Underworld: Blood Wars (2016)

2,66

Actie / Horror

geregisseerd door Anna Foerster
met Kate Beckinsale, Theo James en Charles Dance

'Underworld: Blood Wars' volgt vampierenstrijdster Selene die aanvallen moet zien te weren van zowel de clan van Lycan als de factie die haar verraden heeft. Met haar bondgenoten David en zijn vader Thomas moet ze de eeuwige oorlog tussen Lycan en vampieren zien te stoppen. Zelfs als dat betekent dat ze hiervoor het ultieme offer moet brengen.

64 BERICHTEN 15 MENINGEN
avatar van krosnicky
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Niet bepaalt het verhaal dat ik in gedachten had het is eigenlijk een niemendalletje die bitterweinig toevoegt aan het grote geheel er staat blijkbaar nog een 6 de deel en een serie te wachten maar als je het einde van deze bekijkt valt er niet echt veel meer aan toe te voegen Michael is dood en als ik het goed gezien heb staat op het einde haar dochter voor haar neus en de oorlog is voorbij voor mij de minste uit de reeks

ik weet niet wat de mensen lopen te zeiken en denken dat ze alles weten maar ik vind tot nog toe underworld samen met twilight de beste vervolg films op dit vlak van alle tijden en de mensen die het beter weten moeten het dan maar even voor doen met hun grote mond... zo ik heb gezegd. En ik wacht met smart op deel 6.

avatar van Boeikens
Wat lopen de meningen hier weer sterk uiteen
Ok, dit deel voegt niet veel toe aan de reeks en mist wat aan imposante figuren/momenten t.o.v. de vorige delen maar loopt alsnog weer lekker vlot. Voldoende actie, al zijn die schiettoestanden wat minder, goede sfeer en setting en de bijhorende gore momentjes.
Voor mij zeker een zeker geen slechte film en deel 6 mag gerust komen.

avatar van Gang_Star
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een aardig vijfde deel in de Underworld reeks. Zeer zeker niet vernieuwend en qua niveau verschilt er wat mij betreft ook weinig. Maar toch vermaakt dit deel net als de rest van de reeks. Heeft weer een prima sfeer met de bekende kleurenfilter, kent nog tot twee keer toe een onverwachtse twist met de dood van Selene, en daarna de twist dat ze toch weer terugkeerde en bevat de nodige actie waardoor Underworld: Blood Wars met een hoog tempo voorbij vliegt.