Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (2017)

Alternatieve titels: Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge | Pirates of the Caribbean 5

Actie / Avontuur

geregisseerd door Joachim Rønning en Espen Sandberg
met Johnny Depp, Javier Bardem en Brenton Thwaites

De ongelukkige Jack Sparrow ziet het somber in, wanneer de geestpiraten onder leiding van zijn oude aartsvijand, de angstaanjagende kapitein Salazar, ontsnappen aan de Devil's Triangle. Salazar en zijn crew zijn vastbesloten om elke piraat op zee, met inbegrip van Jack, te doden. Jack zijn enige hoop op overleving ligt in het zoeken naar de legendarische Trident of Poseidon, een krachtig artefact dat zijn bezitter de totale controle over de zee geeft.

avatar van Geno
Verbluffende beelden waren het zeker. Maar ook een onophoudelijk spectaculair gedoe waarbij van alles je om de oren vliegt... en dat gaat maar door. Ook de muziek beukte en stampte maar door. Het was een grote kitsche parodie op zichzelf. Dit kun je allemaal erg vermakelijk vinden. Zeker...

Redelijke film waarin een ondode kapitein het gemunt heeft op Jack Sparrow. Weinig nieuws onder de horizon, maar wel weer een avontuurlijk geheel en het ziet er allemaal weer prima uit. Ondanks dat dit vijfde deel het kortste deel uit de reeks is, is het nog steeds aan de lange kant. Het zijn vooral de goeie en vermakelijke actie-scenes waardoor de film nog net 3.0 sterren krijgt.

Ik vind de film ook beter dan deel 3 en deel 4. Ik twijfel of ik deze beter vind dan deel 2. Daarnaast zou ik graag deel 6 zien met Keira Nightley en Orlando Bloom weer in een meer prominente rol.

Ik zie veel mensen zeggen dat deze film het niet haalt bij de eerste 3 films. Aan die mensen wil ik vragen of ze deel 3 recentelijk nog gezien hebben.

avatar van Atmos
Een van de beste in de serie , bekeken in 3D én gewoon op blu-ray op
m'n beamer , en dat zag er allebij geweldig uit , wat ook voor
het geluid geldt....een echte meerwaarde .

avatar van krosnicky
Juvefan schreef:

Ja ik heb ze alle 5 vorige week nog gezien en deel 3 vind ik beter dan deel 5 ze zijn allemaal beter dan deel 5

avatar van krosnicky
leuk deel maar de vorige 4 zijn beter het is een leuk verhaal het begin met dat huis vond ik super ook Leuk dat zowel Will als Elisabeth er even terug in komen ook leek het er op dat hun verhaal met deze film wel was afgerond maar een vriend van me vertelde me gister dat er nog een aftercredit scène is met Will en Elisabeth en dat hun verhaal dus nog niet is afgerond.
Ook was het leuk om een jonge Jack te zien en dat de Pearl er weer in zit na 1 film afwezig te zijn geweest was ook een plus punt
dus ja voor mij mag er nog een 6 de film komen maar dan liefst met 3/4 van de cast van deel 1 & 2

Wederom een goede film uit deze reeks.
Prachtige beelden en fantastische speciale effecten.
Goed scenario ook met een pracht van een cast, waarin opnieuw enkele oude bekenden opdagen.
Dat deze film nog niet het einde is van de reeks maakt het einde wel duidelijk, dus is het opnieuw uitkijken naar een vervolg.
Let op de cameo van Paul McCartney in deze film als Uncle Jack, hij is amper herkenbaar, maar omdat hij het Beatle-nummer Maggie Mae (uit Let It Be) zingt weet je meteen wie het is en herken je hem ook.

avatar van Roger Thornhill
Avontuur, humor, legendes, spanning, mooie lokaties, romantiek en Johnny Depp – wat kan daar in 's hemelsnaam mis bij gaan? Dat is ongeveer de insteek die ik bij elke Pirates-film had (en heb), maar met uitzondering van het derde deel ontkwam ik nooit aan een licht gevoel van teleurstelling wanneer ik bij de eindcredits was aanbeland. Nog nooit echter zat ik zó naar het einde te verlangen als bij deze vijfde aflevering : alles al eens gezien, alles al eens gedaan, geen aansprekend romantisch koppel, en zelfs zwaargewichten als Geoffrey Rush en Javier Bardem kunnen de film niet boeiend of vermakelijk houden. Voor mij is de koek nu toch echt op.

avatar van K. V.
Dit deel ook eens bekeken en het was geen slechte film, maar ben toch niet echt van m'n sokken geblazen. De film had nochtans alle vertrouwde elementen, maar werd een beetje door de vele special effects overkast.
Ondanks de langere speelduur verveelde hij niet en toch wel leuk dat een groot deel van de originele cast terug meedeed.
Leuk om dit deel eens gezien te hebben, maar haalt toch niet echt het niveau van de eerste films.

avatar van Warning
Passend in de reeks, leuk om Orlando Bloom en Keira Knightley ook weer eens te zien. Voor de mensen die deze film nog niet hebben gezien, eens raden wie 'Uncle Jack' is..

avatar van MJP10
De film is amuserend en kijk je gemakkelijk weg. Alleen ik heb het gevoel dat het verhaal rondom het kompas niet meer klopt. Kreeg Jack het kompas niet van Tia Dalma (Calypso) in plaats van een random kapitein?. Ik zal de reeks hiervoor moet herzien.

avatar van MJP10
Na een beetje research het antwoord al gevonden. Deze film houdt blijkbaar weinig rekening met de vorige verhaallijnen. Op deze site meer informatie: Dead Men Tell No Tales proves continuity still doesn't matter for the Pirates of the Caribbean films - The Verge - theverge.com

Zeer spijtig..

avatar van wvernooij
Alle 5 de delen gekeken in twee dagen tijd. Stuk voor stuk top entertainment!

avatar van Elchapo
De beste in de reeks pirates.......mooie cgi,verhaal is simpel maar dat kijkt lekker weg.4 stars.

ik hoop dat er een 6e deel komt

avatar van Ajax&Litmanen1
jack sparrow schreef:
ik hoop dat er een 6e deel komt

Of een reboot?

Disney wil reboot 'Pirates of the Caribbean' maken | Filmtotaal filmnieuws

Ik hoop het niet. De afgelopen film was leuk, ga gewoon op deze weg verder. Met Johnny Depp als Jack Sparrow dus. Zonder hem is de franchise niks.

avatar van El ralpho
Skip ahoy!

Echte fans van de reeks hebben met dit inmiddels vijfde deel niks te klagen. Wat ze verwachten, krijgen ze ook. De niet fans van de reeks zullen een kleine opleving opmerken ten opzichte van het vierde deel, maar er ook niks aan missen als ze dit deel overslaan. Voor mij persoonlijk was het na de eerste drie delen eigenlijk wel mooi geweest. Deel vier vond ik heel matig. Dit vijfde deel doet het wel weer iets beter maar het onvermijdelijke zesde deel ga ik waarschijnlijk overslaan.

Positief aan dit vervolg vond ik Javier Bardem als Salazar. Waar een echte schurk in het vierde deel ontbrak, werd dit met hem volledig gecompenseerd. Ook zag het er allemaal weer werkelijk verbluffend mooi gemaakt uit. Ook van een tweetal scene's heb ik oprecht genoten. Ik doel hier op de bankroof en executie van Jack Sparrow (die natuurlijk finaal misloopt)

Naast deze positieve punten voelde de gehele film eigenlijk als een herhaling van zetten en voor mij beginnen de films dan ook heel eentonig aan te voelen. Ook Jack Sparrow begint in herhaling te vallen, en hoewel ook ik mij afvraag of de reeks verder door kan gaan zonder hem, zou het wat mij betreft geen slecht idee zijn om na dit vijfde deel het boek te sluiten. Brenton Thwaites en Kaya Scodelario vond ik heel vergeetbaar in hun rol en het hele verhaal achter het stoppen van Salazar, wordt gewoon nooit echt spannend genoeg. Hier kan de onthulling dat Hector Barbossa de vader van Carina Smyth bleek te zijn, ook maar weinig aan veranderen.

De reeks lijkt hiermee aan te willen tonen dat ze vooralsnog genoeg ideeën hebben om de reeks nog wel even door te laten gaan maar het voelde voor mij echt als een kunstgreep aan. Evenals de cameo van Will Turner en Elizabeth Swann en de after credits scène De koek begint echt op te raken, en het is jammer dat Disney ongetwijfeld pas zal stoppen wanneer de kassa's stoppen met rinkelen.