Hellboy (2019)

Actie / Fantasy

geregisseerd door Neil Marshall
met David Harbour, Milla Jovovich en Ian McShane

Hellboy krijgt een missie toegewezen in Londen waar de oude geest van een kwade heks uit de dood is herrezen. Hij moet Nimue, de consorten van Merlin en de Blood Queen zien te verslaan. Hun strijd zal echter leiden tot het einde van de wereld. Een lot dat Hellboy wanhopig probeert af te wenden.

• vanaf 9 augustus te koop op dvd en blu-ray

avatar van Valak
Milla Jovovich gaat de Blood Queen spelen in Hellboy reboot:

Milla Jovovich Goes From Hero to Villain in 'Hellboy: Rise of the Blood Queen'! - Bloody Disgusting - bloody-disgusting.com

Uiteraard fantastische keuze! En de andere namen die eraan zijn verbonden, zijn ook al enorm veelbelovend.
Vooral tof dat het R-rated gaat worden.

avatar van jarno1975
Release 11 januari 2019, duurt nog even.

Ik had liever Hellboy 3 gezien met Ron Perlman , maar ja misschien wordt het ook goed .

jarno1975 schreef:
Release 11 januari 2019, duurt nog even.

Is zelfs 11 april geworden...

avatar van mrwhite
Trailer zag er wat mij betreft niet echt veel belovend uit

avatar van Kondoro0614
Persoonlijk vind ik de poster wel gaaf .

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Ik snap deze film niet; men wil een reboot van een filmreeks die nog maar net tien jaar oud is en laat alles dan precies lijken op de voorgaande films. Waarom dan niet gewoon Hellboy 3? Of - als je dan toch een reboot maakt - het ook echt iets anders uit laten zien? Dit oogt als meer van hetzelfde, alleen dan totaal niet grappig. Mis Perlman en Del Toro nu al.

avatar van kleintje 2
Hellboy Red Band Trailer #1 (2019) | Movieclips Trailers - YouTube
Kijk, dit is de Hellboy op zijn gruwelijkst. Nogal bloederige trailer. Als dit geen 16+ wordt weet ik het ook niet meer.

avatar van CorvisChristi
Juist!! Dit is hoogstwaarschijnlijk dé Hellboy-verfilming waar iedereen (ooit) op zat te wachten. De door Guillermo Del Toro geregisseerde eerste twee verfilmde delen van de Dark Horse-comic worden door deze film gereduceerd tot twee afleveringen van de Fabeltjeskrant. Vooral The Golden Army zal spontaan vergeten zijn, na het zien van deze, i.m.o. veel meer gedurfde en trouwe verfilming van de strip.

Bloed, gorigheid, onsubtiliteit, lompheid, suffe maar wel effectieve humor, zichzelf totaal niet serieus nemend, is deze reboot van de comic zeker weten geslaagd te noemen.
Prik door het idiote verhaal heen, accepteer de bij vlagen wat matige CGI en je hebt de juiste troef in handen voor een avondje popcorn-vermaak van de bovenste plank.
Ook de R-rating is overduidelijk: met deze Hellboy valt niet te spotten. Je wordt rijkelijk beloond en van tijd tot tijd zullen uiteengereten lichamen, afgehakte hoofden en andere smerigheden de revue passeren. En dat mag!! We hebben het dus over een zeer passende en geslaagde comic-verfilming van Hellboy.
David Harbour kwijt zich goed van zijn taak als Hellboy en stapt zeer gemakkelijk in de schoenen van zijn personage. Hij krijgt het voor elkaar om er nog lelijker uit te zien dan Ron Perlman deed toentertijd. Maar tegelijkertijd is hij onmiskenbaar Hellboy. Goede acteurkeuze wat mij betreft.
Zijn sidekicks mogen er ook wezen. Niets mis mee.
Leuk om Milla Jovovich ook te zien optreden als evil heks.

Ach....het is gewoon leuk zo'n film als dit. Compleet onzinnig maar oh zo vermakelijk. En het schroomt niet om een flink portie geweld te laten zien. Maar dat kan je wel overlaten aan de regisseur van o.a. Doomsday, Centurion en laten we ook zeker niet vergeten een aantal Game of Thrones-afleveringen.

Of de film een succes gaat worden, valt nog te bezien. Maar voor de rest is dit gewoon vermaak van de bovenste plank.

avatar van BlueJudaskiss
Wordt gekraakt in de Volkskrant.

avatar van Saving Pvt. Pyle
Slechts 10% op RT. Wordt overal compleet afgemaakt. Hellboy (2019) - Rotten Tomatoes - rottentomatoes.com

avatar van Basto
Ben hier erg benieuwd naar. Heb weinig op met al die slappe superhelden films, die keurig binnen de lijntjes kleuren en Niel Marshall's films kan ik eigenlijk altijd wel goed waarderen.

avatar van rep_robert
Zo slecht als RT het wil doen laten geloven is het echt niet in mijn ogen.
Wel had ik bij het aankondigen van deze reboot het gevoel dat het erg overbodig was en had er totaal geen behoefte aan.
De humor en de ranzige actie maken het wel goed in mijn ogen. Het gaat net even verder dan de gemiddelde film die in de bios draait en ik ben blij dat er af en toe zulke films draaien. Het gemis van Perlman valt ook te overzien. Harbour doet het prima en kan de rol zowel fysiek als qua charisma wel aan.
Het plot is weinig verheffend en soms een beetje saai. Het eindigde in een climax die veelbelovend was, maar uiteindelijk toch een beetje tegenviel. De opbouw van Jovovich haar personage insinueerde toch een iets grotere finale. Daar had meer uitgehaald kunnen worden en daar laat deze reboot bij mij uiteindelijk de punten liggen.

avatar van Ajax&Litmanen1
BlueJudaskiss schreef:
Wordt gekraakt in de Volkskrant.

Kijk aan. Dat verwacht ik een hele amusante film. NRC heeft toevallig ook een onvoldoende uitgedeeld?

avatar van john mcclane 2
oef, dit gaat hem niet worden, vrees ik . ondanks dat ie voor 16 jaar en ouder is .
Recensies Hellboy - De Filmrecensent - defilmrecensent.nl

Y&T
had er zo'n zin in gisteraaf, ..maar in het vervolg ga ik geen zin in een avondje scoopie meer hebben...
Prachtig gemaakt, dat wel, maar wat een vreselijke film, totale flauwekul, veel te druk en zenuwachtig, ..slechte muziek ( simpel door hier en daar een underground nummer er tussen te mixen ) complete absurditeit ten top. Meestal staaf ik een mooie film...persoonlijk voor me myself and i dan he.., aan of ik er 12 eurietjes voor over zou hebben...maar voor dit gedrocht ..al zou ik die euromunten toe krijgen....
Kwam helemaal kapot uit de zaal, wat een overstrest overspannen monster was dit.

avatar van Shinobi
"Where's my fucking violin?"

De twee delen van Guillermo del Toro heb ik nooit bijzonder gevonden, des te verrassender dat Neil Marshall mij met deze variant wel heeft weten te bekoren.

In deze reboot staat de heks Nimue centraal, die blijkbaar ooit door koning Arthur in stukken is gehakt. Door omstandigheden herrijst zij weer om het einde der tijden in te luiden. Echt origineel is het allemaal niet, maar Marshall geeft er een leuke draai aan.

Er worden gelukkig niet veel woorden vuilgemaakt aan het te verwaarlozen narratief, waardoor de actie centraal staat. Mede dankzij de Rated R kwalificatie en de meer duistere toon is het volop genieten geblazen. Het lompe geweld in combinatie met de rondvliegende ledematen en een hoop gore, ondersteund door een dik aangezette score zorgt namelijk voor een heerlijk onzinnige rit.

David Harbour doet het naar behoren als het titelpersonage; Ron Perlman heb ik überhaupt niet gemist. Milla Jovovich is daarentegen vrij belabberd, maar op de één of andere manier past het wel bij dit campy gebeuren. Men heeft duidelijk veel plezier gehad aan het maken van 'Hellboy', wat te merken is aan de humor. Het is alleen jammer dat het slot niet zo groots - als verwacht - uitpakt.

Al met al een vermakelijke reboot op steroïden. Wel even blijven zitten bij de eindcredits voor twee extra scènes.

Kleine 3,0 sterren.

avatar van JacoBaco
Hellboy is best een rommeltje. Het gaat van de hak op de tak en bij een film van 120 min word ik daar niet blij van. Dat gaat ten kosten van het sowieso al niet echt interessante verhaal en Milla Jovovich (blijft mooi!) is geen goede villain vind ik. Dat ligt overigens vooral aan het script!

David Harbour als Hellboy doet wat mij betreft niets verkeerd. De liefhebbers van bloederig geweld komen niets te kort en er zitten best wel een paar spectaculaire actiescènes in de film. De CGI laat soms wat te wensen over, maar over het algemeen is het dik in orde.

Daniel Dae Kim is een leuke acteur, ken hem al sinds de serie Lost, maar hij voegt echt niets toe hier! Geldt ook voor actrice Sasha Lane die samen met Daniel Dae Kim in het Hellboy team komt. Net als Daniel een losse flodder.

Hellboy is een beetje een ongeleid projectiel , maar ik heb er net voldoende van kunnen genieten! Deel 2 is welkom!

avatar van rep_robert

Altijd fijn als een reggisseur geen enkele vrijheid krijgt door de filmstudio/producenten

avatar van soom
Hmmm.

Niet meteen mijn soort genrefilm.. Horror dat er getoond wordt hoe figurantmensen uit elkaar gerukt worden, terwijl het actie gedeelte maar matig belicht is.
En dan is er nog één of ander katachtig persoon die ineens tot leven komt. Hoe dan? Waarom? Wat is de achtergrond ervan? Is hij een weerwolf die veranderd in een wilde kat of zo??
Ian McShane is wel een held. Het einde had iets fijner gemogen. Zoveel moeite doen om Nimue aan elkaar te rijgen. En dan in enkele ogenblikken is dat ook weer over en verdwijnt haar hoofd in de onderwereld. Nou, lekker dan. Daar had ik nog wel een paar lijntjes uitgezet. Iets met een laatste krachtmeting. Zo sterk is ze dus ook weer niet.
Nee, dit is eigenlijk niet m'n ding.
Toch voor mij, zoals ik tel, wel een kleine voldoende, met name dankzij Ian die wel echt zijn draai vind in bepaalde zaken.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik kan me niet meer heel gedetailleerd de twee oude Hellboy films herinneren, op wat flarden na. Wel waren ze erg boeiend en was Ron Perlman geweldig als Hellboy zelf. Het wordt denk ik tijd ze weer eens opnieuw op te zetten nadat ik vanavond naar de nieuwe versie ben gaan kijken.

Jammer van de veelal matige reviewcijfers, want ik heb me kostelijk vermaakt. Ik kan best wel meegaan met een hoop kritieken. Het is slecht geschreven, het acteerwerk is lang niet altijd best (al is David Harbour gewoon prima als Hellboy, maar is Milla Jovovich zoals altijd vrij beroerd) en de CGI is lang niet altijd overtuigend. Maar man, dit was gewoon een dikke lading fun. Deze Hellboy is snoeihard, heerlijk bloederig en op een fijne wijze over de top. Scènes als het gevecht met de drie reuzen of het einde als de hel open trekt in Londen zijn gewoon zo belachelijk, dat ze best wel hilarisch goed zijn. Wel vond ik de grote finale een beetje een sof. Te gemakkelijk, te snel en weinig episch. Alles wat ze uit elkaar scheuren of onthoofden zie je overigens gewoon fijn in beeld. Mooi dat er nog een markt voor een film als deze of bijvoorbeeld Deadpool is. Niks tegen de PG-13 films van bijvoorbeeld Marvel, maar soms verlang je naar een avondje gorigheid. Ook qua humor zit het wel goed, al is dit wat meer duister dan de eerdere films. Misschien had het op dat vlak nog iets beter gekund, maar slecht was het niet.

Het slot laat alle ruimte open voor een vervolg. Die kan van mij niet snel genoeg komen. Ik ken de comics niet, maar schijnbaar benadert deze films dat wel op een overtuigende wijze. Dat dit met genoeg liefde voor de franchise is gemaakt zie je ieder geval direct. Leuke aftercredit-scènes ook, blijf dus vooral helemaal tot het einde zitten.

avatar van Walter White
De mooiste aan deze film vond ik duister bloederig, smerig en de komische gedeelte. Enige minpunt is de script de acteurs proberen de beste van te maken dat verdient credits.