Hellboy (2019)

Actie / Fantasy

geregisseerd door Neil Marshall
met David Harbour, Milla Jovovich en Ian McShane

Hellboy krijgt een missie toegewezen in Londen waar de oude geest van een kwade heks uit de dood is herrezen. Hij moet Nimue, de consorten van Merlin en de Blood Queen zien te verslaan. Hun strijd zal echter leiden tot het einde van de wereld. Een lot dat Hellboy wanhopig probeert af te wenden.

avatar van IH88
“You are a king. We belong together, you and I.”
“We do. But it's not going to work, you know, cause I'm a Capricorn and you're fucking nuts!”

Aardig. Hellboy is rommelig, het script vliegt alle kanten op en er worden te veel personages geïntroduceerd. Jovovich speelt de slechterik en Harbour is Hellboy, en uiteindelijk gaan ze het tegen elkaar opnemen. Dat is eigenlijk het enige wat je moet weten, want alle andere subplots en personages zijn zeer matig uitgewerkt. Hoe goed Sasha Lane, Ian McShane en de anderen ook acteren. De actie is bloederig en lekker gruwelijk, en visueel ziet het er allemaal prima uit.

avatar van Rico120
hmm ik weet zo goed wat ik over deze film moet denken
het verhaal is zeer zwak
de actie en gore zit wel snor

dus conclusie ik had eigenlijk meer verwacht op een of andere reden

avatar van TronMan
Het geheel leek meer op een videogame , die je dan met plezier in één keer uitspeelt. Daarna heb je het wel gezien en ruil je hem in.

avatar van Duke Nukem
Het is wel even wennen aan een Hellboy zonder Ron Perlman, maar David Harbour doet het ook wel goed in de rol van deze anti-held. Hij heeft ook opvallend meer haar dan zijn voorganger, en dan de Hellboy van de comic books.

Zijn side-kick Alice (Sasha Lane), die om de haverklap met Brits accent "fuck" en "fucking" zegt, is minder goed gekozen en nogal een irritante persoon. En ook de aziatische major Ben (Daniel Dae Kim), die praat alsof hij Jason Statham is, past niet helemaal in het plaatje.

Deze film is wat minder donker opgenomen dan de voorgangers, wat ik alleen maar kan toejuichen. De CGI is de ene keer geslaagder te noemen dan de andere. De opening met de moord op heks Milla Jovovich (The Blood Queen) ziet er bijvoorbeeld erg slecht uit. Ook de ectoplasma verschijning die uit de mond van Alice komt, ziet er erg nep uit.

Maar er zitten wel een aantal ontmoetingen met leuke monsters in de film, zoals de monsters met everzwijnkoppen, de Baba Yaga (oude vervormde vrouw) en het gevecht met de drie reuzen. En er is meer blood and gore dan in de vorige Hellboy films.

avatar van Phantasm
Geweldige fantasyfilm waarin genoeg gebeurt, Prima vermaak, heb me geen moment verveelt.

avatar van Skuller
Zelden zoveel moeite moeten doen om een film af te kijken.

avatar van frolunda
Tot op zekere hoogte nog wel vermakelijk door een aantal sterke actiemomenten,vooral het gevecht met de reuzen was leuk,en David Harbour die zeker voldoet in zijn rol als het titelpersonage.Maar het verhaal is zwak en chaotisch en verzand al snel in iets wat totaal niet meer interessant is.
Daarnaast komt er in Hellboy een soepzooitje aan wezens en personages voorbij met allerlei vage motieven en nogal ééns een curieus voorkomen.Je kan het het beste allemaal totaal niet serieus nemen,en dan zijn die twee uurtjes nog wel vol te houden.Kun je nog wat genieten van de talrijke en over het algemeen best vette actie.
Maar het is en blijft een matige film en dat is toch een tegenvaller met Neil Marshall op de regisseurs stoel.De Brit kwam in het verleden met onder andere Centurion (2010) en,vooral the Descent (2005) welééns sterker voor de dag,en op grond daarvan had ik hier toch wel iets meer van verwacht.

avatar van Basto
Zeer vermakelijk bombastisch spektakel. Ben altijd wel fan van het werk van Marshall en ook hier zorgt hij voor een fijn onzinnig stuk entertainment. Zo veel leuker dan het brave MCU gebeuren. Heerlijk over te top met een goede scheut gore.

Ruime 4