De Poel (2014)

Alternatieve titel: The Pool

Nederland
Horror
85 minuten / 76 minuten (blu-ray)

geregisseerd door Chris W. Mitchell
met Gijs Scholten van Aschat, Katja Herbers en Carine Crutzen

Twee gezinnen gaan wildkamperen aan de oevers van een idyllisch bosmeertje, ver weg van de alledaagse drukte. Al snel blijkt dat een mysterieuze kracht, die in het meertje huist, het gezelschap niet meer wil laten gaan. Rotting en bederf slaan toe, en vervolgens ook waanzin en moord.

Teaser

avatar van Wally2
Wat een bagger. Nietszeggend. Zeer ongeloofwaardig. Onsmakelijk, zelfs misselijkmakend. Dat daar mensen voor betaald krijgen is toch eigenlijk idioot...Fascinerend hoe een hele groep mensen serieus aan zoiets werkt.

avatar van Basto
Wally2 schreef:

Volgens neem jij het zelf te serieus.

avatar van Wally2
Basto schreef:

Volgens neem jij het zelf te serieus.

Oooohhh...is het een komedie. Dus toch.

avatar van Basto
Wally2 schreef:

Oooohhh...is het een komedie. Dus toch.

Ja, een hilarische zwarte komedie.

avatar van Graaf Machine
Prima sterk geacteerd psychologisch drama met bovennatuurlijk tintje.
Nooit echt eng maar wel heerlijk sfeervol.
Langzaam nemen de spanningen tussen de personages toe, leiden tot enkele verrassende hoogtepunten.
Nergens wordt teveel informatie weggegeven, maar er is ook niets onduidelijks aan de vertelling.
Einde was simpel maar perfect.

avatar van jffrfilms
Redelijke NL-film, prima sfeer neergezet en ondanks je al kan weten wat er gaat gebeuren vind ik de opbouw toch goed! Tofste was dan ook om te zien hoe de karakters veranderen...
Enige wat ik miste was wat meer diepgang in de karakters, wat achtergrond informatie, ik irriteerde me op een gegeven moment heel erg aan Carine Crutzen's karakter tegenover Gijs Scholten van Aschat maar ook tegenover de kinderen (weinig liefde). Het moment dat ze veranderde vond ik daardoor weer top geacteerd!