Kill Bill: Vol. 2 (2004)

Alternatieve titel: Kill Bill 2

Actie / Misdaad

geregisseerd door Quentin Tarantino
met Uma Thurman, Michael Madsen en David Carradine

Na de eerste twee namen op haar moordlijst te hebben doorgestreept vervolgt The Bride haar missie om wraak te nemen op haar vroegere handlangers: na O-Ren Ishii en Vernita Green is het nu de beurt aan Elle Driver, Budd en uiteindelijk haar baas Bill. Er is echter een onverwachte troef in het spel.

avatar van Shadowed
Andere Bill.

Tarantino besloot zijn vervolgdeel totaal om te gooien. Voor mij verliest hij daarmee een hoop kracht. Aan het acteerwerk ligt het overigens totaal niet. Thurman komt soms weer leuk in haar gele pakje opdraven, en de schurken zijn wederom weer tof neergezet.

Het geweld is enorm verminderd, en de film lijkt zichzelf vele malen serieuzer te nemen. Daar ging voor mij de fout in. Sommige mensen waarderen het enorm, ik totaal niet. Sommige scenes zijn nog steeds goed in Tarantino stijl neergezet overigens.

Een filmpje dat nog steeds weet te boeien, maar al die creativiteit mis ik soms een beetje. Ik vond het soms maar wat leeg. Soms zit er dan nog wel een stijvolle scene in, maar ja.

avatar van knusse stoel
Een prima vervolg op het eerste deel wat je eigenlijk hiervoor wel gezien moet hebben. Er is iets meer aan dialoog in dit verhaal en iets minder geweld, want daar blinken beiden wel in uit; grof geweld! (Oog wat bijvoorbeeld uit een oogkas wordt gerukt)
Dus eigenlijk niet geschikt voor lieden beneden de 14 jaar maar hangt ook van incasseringsvermogen van ouders af, deze kunnen dit ook te grof vinden.
Verder een prima cast, vooral de Chinese meester in Kung-fu. Grappige man die zijn baard gebruikt voor goed- en/of afkeuring. Ook kan deze man zijn goedkeuring aan Amerikanen en in het bijzonder de vrouwelijk soort, moeilijk onder stoelen en banken schuiven.
Dus....in zijn geheel een prima actiefilm en als waardering geven we een ruime 7.

avatar van AC1
AC1
Zwolle84 schreef:

Ik vind de dialogen eerlijk gezegd niet zo belangrijk in 2. Het is een en al sfeer.

Vind je The Hateful Eight ook één en al sfeer? Tarantino begint meer en meer toneelstukken te schrijven en minder filmische films te maken.

Zwolle84
AC1 schreef:

Nee, maar dat vind ik sowieso een zwakke film. Totaal niet te vergelijken met dit meesterwerk.

avatar van Boneka
Prima tweede deel al duurt ie wel wat lang. Met name het laatste stuk is wat langdradig. Wel komt in het laatste stuk alles samen en begrijpen we enigszins waarom de slachting had plaatsgevonden in de kerk. Minder boeiend vond ik ook die chinees, maar dit was wel essentieel voor de ontsnapping uit de doodskist Leuk verwerkt. Meest spannende hoofdstuk vond ik toch wel alles met die camper. Het geld de koffer en die slang zwarte Mamba. De werking van het gif oplezend uit een notitieboekje vond ik geweldig. Je zou bijna wat van me denken Ook de vechtpartij met dat oog (griezel) was goed gemaakt. Het laatste hoofdstuk met dat kind vond ik grappig genoeg aandoenlijk en eigenlijk helemaal niet passen in deze film. Uiteindelijk natuurlijk weer wel. Het motief en het waarom, maar met dat kind erbij nogal tegenstrijdig. Opvallend dat beide kinderen ook uit Deel I dat ze het nogal nonchalant oppakken. Moeder en vader gaan dood, maar we zien weinig emotie van de kinderen Toch spelen ze beiden erg leuk. Verder prima eind van Kill Bill.

Ook dit deel prima geluid en beeld. Heerlijke nummers opnieuw!!

Film 3.5
Beeld 4.0
Geluid 5.0

avatar van Ebenezer Scrooge
The Bride: When will I see you again?

Bill: You know, that's the name of my favorite soul song from the 70's.

Poe, valt bij herziening toch wel echt tegen. Zoals bij Tarantino's meeste films kan er zeker een half uur uit, maar Vol. 2 mist vooral echt stuwing en vaart. Was echt benieuwd geweest naar een strakkere cut van pakweg 100 min.

Meesterwerk! Wat een cast! Uma Thurman! Muziek! Geluid!... Tip: kijk deel I en II achter elkaar.

avatar van des1
Zoveel visuele referenties aan het werk van Sergio Leone, en tuurlijk is Tarantino een enorm getalenteerde regisseur, maar het gaat toch steeds meer opvallen, ook na vorige week The Hateful Eight te hebben gezien, dat het bij hem om vorm gaat. Het verhaal is ondergeschikt, en meer een excuus om zijn vaak gewelddadige scenes te kunnen schieten. Tarantino is geen Leone. Eind lijkt wel een bewuste pastiche van een B film, zo drakerig.

Was weer errug gaaf gisteravond. Ik blijf het met deel 1 en Pulp Fiction z'n topper vinden, wat een Stijl.

De visuele referenties bij deze film van Tarantino aan het werk van Sergio Leone ontgaat mij
hier volkomen des1. Wel bij The Hateful Eight. Volgens mij haal jij hier de twee films door mekaar.
Ook i.v.m. de opmerking een 'pastiche' van een B film: Die lijkt mij meer van toepassing bij The
Hateful Eight, waar ik het eind van de film zelf ook een beetje over the top (drakerig) vond, en wat
mij ervan weerhield die film de volle 5.0 waardering te geven.

avatar van Grindhouse62
Een sterk vervolg op deel 1, die ik 2 november jl. heb herzien. Vanmiddag heb ik deel 2 met heel veel plezier herzien. Ga ze zeker allebei in de toekomst nog eens herzien. Zeer stijlvolle actiefilms. 4.0

Grappiger dan deel 1, spijtig dat het bloed op was voor de laatste kill