Alita: Battle Angel (2019)

Verenigde Staten / Canada / Argentinië
Actie / Avontuur

geregisseerd door Robert Rodriguez
met Rosa Salazar, Christoph Waltz en Jennifer Connelly

'Alita: Battle Angel' draait om de lotgevallen van een schijnbaar afgeschreven vrouwelijke cyborg die gered wordt door een dokter en een tweede leven krijgt. Van haar eerste herinnert ze zich niets, hoewel haar aanzienlijke vaardigheden in de martial arts een dodelijk beroep suggereren. Ze begint een nieuw bestaan als premiejager en stort zich op het opjagen van de gevaarlijkste criminelen.

• vanaf 12 juni te koop op blu-ray

avatar van saintinel
Top film!! Geweldige sfeer, perfecte CGI en lekker veel actie.
Je merkt aan alles, dat deze wereld nog zoveel meer herbergt. Hier gaan hopelijk nog veel delen van komen in de toekomst.
Kortom: Aanrader!!

avatar van kissyfur
Niet sterk. Stel je meer in op kleffe Titanic romantiek en Avatar-achtige omgevingen van Cameron en wat minder op Rodriguez. Bij tijd en wijle hilarisch slecht zoals de dood van Hugo, met afbrekende arm, zwellende muziek, en verdwijnen in de wolken. Had rechtstreeks uit een Bouquet-reeks kunnen komen . Of Alita’s eerst keer motoball waarin ze heel cliché eerst valt en verliest, maar de tweede keer met wat determination iedereen van het veld speelt
Wel een goede film om te peilen wat de laatste stand van zaken is op het gebied van CGI van mensengezichten, maar een deel twee hoef ik niet te zien.

avatar van Naish
Wat een overweldigende film met de nieuwste technieken zo in de bios , verder een bekend verhaal waar toch wel vragen open blijven.
Maar een aanrader om heen te gaan in de bioscoop, dikke film.

avatar van Basto
De eerste benchmark van 350 mjn, break even volgens Fox is gehaald. Er zal toch nog wel 50-100 mjn bijkomen, maar of de 500 mjn gehaald wordt, (break even volgens analisten) betwijfel ik.

Al liggen er natuurlijk ook nog merchendising, blu ray en tv inkomsten in het verschiet. Dus ik zie dat deel 2 er nog wel komen. Al zeg ik dat vooral omdat ik het hoop.

Alita: Battle Angel (2019) - International Box Office Results - Box Office Mojo - boxofficemojo.com

avatar van Fisico
Films van dit kaliber die ik aanschouw in de bioscoop krijgen meestal een overschatte rating van mij. De CGI- en audio-effecten komen het best tot hun recht in een grote zaal dan thuis waardoor ik vaak overdonderd wordt door het geheel. Ook hier dus met deze Alita. Sowieso niet mijn favoriete genre, maar dat wil niet zeggen dat ik me niet voor het grootste deel heb vermaakt. Ik was onder de indruk van de mooie (of troosteloze) toekomstwereld en het bestaan van een wereld op en boven de grond. De film deed me ook wat denken aan Ready player one (2018) met zijn surrealistische wereld en game-battles. Ook Monsterball werd knap weergegeven. Erg spannend, visueel erg sterk en gelukkig ook niet te rommelig of te snel om alles op te nemen. Integendeel: de slow motion zat knap verwerkt in de actie.

Maar een goede film? Toch eerder net niet. Daarvoor was het verhaal te pover en de dialogen te beperkt. Behoudens een sterk eerste half uur had de film op dat vlak weinig om het lijf. Een sterke Waltz weliswaar - toch voor mij de trigger om zeker te gaan zien in de bioscoop - hoewel ik zijn rol als warrior niet echt geloofwaardig vond.
De bad guys zagen er gemeen en stereotiep uit, maar bij momenten ook over the top. Less is more in sommige gevallen. Het liefdesverhaal is op zich geen slechte insteek, maar het personage Hugo straalde te weinig uit om me echt te pakken en waarde te hechten aan hun liefde of vriendschap. Ook hier passeert opnieuw dat typische plot dat je al tig keer hebt gezien. Alita zelf is een mooie meevaller, fijn personage met een degelijke diepgang al was de metamorfose er ineens wel héél snel.

Wel een beetje ontgoocheld dat de film abrupt een einde neemt zodat men er een nieuwe franchise kan aan breien. Dit was een inlopertje in afwachting van het tweede deel. Al bij al een voldoende.

avatar van El ralpho
Haastige spoed is zelden goed

Alita bleek een grotere teleurstelling dan ik op voorhand gedacht had. De basis voor het verhaal en Alita zelf vormden een solide, stevige basis, maar alles hier omheen was onbevredigend. Het grootste probleem was voor mij toch wel dat de actie leeg en betekenisloos aanvoelde en ook ging de regisseur veel te snel door het verhaal heen.

Jammer, want Rosa Salazar zet hier een uitstekende prestatie neer die al snel ondergesneeuwd wordt door een eindeloze reeks nietszeggende actie scene's, die er weliswaar enorm gelikt uitzagen maar nooit echt een impact maakte. Ook de love interest die een grote rol speelde raakte mij totaal niet,en ik was dan ook opgelucht toen Hugo eindelijk het loodje legde. Niet bepaald positief aangezien het om een van de hoofdpersonages gaat, maar het personage sprak me op geen enkele manier aan.

Ik vond het jammer dat ik zo teleurgesteld werd, want bij het zien van de eerste trailer dacht ik op slag verliefd op deze film te gaan worden, maar helaas bleek de realiteit anders te zijn. Stoor me er ook wel aan dat James Cameron zijn naam aan een titel als deze verbind want ook al is hij niet de regisseur: ik krijg dan toch het idee dat ik deze moest zien. Hopelijk pakt de nieuwe Terminator positiever uit.

avatar van D'naarige
Een zeer prettige film om te kijken. Vooraf heb ik geen enkele trailer gezien en me niet ingelezen. Enkel de filmposter gezien en basis daarop de film gaan kijken. Daar heb ik absoluut geen spijt van. Van dit soort actiefilms hou ik van. Van begin tot eind heeft de film me geboeid. Waar ik me aan stoorde was dat liefdesrelatie tussen Alita en Hugo voor mij gevoel uit het niets kwam. De film heeft me dusdanig geboeid dat ik wel in ben voor een vervolg. 3*

toch wel heel erg mooie productie deze film, erg mooi beeld en overdonderend geluid bij Dolby 3D / Imax 3D... Rosa Salazar laat Alita perfect tot leven komen qua mimiek, vechtposes, etc, de opbouw van het verhaal is top, nergens een langzaam moment dat inzakt, muziek ondersteunt de film helemaal top.. ik hoop echt op een vervolg

avatar van grid8400
Super mooi gemaakt, maar het pakt mij nergens echt. Rare impulsieve wendingen van de karakters en slap verhaal. Het ziet er echt allemaal prachtig uit, des te meer zonde dat de inhoudt je niet weet te pakken. Toch met enige teleurstelling de zaal verlaten.

avatar van jellylips
Prima vermaakt in Dolby Atmos 3D, zag er weer goed uit, maar op de weg naar huis besefte ik gelijk dat deze film mij niet zal bijblijven. Dan is Avatar toch echt meer film.

De film deed me gewoon niks op emotioneel vlak, veel te kinderachtig verhaal daarvoor in mijn ogen - please don’t kill me, als jij er wel wat bij voelde te gek. Niet erg, gewoon van genoten en Alita is een bijzondere protagonist en Christopher Waltz injecteerde de film met de nodige ervaring qua acteerwerk. Nice gedaan allemaal, maar ik ga hem zeker niet herbekijken en een vervolg laat ik waarschijnlijk aan me voorbijgaan.

Eigenlijk jammer dat hiervoor mensen wel de bioscoop weten te vinden, en voor Blade Runner 2049 niet. Ik weet het; totaal niet met elkaar te vergelijken. Maar toch ook weer wel op een bepaalde manier.

Leuke film, maar niet waardig voor vervolg. Kijken waard, maar had beter verhaal kunnen hebben.

avatar van Shadowed
Leuk hoor.

Van te voren vond ik de absurd grote ogen van Salazar nergens opslaan en op een excuus lijken om er nog wat anime verwijzingen in te gooien. Maar toen ik dit zag, vond ik ze eigenlijk best leuk. Het "puppy ogen" effect werd namelijk versterkt en dat vergroot de sympathie voor Salazar.

Maar Salazar leek ook de enige te zijn die echt iets van haar rol probeerde te maken, daar helpen die ogen soms wat aan mee, maar ze probeerde als enige echt emotie te tonen. Waltz deed het ook best goed trouwens, maar zijn rol bleef wat beperkt vaak.

Vooral Connelly was vrij zwak. In haar wat jongere jaren was ze prima, maar tegenwoordig is al haar charme eigenlijk gewoon verloren. Ali leek ook gewoon geen zin te hebben in zijn rol. Johnson was ok. Skrein net iets te overdreven maar ook wel ok.

Qua effecten, met een budget van 200 miljoen, zit het verder ook wel goed. Alles ziet er verzorgd uit en de stad is knap en met genoeg detail vormgegeven. Qua actie is het allemaal erg bombastisch, maar best leuk bombastisch. Jammer dat de meest spectaculaire beelden eigenlijk in de flashbacks zitten van Salazar, maar de actie was vermakelijk. Vooral de "Motorball" scenes waren genieten geblazen, hadden van mij langer mogen duren eigenlijk.

De romantiek is wat geforceerd en wat voorspelbaar, maar gelukkig weet Rodriguez hier af en toe leuke dingetjes mee te doen. De "I'll give you my heart" scene bijvoorbeeld. Het verhaal zelf is natuurlijk ook iets wat voorspelbaar, maar boeiend genoeg vormgegeven met genoeg leuke actie om het vermakelijk te maken.

Salazar maakt de film verrassend genoeg een stuk leuker, vooral omdat ze erg "schattig" en sympathiek op het scherm overkomt waarbij ze geen moment echt verveelt in de hoofdrol. Een volgend deel is waarschijnlijk wel de bedoeling, maar of het ervan gaat komen weet ik niet. Mag van mij nog net iets leuker qua actie.

Voor de rest is dit gewoon een leuke zit, genoeg actie en prima effecten. Ik heb het origineel uit 1993 niet gezien, dus ik kan ze ook niet vergelijken. Maar dat hoeft van mij niet echt, want ik ben niet zo van de Japanse animatie. Als er een volgend deel komt, hoop ik dat de Motorball scenes wat langer doorgaan. Die stukken vond ik de leukste stukken van de film.

Topfilm!!
Met mijn vaste klubje Marvelfans wezen kijken.
We waren onder de indruk!!

avatar van Ralf81
Genoten van deze film vandaag in de bioscoop in 3D. Beelden zijn prachtig. Mooie technieken, verhaal voldoende maar wel voorspelbaar. Maar ja, dat maakt eigenlijk niet uit in een visueel spektakel als dit. Mooie interactie tussen de personages. Alita biedt veel meer dan een oppervlakkige actiefilm. Kijken dus!

avatar van CorvisChristi
Onderhond schreef:
Ah, dan toch nog! Ziet er geweldig slecht uit, maar we zijn er in ieder geval binnenkort eindelijk vanaf!

Van Alita zijn we voorlopig nog niet verlost, daar is de film toch vrij succesvol voor.

Alita: Battle Angel Was A Box Office Success (Just) | ScreenRant

Heb je Alita ondertussen al kunnen zien? Of laat je de film voor wat het is, omdat je de trailer al niets vond?

CorvisChristi schreef:

Komt wel een keertje, maar dat zal dan vanop de bank zijn. Geen film waarvoor ik naar de bioscoop wil.

avatar van Donkerwoud
Ja hoor, en laat nu net deze film 'wat zou Onderhond denken?' oproepen. Je bent onze pauselijke rook bij alles wat met anime te maken heeft.