kinderen, die vlotjes mee dartelen op een strak aangespannen touw. Knulligheden krijg je ook genoeg voorgeschoteld, maar breekt de film niet echt af. Er zit zo'n grote dosis amusantwaarde in de film met een kat en muisspel... uiteindelijk zijn er geen winners, hou wel van zulke eindes.

avatar van joolstein

joolstein

Volgens de waardering zou dit na twee Saw vervolgen de beste film van Darren Lynn Bousman moeten zijn....maar tjonge wat was dit voor een Snoozefest? Het leent het concept van een moeder met twee zonen uit de Troma-film met dezelfde naam uit 1980 Deze heb ik nog nooit gezien, echter dat was een backwood-horror en dit is niets minder dan een home invasion-thriller waarin drie koppels worden lastiggevallen door drie criminele broers en hun moeder. Waarom er ook een zusje (Deborah Ann Woll), van de broers werd opgevoerd, ik had werkelijk geen idee! Voor een thriller bevatte het nog enigszins aardige brutale scenes maar echt heftig ging het er niet aan toe. Het bezit bar weinig spanning, het draait geheel om de invasie en de enkele keren dat er een plotwending is, wordt elke onlogica ingezet om weer terug te komen. Sowieso is de tijdsduur van de film veel te lang waardoor elke gelegenheid wordt aangrepen om het maar rekken. Hierdoor gaat de film enorm slepen. Ondanks dat er best bekende namen onder cast zaten weet niemand echt op te vallen en was er ook nergens sympathie voor zowel de slachtoffers als de daders. Rebecca De Mornay kwam er nog het voordeligst uit. Het concept van "iedereen is een moordenaar" was zelfs nog zwakker en de film zag er qua stijl (de regisseur heeft al geen echte eigen stijl) uit als een waargebeurde of bouquet-film. nee dit was helemaal niet best!