• 8.224.016 stemmen

Fighting with My Family (2019)

Komedie / Drama | 108 minuten

Genre: Komedie / Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Stephen Merchant

Met onder meer: Florence Pugh, Lena Headey en Dwayne Johnson

Releasedatum: 4 april 2019

Over Fighting with My Family

"A comedy about a family that fights a little differently."

De gezinsleden van de familie Bevis zijn allemaal professionele worstelaars. Ze reizen het land door en geven optredens op verschillende kleine podia. De twee kinderen, Saraya en Zak, dromen ervan om lid te worden van World Wrestling Entertainment (WWE). Wanneer ze auditie doen, moet de familie om zien te gaan met de bijkomende problemen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Dwayne 'The Rock' Johnson

John Cena (archive)

Paige (archive)

BBarbie

Hoewel ik niets heb met (professioneel) worstelen, heb ik erg genoten van deze film, die naar verluidt losjes gebaseerd is op de carrière van Saraya-Jade Bevis alias Paige.

Het is een zeer geslaagde mix van humor, drama, sport (?) en spanning. Jammer dat de film een beetje inzakt ten tijde van het trainingskamp in Florida, maar het vervolg is weer erg onderhoudend.

Ik ben aangenaam verrast door het optreden van Florence Pugh , die ik nog niet kende. Een boeiende film.

avatar van Ramon K

Ramon K

Ik vind er geen bal aan. Hypergeforceerd gedoe. Elke plotpunt, elke dialoog en elk karakter lijken zo uit het 'handboek voor de feelgood dramedie' te komen. En gesponsord door WWE natuurlijk dus worden er na 5 minuten al wietjes afgepakt en worstelen blinde jongens vrolijk mee.

Zo'n film waarin het 'lelijke' eendje niet met de competitie op kan schieten omdat dat lekkere blonde modellen zijn.... oh nee het zijn toch mensen, want één blondje is warempel moeder! Mooi man: cadeautje kopen en dan zijn het daarna toch je allerbeste vriendinnen!

Diep man... uit het leven gegrepen....

avatar van Macmanus

Macmanus

Haha ja die scenes waren inderdaad te slecht, vind het voor Merchant helemaal jammerlijk dat hij dit zo generiek heeft gemaakt had meer van hem verwacht.

avatar van rep_robert

rep_robert

BBarbie schreef:

sport (?)

Ja, het is een sport lijkt me. De fysieke arbeid die geleverd moet worden is een aanslag op het lichaam. En dat meerdere keren per week, gedurende het hele jaar. Er is geen zomer of winterstop.

BBarbie

rep_robert schreef:

Oké.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Ik ken niets van WWE en ook na de film ken ik niets van WWE. Ik begrijp dat het georkestreerd worstelen is, maar hoe kan je dan winnen? Soit, het doet er ook niet toe. Ik heb mee zitten juichen en toch vind ik nog altijd niets aan die sport. Je moet het maar kunnen als film.

Fighting with my family is het relaas van de echte Saraya (stagename Paige). En als je de beelden ziet van de echte Saraya en haar familie, is dat nog best goed gedaan. Het zit ook goed achter de schermen. Je hebt een topcast met Florence Pugh in de hoofdrol die blijkbaar (nog) geen slechte rollen speelt. Altijd heerlijk om te zien. Regie en script komt van Stephen Merchant, die we ook als schoonvader van de broer zien. Hij zorgt voor de goeie Engelse humor. Wat met Nick Frost en Lena Heady leuk wordt gebracht. Naast de Engelse humor en regie heb je ook The Rock als producer, zodat de sfeer van het WWE en de expertise toch bewaard blijft. Voor zover ik dat toch kon beoordelen, maar het zag er toch geloofwaardig uit.

Misschien is het weer zo'n rise & fall & rise biopic, maar de mix van ingrediënten zit wel goed. Juiste humor, hart op de juiste plaats en wat spanning hier en daar. Een feelgood film waarbij ik toch regelmatig heb moeten lachen. Geen romantisch zijverhaaltje trouwens of flauwe slapstick humor. Het geheel volgt misschien de gekende formule, het brengt het gerecht met de juiste smaak. Een aangename aanrader!

avatar van shrink

shrink

Ik moest er even inkomen, maar daarna was ik verkocht. Wat een lieve en mooie film is dit!!

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke film om naar te kijken. Prima mee vermaakt.

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Ik heb niets met deze sport. Maar de film wist me toch te boeien. Verhaal met inhoud.

Acteerwerk is niet altijd even sterk maar je wilt weten hoe de relaties weer gelijmd worden, de ontwikkeling van Paige gaat en hoe het afloopt.

Vooral fijn dat ik achteraf pas wist dat het gebaseerd is op een echt verhaal. Halve punt extra!