Fighting with My Family (2019)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie / Drama

geregisseerd door Stephen Merchant
met Florence Pugh, Lena Headey en Dwayne Johnson

De gezinsleden van de familie Bevis zijn allemaal professionele worstelaars. Ze reizen het land door en geven optredens op verschillende kleine podia. De twee kinderen, Saraya en Zak, dromen ervan om lid te worden van World Wrestling Entertainment (WWE). Wanneer ze auditie doen, moet de familie om zien te gaan met de bijkomende problemen.

Hoewel ik niets heb met (professioneel) worstelen, heb ik erg genoten van deze film, die naar verluidt losjes gebaseerd is op de carrière van Saraya-Jade Bevis alias Paige.
Het is een zeer geslaagde mix van humor, drama, sport (?) en spanning. Jammer dat de film een beetje inzakt ten tijde van het trainingskamp in Florida, maar het vervolg is weer erg onderhoudend.
Ik ben aangenaam verrast door het optreden van Florence Pugh , die ik nog niet kende. Een boeiende film.

avatar van Ramon K
Ik vind er geen bal aan. Hypergeforceerd gedoe. Elke plotpunt, elke dialoog en elk karakter lijken zo uit het 'handboek voor de feelgood dramedie' te komen. En gesponsord door WWE natuurlijk dus worden er na 5 minuten al wietjes afgepakt en worstelen blinde jongens vrolijk mee.

Zo'n film waarin het 'lelijke' eendje niet met de competitie op kan schieten omdat dat lekkere blonde modellen zijn.... oh nee het zijn toch mensen, want één blondje is warempel moeder! Mooi man: cadeautje kopen en dan zijn het daarna toch je allerbeste vriendinnen!

Diep man... uit het leven gegrepen....

avatar van Macmanus
Haha ja die scenes waren inderdaad te slecht, vind het voor Merchant helemaal jammerlijk dat hij dit zo generiek heeft gemaakt had meer van hem verwacht.

avatar van rep_robert
BBarbie schreef:

sport (?)

Ja, het is een sport lijkt me. De fysieke arbeid die geleverd moet worden is een aanslag op het lichaam. En dat meerdere keren per week, gedurende het hele jaar. Er is geen zomer of winterstop.

rep_robert schreef:

Oké.