ad
  • 8.183.171 stemmen

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (2017)

Actie / Avontuur | 129 minuten
3,14 1.072 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Alternatieve titels: Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge / Pirates of the Caribbean 5

Geregisseerd door: Joachim Rønning en Espen Sandberg

Met onder meer: Johnny Depp, Javier Bardem en Brenton Thwaites

Releasedatum: 25 mei 2017

Over Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales

"All pirates must die."

De ongelukkige Jack Sparrow ziet het somber in, wanneer de geestpiraten onder leiding van zijn oude aartsvijand, de angstaanjagende kapitein Salazar, ontsnappen aan de Devil's Triangle. Salazar en zijn crew zijn vastbesloten om elke piraat op zee, met inbegrip van Jack, te doden. Jack zijn enige hoop op overleving ligt in het zoeken naar de legendarische Trident of Poseidon, een krachtig artefact dat zijn bezitter de totale controle over de zee geeft.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Carina Smyth

Joshamee Gibbs

avatar van Geno

Geno

Verbluffende beelden waren het zeker. Maar ook een onophoudelijk spectaculair gedoe waarbij van alles je om de oren vliegt... en dat gaat maar door. Ook de muziek beukte en stampte maar door. Het was een grote kitsche parodie op zichzelf. Dit kun je allemaal erg vermakelijk vinden. Zeker...

scorsese

Redelijke film waarin een ondode kapitein het gemunt heeft op Jack Sparrow. Weinig nieuws onder de horizon, maar wel weer een avontuurlijk geheel en het ziet er allemaal weer prima uit. Ondanks dat dit vijfde deel het kortste deel uit de reeks is, is het nog steeds aan de lange kant. Het zijn vooral de goeie en vermakelijke actie-scenes waardoor de film nog net 3.0 sterren krijgt.

avatar van Juvefan

Juvefan

Ik vind de film ook beter dan deel 3 en deel 4. Ik twijfel of ik deze beter vind dan deel 2. Daarnaast zou ik graag deel 6 zien met Keira Nightley en Orlando Bloom weer in een meer prominente rol.

Ik zie veel mensen zeggen dat deze film het niet haalt bij de eerste 3 films. Aan die mensen wil ik vragen of ze deel 3 recentelijk nog gezien hebben.

avatar van Atmos

Atmos

Een van de beste in de serie , bekeken in 3D én gewoon op blu-ray op

m'n beamer , en dat zag er allebij geweldig uit , wat ook voor

het geluid geldt....een echte meerwaarde .

avatar van krosnicky

krosnicky

Juvefan schreef:

Ja ik heb ze alle 5 vorige week nog gezien en deel 3 vind ik beter dan deel 5 ze zijn allemaal beter dan deel 5

avatar van krosnicky

krosnicky

leuk deel maar de vorige 4 zijn beter het is een leuk verhaal het begin met dat huis vond ik super ook Leuk dat zowel Will als Elisabeth er even terug in komen ook leek het er op dat hun verhaal met deze film wel was afgerond maar een vriend van me vertelde me gister dat er nog een aftercredit scène is met Will en Elisabeth en dat hun verhaal dus nog niet is afgerond.

Ook was het leuk om een jonge Jack te zien en dat de Pearl er weer in zit na 1 film afwezig te zijn geweest was ook een plus punt dus ja voor mij mag er nog een 6 de film komen maar dan liefst met 3/4 van de cast van deel 1 & 2

Tarkus

Wederom een goede film uit deze reeks.

Prachtige beelden en fantastische speciale effecten.

Goed scenario ook met een pracht van een cast, waarin opnieuw enkele oude bekenden opdagen.

Dat deze film nog niet het einde is van de reeks maakt het einde wel duidelijk, dus is het opnieuw uitkijken naar een vervolg.

Let op de cameo van Paul McCartney in deze film als Uncle Jack, hij is amper herkenbaar, maar omdat hij het Beatle-nummer Maggie Mae (uit Let It Be) zingt weet je meteen wie het is en herken je hem ook.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Avontuur, humor, legendes, spanning, mooie lokaties, romantiek en Johnny Depp – wat kan daar in 's hemelsnaam mis bij gaan? Dat is ongeveer de insteek die ik bij elke Pirates-film had (en heb), maar met uitzondering van het derde deel ontkwam ik nooit aan een licht gevoel van teleurstelling wanneer ik bij de eindcredits was aanbeland. Nog nooit echter zat ik zó naar het einde te verlangen als bij deze vijfde aflevering : alles al eens gezien, alles al eens gedaan, geen aansprekend romantisch koppel, en zelfs zwaargewichten als Geoffrey Rush en Javier Bardem kunnen de film niet boeiend of vermakelijk houden. Voor mij is de koek nu toch echt op.

avatar van K. V.

K. V.

Dit deel ook eens bekeken en het was geen slechte film, maar ben toch niet echt van m'n sokken geblazen. De film had nochtans alle vertrouwde elementen, maar werd een beetje door de vele special effects overkast.

Ondanks de langere speelduur verveelde hij niet en toch wel leuk dat een groot deel van de originele cast terug meedeed.

Leuk om dit deel eens gezien te hebben, maar haalt toch niet echt het niveau van de eerste films.

avatar van Warning

Warning

Passend in de reeks, leuk om Orlando Bloom en Keira Knightley ook weer eens te zien. Voor de mensen die deze film nog niet hebben gezien, eens raden wie 'Uncle Jack' is..

avatar van MJP10

MJP10

De film is amuserend en kijk je gemakkelijk weg. Alleen ik heb het gevoel dat het verhaal rondom het kompas niet meer klopt. Kreeg Jack het kompas niet van Tia Dalma (Calypso) in plaats van een random kapitein?. Ik zal de reeks hiervoor moet herzien.

avatar van MJP10

MJP10

Na een beetje research het antwoord al gevonden. Deze film houdt blijkbaar weinig rekening met de vorige verhaallijnen. Op deze site meer informatie: Dead Men Tell No Tales proves continuity still doesn't matter for the Pirates of the Caribbean films - The Verge - theverge.com

Zeer spijtig..

avatar van wvernooij

wvernooij

Alle 5 de delen gekeken in twee dagen tijd. Stuk voor stuk top entertainment!

avatar van Elchapo

Elchapo

De beste in de reeks pirates.......mooie cgi,verhaal is simpel maar dat kijkt lekker weg.4 stars.

ik hoop dat er een 6e deel komt

jack sparrow schreef:

ik hoop dat er een 6e deel komt

Of een reboot?

Disney wil reboot 'Pirates of the Caribbean' maken | Filmtotaal filmnieuws

Ik hoop het niet. De afgelopen film was leuk, ga gewoon op deze weg verder. Met Johnny Depp als Jack Sparrow dus. Zonder hem is de franchise niks.

avatar van El ralpho

El ralpho

Skip ahoy!

Echte fans van de reeks hebben met dit inmiddels vijfde deel niks te klagen. Wat ze verwachten, krijgen ze ook. De niet fans van de reeks zullen een kleine opleving opmerken ten opzichte van het vierde deel, maar er ook niks aan missen als ze dit deel overslaan. Voor mij persoonlijk was het na de eerste drie delen eigenlijk wel mooi geweest. Deel vier vond ik heel matig. Dit vijfde deel doet het wel weer iets beter maar het onvermijdelijke zesde deel ga ik waarschijnlijk overslaan.

Positief aan dit vervolg vond ik Javier Bardem als Salazar. Waar een echte schurk in het vierde deel ontbrak, werd dit met hem volledig gecompenseerd. Ook zag het er allemaal weer werkelijk verbluffend mooi gemaakt uit. Ook van een tweetal scene's heb ik oprecht genoten. Ik doel hier op de bankroof en executie van Jack Sparrow (die natuurlijk finaal misloopt)

Naast deze positieve punten voelde de gehele film eigenlijk als een herhaling van zetten en voor mij beginnen de films dan ook heel eentonig aan te voelen. Ook Jack Sparrow begint in herhaling te vallen, en hoewel ook ik mij afvraag of de reeks verder door kan gaan zonder hem, zou het wat mij betreft geen slecht idee zijn om na dit vijfde deel het boek te sluiten. Brenton Thwaites en Kaya Scodelario vond ik heel vergeetbaar in hun rol en het hele verhaal achter het stoppen van Salazar, wordt gewoon nooit echt spannend genoeg. Hier kan de onthulling dat Hector Barbossa de vader van Carina Smyth bleek te zijn, ook maar weinig aan veranderen.

De reeks lijkt hiermee aan te willen tonen dat ze vooralsnog genoeg ideeën hebben om de reeks nog wel even door te laten gaan maar het voelde voor mij echt als een kunstgreep aan. Evenals de cameo van Will Turner en Elizabeth Swann en de after credits scène De koek begint echt op te raken, en het is jammer dat Disney ongetwijfeld pas zal stoppen wanneer de kassa's stoppen met rinkelen.

avatar van Shadowed

Shadowed

Ja leuk.

Waarbij ik deel 3 en 4 al wat minder vond, had ik weer plezier met dit deel. Want deel 3 en 4 hadden soms de neiging saai te zijn, maar hier is alles weer dik in orde qua kleurgebruik, humor en plezier. Terwijl de film ook gewoon serieus kan zijn.

Depp heeft misschien de magie van Sparrow niet meer, maar hij kan zijn rol nog steeds leuk uitvoeren. Als er een deel 6 komt, zit hij er niet meer in helaas. Hij blijft altijd wel grappig, maar ook leuk dat Rush weer terug is. Bardem is ook wel prima, al mist hij wel de dreiging.

Effecten zijn erg bombastisch en groots, maar dit dankt wel een meer dan vermakelijke film vol met bizarre bombastische spektakel scenes die altijd wel boeiend blijven. Vooral omdat de zo groots zijn blijven ze leuk, maar ook elke scene met het helblauwe water vind ik prachtig om te zien.

Jammer dat de zwaardgevechten zelf geen echte kick meer geven, maar in het algemeen blijft dit deel ook weer mooi eventjes boeien. Soms ook verrassend leuke camerastandpunten en bewegingen, terwijl ik daar meestal niet veel van zie in dit soort films. Dat is natuurlijk zelf al een klein pluspuntje.

129 minuten gingen vrij snel om, al overstijgt deze film het niveau niet meer van deel 1 en 2, want daarvoor is alles al een beetje gedaan. Ik hoop de kraken ook nog eens een keer terug te zien, want hier moeten we het doen met spookhaaien.

Uiteindelijk gewoon een ruime voldoende, voor de 129 minuten spektakelfilm. Ik ken weinig piratenfilms die me zo weten te vermaken.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19324 berichten

Misschien wel de beste na het eerste deel en een mooie afsluiter van de reeks. Een deel 6 is echt niet meer nodig nu. Geen van deze films zijn toppers maar wel leuk entertainment, op deel 3 na dan, dat vond ik echt een gedrocht.

avatar van nadrin

nadrin

Veel minder dan deel vier. Daarom voor mij de film teveel in de reeks

nadrin schreef:

Veel minder dan deel vier. Daarom voor mij de film teveel in de reeks

Je hebt wel stem nummer 1000 op deze film hier

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Zoals steeds in een Pirates-film zijn de beelden erg mooi, vooral de azuurblauwe oceaan, de ouderwetse schepen, de eilandjes en de aankleding van de piraten en de Engelse soldaten zijn echt top notch! Deze films doen mij visueel wat denken aan het videospel Assassin's Creed IV Black Flag!

Johnny Depp als captain Jack Sparrow blijf ik leuk vinden. Naar het schijnt zou Depp mogelijks in de zesde Pirates-film niet meer meespelen en dat zou ik een enorme fout vinden want hij is toch het middelpunt van deze filmserie. Als het de bedoeling is om in het zesde deel Jack, Elizabeth en Will te dumpen en met het nieuwe koppeltje Henry Turner en Carina Smyth verder te gaan, dan zou ik dat toch wel jammer vinden. Henry Turner en Carina Smyth kunnen namelijk niet tippen aan Will en Elizabeth, noch qua schoonheid noch qua uitstraling. En dat laatste zegt toch redelijk veel, aangezien Orlando Bloom en Keira Knightley ook niet meteeen stralen van de charisma, maar het was wel een mooi koppeltje met een interessante wisselwerking van aantrekking/afstoting en een soort driehoeksverhouding tussen Elizabeth en de twee mannen (Will en Jack).

Vooral Thwaites vind ik nogal zoutloos overkomen. Kaya Scodelario acteert wat beter en haar rol is interessanter, maar het lijkt wel een personage dat weggelopen is uit een Emily Brontë romanverfilming. Er zit weinig tot geen humor in haar rol. Haar gezicht kwam mij meteen bekend voor en na even zoeken ontdekte ik dat zij de hoofdrolspeelster is in de leuke rampenfilm Crawl (2019). Zij moet met haar rol wat meer emancipatie meegeven aan deze film, door een vrouwelijke uitvinder te spelen in een tijd waarin die als heks werden verbrand of opgehangen.

Javier Bardem's vertolking van captain Armando Salazar dan, hij zet een redelijk angstaanjagend 'spook' neer, maar er wordt niet zoveel gedaan met zijn bijzondere krachten en er wordt ook totaal niet verklaard hoe hij aan zijn krachten komt en waarom hij zijn dood heeft overleefd. Leuk om Kevin McNally als Gibbs en Geoffrey Rush als captain Barbossa terug te zien, maar ik vind de band tussen hem en Carina wel erg geforceerd over komen. Zijn zelfopofferende einde moet natuurlijk een traantje bij de kijker ontlokken, een mooie afsluiting voor deze ouwe zeeschuimer.

Wat de eerste Pirates-film zo goed maakte, was vooral de goed uitgewerkte rollen en hun onderlinge chemie. Je leeft gewoon mee met hun avonturen en wil dat ze slagen in hun ondernemingen. Had dit vijfde deel wat minder Disney-braaf geweest, en wat minder binnen de gekende lijntjes gekleurd, dan was het een meer gedenkwaardiger film geworden. In alle vervolgdelen mankeert toch een beetje de magie die de eerste film zo uitzonderlijk goed maakte, maar in dit vijfde deel zit men er toch heel dichtbij! Daarom vind ik dit het beste vervolgdeel. Mijn lijstje ziet er dan ook als volgt uit:

1. The Curse of the Black Pearl (2003)

2. Dead Men Tell No Tales / Salazar's Revenge (2017)

3. Dead Man's Chest (2006)

4. On Stranger Tides (2011)

5. At World's End (2007)

- Blijf na de eindcredits nog even kijken voor een kleine teaser.

- Op de Blu Ray staat een verwijderde scene die ze beter in de film hadden gelaten: een walvis die zwemt aan Poseidons graf (als de zee in tweeën splijt).

Ajax&Litmanen1

Herziening op bluray gedaan en de film heeft weinig aan kracht ingeboet. Het doet de 2 matige vorige delen grotendeels vergeten. Deel 1 en 2 blijven het beste, maar daarna sluit deze Salazar's Revenge aan. De oude Pirates vibe is weer terug, zeker de eerste 20 minuten was het echt enorm genieten van hoe het ooit was. Luchtig en avontuurlijk verhaal, veel humor, Depp die goed op dreef is (ik wil alleen een deel 6 als hij de hoofdrol weer krijgt) en fraaie beelden. Op deze manier zou de reeks wat mij betreft nog best even mee moeten kunnen. Als ik de reeks moet ranken: 1, 2, 5, 3, 4. Zeker die vierde was echt belabberd.

3,5* blijven staan.

avatar van deridder

deridder

Minder slecht dan on stranger tides. Maar als zelfs Javier Bardem zo'n film niet kan redden dan is het hoogste tijd om te stoppen. Het is goed geweest zo: Johnny Depp heeft genoeg verdiend om mooi met pensioen te gaan (God dank als hij niet meer in films speelt). Daarnaast is het niet met de allerslechtste film uit de franchise geëindigd (on stranger tides is denk ik toch een van de slechtste films ooit gemaakt). Maar laat de pirates of the caribbean alsjeblieft ophouden: dona pacem nobis. En laten we ook al dat geld weer eens in films investeren die het verdienen!

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Pirates deel 5 alweer, en deze is inmiddels ook alweer 4 jaar oud, en ik moet zeggen dat ik er eigenlijk niet heel veel van verwachtte mede omdat ik in de voorgaande delen al een licht dalende lijn constateerde.

Probleem waar deze film tegen aanloop is iets waar zijn voorgangers net zo last van hebben. De karakters kennen we op een gegeven moment, de strapatsen van Jack worden voorspelbaar, de achtervolging van schepen, meerdere partijen die strijden om een schat worden ook een herhaling en de schare mythen, zeelegenden en kleurrijke karakters raakt uitgeput. Iets waar Dead Man Tell No Tales ook last van heeft. Weer een nieuwe/oude tegenstander van Jack, weer de zoektocht naar een schat die alles oplost en zowaar een tak uit de Turner bloedlijn wiens leven ook op het spel staat, met een beetje liefde in de kantlijn. Dit in de mix met veel actie, spektakel, een beetje humor en zonderlinge karakters. Weinig nieuws onder de zon in die zin...

Toch is Dead Man Tell No Tales best een vermakelijke film te noemen die het vooral van zijn visuele spierballen moeten hebben. Want visueel ziet het er fraai en stijlvol uit en de actie komt in een daverend tempo aan je voorbij. De soundtrack uiteraard herkenbaar, Barbossa helaas wat minder aanwezig, Salazar als bad guy niet bijzonder ook al doet Bardem zijn best, is de cameo van McCartney grappig en is vooral Scodelario erg leuk voor het oog.

Pirates: Dead Man Tell No Tales is aan het eindpunt een vermakelijke film te noemen die niet de slechtste noch de beste van de serie is. Curse Of The Black Pearl blijft het beste uit de reeks en Dead Man Tell No Tales scoort een veilige 3.0.