Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017)

Alternatieve titel: Guardians of the Galaxy 2

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door James Gunn
met Chris Pratt, Zoe Saldana en Dave Bautista

'Guardians of the Galaxy Vol. 2' zet de avonturen van het team voort, terwijl ze reizen door de buitenste regionen van de kosmos. De Guardians moeten vechten om hun familie bij elkaar te houden, terwijl ze de mysteries over Peter Quills vader ontrafelen. Oude vijanden worden nieuwe vrienden en schieten hen gedurende de reis te hulp.

avatar van FlorisV
Is 'ie terug? Misschien kunnen we voor de fans alvast wat nieuwe grappen bedenken over piemels of drollen, waar ze in de vorige delen ook al zo van smulden en gierend krom van lagen, met buikpijn van het lachen. Van het type "die van mij is nog veel groter boehahaha"! En als een dier het zegt is het nog grappiger he. Oh ja en echt, gewoon 20 keer "I am Groot", ja zo geniaal, hoe verzin je het! Ik bedoel je hebt debiele, infantiele, oerslechte komische films, zoals met Adam Sandler, en je hebt Guardians. De Terence & Philip van het Marvel Universum. Ik weet alvast een nieuwe grap voor deel 3! Dat knaagdier laat een enorm dikke scheet om het ruimteschip de atmosfeer in te schieten! Hahahaha! Goed he?

Gisteren ook dit deel gekeken.een prima vervolg.heb me zeker weer vermaakt maar bij dit deel zeg ik ook niet de beste marvel film.weer leuke grappen ,maar soms iets te veel.de cast doet het verders ook weer goed.prima verhaal verders.

avatar van Ste*
Tja, eigenlijk hetzelfde als het vorige deel, maar nu met een misschien nog wel grotere kloof; een setting, verhaal en (veel) personages die me totaal niet kunnen boeien, maar tegelijkertijd wel een leuke sfeer, grappen en natuurlijk de soundtrack. En superschattige Groot (stop iets schattigs in je film en je hebt al heel veel gewonnen).

Dat maakt het een wat aparte kijkervaring, waarbij ik op sommige momenten niet kon wachten tot de scène voorbij was (vooral alle actie) en op andere momenten weer oprecht geamuseerd was.

De vraag is een beetje welk gevoel de overhand had, twijfel tussen een 3* en een 3,5*. De film was wel erg lang en kon me qua overkoepelend geheel dus maar weinig boeien.

avatar van N00dles
Guardians Vol. 2 is eigenlijk meer van hetzelfde. Niet beter, maar ook niet veel slechter dan het eerste deel. Veel dezelfde humor (soms geslaagd, soms niet), Groot is als baby-Groot wat schattiger dan eerst maar nog steeds zijn er veel subplots die mijn aandacht doen verslappen. Andere partijen (vooral bad guys) die dan weer iets willen van de Guardians, wat weer resulteert in een of andere battle vol lasers, vliegen en explosies. Het is allemaal nogal 'whatever', dus dan zit je maar te wachten tot de scene voorbij is, want na 5 minuten heb je zo'n battle ook wel weer gezien.
Het hoofdplot met vader Quill is echter ook weinig verheffend. Kurt Russell is natuurlijk prima om in je film te hebben, maar heel veel leuks wordt er ook niet mee gedaan.

Dus ja, ik kan niet zeggen dat ik enorm onder de indruk ben. Het was bij vlagen vermakelijk, maar duurde allemaal weer veel te lang.