• 10.953 nieuwsartikelen
  • 8.999.484 stemmen

Alita: Battle Angel (2019)

Actie / Avontuur | 122 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada / Argentinië

Geregisseerd door: Robert Rodriguez

Met onder meer: Rosa Salazar, Christoph Waltz en Jennifer Connelly

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 14 februari 2019

Plot Alita: Battle Angel

"An angel falls. A warrior rises."

'Alita: Battle Angel' draait om de lotgevallen van een schijnbaar afgeschreven vrouwelijke cyborg die gered wordt door een dokter en een tweede leven krijgt. Van haar eerste herinnert ze zich niets, hoewel haar aanzienlijke vaardigheden in de martial arts een dodelijk beroep suggereren. Ze begint een nieuw bestaan als premiejager en stort zich op het opjagen van de gevaarlijkste criminelen.

Social Media

avatar van horizons

horizons

Gaaf. Stuk beter dan verwacht mede doordat het tempo erin blijft zitten. Had gemakkelijk kunnen misgaan.

avatar van wilofski

wilofski

Heel veel matigheid op een hoopje eigenlijk, en ik denk dat het een stuk beter had gekund.

De sfeer zit goed, de apocalyptische cyberpunk omgeving is knap gemaakt en het verhaal maken dat deze film in de startblokken staat om een knaller te worden.

Maar,... uit die startblokken schiet hij precies nooit.

Nergens grijpt het verhaal me genoeg aan om echt te willen volgen, en nergens is de actie ferm genoeg om mij recht te doen zitten in mijn zetel.

Komt daar nog eens bij dat er heel wat onlogische dingen passeren die mij geïrriteerd achter lieten. En op zich is dat geen probleem, dat passeert in veel films zonder dat het mij stoort. Om maar te zeggen hoezeer de film mij bij de les ziet te houden...

Verder is het acteren best degelijk, en de visuele snoepjes konden me wel bekoren, maar dat was niet genoeg om het voor mij te redden.

avatar van zoetzuur

zoetzuur

Moet zeggen dat deze film mij bijzonder goed is bevallen. Natuurlijk is de CGI niet overal perfect, maar dat is lastig in een film waarin zoveel CGI zit. Ook zijn er bepaalde ongeloofwaardigheden in het verhaal en het gedrag van de (hoofd)personages. Toch vind ik de algehele sfeer bijzonder goed neergezet en heeft het iets luchtigs, ondanks dat het niet echt luchtig is. Ze zetten op een of andere manier een anime gevoel neer terwijl het toch ook duidelijk een 'echte' film is. Dat sprak het mij in ieder geval erg aan - de totale sfeer en het verhaal. Benieuwd of er nog een vervolg komt.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Ik had hier niks van verwacht, maar ik vond dit een verrassend leuke film. Goed : het is alsof je een Playstation game zit te kijken, maar het verhaal en de actie maakt veel goed. Veel zorg besteed aan deze film. CGI is dik in orde. Vier sterren.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Middelmatig.

Het bronmateriaal is mij niet bekend, men kon dus niet veel verkeerd doen met deze film. Het begint ook allemaal vrij aardig. Qua tempo zit het wel snor en hoewel het vrij standaard is in plotontwikkeling, stoort dat allerminst. De digitale look van Alita is even wennen, maar men komt er wel mee weg.

De film duurt wel wat lang. Na verloop van tijd ging ik mij toch wel eens verzuchten bij onder meer domme personages zoals neergezet door Ed Skrein - ook echt geen meerwaarde om die te casten. De tandem Mahershala Ali - Jennifer Connelly loopt bovendien wat stroef, maar men heeft het zo opgezet dat er nog vervolgen mogelijk zijn. Wie weet kan men dan wel een leuke tegenstander voorschotelen.

avatar van amenmalek

amenmalek

Bijzonder goed bevallen. Alita mag een deel 2 krijgen. Prachtige beelden. Verhaal is niet echt uniek, maar biedt genoeg aanknopingspunten voor interessante vervolgen. Fijne Walz en een hele fijne Salazar.

De technieken waarmee ze haar hebben bewerkt en haar grote ogen krijgt is gaaf. (De 'making of' biedt inzichten). En tja, visueel spektakel genoeg. Ik houd daar wel van. Deze kan ik dan ook blijven kijken. Laten we hopen op een vervolg.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Gewoonlijk ben ik niet erg dol op dit soort van films maar deze werd steeds beter in de loop van de film.
Een prima actiefilm die de kijker vasthoudt tot het einde en toen jammer genoeg eindigde waar ik het niet had verwacht: midden in de actie kwam het einde. Vandaar dat er dus hoogst waarschijnlijk een tweede deel zal volgen!
Waardering een ruime 7!

avatar van AC1

AC1

knusse stoel schreef:

Vandaar dat er dus hoogst waarschijnlijk een tweede deel zal volgen!

Cameron en Rodriguez willen wel maar er is voor zover ik weet nog steeds geen groen licht gegeven. Ze mogen van mij de Avatar sequels schrappen en het geld besteden aan Alita of andere projecten.

avatar van Basto

Basto

AC1 schreef:

Cameron en Rodriguez willen wel maar er is voor zover is weet nog steeds geen groen licht gegeven. Ze mogen van mij de Avatar sequels schrappen en het geld besteden aan Alita of andere projecten.

De Avatar sequels zijn al grotendeels opgenomen. Dus die gaan ze ook niet schrappen. Verwacht daarnaast dat die ook weer alle records gaan breken.

avatar van AC1

AC1

Basto schreef:

Hij zal zeker meer geld opbrengen dan Alita maar het zou me niet verbazen als Avatar 2 het slechter doet dan de eerste:

- Niet iedereen was een fan

- Niet iedereen was een fan

- hype rond 3-D is wat gaan liggen

- streaming

- De wezens hebben geen superkrachten

Bij Titanic waren de verwachtingen ook zeer laag. Afloop was immers bekend. Maar Cameron heeft steeds weten te verrassen. Hiermee gaat hij weer iedereen van de sokken blazen. King of innovation!

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Vlot avontuur met vooral fijne gevecht scènes, verpakt in gepaste decors. Ik kijk uit naar het vervolg....

avatar van Rodger

Rodger

Eindelijk gezien.. en mooi gemaakt .. visueel zeer goed .. prima verhaal .

Wachten op deel 2 ?

3.5 ***

avatar van teigertje

teigertje

• 1987 berichten

Deze film, na deze weer opnieuw gezien te hebben.

Blijft toch een grote verassing.

Met een fantastische cast.

En prachtige special effecten.

Ook Rosa Salazar die Alita Battle angel in een Cgi cyborg jasje vertolkt speelt een zeer sympathieke en vriendelijke cyborg.

En de aktie is spectaculair.

De film is zeer sfeervol en een ijzersterke film.

Ook de film muziek is geweldig.

Blijft zo verassend en genieten van de prachtige cyborg met haar enorme kracht en gevechts skills.

Blijft een sublieme film.

En hoopvol komt er nog een vervolg.