Hellboy (2004)
Genre: Actie / Sciencefiction
Speelduur: 122 minuten / 132 minuten (director's cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Guillermo del Toro
Met onder meer: Ron Perlman, Selma Blair en John Hurt
IMDb beoordeling:
6,9 (368.083)
Gesproken taal: Russisch en Engels
Releasedatum: 14 oktober 2004
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Hellboy
"From the dark side to our side."
In de laatste dagen van de Tweede Wereldoorlog zoeken de Nazi's hun toevlucht tot zwarte magie om hun verloren zaak nog te redden. De Geallieerden bestormen het kamp waar de ceremonie plaats vindt, maar niet voordat de demoon Hellboy opgeroepen is. Wanneer Hellboy opgroeit besluit hij zijn krachten te gebruiken voor het bestrijden van het kwaad.
Externe links
Acteurs en actrices
Hellboy
Elizabeth 'Liz' Sherman
Abraham 'Abe' Sapien
Prof. Trevor 'Broom' Bruttenholm
John Myers
Tom Manning
Karl Ruprecht Kroenen
Ilsa Haupstein
Grigori Rasputin
Sammael
Video's en trailers
Reviews & comments
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2480 stemmen
Er zijn gewoon mensen die denken dat Hellboy echt bestaat (die demonstreerden vandaag ook bij de première).
"The Truth about Hellboy"
: http://www.hollywoodcoverup.com/
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2480 stemmen
Erg jammer ja, snap ook niet waarom ze hem hier pas over een dik half jaar gaan uitbrengen.
Zombie McGruder
-
- 353 berichten
- 64 stemmen
Erg jammer ja, snap ook niet waarom ze hem hier pas over een dik half jaar gaan uitbrengen.
Omdat ze werkelijk geen idee hebben hoe ze dit moeten marketen in een land waarin het aantal kwaliteits-stripwinkels op twee handen is te tellen waarschijnlijk
.
JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
Krijgt veel goede recensies en is de nieuwe nr.1 in de VS.
Ben nu toch wel benieuwd geworden naar deze film.
Zombie McGruder
-
- 353 berichten
- 64 stemmen
23,5 miljoen dollar in het openingsweekend. Niet slecht voor een comicverfilming, ook niet bijzonder veel trouwens voor een film met een budget van ongeveer 66 miljoen (plus nog eens zo'n 25 miljoen aan promotiekosten).
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
23,5 miljoen dollar in het openingsweekend. Niet slecht voor een comicverfilming, ook niet bijzonder veel trouwens voor een film met een budget van ongeveer 66 miljoen (plus nog eens zo'n 25 miljoen aan promotiekosten).
Spiderman , XMen , X2 , Hulk en Daredevil pakte heel wat meer in het openingsweekend
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3233 stemmen
23,5 miljoen dollar in het openingsweekend. Niet slecht voor een comicverfilming, ook niet bijzonder veel trouwens voor een film met een budget van ongeveer 66 miljoen (plus nog eens zo'n 25 miljoen aan promotiekosten).
25 miljoen dollar aan promotiekosten!! 
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12842 stemmen
Maakt een deftige regisseur er minstens 5 voor. Trieste cijfers.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Maken een deftige regisseur er minstens 5 voor.
'Maakt' bedoel je?
Waarom schuif je dat de regisseur in de schoenen?
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12842 stemmen
Oh, doe ik dat dan ... kan je even aanduiden waar ik dat zeg ? Zeg enkel dat zo'n budget triest veel is, en dat een deftige regisseur daar makkelijk vijf toppers mee kan draaien.
Maar blijkbaar slaag je erin door heel hard je best te doen het nog verkeerd te interpreteren. Proficiat daarvoor.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Maar blijkbaar slaag je erin door heel hard je best te doen het nog verkeerd te interpreteren. Proficiat daarvoor.
Dit is al de zoveelste keer dat iemand een bericht van je verkeerd interpreteert. Het ligt natuurlijk niet aan de uiterst duidelijke berichten van Onderhond, die altijd ondubbelzinnige berichten post, nee, het ligt aan ons!
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12842 stemmen
Goed kapp, je hebt het door. Als je er nu nog iets aan zou doen.
En zeg nu zelf ... 't is gewoon zoeken wat cornelis doet.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
t is gewoon zoeken wat cornelis doet.
Beetje wel, inderdaad, toegegeven, maar niet heel hard hoor. 't Gaat me vrij makkelijk af.
Ik vond het zo'n losse flodder-opmerking. Ik dacht: daar kunnen we vast meer uit halen. De conclusie als zou de regisseur van jou de tristesse van de cijfers in de schoenen geschoven krijgen, blijkt een verkeerde.
Wat verbaasde aan je zin is de door het gebruik van het adjectief 'deftig' gesuggereerde belang van het al dan niet deftig zijn van de regisseur om al dan niet in staat te zijn om voor een gegeven bedrag 5 films te maken.
De correcte vervolgvraag is dan dus niet:
"Waarom schuif je dat de regisseur in de schoenen?"
maar
"Waarom moet een regisseur daar deftig voor zijn?"
P.S.: Ligt het aan mij, of reageer je een beetje met lange tenen als iemand een stelling van je becommentarieert? Dacht dat dit een discussiesite was.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12842 stemmen
Omdat niet ieder regisseur in staat is goeie dingen te doen met zo'n budget. Moesten ze echt allemaal een meesterwerk kunnen maken met een budget van 5 miljoen, wie zou er nog meer geld steken in een film? Voor mij is een goed regisseur iemand die magie kan maken, ook met beperkte middelen.
Tja, alleen becommentarieer je geen stelling van mij, je legt woorden in m'n mond die ik niet eens gezegd heb. Ik wil best discussiëren, maar niet over stellingen die ik niet aanbreng, niet achtersta, maar wel op gepakt wordt. Vind ik inderdaad irritant.
morpheus
-
- 1034 berichten
- 675 stemmen
Voor mij is een goed regisseur iemand die magie kan maken, ook met beperkte middelen.
Mee eens, daar wil ik persoonlijk wel aan toe voegen dat een goede regiseur die magie weet te maken met een heel hoog budget in mijn ogen ook veel krediet verdient.
Hoger budget betekend niet op alle fronten makkelijker, het is vaak ook veel moeilijker. Bijv: goede specialeffectshots die volledig in dients staan van de film ze verrijken en echte meerwaarde geven zijn vaak moeilijk te creeren. Zulke scenes moeten vaak geheel intuitief geschoten worden waarna artiesten een jaar bezig zijn de effecten toe te voegen daarbij is wat en hoe je schiet van belang voor de uitkomst van de scene.
Hmmm beetje oftopic
maar je begrijpt het punt 
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2398 stemmen
Ik heb net even wat foto's en de trailer bekeken van deze film. Ik las ergens op pagina twee dat de regisseur emotioneel werd na het zien van Hellboy toen hij voor de eerste keer uit de make-up kwam en ik moet zeggen dat ik me dat heel goed voor kan stellen, ik moest bij het zien van Hellboy ook een traantje wegpinken.... echter niet van geluk. Deze film zal voor de liefhebber van comics misschien best vermakelijk zijn, maar aangezien ik niets met comics heb en ik hetgene dat werd vertoond in de trailer niet echt indrukwekkend vond ga ik me niet aan deze film wagen geloof ik.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Vind ik inderdaad irritant.
Mijn excuses. Ik heb uitgelegd wat mij in mijn ogen tot dat wanbegrip bracht. Maar iets minder cynisch mag ook wel.
Zombie McGruder
-
- 353 berichten
- 64 stemmen
"O well, let me go say hi..."
Ja, mea culpa, ik kon gewoon niet wachten op de eerste persvoorstelling (die pas HALVERWEGE JUNI wordt gegeven, ondanks het feit dat de print al lang en breed bij Columbia ligt, maar goed), dus heb ik gisteravond de Centropy maar bekeken. Voor ingewijden: dit is verreweg de beste TS op dit moment, al die cams zijn crap. Beeld is erg ok (zeker als je contrast beetje bijstelt), geluid bevat nogal wat ruis. Maar toch, aardig voor een TS.
Anyhoe, al met al een heerlijke comic-verfilming, met een ware glansrol voor Ron Perlman (die toch een heel eind is gekomen sinds hij met nogal wat haar en een misvormd leeuwengezicht verliefd werd op Linda Hamilton). Fans van Mignola's comic worden niet teleurgesteld; Hellboy zelf ziet er echt briljant uit (geef toe, wie wil er nou geen betonnen onderarm hebben) en de gevatte oneliners komen ook buiten de strippagina's goed tot hun recht.
Kan echt niet wachten om dit op een groot scherm met een goede THX-gecertificeerde digitale surroundinstallatie te bekijken (Metropolis ofzo), want boy, Del Toro weet wel hoe hij actie op het scherm moet brengen. Het (door hemzelf en Mignola geschreven) scenario bevat sporadisch enorme plotgaten, maar het zijn wel zaken waar je pas na afloop van de film over nadenkt. M.a.w.: tijdens de film irriteer je je er niet zo aan, omdat de actie je bij de strot heeft.
Erg vermakelijk dus. Jammer van die late release.
morpheus
-
- 1034 berichten
- 675 stemmen
"O well, let me go say hi..."
met een ware glansrol voor Ron Perlman (die toch een heel eind is gekomen sinds hij met nogal wat haar en een misvormd leeuwengezicht verliefd werd op Linda Hamilton)
Ja perlman is echt steengoed in Hellboy, ook de on-liners van hem zijn (alleen al hoe hij ze weet te brengen) goed. Heb de film nog niet afgekeken dus onthoud me nog even van een stemmen. 
De GeuS
-
- 2180 berichten
- 2858 stemmen
Het gemiddelde cijfer wat op "boxofficemojo" stond was behoorlijk laag(bioscoopgangers), terwijl de recenties op "tomatoes" wel weer goed waren over het algemeen....
De GeuS
-
- 2180 berichten
- 2858 stemmen
Las laatst ook dat de studio eerst "Vin Diesel" voor de rol van hellboy had willen hebben aangezien Perlman een te lage marktwaarde zou hebben.
Wat iedereen toch in die Vin Diesel ziet; hij acteert als een zoutzak en Perlman heeft zo veel meer charisma en uitstraling....
Ik kan ook maar moeilijk geloven dat mensen het wel/niet bezoeken van een film laten afhangen van een acteur als "Diesel".... 
Zombie McGruder
-
- 353 berichten
- 64 stemmen
Ik kan ook maar moeilijk geloven dat mensen het wel/niet bezoeken van een film laten afhangen van een acteur als "Diesel".... 
Amen! 
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Nochtans is Diesel (terecht ?) wel iemand waar vele jongeren voor naar de bios gaan. Persoonlijk vind ik Diesel vele malen beter dan Van Damme en consoorten en Diesel heeft wel dat charismatische, al is acteren niet echt zijn ding.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5828 stemmen
al is acteren niet echt zijn ding.
en laat dat nu net een belangrijk iets zijn bij een acteur...
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Ik zie ze ( Van Damme , Diesel , Schwarzenegger...) niet als acteurs maar als entertainers eigenlijk. Maar je hebt natuurlijk wel gelijk.
Schnitzel
-
- 3 berichten
- 2 stemmen
prima film, doet me sterk denken aan rtcw en dat spreekt alleen maar in het voordeel van de film. Waar is agent blascowitz?
streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
Aardige film en prima rol van Ron Perlman, maar het viel een beetje uitelkaar in het midden.
morpheus
-
- 1034 berichten
- 675 stemmen
Heel aardige film. zoals eerder gezecht Perlman is geknipt voor zijn rol. Het verhaal is nogal vaag en de film moddert hier en daar wat aan (het einde onder andere). Dit wordt gecompenseerd door prima actiescenes en de leuke on-liners door Perlman en goede special effects.
Gewoon een degelijk actie cequ Sci-Fi Film.
***
Neder
-
- 261 berichten
- 1366 stemmen
pff wat een onzin film , kon me totaal niet boeien.
Hellboy leek trouwens wel heel erg op Ted Danson!
2 *
Pre- en sequels

Hellboy
2019
108 reacties

Hellboy II: The Golden Army
2008
401 reacties
Het laatste nieuws

Dramatische komediefilm 'The Grand Budapest Hotel' is binnenkort te zien op Netflix

Waargebeurde WOII-film 'Defiance' van Edward Zwick vanavond te zien op televisie

Netflix-hits ingehaald door dramafilm 'Materialists' van Celine Song

'Blind Sherlock' is een kijkcijferhit op Netflix: dit zijn de best bekeken series van dit moment
Bekijk ook

El Laberinto del Fauno
Fantasy / Drama, 2006
1.334 reacties

Batman Begins
Actie / Misdaad, 2005
1.812 reacties

Sin City
Actie / Misdaad, 2005
2.315 reacties

Kill Bill: Vol. 1
Misdaad / Actie, 2003
3.144 reacties

Kill Bill: Vol. 2
Actie / Misdaad, 2004
1.447 reacties

V for Vendetta
Thriller / Actie, 2005
1.155 reacties
Gerelateerde tags
naziofferadoptive fatherzwarte magievuistgevechthorrorcover-upsuperheldgebaseerd op stripsteampunkparanormal phenomenanarration from grave apocalypsedemonsupernatural creaturemonolith occultismesuper strength na de tweede wereldoorlogfather figurecombat photography reanimated corpseduringcreditsstingerother dimensioncat lovermermanpsychic powerspyrokinesismid credits cookiemid credits stingermultiplying creaturesbehemoth
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








