ad
  • 8.149.961 stemmen

Al Final del Túnel (2016)

Misdaad / Thriller | 120 minuten

Met onder meer: Leonardo Sbaraglia, Pablo Echarri en Clara Lago

Oorspronkelijke taal: Spaans

Over Al Final del Túnel

"Risk everything."

Joaquín zit in een rolstoel en verhuurt een kamer aan Berta en haar dochter Betty. Als hij op een avond in zijn kelder werkt, waar hij computers repareert, ontdekt hij dat een groep dieven een tunnel bouwt onder hun huis om een nabijgelegen bank te beroven. Joaquín aanschouwt het werk geleid door Galereto, maakt aantekeningen, maakt plannen en komt vervolgens exact achter de strategie van de diefstal. Dan maakt hij een plan om het doel van Galerato te dwarsbomen.

imageimage

avatar van stormfox

stormfox

Wellicht waren mijn verwachtingen lager, omdat dit een Spaanse film betreft

maar deze misdaadfilm heeft mij enorm verbazen en ik heb mij geen moment verveeld.

Het acteerwerk is goed en het plot is niet zo voorspeldbaar als bij de Hollywood tegenhangers.

avatar van Jomo

Jomo

Wat een verrassend goed film... een verademing tov de Hollywood producties van de laatste tijd. Zeker het kijken waard.

avatar van Noodless

Noodless

Prima film die van begin tot het einde weet te boeien.

Goed opgebouwd verhaal, voldoende spannende momenten, sfeervol in beeld gebracht, degelijke vertolkingen en een bevredigend spannend slot. Leuke film ! 7/10

BBarbie

Knap geconstrueerde thriller met een geschakeerd verhaal. Spannend van begin tot eind, hoewel de uiteindelijke ontknoping niet bijzonder verrassend is. Uitstekend acteerwerk van Leonardo Sbaraglia en aangename kennismaking met regisseur/scenarist Rodrigo Grande. Een beetje jammer toch wel dat Clara Lago (La Cara Oculta) -verleidelijk als altijd- maar een bescheiden rol heeft.

avatar van Alathir

Alathir

Wederom een sterke thriller van Argentijns/Spaanse bodem. Net als BBarbie vond ik het jammer dat Clara Lago niet meer screentime heeft. Het was tenslotte door haar dat ik deze film ontdekt heb. Ze is weer haar verleidelijke wulpse zelf - wat een prachtige benen toch

De hoofdrol is echter weggelegd voor Leonardo Sbaraglia die het ook uitstekend doet. Hij weet geloofwaardig te zijn wanneer het erop aankomt en dat was erg belangrijk.

De film kent een aantal spannende momenten tijdens de opbouw en wordt nergens saai. Verre van zelfs. Een minpunt vond ik wel dat de romance voor zover die er was weinig wordt uitgewerkt. Het einde kent een paar mooie twists waaruit blijkt dat ook een aantal details goed gebruikt worden.

avatar van arno74

arno74

Bankrovers/misdaadthriller die heel fraai uitziet maar mij wel een beetje koud liet. Lastig om de finger erop te leggen. De personages zijn niet echt interessant, vrij oncharismatisch ook, met acteurs die ondanks dat ze hun best doen niet in hun rol lijken te zitten, en met nogal geforceerde situaties. Hoewel het aan de ene kant origineel lijkt is het ook wel erg conventioneel en een tikkeltje aan de saaie kant. Aardig idee maar minder geslaagd qua uitwerking. Kleine 3*.

avatar van flaphead

flaphead

Misdaadthriller die redelijk begint maar sterker eindigt. In het begin liggen sommige zaken er wat te dik bovenop qua settling; waarom een kamer verhuren als je duidelijk geen activiteit om je heen kan dulden, de dame die net te irritant bot speelt richting de hoofdrolspeler, het net te cliche man-is-zielig-want-vrouw-en-dochter-verloren en -ja hoor, toe maar- even een camera dwars door de muur naar de buren steken. Maar de beeldvorming is fijn en er wordt kunstig gespeeld met geluid in overgangscenes.

Gaandeweg accepteer je de setting, kom je in het verhaal en ga je mee met de hoofdrolspeler. De redelijk afwezige spanning -het is net teveel een vertelling- wordt opgebouwd. Kijk een beetje door de ongeloofwaardigheden heen en het is een prima prent. Einde zit goed in elkaar, waar alles zijn plek lijkt te vinden. Betere Spaanstalige films gezien, maar leuk voor een keer. Een 6,5.

avatar van umbra

umbra

Redelijk misdaad-thrillertje, die wel nergens echt een wow-gevoel creëert. Vond Leonardo Sbaraglia z'n rol wel sterk neerzetten.