Alita: Battle Angel (2019)

Verenigde Staten / Canada / Argentinië
Actie / Avontuur

geregisseerd door Robert Rodriguez
met Rosa Salazar, Christoph Waltz en Jennifer Connelly

'Alita: Battle Angel' draait om de lotgevallen van een schijnbaar afgeschreven vrouwelijke cyborg die gered wordt door een dokter en een tweede leven krijgt. Van haar eerste herinnert ze zich niets, hoewel haar aanzienlijke vaardigheden in de martial arts een dodelijk beroep suggereren. Ze begint een nieuw bestaan als premiejager en stort zich op het opjagen van de gevaarlijkste criminelen.

avatar van Grindhouse62
Weer zo'n vermakelijke 13 in een dozijn actiefilm voor een regenachtige dag. Ik heb zelf zo goed als wel niets met al dat Manga Animatie genre. Maar deze film zit aardig in elkaar, is actierijk en is visueel prima. Heb mij er niet bij verveeld. Een 3.0

avatar van blurp194
Geniaal.

Rodriguez laat weer eens een mooi stuk werk zien. Erg mooie vormgeving, zonder concessies uitgewerkt maar ook zonder aan het originele verhaal af te doen. Perfect in de samengang van nepbeeld en echte acteurs - de ogen van Salazar wel als mooiste voorbeeld, en wat speelt ze leuk en stoer. Waltz zit dan meer op de grens tussen perfect en irritant, maar dat hoort ook wel wat bij zijn rol. En Jennifer Connelly nog, in een wat kleiner rolletje wel, jammer.

Niet dat het echt een acteursfilm is vanzelf - daar overdonderen de CGI beelden net iets teveel voor. Fijn plaatjeskijken. En maar hopen dat er snel een vervolg komt.

avatar van Woland
Tja, om het simpel te zeggen, ik snap gewoon niet wat hier leuk aan is. Sci-fi en actie, het is allebei al niet echt mijn genre, maar af en toe kan ik me er prima mee vermaken. Maar deze kinderversie van beide varianten, en zo overdreven nep, ik kon er niks mee. Ja, het zag er misschien wel oké uit, en er was wat actie, maar het boeide me helemaal niks in deze film wat er met Alita, Ido, Hugo of wie dan ook ging gebeuren. En zo'n flauw open einde helpt ook niet.

avatar van Noodless
Tja, ik vond dit net een zeer leuke SF film vol met toffe actiescènes en avontuur. Dus wat genre betreft zeker al geslaagd. Prachtig gemaakt overigens. Knap visueel schouwspel : de ontwerpen van de stad en die luchtstad....allemaal mooi gedetailleerd. De actiescènes zien er top uit : bv. het gevecht in de bar met Zapan , de eerste confrontatie in een steegje nadat ze Ido is gevolgd, het ondergronds gevecht met Grewishka en de Motorball wedstrijden spreken tot de verbeelding. Strak tempo en flitsende montage. Het hoofdpersonage met de zeer grote ogen wordt knap voorgesteld (lijkt me toch allemaal zeer technisch vernuft gemaakt) . Daarbij Christoph Waltz en de altijd leuke Jennifer Connelly ( weliswaar in een kleine rol) dragen bij tot een degelijke cast. De film krijgt wel geen vier sterren omdat het slot te open en te simpel wordt uitgewerkt. Je hebt een onbevredigend gevoel op het einde. Een andere reden is ook het romantische aspect dat hier te dik wordt aangezet en gemakkelijk achterwege had kunnen laten. 7,5/10