Guardians of the Galaxy (2014)

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door James Gunn
met Chris Pratt, Zoe Saldana en de stem van Bradley Cooper

In het heelal wordt onverbiddelijk jacht gemaakt op de onbezonnen avonturier Peter Quill, die een geheimzinnige bol heeft gestolen. Ronan, een machtige slechterik met plannen die het hele universum in gevaar dreigen te brengen, heeft zijn zinnen op de bol gezet. Om uit handen te blijven van de volhardende Ronan zit er voor Quill niets anders op dan een ongemakkelijke wapenstilstand aan te gaan met een viertal vreemde figuren.

avatar van Lefgozer
Pfff, is dat nou weer Batista ofzo? Als ie maar niet teveel tekst heeft. Voor de rest verheug ik me hier wel op.

avatar van schram101
Erg benieuwd of dit een beetje in de buurt van The Avengers kan komen.

avatar van Decec
Wauw SF film.. ben ook benieuwd...

YouTube - World Premiere of First Guardians of the Galaxy Trailer

Toch wel erg fijn project, vooral Gunn als regisseur. Zwaar verdiend want een onderschat regisseur, al verbaas ik me dat Marvel in zee gaat met zo'n regisseur. Hopelijk gaan zijn guts niet verloren. Pratt weet het wel erg goed te dragen hoor, lekkere delivery en expressions. Gunn is koning. Pure fun, so pumped! Als je na het begin v/d trailer nog niet om bent.

“Who are you?”
“…..Star Lord”
“WHO???”
“Star Lord, man. Legendary outlaw?”

RACCOOOOOOOOOON.

Breakdown with James Gunn

avatar van Macmanus
He kan indd leuk worden.

avatar van cordiacovens
Kan zomaar m'n favoriete Marvel film worden tot nu toe

avatar van marvelfreak85
Ben echt benieuwd naar deze film trailer ziet er leuk uit .

avatar van eppo349
Goed dat ik een zoon van 14 jaar heb, mag altijd van hem mee naar dit soort films. Laat ik dat nou helemaal niet erg vinden. Trailer ziet er goed uit!

avatar van horizons
schram101 schreef:
Erg benieuwd of dit een beetje in de buurt van The Avengers kan komen.

Lijkt me niet zo moeilijk. The Avengers was een ietwat overgewaardeerde film mijn inziens. Vooral de eindactie was een rip-off.

Trailer van GotG ziet er vermakelijk uit.

avatar van Jawaddedadde
YouTube - World Premiere of First Guardians of the Galaxy Trailer

“Who are you?”
“…..Star Lord”
“WHO???”
“Star Lord, man. Legendary outlaw?”

RACCOOOOOOOOOON.

Breakdown with James Gunn

Deel je menig wat betreft Gunn, onderschat regisseur. Met Slither en Super twee leuke films afgeleverd, maar dit is toch een heel ander project. Veel grootschaliger en lijkt me zijn eigenheid niet ten goede te komen. Dure komedie met special effects, daar lijkt de trailer op.

avatar van Metalfist
Slither en zijn segment uit Movie 43 (Beezel, dat met die kat) maken voor mij Gunn nu niet echt een onderschat regisseur. Verre van zelfs. Ach, als Guardians of the Galaxy (en Marvel in het algemeen) fan ga ik dit sowieso een kans geven. Trailer vanavond maar eens op het gemakje bekijken.

Jawaddedadde schreef:

Ik denk dat ie hierdoor wel meer een podium heeft om echt zijn stempel te drukken, vond het in de trailer ook erg nadrukkelijk naar voren komen. Slither en super waren heel sterk, maar nu heeft ie toch net wat meer resources en zijn creativiteit lijkt niet dood gemaakt, integendeel. Deed me ook erg denken aan zijn project PG Porn, echt complete fun.

Ook het komische talent van Pratt helpt wel mee.

Metalfist schreef:

Daarom is hij imho juist onderschat, omdat die kwaliteit zijn capaciteiten geen recht aan doen.

avatar van Metalfist
En welk werk doen zijn capaciteiten dan wel recht aan? Ik zie dat hij ook als writer heeft gewerkt bij de eerste 2 live-action films van Scooby-Doo, maar daar was (als Scooby-fan in hart en nieren) best wel wat op aan te merken. Het enige dat ik vrij vermakelijk vind aan zijn werk is Dawn of the Dead.

avatar van Shinobi
De trailer vind ik er eerlijk gezegd niet zo imponerend uitzien, waarschijnlijk zal het komen omdat de focus meer op comedy ligt en er maar een fractie van de actie wordt weergegeven.

Maar het lijkt me wel een waar genot om dit in Imax te gaan aanschouwen.

Metalfist schreef:

Vooral kijken naar zijn thema's, zijn zelfbewustheid, de verfijnde oprechtheid die hij pulpy scenarios geeft etc. Al zijn werk voor Troma, PG Porn, Super, Slither. Door te doen aan filmanalyse zie je zijn talenten en nu heeft ie eindelijk een podium dat ie zich als auteur kan onderscheiden. Al moet je voor zijn brille net wat dieper graven.

avatar van HALVE TAMME.
Toffe trailer.

Naomi Watts schreef:

Met uitzondering van Slither is de rest me compleet onbekend, al ken ik de status van Troma wel. Van wat ik daarvan heb gehoord is dat inderdaad wel lekkere pulp, maar zelf nog niet over kunnen oordelen.

Ach, we zullen wel zien. Ik heb er al eerder naast gezeten betreffende Marvel verfilmingen dus hopelijk draait het hier ook de goede kant uit.

avatar van Naomi Watts
Je scepticisme is terecht hoor, wil alleen aangeven dat dat niet echt representatief is voor de capaciteiten van Gunn. Troma is natuurlijk ook gewoon pulp van de allerhoogste orde, en over de kwaliteit valt ook wat te zeggen maar het zit in dergelijke films dan ook echt in de details. Lastig doorheen te zien. Hele fijne regisseur, al is ie wel alles wat Whedon niet is en vice versa . Al zou jij bij het zien van het Marvel logo al lyrisch moeten wezen hehe.

Al verwacht ik dat je straks superlatieven tekort komt. Ik zeg beste Marvel film sinds Ang Lee's Hulk.

avatar van Metalfist
Oeh, gevaarlijk statement want je weet dat ik Whedon op handen draag Moet die van Ang Lee eigenlijk eens herzien, het enige dat me er nog van bijstaat is een scène waar een kleine (Bruce Banner veronderstel ik) met dino poppen is aan het spelen.

Soit, dat er maar snel een release datum voor België is. En liefst eentje die in de buurt van alle andere landen zit, anders rij ik nog wel eens naar de Pathé.

avatar van Metalfist
Hahaha, die Hooked on a Feeling op het einde. Enorm fout, maar het werkt wel.

avatar van xxsilversurferxx
Lefgozer schreef:

Nope Dave Batista is weer voor een paar maand teruggekeerd naar de WWE , dit is Djimon Hounsou

avatar van marvelfreak85
J

. Ik zeg beste Marvel film sinds Ang Lee's Hulk.

Echt waar ? vind je Ang Lee's Hulk de beste Marvel film ?
Guardians of the galaxy gaat zeker vet worden maar beste lijkt me sterk ik denk dat Captain America The Winter Soldier de beste Marvel film gaat worden.

avatar van Shinobi
Batista zit er overigens wel in, hij speelt Drax the Destroyer.

marvelfreak85 schreef:

Echt waar ? vind je Ang Lee's Hulk de beste Marvel film ?

Eén van de. Hulk, Punisher: War Zone (kan ik dit zien als een Marvel film?), X-Men first class en The Amazing Spider-Man. Goed gewaardeerde titels als The Avengers, Iron Man e.d. kunnen mij niet zo bekoren.

Je vind First Class zelfs zo goed dat je hem 2x noemt

Al is dat wel terecht, want dat is ook één van mijn favorieten.

avatar van Naomi Watts
Oops. Eerste moet dus Hulk zelf zijn . Heel erg goed ja, al zal ik tussen deze 4 geen absolute favoriet kunnen noemen. Verwacht dat Guardians zich er wel bij gaat voegen.

avatar van Metalfist
War Zone kun je trouwens zien als Marvel, want die is mee geproduceerd door Marvel Knights

avatar van Naomi Watts
Ah ok, bedankt voor de info. Kon me de Marvel intro niet voor de geest halen bij die film, vandaar.