Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017)

Alternatieve titel: Guardians of the Galaxy 2

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door James Gunn
met Chris Pratt, Zoe Saldana en Dave Bautista

'Guardians of the Galaxy Vol. 2' zet de avonturen van het team voort, terwijl ze reizen door de buitenste regionen van de kosmos. De Guardians moeten vechten om hun familie bij elkaar te houden, terwijl ze de mysteries over Peter Quills vader ontrafelen. Oude vijanden worden nieuwe vrienden en schieten hen gedurende de reis te hulp.

avatar van FlorisV
Is 'ie terug? Misschien kunnen we voor de fans alvast wat nieuwe grappen bedenken over piemels of drollen, waar ze in de vorige delen ook al zo van smulden en gierend krom van lagen, met buikpijn van het lachen. Van het type "die van mij is nog veel groter boehahaha"! En als een dier het zegt is het nog grappiger he. Oh ja en echt, gewoon 20 keer "I am Groot", ja zo geniaal, hoe verzin je het! Ik bedoel je hebt debiele, infantiele, oerslechte komische films, zoals met Adam Sandler, en je hebt Guardians. De Terence & Philip van het Marvel Universum. Ik weet alvast een nieuwe grap voor deel 3! Dat knaagdier laat een enorm dikke scheet om het ruimteschip de atmosfeer in te schieten! Hahahaha! Goed he?

Gisteren ook dit deel gekeken.een prima vervolg.heb me zeker weer vermaakt maar bij dit deel zeg ik ook niet de beste marvel film.weer leuke grappen ,maar soms iets te veel.de cast doet het verders ook weer goed.prima verhaal verders.

avatar van Ste*
Tja, eigenlijk hetzelfde als het vorige deel, maar nu met een misschien nog wel grotere kloof; een setting, verhaal en (veel) personages die me totaal niet kunnen boeien, maar tegelijkertijd wel een leuke sfeer, grappen en natuurlijk de soundtrack. En superschattige Groot (stop iets schattigs in je film en je hebt al heel veel gewonnen).

Dat maakt het een wat aparte kijkervaring, waarbij ik op sommige momenten niet kon wachten tot de scène voorbij was (vooral alle actie) en op andere momenten weer oprecht geamuseerd was.

De vraag is een beetje welk gevoel de overhand had, twijfel tussen een 3* en een 3,5*. De film was wel erg lang en kon me qua overkoepelend geheel dus maar weinig boeien.

avatar van N00dles
Guardians Vol. 2 is eigenlijk meer van hetzelfde. Niet beter, maar ook niet veel slechter dan het eerste deel. Veel dezelfde humor (soms geslaagd, soms niet), Groot is als baby-Groot wat schattiger dan eerst maar nog steeds zijn er veel subplots die mijn aandacht doen verslappen. Andere partijen (vooral bad guys) die dan weer iets willen van de Guardians, wat weer resulteert in een of andere battle vol lasers, vliegen en explosies. Het is allemaal nogal 'whatever', dus dan zit je maar te wachten tot de scene voorbij is, want na 5 minuten heb je zo'n battle ook wel weer gezien.
Het hoofdplot met vader Quill is echter ook weinig verheffend. Kurt Russell is natuurlijk prima om in je film te hebben, maar heel veel leuks wordt er ook niet mee gedaan.

Dus ja, ik kan niet zeggen dat ik enorm onder de indruk ben. Het was bij vlagen vermakelijk, maar duurde allemaal weer veel te lang.

avatar van feyenoord126
FlorisV schreef:

Hahahahaha, goeie!

avatar van david bohm
Stuk minder dan het eerste deel. De film heeft minder vaart en de actie, vooral het gevecht tegen de planeet Ego, duurt te lang en is dan oervervelend. Personages vind ik nog wel geinig.

avatar van J.Ch.
Eindelijk maar toch heb ik me gewaagd aan de volgende stap in mijn moeizame queeste om alle Marvelfilms op 'volgorde' te kijken. In de volgorde die ik aanhoud komt deze direct na Guardians of the Galaxy, waar ik geen liefhebber van was. Het enige voordeel van dit tweede deel is dat het de eerste film in mijn volgorde is die ik nog niet eerder gezien heb. Ik ben er daarom redelijk blanco ingegaan.

Halverwege de film kwam ineens de gedachte bij me op dat deze film gemaakt lijkt te zijn door een groepje 11-jarige jongens. Er zit een zeker enthousiasme in dat voorkomt dat het echt doodsaai wordt. Nadeel is dat de film volledig stuurloos heen en weer zwabbert tussen van alles en nog wat. Twee zusjes met ruzie, een teruggevonden vader om een balletje mee over te gooien, een soort van ontluikende romance (maar vooral niets serieus, ieuw!), iemand die niet meer mag meedoen met de stoerste jongens van de klas omdat hij de spelregels gebroken heeft; het heeft allemaal een hoog schoolpleingehalte. En dan heb ik het nog niet eens over hoe de schurk het universum over wil nemen middels blauw oplichtende blubber.

Net als het vorige deel wil Vol. 2 zowel serieus als grappig zijn, maar de balans daartussen wordt niet gevonden. De serieuze momenten worden zo snel mogelijk afgekapt (Peter komt erachter dat zijn vader verantwoordelijk is voor de dood van zijn moeder waarna een random cameo van David Hasselhoff compleet de scène om zeep helpt) of krijgen een gemakkelijk einde (de verzoening tussen Gamora en Nebula: Nebula mag Gamora een keer goed in elkaar slaan, dan maken ze het netjes weer goed want ze zijn natuurlijk wel zussen.) De grappen worden op de kijker afgevuurd als door een blinde met een mitrailleur: als je vaak genoeg schiet moet het vanzelf een keer raak zijn. En ach, af en toe zit er best een leuke vondst tussen, maar na elke geslaagde grap komt er weer iets onzinnigs als een grap over grote drollen. Zucht.

Het grootste pluspunt van de film is Baby Groot. Ik was er tijdens het kijken ten zeerste van bewust dat het kleine boompje zo werd ingezet omdat de makers maar al te goed weten hoe verrekte schattig hij is, maar goed, ik kan er niets aan doen, ik ben ervoor gevallen. De beste momenten van de film hebben vaak met hem van doen. De eerste actiescène was bijvoorbeeld best aardig om te zien, omdat iedereen zich tijdens het vechten ook om de kleine Groot probeerde te bekommeren. Groot is overigens fantastisch geanimeerd. Sowieso ziet de film er wel netjes uit. Waar ik bij de scriptschrijvers nog mijn twijfels heb, zijn de mensen van de CGI in ieder geval wel professionals.

Ach ja.. Een straf om te kijken was het niet, maar behalve de schattigheid van Groot was er weinig memorabels aan Guardians of the Galaxy Vol. 2. Ik zie overigens ook nog weinig verbinding met de rest van het MCU, maar misschien komt dat nog. We zullen het zien.

avatar van TornadoEF5
Goede film maar toch een stuk minder dan de eerste film. Ik ben geen fan van de vijand en het eerste deel is zwak en komt traag over. De finale die lang is, is dan wel weer ijzersterk en emotioneel. Niet over de gehele lijn constant. Marvel middenmoot.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik merk bij het herzien van de gehele MCU collectie dat de meeste nieuwe kijkbeurten me tegen staan. Het frisse van de eerste keer dat ik de films zag, veelal in de bioscoop, is eraf. Thuis zijn de film gewoon minder imponerend, al is het gros nog best wel vermakelijk en redelijk geschreven. Guardians of the galaxy 2 brengt niks nieuws. Het is kleurrijk, de actie is best tof, de humor werkt redelijk, de muziekkeuzes zijn catchy en de cast is wel goed. Maar de film duurt echt veel te lang, dit had gewoon in 90 minuten gemogen. Er zitten zoveel langdradige stukken vol oeverloos gelul in.

Toch blijft mijn cijfer dat op 3,5* stond staan. Nipt. Het kijkt gewoon fijn weg.

avatar van rep_robert
Krijg je ook geen overkill door over een paar maanden verspreid zoveel MCU films te kijken Ajax&Litmanen1? Ik wacht er zelf nog een paar jaar mee. Vervelende is dat ik films als Guardians ook al wel vaker heb gezien, dus om die dan in zo'n herziening te gooien.... Het is nog te vers allemaal.

avatar van Ajax&Litmanen1
rep_robert schreef:

Jawel. Ik heb er nu 15 in 3 maanden herzien. Ik merk dat ik veel films op elkaar vind lijken, al blijven de meesten wel sterk en vermakelijk.

Maar dit is wel hét moment om alles opnieuw te kijken, aangezien er dankzij de afsluiting van Endgame en de corona er anderhalf jaar tussen Spider-Man Far from home en de eerstvolgende nieuwe Marvel zit.

Ik ga over een tijdje ook maar eens niet-Marvels als de Deadpoolfilms of de X-Men (ja, die zijn nu officieel wel van Marvel) opnieuw bekijken. Daar ben ik wel weer benieuwd naar.