Hellboy (2004)

3,10 (2044)
2044 stemmen

Actie / Sciencefiction
122 minuten / 132 minuten (director's cut)

geregisseerd door Guillermo del Toro
met Ron Perlman, Selma Blair en John Hurt

In de laatste dagen van de Tweede Wereldoorlog zoeken de Nazi's hun toevlucht tot zwarte magie om hun verloren zaak nog te redden. De Geallieerden bestormen het kamp waar de ceremonie plaats vindt, maar niet voordat de demoon Hellboy opgeroepen is. Wanneer Hellboy opgroeit besluit hij zijn krachten te gebruiken voor het bestrijden van het kwaad.

avatar van Phantasm
Leuk om een keer gezien te hebben. De special effects zagen er prima uit.

Goeie film waarin de nazi's een poort openen naar een donkere wereld waaruit iets ontsnapt. Een fantasievol verhaal gebaseerd op de gelijknamige comic. Genoeg actie en overtuigende special effects. Vooral ook mooie make-up, kostuums en decors (waardoor de film er goed uitziet). Een vermakelijk hoofdpersonage (vooral ook vanwege de perfecte casting van Ron Perlman).

avatar van Left4Dead
"They must be here for the sheep!".

Die oneliner luidt meteen in hoe Del Toro het verhaal positioneert, met een grote knipoog dus. De prent eerder gezien en een 3** beoordeling gegeven. Dus na het zien van deel 3 deze er maar weer eens in, kijken of die beoordeling blijft staan of zal veranderen was mijn gedachte.

De film heeft zijn leuke momenten, grappige momenten wel te verstaan. De karakters zijn leuk neergezet, dat doet het verhaal/script allemaal zeker goed. Het staat er beeld- en geluidstechnisch wel goed op de CGI is sterk verouderd. Volop actie, dat zit snor.

Maar het verhaal is mager, de film duurt te lang voor mager verhaaltje. Het gedoe met Liz was me een doorn in het oog, net als andere mierzoete momenten. Bij zulke prenten kom ik voor de actie in beeld en geluid, verder voor niets. Ach het is leuk vermaak maar blijf bij mijn 3**. Deel twee vind ik beter, 3,5** en deel 3 is beduidend de mindere van de trilogie, 2,5**.

avatar van Grindhouse62
scorsese schreef:
Keep Calm and Watch Movies Scorsese. Iedere dag maar weer. Dus vanmiddag deze topper na zo'n 10 jaar maar weer eens uit de collectie gehaald en met heel veel plezier herzien. En met al dat herzien van mij kan ik dat de rest van mijn leven ( nu 58) blijven doen. Keep watching movies. Heerlijk. Een 3.5