• 8.485.780 stemmen

De Poel (2014)

Horror | 85 minuten / 76 minuten (blu-ray)

Genre: Horror

Speelduur: 85 minuten / 76 minuten (blu-ray)

Alternatieve titel: The Pool

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Chris W. Mitchell

Met onder meer: Gijs Scholten van Aschat, Katja Herbers en Carine Crutzen

Releasedatum: 1 mei 2014

Plot De Poel

Twee gezinnen gaan wildkamperen aan de oevers van een idyllisch bosmeertje, ver weg van de alledaagse drukte. Al snel blijkt dat een mysterieuze kracht, die in het meertje huist, het gezelschap niet meer wil laten gaan. Rotting en bederf slaan toe, en vervolgens ook waanzin en moord.

image

avatar van Wally2

Wally2

Wat een bagger. Nietszeggend. Zeer ongeloofwaardig. Onsmakelijk, zelfs misselijkmakend. Dat daar mensen voor betaald krijgen is toch eigenlijk idioot...Fascinerend hoe een hele groep mensen serieus aan zoiets werkt.

avatar van Basto

Basto

Wally2 schreef:

Volgens neem jij het zelf te serieus.

avatar van Wally2

Wally2

Basto schreef:

Volgens neem jij het zelf te serieus.

Oooohhh...is het een komedie. Dus toch.

avatar van Basto

Basto

Wally2 schreef:

Oooohhh...is het een komedie. Dus toch.

Ja, een hilarische zwarte komedie.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Prima sterk geacteerd psychologisch drama met bovennatuurlijk tintje.

Nooit echt eng maar wel heerlijk sfeervol.

Langzaam nemen de spanningen tussen de personages toe, leiden tot enkele verrassende hoogtepunten.

Nergens wordt teveel informatie weggegeven, maar er is ook niets onduidelijks aan de vertelling.

Einde was simpel maar perfect.

avatar van jffrfilms

jffrfilms

Redelijke NL-film, prima sfeer neergezet en ondanks je al kan weten wat er gaat gebeuren vind ik de opbouw toch goed! Tofste was dan ook om te zien hoe de karakters veranderen...

Enige wat ik miste was wat meer diepgang in de karakters, wat achtergrond informatie, ik irriteerde me op een gegeven moment heel erg aan Carine Crutzen's karakter tegenover Gijs Scholten van Aschat maar ook tegenover de kinderen (weinig liefde). Het moment dat ze veranderde vond ik daardoor weer top geacteerd!

avatar van John Milton

John Milton

Zaterdagmorgen het weekend inluiden met nederhorror.

Van regisseur Chris W. Mitchell zag ik reeds drie korte films, variërend tussen 2* en de 3*. De Poel ontstijgt dat helaas niet, en heeft mijns inziens veel van de minpunten die ‘de Nederlands film’ al dan niet terecht worden toegedicht. Met stip op 1: houterige dialogen, maar ook het verhaal met de kibbelende kampeerfamilies wiens vakantie aan een mysterieuze poel onverklaarbaar in het honderd loopt, komt niet echt lekker op gang. Wat meer Katja Herbers in haar Undine rol, was ook wel leuk geweest