Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017)

Alternatieve titel: Guardians of the Galaxy 2

3,55

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door James Gunn
met Chris Pratt, Zoe Saldana en Dave Bautista

'Guardians of the Galaxy Vol. 2' zet de avonturen van het team voort terwijl ze reizen door de buitenste regionen van de kosmos. De Guardians moeten vechten om hun familie bij elkaar te houden, terwijl ze de mysteries over Peter Quills vader ontrafelen. Oude vijanden worden nieuwe vrienden en schieten hen gedurende de reis te hulp.

147 BERICHTEN 44 MENINGEN
avatar van Iron Maiden
Wat een gemakkelijk en geforceerd vervolg, wat werkelijk niets toevoegt aan het prima eerste deel. Het matige verhaal is slechts een kapstok voor een overmaat aan standaardCGI actiescenes waar we de laatste jaren al genoeg van hebben gezien. Had er met zo'n hoog gemiddelde wel wat meer van verwacht, maar dit is net zo'n teleurstelling als Jupiter's Ascending of het recente Valerian.

avatar van horizons
Hey, Jupiter Ascending is meest ondergewaardeerde film ooit, Valerian was leuk en Guardians of the Galaxy vol2 is beter dan vol1.

avatar van macrobody
Beetje lang en dun verhaal maar dat wordt goed gemaakt door de vele grappige dialogen en situaties. Denk niet dat wij het nog gaan meemaken maar wie weet zit het universum wel vol met lelijke monsters en mooie groene en gouden vrouwen. Voor ieder wat wils zou ik zeggen, ook in deze film.

avatar van max cady
Kinderachtig filmpje. Maar snel vergeten..

Best wel weer leuk, maar manman wat moet dat allemaal weer enorm uitgerekt lang duren. Doodzonde.

De 70s/80s softrock is wel weer het hoogtepunt. Blijft leuk in een film als dit.

avatar van Metalfist
It's a Zune; everybody on Earth listens to it nowadays

Hoewel ik de eerste Guardians of the Galaxy film één van de leukste Marvel films uit de recente Marvel geschiedenis vind, stond ik blijkbaar niet te springen om de sequel. Natuurlijk interessant om te zien hoe de verdere verhaallijn wordt uitgewerkt maar Mantis? Blergh, één van de slechtste creaties tout court in heel de Marvel comicgeschiedenis. Daar stond echter nog altijd wel tegenover dat dit groepje van Guardians heerlijk op elkaar ingespeeld was en dat de film veel fun uitstraalde.

Regisseur James Gunn kiest er echter voor om zijn groepje helden op te splitsen waardoor de film wat zijn dynamiek verliest ten opzichte van de voorganger en dat is toch zonde. Verder ligt deze Volume 2 perfect in het verlengde van wat je kunt verwachten en dat betekent veel humor. Gunn en co trekken alle registers open en daardoor heb je een aantal hit or miss momenten (de joke met Taserface was na 1x al uitgemolken, laat staan dat dat keer op keer opgerakeld moet worden) die er toch voor zorgen dat dit kwalitatief een mindere sequel is. Marvel heeft Gunn en de zijnen meer speelruimte gegeven en dat resulteert gelukkig wel in een interessante slechterik. Beetje jammer wel dat Mantis compleet de vaart uit de film haalt wanneer ze haar mond opendoet. Verder bevat Volume 2 nog de gebruikelijke cameo's en natuurlijk de postcredits scènes, twee zaken waar Gunn ervoor kiest om de comic fanboys te paaien en zo'n Stan Lee tussen de Watchers.. Het heeft wel iets. Wel vreemd dat beide Guardians of the Galaxy films een Adam Warlock cocon hebben, maar Gunn heeft dit ondertussen al uitgelegd dat de cocon uit Volume 1 een primitieve variant is van die uit Volume 2. Komt wat over als een goedkope uitvlucht, maar bon.

De gebruikelijke cast keert terug en waar Dave Bautista meer gegroeid is in zijn rol van Drax, lijkt Zoe Saldana er totaal geen zin in te hebben. Ze zag er naar mijn gevoel ook een stuk meer fake uit dan in de voorganger, maar ook de chemie met Chris Pratt is verdwenen. Zonde, want dat was juist een groot pluspunt bij de vorige film. Veel nieuwkomers ook met Kurt Russel op kop. Sowieso al een acteur die weinig verkeerd kan doen, maar hij zet als Ego misschien wel één van de beste Marvel slechteriken to date op het scherm. Toffe bijrol ook nog van Sylvester Stallone (die samen met onder andere Michelle Yeoh en Ving Rhames de originele Guardians vormt!) en ook visueel is dit bij vlagen weer overdonderend. Die openingsscène alleen al is zijn geld waard, maar sowieso zien de verscheidene werelden er gewoon erg goed uit. Daar komt dan ook nog eens een heerlijke soundtrack bij, wat blijft The Chain van Fleetwood Mac toch een heerlijk nummer, die toch net dat beetje extra geeft.

Ik blijf fan van The Guardians, ik blijf fan van Marvel en ik blijf fan van superheldenfilms in het algemeen maar ik begin toch te merken dat het weer eens tijd wordt voor iets verfrissend zoals indertijd de eerste Iron Man of de eerste Avengers. Waar Volume 1 origineel en fris aanvoelt, oogt Volume 2 wat als een rehash van de goede momenten. De balans is wat zoek, al is en blijft dit wel een erg vermakelijk filmpje

avatar van danuz
Van alle Marvel franchises vind ik The Guardians wel de meest charmante. De 80s throwbacks zijn alomtegenwoordig en toch niet (echt) flauw of vermoeiend. Ook qua kleurspektakel doen ze het wel goed. Neon everywhere! Wel jammer dat deze net als zijn voorganger wel wat aan de lange kant is. En daarom vooral naar het einde toe wat saai.

avatar van Alathir
GotG 2. Een sequel die duidelijk te lang duurt. Het team wordt uit elkaar gehaald en dat merk je ook duidelijk. Alles is zoek, het geheel rommelig en chaotisch. Ondanks dat is Kurt Russell wel een degelijke antagonist. Het is jammer dat er zoveel op spektakel wordt gefocust en dat ging bij mij al heel snel vervelen. Er zijn wel een paar grappen leuk, maar over het algemeen vond ik deze toch minder humor hebben als de vorige (die ik vorige week nog zag). Het einde van de eerste film vond ik ook een pak sterker. Deze sequel is gewoon een aaneenschakeling van wat de eerste zo populair maakt, alleen wordt er minder gefocust op wat ik leuk vond aan de eerste namelijk de humor, de soundtrack en de binding tussen de personages. Dit is nu allemaal teruggedraaid naar 50% van dat niveau. Vorige stond op 4* deze gaat op 2*. Streng maar rechtvaardig.

avatar van hoffhaan
Over de top actie. Minder als het eerste deel. 3.0

TMP
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Na het leuke en frisse eerste deel is dit wel een lichte tegenvaller. Geen slechte film, maar op bepaalde punten schiet de film wel tekort. Het plot is niet al te sterk en de bad guy Ego komt niet uit de verf. Verder duurt de film erg lang voor hetgeen het plot te bieden heeft en is de CGI wel erg nadrukkelijk aanwezig. Pluspunten zijn de nog steeds sympathieke Guardians of the Galaxy zelf en de aardige soundtrack. Echt vervelen gaat het bovendien ook weer niet. Het komt allemaal wel wat geforceerder over dan in het eerste deel.

avatar van Antonev
Mooie beelden, veel actie en grappige oneliners. Toch mist het een stukje ongedwongenheid van het eerste deel. Er wordt te hard geprobeerd een waardige opvolger op het grote doek te krijgen. Vond het zo nu en dan behoorlijk geforceerd overkomen. Toch een leuk avondje vermaak.

Goeie film waarin Peter samen met zijn guardians op zoek gaan naar zijn echte vader. Afgezien van iets meer geschiedenis en achtergronden van de hoofdpersonages is dit een gevalletje: meer van hetzelfde. Desalniettemin zeker vermakelijk over de volledige lengte met wederom geslaagde humor. Visueel soms wel iets te druk.

ps. ik was toevallig 19 april 's ochtends aanwezig bij de opbouw van de Hollywood première in Los Angeles.

avatar van Cleanshot
Terechte opvolger van deel 1 , in dit deel zit m.i. evenveel humor en verhaallijn als in de voorgaande en dat mag wel een applausje wat meestal zijn vervolgfilms ruk. Dus pluimpje voor de makers.. GROOT 2.0 is ook super grappig.

avatar van BlueJudaskiss
Wat een heerlijke, speelse film en gráppig en wat een zelfspot: een wereld van verschil met dat bloedserieuze Suicide Squad en al die Batman-films. Naar het einde te sentimenteel en de film had zeker korter gekund, maar prachtig kleurenspektakel en een paar scènes waar ik erg hard om heb gelachen. Ik ben geen fan van superhelden films, maar deze reeks is de erg prettige uitzondering op de regel.

avatar van mcdaktari

Ook dit 2e deel is weer heel amusant. De film kijkt lekker weg en mooie effecten, grappige scenes, maar de eerste film vond ik toch wel wat beter. Maar deze mag ook zeker gezien worden. Prima vermaak.

avatar van joolstein
De lat lag erg hoog voor een opvolger van deze film. Die kon natuurlijk niet uitblijven. Zijn voorganger was een gigantische blockbuster-hit en ook nog een zeer sterke en goed gemaakte actie/superhelden-film. Nu is het verrassingselement uit dat origineel natuurlijk een beetje weg. Maar evenaart de film zijn voorganger? Neen, het is niet zo goed als de eerste film! Het duurde wat mij betreft allemaal net iets te lang en veel van de grappen zie je toch van te voren aankomen. Gelukkig is de 70-80'ties vibe nog wel overeind gebleven. En dan de CGI want daar draait het bij dit soort films om, die is wisselend; goede CGI (zoals aan het begin) volgt slechte CGI op (Drax aan een lijn achter het ruimteschip) en het einde is er zelfs een overkill. De nieuw geïntroduceerde karakters van vooral Nebula (Karen Gillan) en Ayesha, (Elizabeth Debicki) zijn er erg goed. Echter hierdoor komen Gamora en Drax minder goed over. Het onbenullige rolletje van Sylvester Stallone had voor mij niet gehoeven, zo ook baby Groot of Twijg, die duidelijk gericht is om emotie op te wekken. Ster van de film is Yondu (Michael Rooker) hij weet zeer goed te imponeren! De conclusie is dat de film noch slecht noch super goed is. Er zijn zeker goede momenten echter worden die ook afgewisseld met slechtere.

avatar van Filmkriebel
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik begin te denken dat die Guardians of the Galaxy films niks voor mij zijn. Mooie verpakking, geen inhoud. Vooral de humor of laat me maar zeggen, de pogingen tot, vond ik bedroevend. Geef me dan maar vijf a tien goede grappen in een hele film dan een overvloed aan flauwe gags zoals hier het geval. Wanneer het kleine twijgje voor de 15e keer "I am Groot" zegt, wanneer men voor de 5e keer met "Taserface" gaat lachen en wanneer Drax opschept over de grootte van zijn drollen, wordt duidelijk hoeveel goede en originele ideeën er waren om het publiek in een plooi te krijgen . Ook weinig origineel is dat oninteressante vader-zoon verhaal dat nog wat sentiment aanbrengt, en dan plots omslaat naar een totaal onzinnige vader-zoon oorlog..

Wat overblijft is een kermis van special effects en superheldenactie die natuurlijk verbluffend zijn en waarbij alles mogelijk is. En om meer lijkt het Marvel publiek ook niet te vragen.

Guardians of the Galaxy: 2,5*
Guardians of the Galaxy vol. 2: 2*

avatar van MovieMind

Goed vervolg op het eveneens uitstekende Guardians of the Galaxy.
Wederom een kleurrijk mooi sf avontuur met leuke bijrollen en de nodige humor.
Mischien een tikkeltje minder dan deel 1, maar achterblijvend met een tevreden gevoel en een glimlach op het gezicht kan ik niet anders beweren dan dat ik ook weer genoten heb van deze vol.2.

Prima film!

avatar van Thomas83
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Leuk weer. De eerste film bleek geweldig na een stroeve start. Die is er hier ook wel, met net wat teveel de nadruk op de humor (vooral van Drax' zijn kant, die herinnerde ik me niet als zo'n grote grappenmaker), actie en overdreven veel gekibbel onder de Guardians, maar later valt de film wel op zijn plaats, zij het zonder zo los te komen als GOTG. Al mis ik wel door de film heen vaak een beetje dat relativerende en zelfbewuste van de voorganger op momenten dat het wat ernstiger of meer cliché wordt. Als het zelfbewust wordt dan is het meer bewust van de wat eigenzinnige en ondeugende (lees: ietwat puberale) humor die moet worden opgediend. Ook voelt de film wat minder onbezorgd en avontuurlijk, op momenten traag zelfs.

Het is niet slecht dat er veel focus op de personages en hun loyaliteiten ligt, maar soms voelt de film wel als een grote therapiesessie voor de karakters. Yondu is wel goed als het verrassende hart van de film (en de leuke Matnis ook nog wel een beetje). Ik was blij Kurt Russell te zien, maar die rol valt dan weer wat tegen. De kleine Groot is erg leuk en is het grappigste aan heel de film, zonder dat het uitgebuit wordt. Die scène waarin Rocket aan hem probeert uit te leggen hoe de bom werkt is puur goud.

Ik weet niet meer hoe vaak de extreem kleurige stijl in de vorige film oversloeg naar kitsch, maar in deze film vond ik dat in elk geval best vaak. En van de CGI ook niet zo'n fan. Al heeft de film ook een paar momenten van grote visuele en muzikale stijl, vooral die met het wapen van Yondu als ze uit gevangenschap ontsnappen. Het slotstuk is vooral oninteressant wat de actie betreft. Een beetje generieke superhelden- en rampenfilm-onzin. Dat hadden ze beter weg kunnen laten. Drie kwartier is onnodig lang voor de finale. Ook wat betreft de emotionele en zoete momenten gaan ze net wat te lang door. En ook weer heel irritant meerdere scènes tijdens of na de aftiteling. 3.5*.

avatar van keimpeS
Heerlijk genieten van deze Marvel, visueel en qua geluid een mooi spectakelstuk, pure entertainment wat mij betreft.

avatar van henkie1908
Ontzettend leuke film,genoten van het begin tot het eind en daar was ik eigenlijk nog het verbaasd over.

avatar van Smugmarty
Lekker muzikale actie SF-er.
Mag zich zeker een Marvell noemen!

avatar van Glacius
Zwak vervolg met zeer geforceerde humor, waarbij ik bijna plaatsvervangende schaamte voelde, met name omdat de karakters het neppe lachen steeds voorschotelen van 'lach mee, jongens, dit is grappig ha-ha'. Er zit geen schrijntje serieusheid meer in de film, en constant wordt de film ondermijnd door "humor". Alleen de onthulling van Adam Warlock's cocon was enigszins interessant, alhoewel ze dat personage ook wel zullen verneuken, net als Drax en Gamora.

Persoonlijk vond ik de verhaallijn totaal niet interessant.
De karakters 'Groot' en de Racoon zijn wel vermakelijk, net als de humor in de film.
Een heel groot pluspunt was de muziek, met name dat bleef mij bij van deze film terwijl het allemaal nummers zijn van voor mijn tijd.

avatar van mnrk
I told Gamora how when I was a kid I used to pretend David Hasselhoff was my dad. He's a singer and actor from Earth, really famous guy.

Deze 2e Guardians film van James Gunn is wederom gewoon heerlijk vermaak om naar te kijken...

Het verhaal gaat weer lekker verder en er zit lekker veel vaart in waardoor het weer lekker weg kijken is, ook zijn de special effect's weer top...

De cast is ook weer van de partij met een paar leuke bijrollen erbij...

En dit allemaal voorzien van een pakkende soundtrack...
Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017) - MusicMeter.nl

avatar van Rodger
Lekkere actie .. mooie muziek en leuke humor..
Dit in de mix.. dan.krijg je 3.5 ***