Pirates of the Caribbean: At World's End (2007)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Gore Verbinski
met Johnny Depp, Orlando Bloom en Keira Knightley

In deze donkere tijden waarin piraten harteloos worden vermoord en piratenschepen genadeloos worden vernietigd, besluiten kapitein Barbossa, Will Turner, Elizabeth Swann en de crew van de Black Pearl om naar het einde van de wereld te reizen om kapitein Jack Sparrow te zoeken. Om daar te komen moeten ze eerst langs piraat kapitein Sao Feng in het gevaarlijke, maar exotische Singapore, om zijn schip en de belangrijke landkaart te bemachtigen, dat hen naar het einde van de wereld zal brengen. Als Jack gevonden wordt, lijkt zijn gevangenschap hem nog gekker gemaakt te hebben.

mijn commentaar is gelijk het commentaar die ik gegeven heb bij film 1
]

avatar van Masterbrain
Wat een Genot is het om naar de Humor van Jack te kijken , in deze komt hij beter uit de verf dan deel 1 , 2 en 4

avatar van RuudC
Gek, ik vind het personage Jack Sparrow per PotC film ongeïnspireerder worden.

Hoe kan een film heroïsch zijn als de heroïsche titelsong wordt verneukt door Hans Zimmer himself? Zimmer deed veel goede dingen, maar in At World's End wordt de plank volledig misgeslagen. Speel wat met knopjes en schuifjes en de tracks zijn weer vers voor een nieuw strijdtoneel zo moet hij gedacht hebben. Soms moet je iets goeds niet nog beter proberen te maken, want dat kan wel eens een averechts effect hebben. En daar is At World's End het levende bewijs van. Wachtend op een spetterend actiemoment met de o zo kenmerkende score deed mijn ijdele hoop steeds verder afnemen naarmate de minuten weg tikten tot het moment van de aftiteling daar was en het origineel nergens in de film terug te vinden is/was. Oke, goed, als dat het ergste is; so be it. Maar helaas is dat het ergste niet, want de prent wist nimmer indruk op me te maken. Het inspiratieloze en uitermate rommelig aanvoelend script doolt alle kanten op; de screentime die Depp is toebedeeld ligt ver beneden peil en ik heb geen enkel actiemoment kunnen ontwaren waarvan ik echt onder de indruk raakte. als dat actiemoment er überhaupt was, want het overgrote middenstuk van de prent blijft goeddeels verstoken van enig actiespektakel. Hevige teleurstelling alom; iets anders kan ik er niet van maken. Waar het zeer, zeer coulante gemiddelde vandaan komt mag de spreekwoordelijke Joost dan ook weten, ik kom met pijn en moeite tot een 2,50.

avatar van Jawaddedadde
Jaren geleden deel 1 & 2 gezien. Deel 3 nu pas en dat zal ik geweten hebben. Ik kon het verhaal maar moeilijk volgen. Was helemaal de rol van Davy Jones en Barbossa vergeten en pas gaandeweg kwamen bepaalde zaken terug. Maar helaas niet helemaal. Zal dus voor een deel wel daaraan liggen dat ik deze niet bepaald hoog waardeer.

Los daarvan vond ik ook gewoon allemaal wat flauw. Jack Sparrow die maar een schim van zichzelf is, en sowieso zijn de personages van Knightley en Bloom oninteressant. Bloom is trouwens een erg kleurloze figuur die eigenlijk helemaal niet in dergelijke films past.

Ook qua spektakel valt deze film danig tegen, zo kan ik me nu al geen enkele actiescène meer herinneren.

Matig.

avatar van tattoobob
Ook deze is super.

avatar van K. V.
Dan nummer drie ook nog eens her bekeken. Wel een erg lange film: 2u en 40 min! 'k vond het toch niet altijd even boeiend. Sommige scènes waren me toch te lang. Het oogt wel allemaal erg spectaculair.
De film was ook veel donkerder en grimmiger van sfeer en minder grappig dan de voorgangers.
De cast was weer goed op dreef en Orlando Bloom en Keira Knightley kregen hier toch een veel grotere en belangrijkere rol.
Desondanks de lange speelduur toch een goed deel en een mooie afsluiter van de trilogie.

avatar van alexspyforever
En nog een s een onnodige sequel. Ik was de draad in dit verhaal voor het merendeel kwijt en het kon me ook nog maar weinig schelen. In de 2de film was de magie al veel minder, in deel 3 is de humor ook nog helemaal verdwenen en wat een idioot einde!

avatar van filmfan0511
Goede film, maar het wordt toch telkens minder en minder mijn inziens. Wat dit derde deel minder maakt dan zijn twee voorgangers, is het soms nogal oninteressante verhaal. Ze lopen (of varen beter gezegd ) iets te veel doelloos rond in dit deel. Het had serieus wat korter gekund, waardoor het resultaat beter was geweest. Dat zijn de grootste minpunten. Voor de rest is het op het niveau van deel 2. De actie en special effects zagen er heel goed uit. Dat eindgevecht was echt enorm spectaculair
Ook de acteerprestaties en muziek waren weer erg goed. In dit deel zat natuurlijk ook de immense climax waar naar is opgebouwd. Het verhaal sluit zich ook mooi af. (Des te spijtiger dat er toch een deel 4 kwam)

Kortom, het haalt het niveau van de eerste twee delen niet, maar het is alsnog een erg goede film!

De film wordt gered door de fantastische special effect. Het verhaal vind ik maar erg warrig en ook ik was het verhaal regelmatig kwijt. Dit ging ten koste van de concentratie en was blij dat de film erop zat.

avatar van Zwolle84
Niet met bovenstaande commentaren eens. Ondanks de (te) lange zit vind ik dit de beste van de oorspronkelijke trilogie. Goed, gefocust verhaal, op een mooie manier duisterder dan zijn voorgangers en werkelijk een genot voor het oog. Verbinski herpakt zich goed na het iets mindere tweede deel.

avatar van Daenelia
En met deze film had het moeten eindigen met PotC. Waarom toch doorgaan? Oh, laat maar. Ik haakte in ieder geval bij deze film af. Zelfs Yun-Fat Chow hielp niet genoeg.

avatar van comely
Als je dit verhaaltje al warrig vindt...

avatar van tbouwh
Misschien niet de beste Pirates-film, maar wel met afstand de beste soundtrack. Score van Zimmer staat nog regelmatig op. Prikkelt zodanig dat ik vanavond, na deel 1 en 2 reeds herbekeken te hebben, deel 3 ook nog maar weer eens op ga zetten. Ben benieuwd, want van deze film is bij mij het minste blijven hangen.

avatar van alexspyforever
Daenelia schreef:

Voor mij had het na deel 1 al mogen eindigen. Ik was zeer blij met dat einde maar door success moesten ze het beginnen uitmelken.

avatar van MRDammann
Wat is deze film een zooitje. Er is geen touw meer aan vast te knopen. Er komen veel scenes voorbij waarbij je vanzelf met je hoofd gaat schudden. Personages zijn goed en humor is nog genoeg aanwezig. Maar de film is gewoon te vol en veel te lang. In dit deel werden de gebeurtenissen wel heel erg onwaarschijnlijk. Amusant is het nog wel steeds.

avatar van Rico120
wat een film bombastisch
humoristisch
Awesome een beest van een film

avatar van misterdhdh
Lichte tegenvaller. Vond de vorige twee delen echt zeer goede films, maar vond deze toch duidelijk de minste van de drie. Het was even geleden dat ik de vorige films heb gezien, daardoor vond ik het verhaal te ingewikkeld om alles goed te kunnen volgen , kon wel het meeste volgen maar moest soms toch nadenken hoe het allemaal weer zat. Het idee met de piratenleiders vond ik wel nog goed gevonden. Film duurt toch een halfuurtje of meer te lang, soms werd hij wat langdradig, zeker naar het einde toe. Niet alles kon mij overtuigen in de film. Natuurlijk is de film prachtig gemaakt, en is hij zeker de moeite om te bekijken, maar voor mij dus minder dan de vorige delen. Gelukkig spelen de vaste personages weer mee en tilt Sparrow de film toch naar een hoger niveau. Het blijft genieten wanneer hij in beeld komt, al had ik het gevoel dat zijn humor wat weg was. Kon minder humor ontdekken in deze film dan de anderen, of kon de humor toch minder smaken, al zat er wel nog voldoende humor in. Acteerwerk was goed, maar we weten ondertussen wel dat ze goed kunnen acteren. Einde kon ik wel waarderen, maar het duurde ook allemaal wat te lang. Het huwelijksaanzoek midden in een gevecht kon mij niet echt overtuigen. Muziek kon toch ook meer verrassen, lijkt al drie films dezelfde muziek. Al bij al leuk om te bekijken natuurlijk, zeer goed en mooi gemaakt, leuke personages, maar toch wat te ingewikkeld, te uitgebreide verhaallijn en op sommige momenten iets te langdradig. Heb iets meer genoten van deel 1 en 2.
deel 1 en 2: 4/5 ****
deel 3: 3/5 ***
Op naar het laatste deel, ben wel benieuwd hoe deze leuke piratenreeks eindigt.

avatar van mjk87
Het is maar goed dat deze film slechts een jaar later uitkwam dan Dead Men's Chest, want ook met een korte periode tussen de twee films is er soms helemaal geen touw aan vast te knopen. Er gebeurt van alles, logica zit er lang niet altijd in en als het plot het vraagt komt tovenarij om de hoek om de boel te redden. Je vraagt je af waar die pure fun uit deel één is gebleven.

Het helpt ook niet dat de acteurs er maar wat verloren bijlopen. De beste rol nog is die van Turner, maar die krijgt de zwakte acteur. Depp is irritanter aan het worden, Knightley en Rush krijgen dan weer vrij zinloze rollen waar ze maar het beste van maken. De humor vond ik overigens wel aardig, zelfs dat maffe gedoe met dat aapje. En het budget is er wel aan af te zien, al blijft het kitsch. Dit is geen echte piratenwereld, dit is de piratenwereld uit de attractie in Disneyland. Wel sfeervol, maar volledig nep.

De actie verder is matig. Het is allemaal wat onoverzichtelijk gefilmd en wordt nergens echt spannend of leuk. Spannend niet omdat wie er ook dood gaat, deze altijd weer terug kan keren, leuk niet omdat die scènes vaak ook te lang duren. Dat einde rond die draaikolk is best geinig maar niet na twee uur film en in een scène die een kwartier aansleept zonder noemenswaardige shots. Het is een hoop poefpoef zonder frisse ideeën. Sowieso had er wel eens geknipt mogen worden. Alleen al die introductie van Depp die duurt maar en duurt maar, en dat soort scènes samen maken dit een lange lange zit.

Blijft over dat zo rond het middenstuk het allemaal wel aardig is, en dat bootje kantelen en vooral die mooie vrijwel laatste scène in slowmotion als het vlaggenschip van de Britten aan flarden wordt geschoten zijn fraai scènes. De vraag waarom zij niet terugschieten is me eigenlijk nog steeds een raadsel. En zo denk ik over de hele film. 1,5*

avatar van IH88
“I have no sympathy for any of you feculent maggots and no more patience to pretend otherwise. Gentlemen, I wash my hands of this weirdness.”

Een overvol derde deel uit de Pirates of the Caribbean reeks met zoveel oude en nieuwe personages dat je bijna de tel kwijtraakt en een script waarin allerlei ideeën zijn gestopt, waardoor de film erg rommelig oogt. Maar At World’s End mag dan soms als een bij elkaar geraapt zooitje ogen, het is allemaal nog steeds bijzonder vermakelijk en de acteurs en actrices weten het allemaal voortreffelijk te verkopen en hebben zichtbaar plezier.

Depp is nog steeds legendarisch als Jack Sparrow en Geoffrey Rush doet niet voor hem onder als de verraderlijke Barbossa. Verraad is sowieso wel een belangrijk thema in deze film want niemand vertrouwd elkaar en iedereen zit "dealtjes" te maken achter elkaars rug. Piraten, de Britten, Davy Jones, Sao Feng, Norrington... Het is dat ieder personage kleurrijk is en wordt gespeeld door een charismatisch acteur, want anders had je helemaal door de bomen het bos niet meer gezien. Maar het verhaal is nog steeds ondergeschikt aan de humorvolle dialogen en oneliners, de vechtscènes, de schitterende schepen, de prachtige cinematografie en special effects en natuurlijk de personages. Naast Depp en Rush zijn ook Bloom, Knightley, Pryce, Nighy, Davenport, Hollander en Skarsgard weer van de partij en ze zijn allemaal sterk op dreef. Speciale vermelding voor Naomi Harris die er lekker op los schmiert als Tia Dalma/Calypso. At World's End mag dan overvol, te lang en rommelig zijn, het is een waardig afsluiter van een spetterende trilogie met onvergetelijke personages. Met een cameo van Keith Richards als vader van Sparrow als kers op de taart.

avatar van otherfool
Ik heb me 10 minuten helemaal kapot gelachen met deze review

Mark Kermode Reviews Pirates Of The Caribbean 3 - YouTube

avatar van martijn011
Positieve herziening van dit derde deel. Deze stond me bij als de minste van allemaal, maar ik moet zeggen dat ik me toch prima heb vermaakt.
Toegegeven, van het geweldige sfeertje van het eerste deel is weinig meer over, maar er zijn genoeg pluspunten op te noemen.

Allereerst de geweldige cast. Jack Sparrow is echt een van m'n favoriete filmpersonages aan het worden, geweldig personage vol met humor. Depp is hier echt op z'n best. Ook Geoffrey Rush als Barbossa is hier op z'n best. Deze twee samen vormen wat mij betreft wel het hoogtepunt van de film. De beste en leukste scenes zijn met deze twee karakters.
Ook de bijrollen worden erg leuk ingevuld. Het enige wat me nooit echt kon bekoren waren Keira Knightley en Orlando Bloom. Voor mij de minst interessante karakters.

Alhoewel het verhaal wat rommelig en ongeïnspireerd oogt ziet het er allemaal wel fantastisch uit. Zo'n laatste scene op zee is gewoon erg goed gemaakt. Ondersteund door de geweldige soundtrack die deze filmreeks kenmerkt heb ik toch een plezierige herziening van dit derde deel gehad.
Halfje verhoging.

avatar van Kondoro0614
Pirates of the Caribbean: At World's End

Ik ben bijna klaar met de PotC reeks, voordat ik vrijdag naar de nieuwe ga in de bioscoop en ik moet zeggen dat ik wel fan ben van de serie. Als kind af aan vond ik dit altijd super leuke films, maar vaak wel eng. Als ik het soms zo terug kijk snap ik de angst, ik was dan wel ruim 10/15 jonger. Toch word de serie wat terug houdend, onorigineel en vooral ongeïnspireerd. Zo vind ik dat de rol van Jack Sparrow vaak op het zelfde neer komt, en mij dan niet weet te bereiken. Er zijn zeker wel scenes waarvan ik het goud vond hoe Depp acteerde, denk aan de scene met de boot in de woestijn, dat hij er dan achteraan rent en noem zo maar verder op.

Nee, deze film word niet saai of slecht. Het is gewoon: de vernieuwing mist iets, het word allemaal te veel gekopieerd en ik denk dat Gore Verbinski uit ideeën is geraakt. Toch pakt de film je wel, en met een aantal keiharde actie scenes, zeker ook komische scenes raast de film prima door en word het niet al te ‘saai’ maar, qua vernieuwing had er veel in gekunt.

In dit deel volgen we vooral in het begin kapitein Barbosse met Elizabeth en Will, opzoek naar Jack Sparrow die in het vorige leven was opgeslokt door het enorme zee monster. Ze varen naar het eind van de wereld om daar te komen moeten ze eerst een bepaalde kaart vinden die hun naar het einde weet te brengen. Sparrow keert terug na een ietwat lange en saaie begin scene en komt op een idee. Het schip moet omgekeerd in het water liggen voordat de zon ondergaat, wanneer dit is gebeurt knallen ze weer naar boven en zitten ze eigenlijk in een andere wereld waar het gevaar op de loer ligt. Sparrow en zijn crew moeten vooral vechten tegen de Engelsen en daarbij horend Davy Jones.

Tijdens het gevecht met Davy Jones (erg gaaf gevecht) verslaat Sparrow, Jones om Will het hart te laten doorboren (Will is hiervoor neergestoken door Jones). Wanneer dit gebeurt en Jones in de draaikolk valt word Will de nieuwe kapitein van de Vliegende Hollander en samen bestoken ze dan het Engelse commando schip, 1 van mijn favoriete scenes uit deze film.

Al om al, prima vermaakt maar, je merkt wel een daling. Benieuwd naar de laatste en zeker benieuwd naar de nieuwe die ik donderdag ga bezichtigen.

Dit is het beste deel van the pirates, veel humor en kijkt lekker weg. daardoor hebt je niet eens in de gaten dat het een lange film van 169 minuten is

avatar van Fisico
Nee, dit was het niet. Mijn derde dag Pirates of the Caribbean, maar veruit de minste van de drie. Blij dat ik deel IV niet heb liggen, want de zin is over en die zou naar het schijnt nóg minder zijn. Nog meer van hetzelfde eigenlijk en je hebt het eigenlijk allemaal al eens gezien. Vrij langdradig ook met zijn bijna 170 minuten...

Wederom een goede Johnny Depp al wordt hij deze keer geflankeerd door de ruimere screen time van Geoffrey Rush die het personage van kapitein Barbossa mooi gestalte geeft. Het verhaal valt wel mee, maar is langdradig. De idee van de 9 Piratenheren is goed en verrassend in die zin dat er altijd wel iets gebeurd met die onbetrouwbare lui. Humor was wat minder en ik kon ook niet altijd even goed volgen met onnodige plotlijnen en mindere montage.

Hier en daar een leuke scène zoals die draaikolk of het aan flarden geschoten Britse schip, maar hier en daar me ook enorm gestoord zoals dat bootje flip, hallo??? Ontgoocheld, ondanks de redelijke verwachtingen van de goede uitbouw van de zoektocht naar Jack Sparrow. Matig dus, 2,5*.

avatar van Zwolle84
'I haven't the face for tentacles'
De Keira-herzieningen, deel 12

Blijft jammer om een goede, maar achteraf te succesvolle film te zien worden opgevolgd door steeds iets minder goede delen. Zo verging/vergaat het ook de Pirates of the Caribbean-reeks. Curse of the Black Pearl blijft iconisch, Dead Man's Chest was de degelijke, vermakelijke opvolger en At World's End is net weer een tikkeltje minder.

Enerzijds is het de noodzaak die hier ontbreekt. Want hoe goed dat eerste deel ook was, het is niet een concept waar heel veel rek in zit. Vooral niet als de humor en gevatte dialogen - twee van de elementen die het zo goed maakten - per film minder worden.

Dat probeert Gore Verbinski, die na dit deel begrijpelijk de piratenhoed aan de wilgen hing, te ondervangen door sterker te focussen op het plot. Maar ook dat pakt niet erg goed uit. Het zal allemaal - zeker voor een blockbuster - knap in elkaar steken, al die verhaallijntjes die bij elkaar komen, maar dat is niet waar ik bij zo'n film op zit te wachten. Het had best iets toegankelijker gemogen. Dan was die véél te lange speelduur van bijna drie uur ook niet nodig geweest.

Klinkt allemaal heel negatief, maar zo erg is het nu ook weer niet. Qua avontuur, een van de andere dragende elementen, zit het hier namelijk wél goed. De beelden zijn misschien nog wel spectaculairder dan de vorige delen en ook de muziek is hier sterk als vanouds. Het levert enkele scènes op die je bijblijven, al is het achteraf lastig om de films uit elkaar te houden.

Daarnaast blijven het leuke karakters om te volgen, met Jack Sparrow voorop. Ditmaal is het zijn schizofrenie die voor grappige situaties zorgt. Een karakter dat ditmaal iets minder uit de verf komt, is Elizabeth Swann. Dat ligt niet aan Keira, maar aan het script. Ook haar dialogen zijn minder sterk dan voorheen, terwijl haar promotie tot kapitein weinig interessant is uitgewerkt.

Onder aan de streep kom ik op een zesje uit. Geen sterk deel, maar het kan er nog net mee door. Dat ze hierna de serie definitief zouden uitmelken door zonder Verbinski en Keira door te gaan, is een stuk minder vergeeflijk.

Gelukkig stortte Keira zich na deze film op een project dat een van de hoogtepunten van haar carrière zou worden.

Helemaal verloren in het verhaal. Zo'n mooie setting, zo stevig om zeep geholpen...