Underworld: Evolution (2006)

Horror / Fantasy

geregisseerd door Len Wiseman
met Kate Beckinsale, Scott Speedman en Bill Nighy

Selene de vampier en Michael, de hybride Lycan proberen hun bloedlijn te traceren. Het doel hiervan is de geschiedenis en daarmee het geheim van de eeuwige vete tussen de beide kampen te vinden.

een goed vervolg.heb me wel vermaakt.

avatar van IH88
Underworld: Evolution

Aardig vervolg. Evolution is een direct vervolg op het eerste deel en de film heeft even de tijd nodig om zijn draai te vinden. Het verhaal stelt niet zo heel veel voor, maar de actiescènes en de duistere sfeer vergoeden veel. Het is eigenlijk een kat- en muisspel tussen oppervampier Marcus enerzijds, en heldin Selene en Michael anderzijds. Kate Beckinsale is het hart van deze franchise en doet het weer voortreffelijk. Minder dan het eerste deel , maar nog steeds erg vermakelijk.

avatar van horizons
Tja. De film probeert het wel maar het is allemaal zo flets. Misschien hadden ze er een roadmovie van moeten maken.

Tarkus schreef:

Ook deze opnieuw bekeken op blu-ray.
En ook hier geldt zoals bij vele filmen dat de prent een meerwaarde krijgt door de uitzonderlijke kwaliteit van beeld en geluid op het blu-ray schijfje.
Prachtig !!

Ook dit tweede deel eens opnieuw bekeken, en heb niets toe te voegen aan mijn eerdere commentaren.
Ook dit is en blijft een uitstekende film.

avatar van ILDIB
Genre moet je liggen. Best mooie actie maar sommige gevechten zijn nutteloos.

avatar van des1
Zo'n kul film met zoveel holle frasen, dat je je afvraagt wat Derek Jacobi er over gedacht zal hebben. Enige redeeming quality is de immer sereneus kijkende stoot Beckinsale in dat fantastisch lekkere fetish pakje van haar. Kon evenwel toch niet voldoende boeien. Ben na 20 min. afgehaakt.

Na het financiële succes van deel een zagen de producenten van "Underworld" wel brood in een vervolgfilm over de eeuwenlange vete tussen vampiers en weerwolven, met een wederom in strak zwart latex gestoken Kate Beckinsale als het centrale personage Selene (vampier), die in dit verhaal samen met haar geliefde Scott Speedman (half vampier, half weerwolf), opnieuw hun gemene soortgenoten in de pan hakken.

Er zitten nu gemuteerde monsters bij, maar het resultaat blijft hetzelfde. Kate Beckinsale ziet er strak uit in haar sm-pakje, maar de film lijkt op een opgewarmd restje van zijn voorganger, met meer aandacht voor smerige knokpartijen dan een interessant verhaal. De makers proberen dat te ondervangen door meer te vertellen over de geschiedenis.

avatar van Shadowed
Minder vervolg.

Toch nog deeltje 2 gedaan van de vijf delige reeks, (misschien binnenkort een zesde). Beckinsale wordt overigens ook weer 45 jaar binnenkort, ik denk dat ze niet veel langer in het strakke pakje in de reeks zal meedoen, maar misschien ook weer wel.

Wat er in dit deel vooral misgaat is de CGI. het zag er allemaal best lelijk uit, op een paar mooie en stijlvolle actiescenes na, en daarmee wint het eerste deel het dus zeker. Actie scene met de truck op de weg zag er Sharknado niveau uit.

Ook mist het een beetje de scenes die me aan The Matrix deden denken, denk maar aan de openingsscène van Underworld zelf. Dit niveau wordt ook niet meer gehaald in de film, en dan blijft er alleen maar een grote dosis Fantasy over.

Soms nog best vermakelijk en gelukkig ook wat lomper dan deel 1, maar het scoort geen voldoende bij mij.

avatar van jippie2010
Toch niet helemaal ding. De hele setting interesseert me niet, en de keuzes van de regisseur bevallen me ook niet. Kom niet verder dan *2.5

avatar van Ajax&Litmanen1
Momenteel waag ik een poging de hele Underworld reeks eens te bekijken. Destijds eindigde ik na deze Evolution, omdat ik de eerste twee films gewoon niks vond. Jammer genoeg is dik 10 jaar later dat gevoel niet anders geworden. Ook deze tweede film doet me gewoon weinig. Het oogt allemaal veel te donker, waardoor ik het maar onprettig vond kijken. Daarnaast is de CGI van wisselvallig niveau, net als het acteerwerk. Inhoudelijk blijft het maar langdradig met de strijd tussen de beide kampen. Kate Beckinsale doet het hier nog wel aardig, maar het blijft allemaal oppervlakkig. Maar ze is een van de weinige lichtpuntjes van de film. Wel fijn dat de speelduur hier wat korter is geworden. Het wordt nog een beste klus me te motiveren om de overige films eens te proberen.

1,5* (was 1*)

avatar van Kondoro0614
“Your exile seems a bit more comfortable than I remember.”

En we gaan weer gezellig verder om de ‘Underworld’ collectie te kijken en ik had eigenlijk wel iets te veel verwachtingen voor dit tweede deel. Zeker omdat hij best geprezen word online en omdat ik deel één best sterk vond en leuk. Ook dit tweede deel doet zeker niet ten onder en staat in lijn met zijn voorganger, zo komt er geen rust en aangezien het verhaal nog vers in mijn geheugen aanwezig was kon ik de draad makkelijk weer oppakken, ook werden we verwend met een paar ‘flashbacks’ al hadden die voor mij niet gehoeven, zeker fijn voor de kijkers die het eerste deel wat kwijt zijn.

Maar toch weet dit tweede deel zeker de sfeer niet terug te brengen uit deel één. Er is wat meer horror aanwezig wat ik zelf best gaaf vond, zo vond ik ‘Marcus’ zeker in zijn eerste versie die wij zien best angstaanjagend en met zijn vleugels is het zeker een gave vampier. Alleen daar blijft het wel bij, er zijn héél weinig gevechten tussen de vampieren en de lycans wat ik dan toch wel weer redelijk miste. Tuurlijk zijn er wel een paar gevechten maar, ze hadden in deel één wel wat meer effect.

De cast is gelukkig wel origineel gebleven waar ik persoonlijk wel blij mee was. De prachtige ‘Kate Beckinsale’ deed het weer goed als de vampier ‘Selene’ en ze heeft er duidelijk wel weer zin in. Ze doet het in ieder geval nog erg leuk en weet vaak goed te overtuigen. ‘Scott Speedman’ als ‘Michael’ was leuk, ik zelf vond zijn personage best gaaf alleen vind ik wel dat ‘Len Wiseman’ hem hier te veel weg laat in zijn gedaantevorm, en dan gooit hij er een gegeven moment ook een te clichématig moment in waar ’Michael’ eerst verliefd word op ‘Selene’, vervolgens dood gaat in het gevecht tegen ‘Marcus’ maar toch uit het niets weer tot leven weet te komen. En voor mij scoorde de film hier erg veel min punten mee, dat had niet gehoeven en was in een film als dit echt niet nodig.

Aan actie scenes geen gebrek en daar is zeker niks op aan te merken. De vorige film kende daarin ook al zijn charmes en ook nu weten ze het weer perfect te gebruiken, en het is allemaal ook erg netjes gedaan. De film ziet er tijdens zijn actie scenes dus best verzorgt uit, en dat was wel nodig. Het verhaal vond ik verder ook erg leuk, en de laatste gevecht kende ik blijkbaar nog wel, ik dacht dat ik deze film nog nooit had gezien: dus wel.

Al om al, redelijke zit hoor alleen weet de film mij op veel momenten te weinig te boeien en is hij veel kracht en charmes verloren. De sfeer is echter nog wel aanwezig, en qua horror is hij goed maar ik had er toch iets meer van verwacht. Jammer, alleen we maken ons mooi klaar voor het volgende deel.