Guardians of the Galaxy (2014)

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door James Gunn
met Chris Pratt, Zoe Saldana en de stem van Bradley Cooper

In het heelal wordt onverbiddelijk jacht gemaakt op de onbezonnen avonturier Peter Quill, die een geheimzinnige bol heeft gestolen. Ronan, een machtige slechterik met plannen die het hele universum in gevaar dreigen te brengen, heeft zijn zinnen op de bol gezet. Om uit handen te blijven van de volhardende Ronan zit er voor Quill niets anders op dan een ongemakkelijke wapenstilstand aan te gaan met een viertal vreemde figuren.

Erg goede film!
Beste Marvel film (naar mijn mening) tot nu toe!
Goed verhaal en veel humor.
Rocket Raccoon en Groot zijn het beste superhelden duo ooit!
Star-Lord, Gamora, Drax, Rocket Raccoon, Groot,
Het beste team ooit!
Super veel zin in deel 2!!

avatar van Roger Thornhill
"There's another name you might know me by.

Star-Lord."

"Who?"

Op dat moment wist ik dat het met deze film wel goed zou komen.

avatar van IH88
“I am going to die surrounded by the biggest idiots in the galaxy.”

Guardians of the Galaxy is een zeer vermakelijke Marvel-film. Op zich zou het verhaal over onder andere een boom en een wasbeer niet moeten werken maar dat doet het wel. Het enthousiasme spat van het scherm en de chemie tussen de acteurs is geweldig om te zien. Pratt is geweldig als Peter Quill en ook Zoe Saldana, Dave Bautista en Bradley Cooper als Rocket zijn erg sterk. De acteurs hebben een geweldige chemie en hebben zichtbaar lol.

Humor, spanning en een geweldige soundtrack maakt het af. Hoe een groep van vijf personen/wezens met daaronder een wasbeer en een boom de Guardians of the Galaxy worden is ongelooflijk knap gedaan en de film zit boordevol met spectaculaire actiescènes en knetterende dialogen vol humor. De film moet het ook wel echt hebben van deze Guardians want de andere personages (waaronder de bad guy) zijn erg mager uitgewerkt. Maar de film straalt zoveel zelfvertrouwen uit en passie voor het bronmateriaal dat het geen moment stoort. Complimenten voor de vijf acteurs en vooral de schrijvers want het is geen sinecure om van dit materiaal een goede film te maken. Gelukkig neemt de film zich niet te serieus en dat is wel een verademing in deze tijd waar zelfs Superman een depressieve superheld is met een moedercomplex. De film wordt al het “Star Wars voor de nieuwe generatie” genoemd en dat is wat te veel eer maar laten we kijken hoe het tweede deel uitpakt. Dit schitterende ruimteavontuur smaakt in ieder geval naar meer.

avatar van Sisko
Leuke film, zeker als je van dit genre houdt. Ben benieuwd naar deel 2 die in 2017 uitkomt.

avatar van Lansiertje
De humor kon ik wel smaken alsook de muziek en de "special effects" (vandaar een 3 op 5), maar hoe leuk de wasbeer (een onherkenbare stem van Bradley Cooper) ook was, de superhelden van Marvel, je loopt er warm voor of ook niet. Teveel van het goede maakt het daarom niet beter, zelfs niet met cameo's van Glenn Close en Benicio Del Toro. Twee uur lang jacht maken op "een geheimzinnige bol"...so what. Nog een geluk dat ze zichzelf niet al teveel "au sérieux" nemen. Leuk, maar het aangekondigde vervolg zal ik aan mij voorbij laten gaan.

avatar van thoyouknow1980
Een knaller van een aktie-sci-fi film.Een soort van star wars met meer aktie.
Al meerdere keren bekeken en verveelt niet,laat je gewoon lekker 2 uur meeslepen met een fantastish avontuur in de ruimte

avatar van cantforgetyou
Na veel positieve reacties gelezen te hebben hoopte ik op een goede film. Maar dat viel toch tegen. De humor was niet leuk. Het verhaal is erg slap. De personages zijn niet interessant. En ga zo maar door. De film is zeker niet slecht. Maar ik heb echt wel betere marvel films gezien.

Goede Marvelfilm. Lekker luchtig en die boom en die buidelrat zijn erg grappig.

avatar van mcdaktari
Voor een Marvel film vind ik Guardians Of The Galaxy een schitterende film. Gewoon een mooi simpel verhaal wat heel prettig wegkijkt. Ik ben toch niet bepaald een fan van de Marvel films maar ik kijk echt uit naar het 2e deel wat eraan zit te komen. Echt zin in. Hoop dat die ook weer net zo goed als deze is.

avatar van De Knip
Slappe hap, hoop geld er in gepompt, winst gemaakt en iedereen happy. Niet voor mij weggelegd deze Marvel show. Het verhaal is er gewoon niet:

avatar van panax
geweldig spektakel met veel humor en heel veel aktie !!
prima in orde !!

Een lege, maffe film die zichzelf niet serieus neemt en een (sci-fi-)paradie op The Lord of The Rings lijkt te zijn, maar die ook zo vol energie, plezier en visueel spektakel zit dat ie constant vermakelijk is.

avatar van ILDIB
Wat een heerlijke film. Avontuur volop. Humor erbij. Klein stukje in midden wat saai danwel niet boeiend.

avatar van Tup&Joep
Ik ben groot en ik kon me hier wel mee vermaken!

avatar van Perry Meer
Leuke film.

avatar van JacoBaco
Na de derde poging kunnen afkijken en uiteindelijk viel het gelukkig toch nog mee. Deel 2 zit eraan te komen en deze zal ik uiteindelijk toch ook gaan kijken. Mijn probleem met Guardians of the Galaxy is ook al door andere gezegd. Met name de humor is niet leuk genoeg. Het verhaal net even te slap. En de meeste personages zijn niet interessant.

Een zesje

avatar van Nicholas
Zelfs Rocket kon je niet bekoren?

avatar van JacoBaco
Nee niet helemaal.. en Chris Pratt al helemaal niet.. Groot was het hoogtepunt voor mij.
Toch wel weer knap hoe je een personage zonder tekst zoveel inborst kan geven.

avatar van Nicholas
Ik vond Chris Pratt wel geinig, maar die moet er wel voor waken dat hij niet te veel exposure krijgt. Ben echter bang dat het daar te laat voor is.

Hoge waardering voor deze film. Deels begrijp ik dat wel, volop actie en veel scenes zien er gelikt uit. Zelf heb ik helemaal niets met figuren met maskers, capes en meer van dergelijk kledij. Batman, Superman, Spiderman, Darkman....een heel rijtje Marvel figuren dat ik meestal aan me voorbij laat gaan. Evenzo met pratende dieren....wasberen, Ninja turtles en meer van dat soort Hollywood bedenksels. Gisteren Galaxy gezien....en eigenlijk van hetzelfde laken een pak. Al bleef ik wel kijken door de actie die er in zit.

De film steekt wel goed in elkaar, maar weet me toch niet écht te boeien. De humor is wat te veel van het goede en te flauw. De personages zijn best oké, alleen bezitten ze weinig 'wow' skills. Daardoor wordt het veelal geschiet en geratel met machinegeweren/andere wapens, waar ik graag wat meer superkrachten had gezien.

avatar van panax
o ja,geweldig is de muziek en de walkman !!

avatar van notsub
Guardians of the Galaxy is een heerlijk ontspannen film die zichzelf duidelijk niet te serieus neemt. Het hangt ergens tussen animatie en SF in en heeft natuurlijk wel een hoogdravend thema rondom een bol, boordevol met duistere krachten. Je vliegt van de ene naar het andere universum en het blijft maar doorgaan met heel veel kleur. Dit is gewoon lekker kijkplezier met een film die tussendoor de jaren zeventig niet vergeten is.

avatar van Capablanca
Zonder twijfel is deze film wat special effects betreft wel in orde. Maar de combinatie van scifi, comedy en fantasy werkt bij mij totaal niet. Een hoop drukte en gedoe, maar zodra ik bij mezelf bemerk dat die hele bol en wie hem bezit me niet interesseert, is er iets intrinsiek mis met de film. Wel leuke muziek, met wat mij betreft Moonage Daydream als hoogtepunt, maar dat is persoonlijk.

avatar van debbietino
Scheurleer schreef:
Zelf heb ik helemaal niets met figuren met maskers, capes en meer van dergelijk kledij. Batman, Superman, Spiderman, Darkman....een heel rijtje Marvel figuren dat ik meestal aan me voorbij laat gaan.2*

Gewoon even een simpel vraagje: gezien je duidelijke kijk op dit soort films....waarom kijk je er dan naar? Het mag toch geen verrassing zijn wat je te zien zult krijgen wetende dat het niet jouw genre is. Of geef dan in ieder geval geen cijfer want dat is dan eigenlijk niet eerlijk t.o.v. de film en de mensen die dit wel een mooi filmgenre vinden.
Bedoel dit verder niet als aanval naar jou toe hoor maar meer uit nieuwsgierigheid/onbegrip....

Naar mijn mening een zeer goede film. Vooral in dit genre. Gelukkig niet zoals vele films in deze genre die in bepaalde scenes veel te donker zijn. Met de huidige technologie, zoals in deze film goed naar voren komt, kun je alles heel mooi helder zien en weergeven.
Waanzinnige visagie!! Wat een werk moet dat geweest zijn.
De muziek die je af en toe hoort...krijg daar echt de rillingen van. Zeer zorgvuldig uitgekozen en past echt er goed bij.
Miischien een simpel verhaallijn maar zeker de moeite waard om te zien en kijk dan ook uit naar deel II

Dat dansje met Groot op het einde is één van de schattigste dingen die ik al heb gezien

avatar van Ajax&Litmanen1
Opnieuw gekeken met het oog op deel 2 die nu in de bioscoop draait; nog altijd is GotG1 gewoon erg leuk vermaak. Fraaie, sfeervolle beelden in combinatie met prettige personages, gevatte humor en een aanstekelijke soundtrack. Het middenstuk is wisselvallig, sowieso een tikje te chaotisch, maar het stoort eigenlijk niet. Het is net wat anders in een tijdperk waarin de Marvel films wel goed zijn, maar ook redelijk op elkaar lijken.

Wederom 4* waard.

avatar van Aapje81
Onverwacht hartstikke leuke film die het moet hebben van een vertederende wasbeer en een half mens/half struik (beste rol van Vin Diesel). Daarom heen zijn een bonte verzameling antihelden verzameld, wordt een hoog tempo aangehouden en is de boef verrassend charismatisch.

Eigenlijk is dit een van de betere superhelden films die ik in tijden heb gezien. Veel humor, veel actie, goede cast en goede soundtrack. Heb me geen minuut verveeld.

Erg goed.

avatar van Phantasm
Prima film met een goed verhaal die lekker wegkijkt.