Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006)

3,65

Avontuur / Actie

geregisseerd door Gore Verbinski
met Johnny Depp, Orlando Bloom en Keira Knightley

De bruiloft van Will Turner en Elizabeth Swann wordt afgelast als beiden gearresteerd worden voor het helpen ontsnappen van Jack Sparrow. Will krijgt de kans zichzelf en zijn verloofde te redden van de strop, door het kompas dat Jack bij zich heeft te overhandigen aan de nieuwe Heer van Port Royal. Jack is ondertussen doodsbang voor Davy Jones, bij wie hij een schuld heeft staan. Jack's ziel wordt opgeëist door Davy Jones, als Jack de sleutel van een dodemanskist met daarin het hart van Davy Jones niet weet te bemachtigen. Maar Jack is niet de enige die belang heeft bij het vinden van de kist...

2161 BERICHTEN 58 MENINGEN
avatar van theonering
Hansjoh21 schreef:

Geef ze eens ongelijk, trekt toch aardig wat mensen aan. Extra reclame inkomsten...

Ja, dat is waar alleen het lijkt wel of ze altijd The curse of the Black Pearl overslaan, maar misschien heb ik iets gemist......

avatar van ibendb
Wat een langdradig vervolg...

Neen. Deze PotC kon mij niet bekoren. Veel te kinderachtige humor, veel te lange speelduur en een saaie tegenstander. Davy Jones en zijn Flying Dutchman zijn zeer oneng en zo. Geen spek voor mijn bek. 2.5*.

Tweede deel wist mij ook erg te vermaken. Al vond ik deze toch net iets te lang duren, had gerust wat korter mogen zijn.

Gelukkig wordt dit ruimschoots gecompenseerd door alweer enorm veel humor, mooi locaties en enkele geweldige scènes. Zeer vermakelijk, maar eerste deel beviel mij toch meer. (wat waarschijnlijk ook komt omdat het nieuwe er bij deze al af is).

avatar van Sid-the-gekste
Een meesterwerk gewoon..
Deze film vervelende mij geen moment..
4.00 waard!!!

avatar van tommycool
goed vervolg op het eerste deel die ook al heel goed was

avatar van MizKriz
Dit is mijn favoriete Pirate film.
De eerste was leuk, maar weinig verhaal erin.
Deze film maakt het echt leuk.
Zo echt piratestreken ^^ erg goede film

avatar van Annik
Het samenspel tussen Johnny Depp en Keira Knightley blinkt uit in deze film. Ook de vertolking van Davy Jones door Bill Nighy vind ik erg sterk.

Goeie film waarin iedereen op zoek is naar een sleutel en een kist. Het verhaal is een stuk avontuurlijker vergeleken met deel 1. Wederom boordevol spectaculaire actie en ook aardig wat humor. Twee actiescenes die opvallen in originaliteit zijn de balvormige kooi en het rad. Wel wat aan de lange kant, maar over het algemeen vermakelijk genoeg.

avatar van tommykonijn
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik weet nog goed dat ik erg blij was toen deze uitkwam. Maar er was een reden (volgens mij was ik nog te jong) dat ik hem niet in de bioscoop kon zien. Maar direct daarna natuurlijk aangeschaft en ik vond hem, toen ik hem voor het eerst zag wat tegenvallen. Maar ik heb de film inmiddels al vaker gezien en ik denk dat ik gewoon iets te hoge verwachtingen had. Want ook dit tweede deel uit de Pirates reeks is het kijken waard.

De cast is nog in grote delen hetzelfde. Johnny Depp doet het weer goed als Jack Sparrow. En ook de rollen van Orlando Bloom en Keira Knightley worden goed vervuld. Daarnaast kent de film ook veel nieuwe gezichten waaronder Davy Jones. Een aardig goede villain, alleen iets minder 'eng' als Barbossa en de ontdoden in de vorige film. Ook Will's vader Bootstrap is een nieuwkomer en een apart personage, maar echt geweldig vind ik deze niet zo.

Het verhaal van de film is erg sterk, en net als het vorige deel erg veelzijdig (veel verschillende genre's ook). Er zitten een hoop leuke fragmenten in en dan bedoel ik voornamelijk het gevecht tussen Norrington, Turner en Sparrow. Dat zag er goed uit, maar was daarnaast ook best grappig in beeld gebracht. De film heeft ook een hoop mooie settings waaronder Isla Cruces en het eiland waar de kannibalen wonen. De muziek van Hans Zimmer is ook goed en past perfect bij de gebeurtenissen in de film.

Al met al is het gewoon een goede film, alleen heeft hij bijna alles nét wat minder als zijn voorganger.

zelfde commentaar als bij deel 1
geldt overigens voor alle delen

Niet mijn film zal ik maar zeggen. Wel haarscherp beeld, doch nare kleuren, abominabele muziek, a-komische situaties/ personages/ monsters (?). Als je dramatisch gillen en raar kijken acteren kunt noemen was het allemaal wel ok. Alleen Orlando overtuigde mij eigenlijk. Het kan aan de regisseur liggen, want er stonden toch niet de minsten aan dek: Johnny en Stellan bijvoorbeeld. Keira kon deze keer overgeslagen worden als 'actrice'. Aan het verhaal kwam ik niet eens toe, omdat ik blijkbaar liever steeds ergens anders naar keek Iets met een schip en een groene fluimen spuwende mega-octopus. Fantastische effecten, dat wel.

Vooropgesteld heeft Dead Man's Chest veel meer schwung dan zijn voorganger. Meer diversiteit, dezelfde cast met een wederom sterke Depp (Knightley viel me zowaar wat tegen) en zit er veel meer structuur in de regie. Daar staat tegenover dat ik de special effects niet altijd even geweldig vond (ondanks een Oscar?) en het plot met de nodige cliche is doorspekt (Norrington). De voors en tegens tegen elkaar afwegend komt Dead Man's Chest een tikkeltje beter naar voren, maar dat is onvoldoende om mijn stemming naar een vier te tillen.

avatar van tattoobob
Toppertje

avatar van K. V.
Me eens aan deel twee gewaagd en hij viel me beter mee dan de vorige keer. 'k vond het een vermakelijke film, met knipoogjes naar de eerste film. Leuk dat de originele cast terugkeert en Captain Jack is weer goed in form.
De film bevat veel humor, al is het soms een beetje op het randje, maar kinderen zullen zich wel prima vermaken.
Toch enkele scènes die in het oog springen, bv de balscène of het waterrad.
Een goeie toevoeging aan de reeks.

avatar van dammit
Net herzien, maar wat een dijk van een film.
Het verhaal is zo goed en sterk. De soundtrack is toch wel geweldig.

Ik was alleen thuis en had dus alle rust om te kijken en dan heb ik veel meer oog voor het verhaal en details.

Echr geweldig ik verhoog me stem 5*

avatar van alexspyforever
De enige leuke scènes zijn die op het eiland van de kannibalen afspelen. Voor de rest vond ik er weinig aan, veel te lang ook. Een onnodige sequel. En op het einde weet je dat er ook nog een derde komt

avatar van Movie Jim
Goeie 2de pirates film.
Deze weer herbekeken
blijft geweldig.

avatar van filmfan0511
Heel goede film!

Vroeger was dit mijn favoriet uit de serie, nu moet ik die eer toch geven aan deel 1. Het verhaal is erg leuk, mooi uitgewerkt met veel sterke scenes. Ook hier was de humor weer erg geslaagd. De acteerprestaties waren fantastisch. Johnny Depp lijkt geboren voor deze rol, maar ook de anderen zijn erg goed. Wel is het jammer dat Geoffrey Rush hier niet in meespeelde.
De special effects zijn echt prachtig. De grootse actie-scenes, de gevechten, zeemonsters, alles zag er heel goed uit. De film is nu toch alweer zo'n 8 jaar oud, maar de effecten zijn absoluut nog niet verouderd. Ook de muziek is hier weer noemenswaardig. Alleen mist deze film een soort van climax. Het open einde zorgt er dan wel weer voor dat je uitkijkt naar deel 3.

avatar van kevin_vp
Hier zijn de visuals nog beter alleen vind ik het verhaal en het open einde minder goed dan bij het eerste deel en zijn sommige acteerprestaties minder

Hij krijgt tog nog een voldoende 3 sterren

avatar van tbouwh
Blijft staan op 4* na herziening. Vind 'em net een tikkie leuker dan zijn voorganger, vooral vanwege de kannibalen, de Kraken en het zwaardgevecht op het eiland. De verhaallijn van Davy Jones en Bootstrap boeit mij al evenmin als die van Barbossa in deel 1. Helaas verschijnt hij in het derde deel weer. Deze tweede film maakt echter heel veel goed via de hoofdrolspelers, de actie, de humor en de geweldige muziek van Hans Zimmer. Hierdoor ruim 4*, als het verhaal nu ook nog écht sterk was geweest had dat 4,5* kunnen zijn.

avatar van MRDammann
Dead's Man Chest is de eerste stap in de chaos die Pirates of the Caribbean heet. De franchise begint nu al redelijk rommelig te worden. Waar het eerste deel uitblonk in eenvoud is dat hier niet meer het geval. Het loopt nu allemaal een beetje door elkaar heen. Ik vind de bad-guy echter een hele goede vondst, en de actie en de personages zijn nog steeds goed in orde.

Echt een prima film, die ondanks de chaos geen moment verveeld. Tot het einde toe zal ik de film 4 sterren geven. Door het infantiele einde (er wordt even duidelijk gemaakt dat dit niet het laatste deel van de franchise is), moet ik het toch een halve punt eraf doen. Desondanks goed vermaakt.

avatar van misterdhdh
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Voor zover ik me deel 1 nog herinner, vind ik dit deel evenwaardig. Heb echt genoten van deze film van begin tot einde. Verhaal is goed en allemaal zeer goed uitgewerkt. Natuurlijk tilt Depp deze reeks naar een hoger niveau, zonder hem zou het allemaal wat minder zijn, ook Bloom, toch een van mijn favoriete acteurs is ook weer van de partij. Goed acteerwerk, Prachtige effecten zoals die scenes met de octopus, prachtige muziek en zeer goede, gepaste humor. De humor is echt geweldig vind ik in de reeks. Mooie beelden en verhaal waar je niet teveel moet bij nadenken, gewoon genieten van dit zeer vermakelijk filmpje. Favoriete scene is het gevecht met drie op het rad, en Depp bij de kannibalen., op naar deel drie.
4/5

avatar van mjk87
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Lang, dat vooral. Goed beschouwd zit er ook een enorme ballast in de plot van de film. Dat gedoe met die kannibalen (?) had ook prima eruit gelaten kunnen worden. Ongetwijfeld wilden ze bij Disney na de eerste film nog meer van de clichéwereld waarin piraten leven tonen, maar soms kan het ook teveel zijn. Zeker als er tig subplotjes lopen. Opvallend is verder de wat meer duistere toon die weer niet helemaal samengaat met vervelende schijtlolligheden. Een Depp bijvoorbeeld doet niet anders dan in de eerste film maar is nu gewoon minder grappig, puur omdat het minder past. Echt duister wordt het dan weer niet, het blijft Disney, waardoor je een beetje mak lammetje krijgt dat van alles net niet is. Wat dat betreft doet Bloom het nu juist een stuk beter. Emoties overbrengen lukt hem nog steeds niet, maar hij is iets minder serieus dan in de vorige Pirates en die toon past perfect bij die van de film. Knigtley heb ik altijd een fijne actrice gevonden die met dat beetje extra pit zelfs van een ondankbaar personage als de hare nog iets weet te maken.

Actiescènes zijn aardig, maar vormen voor mijn gevoel vooral een hinderlijke onderbreking, omdat alles al zo lang duurt. En blijft het bij zwaardgevechten, dan gaat het allemaal wel, maar als je dat gedoe krijgt bij -wederom- die kannibalen, dan is het gewoon vervelend. De CGI van dat grote beest is trouwens graflelijk. In de basis is het dus allemaal best te doen, met een flink aantal leuke momenten ook wel en je ziet het budget van het scherm spatten, maar och mag het soms een onsje minder zijn. 2,5*.

avatar van Rico120

weer een goeie film van P_O_T_C

avatar van woeler82
Deze film vond ik iets beter als deel 1, nu nog het vervolg zien in deel 3 ,eens kijken hoe dat afloopt

avatar van IH88
“My tremendous intuitive sense of the female creature informs me that you are troubled.”

Meer Personages, meer verhaallijnen, meer vechtscènes, meer boten... Dead Man's Chest wil het duidelijk wat groter aanpakken dan het geweldige eerste deel uit de Pirates of the Caribbean reeks en verzuipt bijna in zijn eigen ideeën. Ik zeg bijna want ondanks dat de film overvol is, het verhaal onnodig ingewikkeld en de film te lang is heb ik toch genoten.

De film straalt zoveel plezier uit en humor, actie, avontuur en romantiek gaan hand in hand en het vormt allemaal één vloeiend geheel. Depp heeft weer de grootste lol in het spelen van Captain Jack Sparrow en zijn humorvolle een-tweetjes met verschillende personages zijn erg vermakelijk. Knightley en Bloom zijn weer een vermakelijk stelletje maar gelukkig zit er ook wat venijn in en wordt het niet te zoetsappig. Ook nieuwkomers en oude bekenden als Pryce, Davenport, Nighy, Harris en Hollander zijn fantastisch op dreef. Het verhaal over Davy Jones, zijn hart, een dodemanskist, Sparrow's ziel en William's vader dient eigenlijk alleen maar als opzetje voor spectaculaire zwaardgevechten, kleurrijke nieuwe werelden en heel veel zeegevechten waarbij je het buskruit bijna kunt ruiken. De film ziet er fantastisch uit en de muziek werkt aanstekelijk. Dead Man's Chest is een erg geslaagd middendeel die nergens aanvoelt als een tussendoortje. Op en top vermaak.

MaartenTuinstra
Een geslaagd vervolg, die soms neigt tot langdradigheid.

De humor, actie, muziek, en Depp zijn net zo goed als in het eerste deel. Daarom is Dead Man's Chest bij voorbaat al een geslaagd werkje. De 151 minuten hadden echter geen minuut langer moeten duren, want het plot en Orlando Bloom (m.i. zeer matig acteur) waren zo interessant niet. Depp blijkt echter opnieuw zo subliem als Jack Sparrow dat er nog een ruim voldoende uitrolt.

avatar van Gerlof1378

Ja ik vind dit vervolg op de 1st Pirates Of The Caribbean niet echt super, natuurlijk wist je dat meerdere delen zouden komen hiervan maar ik blijf bij de 1st. Dit 2de deel duurt erg lang 2,5 uur is wel een zit maar de cast is wel goed op dreef en effecten zijn natuurlijk erg goed das wel 1 groot pluspunt. Maar goed genoeg erover geschreven voor de liefhebbers mooi, voor degene die het bij de 1st houden zoals mij.

avatar van martijn011
Ook dit tweede deel is een geweldige film. Wel iets minder dan z'n voorganger maar zo'n sfeer als in deel 1 is lastig te evenaren.
De film kent weer genoeg grappige momenten, ondersteunt door de geweldige soundtrack. Veel bekende gezichten die weer dezelfde rol vervullen en doorgaan waar ze in deel 1 zijn gestopt, een groot pluspunt wat mij betreft.

Davy Jones is een welkome aanvulling in deze film, een geweldig en indrukwekkend personage. Keira Knightley blijft voor mij een bron van ergernis af en toe, vooral in die scene op het strand waar ze nogal aanstellerig om aandacht loopt te vragen.
Depp is weer perfect op dreef, niks op aan te merken. Blijft een fantastische rol.
Het verhaal heeft verder niet al te veel om het lijf, de Kraken is een geweldig monster die, begrijpelijk, nogal angst inboezemt.

De cliffhanger mag er ook zijn, al is het uiteraard minder schokkend als je het van tevoren aan ziet komen omdat je de film kent.
Maar toch weer een prettige herziening en m'n score van 4* blijft dan ook gewoon staan.

avatar van Kondoro0614
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest

Dit tweede deel van de Pirates of the Caribbean is misschien wel 1 van mijn favoriete delen, ook al is deel 1 toch wel op sommige vlakken beter (en voor mij de beste deel van de hele reeks) qua komedie ‘Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest’ mijn meer te pakken dan deel 1, al vond ik de tegenstanders van Jack Sparrow in deel 1 bij vlagen veel beter, het hele Davy Jones verhaal, daar moet ik nog maar even flink aan wennen, al vond ik de ‘Army’ van Barbossa tien keer gaver (De skeletten tegen de zee monsters). En zoals alle herzieningen houd ik deze recensie even lekker kort.

We volgen Jack in het begin van de film als stamhoofd van een bepaalde stam (nadat Will en zijn liefje opgepakt worden), ergens op een ver eiland, geniale scenes dat hij daadwerkelijk met deze mensen probeert te praten. Wanneer zijn crew gevangen genomen word probeert hij te vluchten maar, laat zoals gewoonlijk bijna iedereen achter. Wanneer zijn crew eerder is en hij er aan komt rennen met de hele stam kon ik mijn lach niet meer in houden, wat een geweldige scene was dit!

Johnny als de rol van Jack Sparrow vind ik erg gaaf, kan er ook wel aan wennen dat hij Jack Sparrow speelt en doet dit fantastich. Het verhaal van ‘Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest’ is erg gaaf. Wanneer Sparrow opzoek gaat naar een sleutel komen we voor het eerst in aanraking met Davy Jones en zijn bemanning. Hierbij volgen we de zoektocht naar een bepaalde sleutel, de sleutel van de kist waar het hart van Davy Jones in zit. Wanneer ze deze gevonden hebben is het vechten om de kist waarbij het in de handen van de VOC raakt (als ik het goed heb). Sparrow en zijn bemanning moeten vechten om te blijven leven en daarbij veel gevaren trotseren met erg veel komische scenes (ik heb zeker wel genoten)..

Erg toffe film en erg vermaakt, misschien net niet zo goed als deel 1 maar hij behaalt zeker wel de top dat hij net zo’n stem krijgt als deel 1.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Dit tweede deel van de potc reeks heeft wat mij betreft een veel mindere aantrekkingskracht dat zijn voorganger. Waar de tijd bij de eerste film behoorlijk snel voorbij vloog, was dat hier veel minder het geval. Dit kwam voornamelijk doordat de film vaak van de hak op de tak sprong, waardoor het vaak niet helemaal duidelijk was wat er nou precies gaande was.
Audiovisueel was er weer helemaal niets aan te merken op de film. Het gedeelte met het schoepenrad was wel zo slecht dat het best grappig werd.

Knightley speelde echt bizar irritant in deze film. Bloom speelde naar mijn mening ook een stuk zwakker dan in het eerste deel. Depp, daarentegen, speelde wederom zijn rol als Jack Sparrow geweldig en dat is net als in het eerste deel het enige geniale aan de film.

Iets minder dan het eerste deel