Underworld: Evolution (2006)

Horror / Fantasy

geregisseerd door Len Wiseman
met Kate Beckinsale, Scott Speedman en Bill Nighy

Selene de vampier en Michael, de hybride Lycan proberen hun bloedlijn te traceren. Het doel hiervan is de geschiedenis en daarmee het geheim van de eeuwige vete tussen de beide kampen te vinden.

een goed vervolg.heb me wel vermaakt.

avatar van IH88
Underworld: Evolution

Aardig vervolg. Evolution is een direct vervolg op het eerste deel en de film heeft even de tijd nodig om zijn draai te vinden. Het verhaal stelt niet zo heel veel voor, maar de actiescènes en de duistere sfeer vergoeden veel. Het is eigenlijk een kat- en muisspel tussen oppervampier Marcus enerzijds, en heldin Selene en Michael anderzijds. Kate Beckinsale is het hart van deze franchise en doet het weer voortreffelijk. Minder dan het eerste deel , maar nog steeds erg vermakelijk.

avatar van horizons
Tja. De film probeert het wel maar het is allemaal zo flets. Misschien hadden ze er een roadmovie van moeten maken.

Tarkus schreef:

Ook deze opnieuw bekeken op blu-ray.
En ook hier geldt zoals bij vele filmen dat de prent een meerwaarde krijgt door de uitzonderlijke kwaliteit van beeld en geluid op het blu-ray schijfje.
Prachtig !!

Ook dit tweede deel eens opnieuw bekeken, en heb niets toe te voegen aan mijn eerdere commentaren.
Ook dit is en blijft een uitstekende film.

avatar van ILDIB
Genre moet je liggen. Best mooie actie maar sommige gevechten zijn nutteloos.

avatar van des1
Zo'n kul film met zoveel holle frasen, dat je je afvraagt wat Derek Jacobi er over gedacht zal hebben. Enige redeeming quality is de immer sereneus kijkende stoot Beckinsale in dat fantastisch lekkere fetish pakje van haar. Kon evenwel toch niet voldoende boeien. Ben na 20 min. afgehaakt.

Na het financiële succes van deel een zagen de producenten van "Underworld" wel brood in een vervolgfilm over de eeuwenlange vete tussen vampiers en weerwolven, met een wederom in strak zwart latex gestoken Kate Beckinsale als het centrale personage Selene (vampier), die in dit verhaal samen met haar geliefde Scott Speedman (half vampier, half weerwolf), opnieuw hun gemene soortgenoten in de pan hakken.

Er zitten nu gemuteerde monsters bij, maar het resultaat blijft hetzelfde. Kate Beckinsale ziet er strak uit in haar sm-pakje, maar de film lijkt op een opgewarmd restje van zijn voorganger, met meer aandacht voor smerige knokpartijen dan een interessant verhaal. De makers proberen dat te ondervangen door meer te vertellen over de geschiedenis.

avatar van Shadowed
Minder vervolg.

Toch nog deeltje 2 gedaan van de vijf delige reeks, (misschien binnenkort een zesde). Beckinsale wordt overigens ook weer 45 jaar binnenkort, ik denk dat ze niet veel langer in het strakke pakje in de reeks zal meedoen, maar misschien ook weer wel.

Wat er in dit deel vooral misgaat is de CGI. het zag er allemaal best lelijk uit, op een paar mooie en stijlvolle actiescenes na, en daarmee wint het eerste deel het dus zeker. Actie scene met de truck op de weg zag er Sharknado niveau uit.

Ook mist het een beetje de scenes die me aan The Matrix deden denken, denk maar aan de openingsscène van Underworld zelf. Dit niveau wordt ook niet meer gehaald in de film, en dan blijft er alleen maar een grote dosis Fantasy over.

Soms nog best vermakelijk en gelukkig ook wat lomper dan deel 1, maar het scoort geen voldoende bij mij.