Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017)

Alternatieve titel: Guardians of the Galaxy 2

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door James Gunn
met Chris Pratt, Zoe Saldana en Dave Bautista

'Guardians of the Galaxy Vol. 2' zet de avonturen van het team voort, terwijl ze reizen door de buitenste regionen van de kosmos. De Guardians moeten vechten om hun familie bij elkaar te houden, terwijl ze de mysteries over Peter Quills vader ontrafelen. Oude vijanden worden nieuwe vrienden en schieten hen gedurende de reis te hulp.

Een heel leuk vervolg op het geweldige eerste deel, een prima verhaal, geweldige karakters, humor, effects en soundtrack. Ik vond het eerste deel een klein tikkeltje beter.
Somd worden de spannende, emotionele of dramatische momenten wel onderbroken door misschien iéts te veel grappen. Verder hebben we natuurlijk baby Groot die ook voor wat leuke/schattige momenten zorgt.
Hij had dan ook wel een mindere rol in deze film.

Als je Guardians of The Galaxy 1 leuk vond, moet je deze zeker zien!

avatar van Rico120
deze film heeft humor actie drama avontuur de mind f momenten
de muziek/soundtracks kan niet beter

ook nog dit is een spoiler aan het einde Total respect van de Ravager's voor yondu's begrafenis
op deze scene moest ik wel oven een traantje weg pinken

wat een film

Bantavoer
Vond in het begin wat rommelig. Maar verder een goede film. Goede cast, verhaal en special effects. Vooral dat kleine boompje (Groot) vond ik schattig. Had eigenlijk wel verwacht dat hij opeens heel groot zou worden, als hij kwaad werd, maar helaas. Afijn, een leuke film na deel 1.

Goede vervolg op de eerste film, niet beter maar zeker ook niet slechter.
De beelden blijven, net als in de eerste film, prachtig met uitstekende speciale effecten.
Ook hier is het scenario wat rommelig, maar de vele grappige situaties en oneliners zorgen er samen met de prachtige muziek voor dat je je geen seconde kan vervelen.
Voor mij is deel 3 welkom.

Wat een poppenkast...

Is dit nou voor kinderen (pratende houten poppetjes en diertjes) of voor volwassenen (die van flauwe poep en piemel-grappen houden)? Stel je mag een Science-fiction maken, je mag bedenken wat je wilt, en je komt met dit... hoe niet creatief ben je dan.

Voor de special-effects 1*

Rickazio schreef:
Wat een poppenkast...

Voor de special-effects 1*

Kijk verder maar geen superheldenfilms lijkt me. En het is geen houten poppetje maar Groot.

horizons schreef:
Kijk verder maar geen superheldenfilms lijkt me.

Ik ben in principe een SF-fan, ben ook erg geïnteresseerd in sterrenkunde. Misschien maakt dat mij juist extra kritisch en geïrriteerd als ik deze meuk zie

Heb inderdaad niet veel met superhelden, want die kunnen zich random uit een slap verhaal redden, daar worden ze primair voor gebruikt in films, weet niet of mensen dat ondertussen nog niet door hebben?

Ik noem een vliegende pijl die 100+ dudes kan vermoorden omdat iemand een hanekam op doet (you F* kiddin' me right)

avatar van horizons
Daarom staat er ook de term Fiction achter Science.

avatar van Rickazio
Horizons, hoe oud ben je? Je maakt continue korte opmerkingen waarin je inhoudelijk geen reactie geeft.

Haha, de film in een notendop

Rickazio schreef:

Geen idee wat m'n leeftijd ermee te maken heeft. Misschien heb ik teveel gelezen over het 1-regel of 3-regel mail principe.

En inhoudelijk heb ik in deze niet veel toe te voegen. Jij vind Guardians of the Galaxy teveel poppenkast en die mening mag en kan je hebben. Star Wars zal dan ook niet in je straatje liggen.
Wat je wel zou kunnen beargumenteren is dat bij genre hierboven sciencefiction beter vervangen kan worden door fantasy.

Vermakelijk, grappig en episch!

avatar van K. V.
Het tweede deel ook eens bekeken het was niet mis, maar vond het nogal bombastisch overkomen, zeker de tweede helft van de film. Het verhaal vond ik dus wel wat minder
De muziek was gelukkig wel weer goed en visueel was het toch ook weer een pareltje. Ook de cast deed het prima en er zaten nog enkele leuke gastrolletjes in.
Niet de beste Marvel film, maar ook niet slecht.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Berichten verplaatst naar James Gunn

avatar van Broek
Ja opnieuw leuk gedaan. Veel mooie scenes en leuke characters. Ik stoor me helaas aan de schijtlolligheid door de hele film. Voor mij past het gewoon niet. Jammer

Leuke film. De constante humor moet je liggen, maar ik lag in me eentje vrij vaak dubbel van het lachen. Goed verhaal, goeie personage en de film verloopt lekker vlot. Iets meer actie had wel gemogen.

avatar van TornadoEF5
Als ik deze kijk, zitten er dan spoilers in over het verloop van alle Marvel Cinematic Universe films tussen Guardians of the Galaxy vol. 1 en vol. 2? De after credits scène zal ik bewust niet kijken.

avatar van DragQueen
Een heerlijke vervolgfilm, die vrijwel niets onder doet voor zijn voorganger. Wederom een prima aan de man gebracht verhaal, een leuke op dreef zijnde cast, en genoeg spektakel en visuele pracht om te entertainen tot de laatste seconde. Evenals in de eerste film, is ook de soundtrack weer te gek. 4 Sterren.

avatar van BabaDook
De intro heb ik 6 keer afgespeeld, geweldig. Groot was aandoenlijk. Ego die zich voordoet als de vader van Quill. Ik neem aan dat Ego ervoor zorgt dat Peter bovennatuurlijke krachten bezit? Kan iemand dit misschien toelichten, in het kort; J'son is zijn biologische vader uit Sparta. Maar goed dat terzijde.

De film neemt mij persoonlijk mee doormiddel van zijn humor en daar moet deze film het ook van hebben. Vooral om Drax the Destroyer moet ik hard lachen, helaas wordt Drax in de film ernstig tekort gedaan als het gaat om kracht.

avatar van martijn011
Ook dit tweede deel is gewoon erg vermakelijk. Alleen de openingsscène al is weergaloos. De film kent grotendeels dezelfde cast als het eerste deel en gaat eigenlijk ook gewoon op dezelfde voet verder.
Ditmaal maken we kennis met de vader van Peter Quill, maar het verhaal is totaal ondergeschikt aan de humor, CGI en de chemie tussen de hoofdrolspelers. Alhoewel ze in deze film op een gegeven moment gesplitst worden blijft het toch vermakelijk, ook omdat er zich andere personages, die je zeker niet verwacht, melden.

Rocket blijft m'n favoriete personage, geweldige humor. Ik moet zeggen dat ik Drax ook steeds beter kan waarderen, ook hij brengt de nodige humor met zich mee.
Visueel is het echt van een ongekend hoog niveau, alles ziet er gewoon erg verzorgd uit.
Ook voor deze film 3.5*, vond de film zeker niet minder dan het eerste deel.

Zeer mager.

Opvallend is toch eigenlijk dat Marvel er maar moeilijk in slaagt een degelijk bad guy neer te zetten. Ook Kurt Russell kan daar weinig aan veranderen, al is dat niet meteen een verrassing. Veel heeft die nooit klaargespeeld, maar toch. De bad guys zijn meestal de leukste personages in superhelden films, maar het zijn steeds zo'n zoutzakken in die Marvel films.

Verder weer een verhaaltje over iemand de het hele universum op z'n kop wil zitten, maar wordt tegengehouden door wat individueën met superkrachten. Uiteraard met vereende krachten, want da's de rode draad doorheen al deze films. Men kan de verhaallijnen al een tijdje niet meer groter maken, het resultaat is dat die epische problemen ondertussen redelijk saai beginnen worden. Want wie twijfelt er nog aan de afloop?

Visueel is het wat leuker dan de meeste Marvel films, al blijft het dan bij designs. Qua camerawerk en editing is het allemaal erg middelmatig, ook de CG zelf is niet meteen verbluffend. De soundtrack is een zwak punt, maar dat was te verwachten. Beetje steunen op oude hits is zo en da's een van de verkoopspunten van deze film.

De humor is ook van een matig niveau, enkel Drax is af en toe een beetje grappig. Rocket, Groot en whatnot zijn vooral vervelend. Het is eigenlijk maar goed dat Gunn niet meer aan deeltje 3 mag werken, al vraag ik me af of zijn brein ondertussen niet één grote Marvel moes is en of we verder nog veel van hem mogen verwachten. Ooit een talentvol regisseur, ondertussen een identiteitsloos musje.

Net zoals deze film. Hoe hard ze ook proberen om variatie te brengen in het Marvel universum, uiteindelijk heb ik bij de meeste films toch steeds het gevoel waar naar dezelfde onzin gekeken te hebben. Dat heb je als je regisseurs geen regisseurs laat zijn. Een 80s hitje en wat fellere kleurtjes halen dan ook niet veel uit.

Na de eerste Guardians of the Galaxy (welke ik met veel plezier gekeken heb) begon ik vol vreugde aan volume 2. Tsjaaa, viel dat even tegen. Ja, de cast, SFX en de humor zijn heerlijk. Maar ik kon er niet lekker inkomen. Het verhaal pakte me niet, was vergezocht en niet altijd even goed te volgen. Daarbij was het niet vernieuwend. Het begin van de film was redelijk, maar naarmate de film vorderde werd het steeds slechter. Heb de film met moeite af gekeken, maar vond het echt tegenvallen. Zonde.
Ernstig zitten twijfelen over een onvoldoende/voldoende. 5.5/10 = 3/5. Krappe voldoende met dank aan de paar goede scenes die erin zitten (eerste scene, scene met begrafenis) en eerder genoemde positieve punten. Die volume 3 hoeft wat mij betreft niet.

avatar van jippie2010
De humor is weer geraffineerd en komt zelden geforceerd over, netjes gedaan. Het verhaal zelf sprak me minder aan, maar kon genieten van hoe knap de film eigenlijk gemaakt is, de grappen en natuurlijk de fantastische muziek/soundtrack. Op naar deel drie! *3,5