• 10.922 nieuwsartikelen
  • 8.996.875 stemmen

Pirates of the Caribbean: At World's End (2007)

Fantasy / Avontuur | 169 minuten
3,44 4.768 stemmen

Genre: Fantasy / Avontuur

Geregisseerd door: Gore Verbinski

Met onder meer: Johnny Depp, Orlando Bloom en Keira Knightley

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 23 mei 2007

Plot Pirates of the Caribbean: At World's End

"At the end of the world, the adventure begins."

In deze donkere tijden waarin piraten harteloos worden vermoord en piratenschepen genadeloos worden vernietigd, besluiten kapitein Barbossa, Will Turner, Elizabeth Swann en de crew van de Black Pearl om naar het einde van de wereld te reizen om kapitein Jack Sparrow te zoeken. Om daar te komen moeten ze eerst langs piraat kapitein Sao Feng in het gevaarlijke, maar exotische Singapore, om zijn schip en de belangrijke landkaart te bemachtigen, dat hen naar het einde van de wereld zal brengen. Als Jack gevonden wordt, lijkt zijn gevangenschap hem nog gekker gemaakt te hebben.

Social Media

Joshamee Gibbs

Cutler Beckett

avatar van Panoramix

Panoramix

Hoop lawaai in een onnavolgbare (niet als compliment bedoeld) film waarin de personages elkaar niet mooi aanvullen maar op een vermoeiende wijze steeds het boeiendste of leukste willen zijn. Kijk, Sparrow vliegt weer door de lucht aan een touw, haha. Kijk, Elisabeth praat haar mond weer voorbij, haha. Kijk, een klunzig duo doet weer iets doms, haha. Kijk, een aapje, haha.

Nee, helaas niets meer over van de betovering van deel 1.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Deel 1 was een leuke piratenfilm. Soms wat te kinderachtig, maar wel met de nodige choreografieën, passende muziek, romantiek en de sidekick Jack Sparrow. Een gemiddelde blockbuster, maar op zich niet slecht. Deel 2 en deel 3 vormen eigenlijk 1 verhaal dat waarschijnlijk puur voor de centen in twee werd verdeeld. De films werden ook te samen opgenomen. Jack Sparrow krijgt iets meer aandacht nu en dat mag je nooit met een sidekick doen! Het typetje wordt met momenten wat vervelend. En er gaat minder aandacht naar het koppel Bloom en Knightley. Waardoor ze helemaal saai zijn geworden. Nog een paar dozijn andere figuren zodat het spelbord wel helemaal vol staat. Niet moeilijk dat je er twee films over moet doen. Nog een probleem is de geweldig oersaaie bad guy met Tom Hollander als Lord Beckett.

Het resultaat is dan ook wat het zelfde als het 2e deel met enkele mooie scènes en potentie voor meer. Maar dan valt het weer dood en is het een sleur om de rit verder te zetten. Nochtans simpel. Knip enkele figuren eruit, plak film 2 en 3 te samen en kort het geheel wat in tot een aangename blockbuster. Waar Curse of the Black Pearl nog ietwat een nieuwe familiefilm is (de degenfilm met een Disneysausje), werkt het vervolg als een machine met het doel uit te pakken met een groot budget en te geven wat de fans willen. Maar ik was geen fan, enkel een filmliefhebber die zich een beetje heeft geamuseerd. Met de flauwe sequels ben ik dus niet veel.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Afsluiting van deel 2 in die zin en ondanks de al maar toenemende lengte van alle delen vind ik persoonlijk deze weer vermaakelijker dan deel 2.

Het gebruikelijke spektakel trekt weer aan de kijker voorbij met de nodige sfeer en stijl. In vergelijking met deel 2 vind ik dit deel weer iets meer gericht op humor en grappige dialogen en minder op koddige actie momenten die wel eens wat over de top zijn.

Gelukkig is Barbossa weer terug en krijgt Davy Jones meer airtime en ik moet zeggen dat ik Rush en Nighy ronduit kostelijk vind, zelf soms beter dan Depp die toch een beetje in herhaling valt met Jack. De situatie dat Elizabeth en William opeens midden in het slot gevecht moeten trouwen vind ik eigenlijk net weer allemaal té hoewel Barbossa de ceremonie wel weer op humoristische wijze leidt.

Vermakelijk, spektakel, humor.... gewoon leuk. Deel 1 blijft toch de beste.

avatar van notsub

notsub

Nee, dit deel had het niet. Het werd al snel vermoeiend door de stortvloed aan karakters en telkens weer die dialogen. De beelden zijn prachtig en aan spektakel geen gebrek, maar duurde het me te lang en was ik blij dat het er op zat. Na twee delen was ik wel verzadigd en dit chaotische deel was me er één te veel.

avatar van Supernatural

Supernatural

Vanavond weer herzien.heb weer genoten.echt weer een geweldige rol van johnny depp.heb weer in een deuk gelegen.leuk dat captain barbosa weer terug isen de rest speelt het ook weer prima.

avatar van mrklm

mrklm

Cutler Beckett [roept de noodtoestand uitin de Caraïben om de strijd aan te gaan tegen iedereen die ook maar enigszins te maken heeft met de piraterij die The East India Trading Company bedreigt. Daarom kunnen de meest beruchte piratenkapiteinen niet anders dan de handen ineen slaan en afreizen naar ‘Farthest Gate’ waar Jack Sparrow [Johnny Depp] is opgesloten. Want alleen als alle Pirate Lords besluiten samen te werken maken ze en kans tegen Cutler Beckett en Davy Jones. Verbinski vindt eindelijk de juiste mix tussen actie en humor en wordt daarbij geholpen door een scenario dat vooral Knightley en Bloom een meer prominente en uitdagende rol geeft, wars is van stereotypes en opnieuw sterk inspeelt op de rivaliteit tussen Sparrow en Barbossa [Geoffrey Rush. Er is bovendien één zeer ontroerende scène met Jonathan Pryce als Elizabeths vader. Vervolg: Pirates of the Carribbean – On Stranger Tides.

avatar van blurp194

blurp194

Yo, ho. Haul together. Hoist the colours, high.

Allang gekend dat het het zoveelste deel van de serie is en daarmee gedoemd om ten onder te gaan in de vergelijking met de andere delen, en nog erger dan dat, het eerste. En alle kritiek is ook wel ergens terecht, waarvoor ik heel gemakzuchtig even Panoramix citeer:

Panoramix schreef:

En ja, dat is echt wel terechte kritiek, en het begin - voordat de epische eindstrijd begint, zeg maar - is gewoon echt veel te lang en trekt te vaak op niks. Toch doet deze film ook wel een heleboel goed, al is het dan wellicht te vaak door het introduceren van nieuwe karakters met een al te bekende speler. Richards, Skarsgard om maar even de meest voor de hand liggende te noemen. Dat veroorzaakt ook een luxeprobleem, er zijn zoveel sterspelers aan boord (hah!) dat er nauwelijks screentime over is voor allemaal, en de editing is veel te langdradig en te genereus om iedereen toch maar zijn deel te geven - een uur korter had de film echt goed gedaan - elke keer dat een van de 'oude' karakters langskomt niet zozeer een feest van herkenning maar meer zoiets van 'ohja daar heb je hem ook nog'. Dat gedoe met dat oog, schiet toch op.

Maarja, dat melodietje zit wel al dagenlang in mijn hoofd weer. Heave ho, thieves and beggars.

Ik heb deze vroeger toen ik jong was een aantal keer gezien, en ik vond het fantastisch. De films staan op disney +, en toen heb ik de hele trilogie nog maar eens bekeken. Deze film viel mij, ondanks dat ik het een goede film vind, toch wat tegen.

Het probleem met de film is dat het allemaal heel warrig is wat betreft het verhaal. Er worden een heleboel dingen in de film gestopt, waardoor ik het verhaal af en toe maar moeilijk kon volgen. Zo heeft Davy Jones wel 3 verhaallijnen, namelijk dat hij met tegenzin voor Lord Beckett aan de slag moet, zijn relatie met Calypso en de deal met Jack Sparrow. En zo hebben een aantal anderen ook meerdere zaken die spelen, waarvan je er best wat had kunnen schrappen. Ook zijn er veel te veel personages in de film, die allemaal evenveel schermtijd krijgen. Had het allemaal wat simpeler gehouden, door bijvoorbeeld Jack Sparrow wat meer centraler te stellen. Nu leek hij meer een bijfiguur. Een heleboel personages stelden ook niet veel voor, zoals de piraten leiders, Calypso of Sao Feng. Gewoon jammer.

Gelukkig wordt de film gered door een aantal mooie scenes, zoals Singapore en Jack die in de kist van Davy Jones zit. Ook een aantal ontroerende scenes, zoals wanneer James Norrington zijn leven geeft om Elizabeth te laten ontsnappen van het schip van Davy Jones. Of de relatie van Davy Jones met Calypso, of wanneer Elizabeth haar vader, die vermoord is, tegenkomt in de kist. Het eindgevecht bezorgt mij tot op de dag van vandaag nog steeds kippenvel, hoewel bepaalde zaken niet logisch zijn, want Beckett neemt al zijn schepen mee, maar alleen de Flying Dutchman vecht tegen de Black Pearl, die ook als enige schip vecht. Desondanks kan ik het wel door vingers zien, want spectaculair was het zeker.

De cast was redelijk. Johnny Depp, Geoffrey Rush, Tom Hollander en Bill Nighy zijn goed bezig, Orlando Bloom en Keira Knightley vallen wat uit de toon en bovendien had je hun personages best weg kunnen laten na deel 1, want zij voegen weinig toe, behalve een aantal tenenkrommende scenes, zoals de trouwerij op de boot tijdens het eindgevecht of Elizabeth die piraten koningin wordt, of het te sentimentele stukje op het strand, waarin zij van elkaar afscheid nemen. De rest van de cast doet het aardig, maar niemand sprong er echt bovenuit verder.

Verder ziet de film er mooi uit en worden de locaties goed gefilmd. De humor is aardig, en ik heb op een aantal momenten zeker gelachen, maar het wordt nooit meer zo goed als in deel 1.

De film krijgt van mij 4 sterren, omdat de goeie punten het meer opwegen tegen de slechte, en jeugdsentiment zal ook wel een rol spelen. Maar een aantal verbeteringen hadden de film zeker niet misstaan.