Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (2017)

Alternatieve titels: Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge, Pirates of the Caribbean 5

3,20

Actie / Avontuur

geregisseerd door Joachim Rønning en Espen Sandberg
met Johnny Depp, Javier Bardem en Brenton Thwaites

De ongelukkige Jack Sparrow ziet het somber in, wanneer de geestpiraten onder leiding van zijn oude aartsvijand, de angstaanjagende kapitein Salazar, ontsnappen aan de Devil's Triangle. Salazar en zijn crew zijn vastbesloten om elke piraat op zee, met inbegrip van Jack, te doden. Jack zijn enige hoop op overleving ligt in het zoeken naar de legendarische Trident of Poseidon, een krachtig artefact dat zijn bezitter de totale controle over de zee geeft.

196 BERICHTEN 40 MENINGEN
avatar van james_cameron
Er was een tijd waarin deze franchise kansloos leek zonder de aanwezigheid van Johnny Depp; inmiddels is hij feitelijk de grootste storende factor geworden. Zijn irritante geschmier werkt danig op de zenuwen. Gelukkig heeft de film een hoog tempo, zijn de special effects eersteklas en ziet alles er werkelijk prachtig uit. De aandacht wordt dan ook voldoende afgeleid van de mallotige Depp om toch de nodige indruk te kunnen maken. Al met al in ieder geval een stuk beter dan de laatste twee Pirates-films.

avatar van Brabants
Dit deel binnen de franchise gaat inderdaad niet al te zwaar gebukt onder de aanwezigheid van Johnny Depp als zijnde Jack Sparrow. De cinematografie van dit deel is verbluffend alsmede het verhaal interessant genoeg om de lange speelduur te rechtvaardigen. Toch wordt het op het einde wat flauw en vind ik het allemaal wat over de top geraken. Niettemin toch kostelijk genoten.

avatar van clubsport
aardig deel mooie effecten en een verhaal dat verder weinig om het lijf heeft maar toch nog wel weet te
boeien .

avatar van Dutchmeister
Meer van Sparrow verwacht. Verder qel vermakelijk!

avatar van filmkul
Matige Pirates film. Het verhaal is aardig en passend in de reeks. De opbouw is redelijk, maar zo nu en dan zijn er wat saaie momenten. De film bevat een aantal goed uitziende scenes met prima special effects. Het voelt echter wel allemaal wat kinderachtig aan en de slapstick scenes met Depp beginnen behoorlijk te irriteren. Verder ziet het er allemaal fraai en verzorgd uit. Bardem is een prima keuze als Salazar. Meer geschikt voor kinderen. 2.0/2.5

Film is op zich niet slecht maar het is gewoon meer vh zelfde dusja, ik heb het gehad met deze film(s).

avatar van Left4Dead

james_cameron schreef:

Zit nu een half uurtje in de prent en waarachtig, ik deel deze mening volledig. Gelukkig zitten er ook een paar acteurs in die het geheel goed doen.

Deze formule is echt al heel, heel lang uitgewerkt.
Begint een beetje zielig te worden.

Of ik word te oud of het concept is totaal uitgemolken

avatar van mnrk
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
One ship was trying to escape through the smoke. And there, in the crow's nest, there was this young pirate boy. He stood there, looking like a little bird... And from that day he earned himself a name that would haunt me for the rest of my days... Jack the Sparrow.

Deze 5e P.o.t.C film van Joachim Rønning en Espen Sandberg is gewoon weer een zeer leuk deel geworden...

Het verhaal is in orde en er zit weer lekker veel vaart in, de special effect's in dit deel zien er weer geweldig uit...

Johnny Depp is gelukkig iets minder aanwezig waardoor andere personage's beter naar voren komen en zo deze film ook leuker maken, Javier Bardem als Salazar is echt top...

Dat er een 6e deel aan zal komen is wel duidelijk na het extra stukje na de aftiteling...

Film is ook weer voorzien van een leuke en herkenbare score...
Geoff Zanelli - Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (2017) - MusicMeter.nl

avatar van blurp194
Alweer het vijfde deel.

Een stuk leuker en frisser dan deel 4, dat me niet echt goed viel. Hoewel Scodelario niet helemaal de nieuwe Knightly is, en zoontje Turner ook niet tegen zijn pappa op kan. Maar Depp is wel weer op het goede spoor, na deel 4 verpest te hebben met zijn uitgemolken maniertjes en overacting. En ook Rush is weer beter op dreef.

En dan is er nog Bardem, die is wel echt de bom in deze film. Het verhaal, tsja, het is wel een beetje moeizaam aan het worden langzamerhand, maar het voldoet wel voor een uurtje of twee vermaak. En het is ook al weer duidelijk dat er een zesde deel komt. Ik hoop maar dat daar de stijgende lijn wat meer doorgezet worden kan, en dat er ook nog wat extra creativiteit in het verhaal gevonden wordt.

Dit soort films gaan helemaal langs mij heen. Nooit 1 gezien. Moet niks van Depp hebben, daar heb ik nog nooit een goede film van gezien.....Die film met die kraai (??) op zijn hoofd....vreselijk.

avatar van horizons
Hoewel Depp vaker bepaalde typetjes speelt, vooral de laatste jaren, ben ik ervan overtuigd dat je best een film vind met hem die je wel goed vind.

avatar van FrisianKing

Zit me soms af te vragen of mensen naar een film gaan om er afbreuk aan te doen en slechte recensies te schrijven. Als je Johnny Depp niet leuk vindt, ga je toch niet, lijkt mij. Wat is Pirates zonder Jack Sparrow. Altijd weer die azijnpissers, vergeef me het taalgebruik, hooghartig lullen over een kaskraker, is wel sneu voor woorden. Mensen die het niet hebben op succesvolle mensen of story Lines, voor jullie is er een alternatief filmcircuit. Wat is er in vredesnaam mis met een film waarbij je niet al te veel hoeft na te denken. Bioscoopje pakken, filmpje huren is ook consumeren en dat doe je voor het plezier lijkt mij. Zo gemakkelijk om werk af te zeiken. Ik heb deze film nog niet gezien maar geef m nu al een oordeel.
5 sterren ! alleen al voor de trailer en die verraad al veel. Geniet mensen.

avatar van Filmkriebel
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
The myths of the sea are real

De spektakelwaarde ligt hoog en de visual effects zijn om van te smullen. Ik heb wederom genoten van deze PoTC film. Echter is het plot erg mager en de humor super-flauw en dat knaagt wat aan de kwaliteit van deze intussen 5de film in de reeks. Daar waar On Stranger Tides een aflevering op zich was, is deze meer een vervolg op At World's End met heel eventjes de cameo's van Orlando Bloom en Keira Knightley. Ook weer veel fantasy elementen. Een goede en vermakelijke film, al begint Sparrow tegen te vallen en begint het veel van hetzelfde te worden. Voor de zoveelste maal op het nippertje aan een executie door de Britten ontsnappen begint stilaan een ergerlijk cliché te worden.

avatar van IH88
“Aah! Monkey!”

Prima Pirates film. Met Depp als Jack Sparrow, leuke bijrollen, een avontuurlijk verhaal en mooie locaties moet je wel heel veel doen om de film te laten mislukken. Dit vijfde deel stelt zeker niet teleur, en de makers en acteurs hebben er weer één grote klucht van gemaakt vol vaart, humor en actie.

Met oudgedienden Depp, Rush en zelfs Bloom en Knightley in een cameo. Met de scherpe Scodelario en de maniakale Bardem als opvallende en leuke nieuwkomers. De enige die teleurstelt is Thwaites, die de rol van Bloom moet overnemen maar zelfs dat niveau niet haalt. Het einde voelt ook echt als het einde van de franchise, maar er staat al weer een zesde deel in de planning. Hopelijk kunnen ze dit niveau vasthouden.