Underworld: Evolution (2006)

Horror / Fantasy

geregisseerd door Len Wiseman
met Kate Beckinsale, Scott Speedman en Bill Nighy

Selene de vampier en Michael, de hybride Lycan proberen hun bloedlijn te traceren. Het doel hiervan is de geschiedenis en daarmee het geheim van de eeuwige vete tussen de beide kampen te vinden.

een goed vervolg.heb me wel vermaakt.

avatar van IH88
Underworld: Evolution

Aardig vervolg. Evolution is een direct vervolg op het eerste deel en de film heeft even de tijd nodig om zijn draai te vinden. Het verhaal stelt niet zo heel veel voor, maar de actiescènes en de duistere sfeer vergoeden veel. Het is eigenlijk een kat- en muisspel tussen oppervampier Marcus enerzijds, en heldin Selene en Michael anderzijds. Kate Beckinsale is het hart van deze franchise en doet het weer voortreffelijk. Minder dan het eerste deel , maar nog steeds erg vermakelijk.

avatar van horizons
Tja. De film probeert het wel maar het is allemaal zo flets. Misschien hadden ze er een roadmovie van moeten maken.

Tarkus schreef:

Ook deze opnieuw bekeken op blu-ray.
En ook hier geldt zoals bij vele filmen dat de prent een meerwaarde krijgt door de uitzonderlijke kwaliteit van beeld en geluid op het blu-ray schijfje.
Prachtig !!

Ook dit tweede deel eens opnieuw bekeken, en heb niets toe te voegen aan mijn eerdere commentaren.
Ook dit is en blijft een uitstekende film.

avatar van ILDIB
Genre moet je liggen. Best mooie actie maar sommige gevechten zijn nutteloos.

avatar van des1
Zo'n kul film met zoveel holle frasen, dat je je afvraagt wat Derek Jacobi er over gedacht zal hebben. Enige redeeming quality is de immer sereneus kijkende stoot Beckinsale in dat fantastisch lekkere fetish pakje van haar. Kon evenwel toch niet voldoende boeien. Ben na 20 min. afgehaakt.

Na het financiële succes van deel een zagen de producenten van "Underworld" wel brood in een vervolgfilm over de eeuwenlange vete tussen vampiers en weerwolven, met een wederom in strak zwart latex gestoken Kate Beckinsale als het centrale personage Selene (vampier), die in dit verhaal samen met haar geliefde Scott Speedman (half vampier, half weerwolf), opnieuw hun gemene soortgenoten in de pan hakken.

Er zitten nu gemuteerde monsters bij, maar het resultaat blijft hetzelfde. Kate Beckinsale ziet er strak uit in haar sm-pakje, maar de film lijkt op een opgewarmd restje van zijn voorganger, met meer aandacht voor smerige knokpartijen dan een interessant verhaal. De makers proberen dat te ondervangen door meer te vertellen over de geschiedenis.