• 8.348.753 stemmen

Guardians of the Galaxy (2014)

Avontuur / Sciencefiction | 121 minuten
3,58 2.303 stemmen

Genre: Avontuur / Sciencefiction

Geregisseerd door: James Gunn

Met onder meer: Chris Pratt, Zoe Saldana en Bradley Cooper

IMDb beoordeling: 8,0 (1.118.686)

Releasedatum: 14 augustus 2014

Plot Guardians of the Galaxy

"All heroes start somewhere."

In het heelal wordt onverbiddelijk jacht gemaakt op de onbezonnen avonturier Peter Quill, die een geheimzinnige bol heeft gestolen. Ronan, een machtige slechterik met plannen die het hele universum in gevaar dreigen te brengen, heeft zijn zinnen op de bol gezet. Om uit handen te blijven van de volhardende Ronan zit er voor Quill niets anders op dan een ongemakkelijke wapenstilstand aan te gaan met een viertal vreemde figuren.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Corpsman Dey

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

J.Ch. schreef:

O fijn, ben al twee weken moed aan het verzamelen om aan deel twee te beginnen.

Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden.

Ik had een tijdje geleden ook het voornemen opgevat om alle Marvel (en DC) films te bekijken, maar gaf er na een paar films de brui aan. Het vraagt inderdaad veel moed om eraan te beginnen en het ook vol te houden.

avatar van david bohm

david bohm

Verbazingwekkend goed vermaakt met deze film. Wat een vaart zit er in de vertelling en wat een optocht van vreemde personages!

Weet niet precies waarom maar het pakt je in en je leeft mee met de bizarre vriendengroep.

Aanrader.

avatar van Achilles

Achilles

Deze film is een heerlijke afwisseling in Avengers reeks. Topper! 4,5*

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

De volgende Marvelfilm die ik opnieuw heb bekeken is de destijds erg frisse en amusante Guardians of the Galaxy, dat een perfecte mix tussen avontuur en humor was. Met onder andere een pratende wasbeer en een groene dame is dit even net anders dan de rest van MCU. De film voelt zoals gezegd fris aan. En hip. Met een aantal bekende popliedjes en toch ook wel enige zelfspot. De onderlinge chemie is fijn, maar toch is de film bij mijn herziening niet volledig bevallen. Het middengedeelte slaat niet even lekker aan, waardoor de film best langdradig is. Gelukkig maken het eerste en laatste deel wel veel goed.

3,5* (was 4*)

avatar van Ummmagummma

Ummmagummma

Wat kan ik er na 16 pagina's opinie nog aan toevoegen?

Na een hartenbrekende openingscène dendert het via een alien abduction van de ene overbodige actie scène naar de volgende exorbitante actie scène.

De tussenliggende luwtes worden dan opgevuld met redelijk grappige dialogen tussen een pratende boom en dito wasbeer, een gemankeerde Hulk, een groen meisje van Mars en een wannabe hero met die typische Marvel humor, en een ontluikende romance die niet overtuigd.

Ik ben inmiddels helemaal klaar met alle CGI actiebombast, ook deze film gaat weer helemaal de bocht uit met alle explosies en fantasie werelden die het gebrek aan inhoud moeten camoufleren met veel kabaal, het ziet er allemaal geweldig uit, maar het is net als teveel saus over je friet, het schiet zijn doel finaal voorbij omdat het een grote soppige lauwe brij wordt.

De afsluitende scène is dan weer heel leuk en ook vrij subtiel. Jammer dat alles tussen die eerste en laatste scène echte strippulp is, van het zeer matige soort.

Opvallend is dat de dialogen slecht verstaanbaar zijn, ik keek de film zonder ondertiteling, maar dat is bijna niet te doen.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Nog eens bekeken ter opfrissing van het tweede deel en de twee laatste Avengers films die eraan komen, en blijft als een huis staan. Benieuwd of Marvel nog beter kan doen dan dit, want dit is voor mij toch wel de beste Marvel film die ik tot heden heb gezien. (heb alle marvel films gezien tem Dr. Strange nu). Volgende film die aan de beurt komt is Guardians of the Galaxy vol. 2

avatar van M(O)H

M(O)H

Ik zag op tegen deze film,sprak me totaal niet aan.

Maar gezien ik mcu volg hoort deze erbij en kon de film me best vermaken. Die wasbeer hadden ze echt wel mogen weglaten.

avatar van mrklm

mrklm

Na de vele zwaarmoedige stripverfilmingen van de afgelopen is deze luchtige, uiterst amusante SF-actiefilm een zeer welkome toevoeging aan het Marvel-universum. Peter Quill [Chris Pratt] is een premiejager die in dienst van Yandu [Michael Rooker] een bijzondere bol in handen weet te krijgen, maar zijn mentor vervolgens probeert een loer te draaien door het zelf te verkopen. Yandu looft daarom een beloning uit voor degene die Quill weet te vangen en dat is een kolfje naar de hand van pratend wasbeer Rocket [Bradley Cooper] en diens handlanger Groot [Vin Diesel], een menselijke boom. De gevreesde Ronan [Lee Pace] heeft juist interesse in de bijzondere krachten van de bol en stuurt Gamora [Zoe Saldana] om Quill de bol afhandig te maken. Hun gevecht om de bol leidt echter tot arrestatie en een verblijf in de gevangenis. Daar besluiten de vier de handen inéén te slaan wanneer blijkt dat iemand een fortuin wil betalen voor de bol. Daarvoor moet Ronan echter uit het veld worden geruimd en daarbij krijgt het viertal hulp van Drax [David Bautista], een spierbundel die een zeer persoonlijke rekening heeft te vereffenen met Ronan. Pratt is het anker van deze visueel indrukwekkende en zeer humoristische Marvel-verfilming die met plezier de clichés van het genre op de hak neemt en mede dankzij uitstekend special effects een aantal indrukwekkende actiescènes heeft.