Guardians of the Galaxy (2014)

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door James Gunn
met Chris Pratt, Zoe Saldana en de stem van Bradley Cooper

In het heelal wordt onverbiddelijk jacht gemaakt op de onbezonnen avonturier Peter Quill, die een geheimzinnige bol heeft gestolen. Ronan, een machtige slechterik met plannen die het hele universum in gevaar dreigen te brengen, heeft zijn zinnen op de bol gezet. Om uit handen te blijven van de volhardende Ronan zit er voor Quill niets anders op dan een ongemakkelijke wapenstilstand aan te gaan met een viertal vreemde figuren.

avatar van Duke Nukem
J.Ch. schreef:
O fijn, ben al twee weken moed aan het verzamelen om aan deel twee te beginnen.

Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden.
Ik had een tijdje geleden ook het voornemen opgevat om alle Marvel (en DC) films te bekijken, maar gaf er na een paar films de brui aan. Het vraagt inderdaad veel moed om eraan te beginnen en het ook vol te houden.

avatar van david bohm
Verbazingwekkend goed vermaakt met deze film. Wat een vaart zit er in de vertelling en wat een optocht van vreemde personages!
Weet niet precies waarom maar het pakt je in en je leeft mee met de bizarre vriendengroep.
Aanrader.

avatar van Achilles
Deze film is een heerlijke afwisseling in Avengers reeks. Topper! 4,5*

avatar van Ajax&Litmanen1
De volgende Marvelfilm die ik opnieuw heb bekeken is de destijds erg frisse en amusante Guardians of the Galaxy, dat een perfecte mix tussen avontuur en humor was. Met onder andere een pratende wasbeer en een groene dame is dit even net anders dan de rest van MCU. De film voelt zoals gezegd fris aan. En hip. Met een aantal bekende popliedjes en toch ook wel enige zelfspot. De onderlinge chemie is fijn, maar toch is de film bij mijn herziening niet volledig bevallen. Het middengedeelte slaat niet even lekker aan, waardoor de film best langdradig is. Gelukkig maken het eerste en laatste deel wel veel goed.

3,5* (was 4*)

avatar van Ummmagummma
Wat kan ik er na 16 pagina's opinie nog aan toevoegen?

Na een hartenbrekende openingscène dendert het via een alien abduction van de ene overbodige actie scène naar de volgende exorbitante actie scène.

De tussenliggende luwtes worden dan opgevuld met redelijk grappige dialogen tussen een pratende boom en dito wasbeer, een gemankeerde Hulk, een groen meisje van Mars en een wannabe hero met die typische Marvel humor, en een ontluikende romance die niet overtuigd.

Ik ben inmiddels helemaal klaar met alle CGI actiebombast, ook deze film gaat weer helemaal de bocht uit met alle explosies en fantasie werelden die het gebrek aan inhoud moeten camoufleren met veel kabaal, het ziet er allemaal geweldig uit, maar het is net als teveel saus over je friet, het schiet zijn doel finaal voorbij omdat het een grote soppige lauwe brij wordt.

De afsluitende scène is dan weer heel leuk en ook vrij subtiel. Jammer dat alles tussen die eerste en laatste scène echte strippulp is, van het zeer matige soort.

Opvallend is dat de dialogen slecht verstaanbaar zijn, ik keek de film zonder ondertiteling, maar dat is bijna niet te doen.

avatar van TornadoEF5
Nog eens bekeken ter opfrissing van het tweede deel en de twee laatste Avengers films die eraan komen, en blijft als een huis staan. Benieuwd of Marvel nog beter kan doen dan dit, want dit is voor mij toch wel de beste Marvel film die ik tot heden heb gezien. (heb alle marvel films gezien tem Dr. Strange nu). Volgende film die aan de beurt komt is Guardians of the Galaxy vol. 2