Underworld: Blood Wars (2016)

2,62

Actie / Horror

geregisseerd door Anna Foerster
met Kate Beckinsale, Theo James en Charles Dance

'Underworld: Blood Wars' volgt vampierenstrijdster Selene die aanvallen moet zien te weren van zowel de clan van Lycan als de factie die haar verraden heeft. Met haar bondgenoten David en zijn vader Thomas moet ze de eeuwige oorlog tussen Lycan en vampieren zien te stoppen. Zelfs als dat betekent dat ze hiervoor het ultieme offer moet brengen.

61 BERICHTEN 13 MENINGEN
avatar van Gi-Force

geplaatst: 8 december 2016, 18:41 uur [permalink]
Wat een hoop geblaat hier zeg. Het lijkt wel een chatbox. Elk commentaar (ook die van mij dus) dat geen informatie geeft over deze film mag hier weggehaald worden.
Trouwens ik kijk met veel plezier naar alle delen van Underworld. Goed of minder goed. Laat degenen die van de eerste twee delen hebben genoten lekker die fims blijven kijken en onder de betreffende films een commentaar zetten en niet hier. En dat voordat ze deze film gezien hebben. Stelletje zuurpruimen ! Sfeer bedervers (over gevoel gesproken). Stuur elkaar een pm ipv off-topic te gaan.

avatar van Zwolle84
geplaatst: 8 december 2016, 23:07 uur [permalink]
Zo off gaat het (tot aan jouw comment tenminste) niet, Gi-Force. Dit is een nieuw deel in een langlopende reeks, dan is het niet zo vreemd dat de eerdere delen erbij worden gehaald. Zeker omdat de trailer van Blood Wars al een heel goed beeld van de film gaf.

avatar van lagaiske

geplaatst: 10 december 2016, 12:39 uur [permalink]
Mensen toch!Deel 2 was toch veruit het slechtste deel in de reeks.

avatar van El ralpho
geplaatst: 11 december 2016, 21:24 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De eeuwigdurende oorlog

Hoewel een herziening van een film(reeks) een tiental jaar later mijn mening drastisch kan laten veranderen, staat de Underworld reeks mij tot op heden nog op een positieve manier bij. Het vierde deel wat uitkwam in 2012 wist mij destijds ook nog positief te verassen dus de verwachtingen van dit zesde -en klaarblijkelijk nog niet laatste- deel, waren dan ook positief gestemd.

Helaas bleef het bij positieve verwachtingen, want van een positieve ervaring was helaas totaal geen sprake. Dit zesde deel van Underworld voelt leeg, goedkoop en slecht geregisseerd aan. De sets doen vaak aan Game of thrones denken, maar doen hier echter ten allen tijden aan onder. De hele reeks voelt als het ware een beetje uitgeblust, en als een herhaling van zetten aan.

Beckinsale zelf lijkt er ook totaal geen zin meer in te hebben -ligt het aan mij of ben ik de enige die vermoed dat ze tegenwoordig de nodige botox behandelingen ondergaan heeft?- en acteert zelfs een beetje stijfjes. Theo James, die een vaste aanstelling in de reeks lijkt te hebben gekregen lijkt de aandacht hiervan af te moeten leiden, maar helaas is deze acteur in mijn ogen veel te inwisselbaar om deze rol te vervullen. Pulver was wel een heerlijk secreet om naar te kijken maar haar personage was helaas wel heel erg eendimensionaal en met veel te weinig diepgang geschreven.

Daarnaast zit de film ook nog vol met slechte vondsten zoals de Eastern Coven, waarbij er opeens ook een vorm van magie bij het verhaal komt kijken In dit universum is natuurlijk alles mogelijk, maar hier kwam het met name heel geforceerd over. Daarnaast vond ik de battle tussen Selene en Marius, ook wel heel plots afgelopen en ook wel heel gemakkelijk gaan, toen Selene eenmaal haar witte haren had. Nog erger was het goedkope einde, die eigenlijk wederom liet blijken dat deze hele veldslag weer eens compleet nutteloos was geweest. Ik heb deze reeks nooit gekeken voor zijn diepgaande verhaallijn, zeker toen dit in de latere delen steeds minder belangrijk werd, maar hier was het toch wel een ongekend dieptepunt. Als dan al je actiescene's ook nog eens heel eentonig aan beginnen te voelen -op een handvol sterke momenten na die met name betrekking hebben op de gevechten tussen Selene en Marius- is hier voor mij nog maar weinig lol aan.

avatar van DutchTakeshiro
geplaatst: 12 december 2016, 20:56 uur [permalink]
Matige film die het van de cgi moet hebben, en zelfs dat ziet er niet altijd even goed uit. Underworld: Blood Wars is zo'n film die eigenlijk geen bestaansrecht heeft. Ze weten niet wat ze moeten doen met de Underworld franchise dus ze maken maar nog een film.

De personages zijn over het algemeen vrij slecht. Van Kate Beckinsale had ik wel wat meer verwacht. Ze weet bij mij niet echt de indruk te wekken dat ze haar rol serieus neemt. Dat is een ander verhaal bij de eerste Underworld film. Gelukkig heeft regisseur Anna Foerster Charles Dance voor een bijrol weten te strikken. Dance is in iedere film een goede toevoeging en hij weet deze film naar een iets hoger niveau te tillen. Een bekende rol van Dance, maar hij weet die altijd heel goed te spelen.

Eerste speelfilm van regisseur Foerster maar meteen een vrij slechte start. De film weet gewoon niet te boeien en alles ziet er kunstmatig uit. Gelukkig heeft de film wel wat gore dus visueel valt er nog wat te zien. Blood Wars is een smet op het blazoen van een trilogie die prima was, en dat is erg jammer om te constateren.

avatar van john mcclane 2
geplaatst: 12 december 2016, 22:23 uur [permalink]
Thorongil schreef:
e eerste 2 Underworlds waren de beste. De 3e was een wat overbodige prequel die eigenlijk weinig toevoegde aan het verhaal Tobias Menzies is een voortreffelijk acteur, wordt een goede slechterik (hetgeen in Underworld 3 en 4 mankeerde oa).

ze hadden juist met deel 3 moeten beginnen.
was de juiste start van de franchise .ik kijk ze ook in die volgorde .
ben wel band dat na het wat tegenvallende deel 4 dit niet heel goed gaat worden.'
maar de beelden zijn er wel altijd gelikt uit.'
kan dat helaas niet zeggen over de cgi.
van de week na een tijd deel 4 weer eens opgezet.
maar de lycans waren ( was ik beetje vergeten ) om te janken zo slecht ,,,;leek wel een effect uit de jaren 80.
wel fan by the way

avatar van ibendb

geplaatst: 8 januari, 13:45 uur [permalink]
Mijn god, zit daar nu een Wilhelm-scream in de trailer (Ca. 2:27)?
Verder heb ik nog steeds geen enkele Underworld-film kunnen uitkijken. Iets aan de franchise staat me niet aan, namelijk het kleurgebruik en het onnodige geweld. Ik heb gisteren de eerste nog eens willen kijken en ben na een half uur in slaap gevallen omwille van het eindeloze geschiet met geweren. Misschien geef ik het ooit nog een kans, want het is een filmreeks die ik graag leuk zou willen vinden.

avatar van tattoobob
geplaatst: 9 februari, 22:10 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Slechtste deel tot nu toe en dat is naar mijn ideel geheel de schuld van deze regisseur of regisseuse....acteerwerk is wel oke maar de sfeer en camerawerk valt erg tegen...ook de dialogen die er zijn zijn niet echt Underworld naar mijn idee.
Ik snap totaal niet waarom er voor deze regisseur(man of vrouw) gekozen is.

De lycans komen binnenstormen in de covens met MA achtige praktijken en vervolgens spelen ze oorlogje met elkaar.
Erg jammer dat er ook geen oude personages in zitten

De negatieve dingen over CGI ben ik het niet mee eens....het heeft er vanaf deel 1 al zo uit gezien en is een bepaalde stijl die ze proberen aan te houden naar mijn idee.

Laten we hopen op nog een ander deel waar de boel word weer even op scherp gezet word.

Kate Beckinsale is zoals gewoonlijk een lust voor het oog

avatar van tattoobob
geplaatst: 9 februari, 22:13 uur [permalink]
john mcclane 2 schreef:

wel fan by the way

Hmmm.....hetzelfde als de andere delen.
Ziet er inderdaad 80s uit maar is een stijl die ze aanhouden en heeft denk ik niets met budget etc te maken.

avatar van Linjo
geplaatst: 9 februari, 23:41 uur [permalink]
Deze was een stuk minder goed als al de eerdere. Actie scenes waren slechter, zo ook de dialogen en het camerawerk was soms echt teleurstellend. Eerste keer dat ik delen geskipt heb in Underworld.

avatar van Left4Dead
geplaatst: 10 februari, 10:45 uur [permalink]
Oei, ik ben fan van de franchise (en zeker ook van Kate Beckinsale in strak pakkie ) maar dit beloofd niet veel goed hier op MM. OP IMDB een ietwat hogere waardering maar ook niet het beoogde resultaat.
Neemt niet weg dat ik er nog steeds zin in heb, al is het alleen maar om Kate!

avatar van john mcclane 2
geplaatst: 11 februari, 22:13 uur [permalink]
Vele mensen vonden deel een echt te gek.
En waren daarna teleurgesteld en er wel klaar mee.
Het is natuurlijk geen hoogstaande cinema,helemaal in verhaal opzicht .
Maar het is wel Kate B. In een strak leer pakje ( klinkt wat oppervlakkig maar wie is dat soms niet) en een paar erg strak geschoten actie scène s .
Elk deel had wel een moment dat het er erg gekikt en vet uit zag .
Duister kwa beeld ,,,montage,en het hele vampiers lycans gebeuren.
Regiseur foerster hoeft zich niet te schamen voor haar debuut wat mij betreft.
Absoluut niet het beste vervolg .
Maar als je van de serie houdt , zal dit deel ook wel redelijk bevallen.
Er is een hoop op aan te merken .
Een wanproduct wil ik het niet noemen.
Net aan een 3*

geplaatst: 12 februari, 00:43 uur [permalink]
In het begin vond ik underworld heel leuk, maar nu nee, het is mijn ding niet meer.
Ik zeg niet dat het slecht is maar het nieuwe is ervan af voor mij en ik vond de vorige beter, zeker de eerste waren goed. Beetje uitgemolken. Het boeit me minder ook.

avatar van filmkul
geplaatst: 12 februari, 08:40 uur [permalink]
Zwakste deel uit de reeks. Het verhaal is verre van origineel en is een grote herhalingsoefening van de eerdere films. Dat is ook het grootste manco van de film. Het heeft totaal niks nieuws te bieden. Alles is al eens eerder vertoond. De actiescenes zien er verder aardig uit maar niet bijzonder of vernieuwend. Zelfs de special effects hebben nog steeds het niveau uit deel 1. Teleurstellend. 1.5/2.0

geplaatst: 13 februari, 16:12 uur [permalink]
ik vond hem niet slecht, andere delen vond ook wel beter,maar kan niet allemaal even goed zijn.

avatar van Alathir
geplaatst: 16 februari, 15:50 uur [permalink]
Underworld vind ik wel een leuke reeks maar deze film is samen met de vorige beduidend slechter dan de andere drie. Het is weinig vernieuwend en het verhaal is best zwak. Er wordt ook veel te veel in geschoten, de actie was net niet saai te noemen. Het blijft nog behoorlijk vermakelijk maar Underworld verdiende een beter vervolg dan dit. Na jaren geen Underworld film kon het script toch echt wel beter. Nja, jammer...

avatar van KingJ
geplaatst: 18 februari, 18:08 uur [permalink]
gewoon lekker heerlijk hersenloos onzin vermaak voor thuis op de buis

op deze manier kan ik de reeks best wel waarderen en dus ook deze film

toppertje in binnen bovenstaande genre

avatar van Left4Dead
geplaatst: 22 februari, 11:27 uur [permalink]
Zeker dat het de minste uit de serie is maar kon me er weer prima mee vermaken.
3** 6,5-7/10

geplaatst: 10 maart, 15:46 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Waardeloos deel waarbij het script verschrikkelijk is. Scenes volgen elkaar waarbij men steeds op een geheel andere locatie is zonder enige logica zo zitten ze plots in een trein, staan vervolgens in de sneeuw met paarden (waar komen die vandaan) en meteen daarna zijn ze waar ze moeten zijn, in een afgelegen gehucht..
De cast probeert vooral stoer te doen maar alleen Dance is leuk. De special effects zijn slecht en de climax is slecht (maar alles voorafgaande aan de climax ook, dus daar geen verrassing).

avatar van IH88
geplaatst: 12 maart, 12:38 uur [permalink]
Underworld: Blood Wars

Minder Underworld deel. Ik heb een beetje het gevoel dat de scriptschrijvers geen idee meer hebben wat ze nu weer moeten verzinnen. De urgentie en inspiratie ontbreekt in dit vijfde deel. Er wordt nu ook magie geïntroduceerd, zodat eigenlijk alles nu kan gebeuren zonder consequenties.

De film ziet er wel fantastisch uit en vooral de wereld van de Nordic Coven is schitterend gedaan. En Beckinsale blijft het bewonderenswaardig goed doen als Selene. Maar het lijkt me het beste om een laatste zesde deel te maken en er daarna mee op te houden.

avatar van Pazmaster
geplaatst: 18 maart, 04:20 uur [permalink]
Vampieren en weerwolven in oorlog, compleet met machinegeweren, het moet toch niet gekker worden. Toch heb ik me niet verveeld en ziet het er ook nog eens best aardig uit. Het is allemaal wel ver gezocht maar het verhaaltje vond ik nog niet eens zo slecht en de actie was best vermakelijk.

avatar van james_cameron
geplaatst: 25 maart, 17:11 uur [permalink]
Deel vijf alweer, en het wordt er allemaal bepaald niet beter op. Ook ditmaal nemen personages en plot zichzelf veel te serieus, met sporadisch onbedoeld hilarische gevolgen. Kate Beckinsale lijkt er gaandeweg ook steeds minder zin in te hebben. Visueel oogt de film evenwel best fraai; het verzorgde camerawerk en de stijlvolle decors zorgen voor een oogstrelend geheel. En vooruit, een aantal aktiescenes en special effects zijn best cool, ondanks de aanwezigheid van teveel CGI. Na een saai begin wordt de film ook steeds beter. Een beetje een dubbel gevoel dus.

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 26 maart, 09:52 uur [permalink]
Underworld: Blood Wars

Nee, dit deel van de Underworld reeks vond ik toch echt niet om te genieten. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet zo in de Underworld serie zit, heb volgens mij wel eens de films gekeken maar dat was zo verspreid en lang terug dat ik me eigenlijk niet veel meer kan herinneren van het bepaalde Underworld concept. Zo heb ik Underworld: Evolution (2006) nog nooit gezien, sowieso nog niet op gestemd. Dus qua verhaal verdeling snapte ik er niet echt veel van, en dan was het fijn dat de film wel met een kleine introductie begon zodat ik wist waar die nou exact over ging. Tuurlijk is het verhaal van de Lycans en vampiers, de strijd er tussen wel bekend maar, de kleine details, of hoe de serie nu gelopen is, is mij onbekend.

Gelukkig kent de film wel zijn nodige acteurs en actrices zo is Kate Beckinsale natuurlijk geen ramp om naar te koekeloeren de hele avond. Idem dito voor Lara Pulver, pfoeh! Toch kent deze film geen wonderen want de film blijft vanaf zijn eerste minuut niet echt spannend, hier en daar wat actie scenes en de benodigde informatie en zo moet je de tijd maar door zien te komen.

Wat ik nu een beetje mee kreeg na de introductie is dat Selene samen met Michael een kind had gekregen dat dan een mix van een vampier en een lycan was, zodat het kindje een groot gevaar met zich mee bracht omdat nu beiden legers dit kind wouden hebben voor haar bloed. Nou goed, Selene moet dat kind natuurlijk beschermen en zorgt ervoor dat haar niks overkomt. Ondertussen kennen de vampiers ook een bepaalde dreiging in hun basis, namelijk Semira die volgens mij de lycans zat te helpen. Na een ontzettend groot gevecht in het huis van de vampiers verslaan ze de Lycans en zorgen ervoor dat die strijd over was.

Nu was de film erg warrig voor mij persoonlijk, aangezien ik er niet in zat maar de film kende totaal geen spanning. De actie scenes waren prima al kent de film wel ontiegelijk veel clichés. Ik wist donders goed dat Selene *niet dood zou gaan want ze is uiteraard de hoofdrolspeelster, nadat ze vermoord was kwam ze toch weer tot leven om de vampiers te helpen*, dat is natuurlijk op geen moment spannend en dat zou het ook nooit worden!

Nee, Underworld: Blood Wars vond ik nu niet bepaald tof, ik noemde het ook wel de Resident Evil onder de vampiers want eigenlijk zijn (buiten het concept om) de film identiek. Alle twee ontiegelijk veel delen en eigenlijk maar weinig wat spannende vernieuwingen. En toch binnenkort de rest nog maar even weer een keer kijken!

avatar van Fryce
geplaatst: 28 maart, 20:44 uur [permalink]
Wederom lekker hakwerk, mooie beelden en een acceptabel verhaal. Op naar het volgende deel!

avatar van macrobody
geplaatst: 16 april, 03:25 uur [permalink]
Mwoah. Veel te donker weer allemaal. Snap ook niet waarom ze elkaar lopen te beschieten als het effect minimaal is. Er zullen nog wel een paar delen volgen denk ik. Standaard werkje.

avatar van mnrk
geplaatst: 5 mei, 21:08 uur [permalink]
There is no beginning, there is no end. There is only becoming.

Deze film in de Underworld reeks van Anna Foerster is helaas niet zo sterk als zijn voorgangers...

Het verhaal gaat wel goed verder na de vorige uit de reks, alleen is het deze keer soms best rommelig, ook zitten er veel stukken in de film die wel erg "donker" zijn...

Kate Beckinsale is wel op haar plaats in deze reeks, zoals Milla Jovovich in de R.E reeks zo hoort Kate Beckinsale helemaal bij de Underworld reeks...

avatar van Noodless
geplaatst: 7 mei, 22:28 uur [permalink]
Het is over !

Waar ik de vorige delen nog kon smaken, ook al was het niveau al wat minder, is dit toch wel het zwakste deel van deze franchise. Volledig uitgemolken heet dat. Het verhaal is heel zwak en ook nog rommelig uitgewerkt. De actiescènes stellen nog weinig voor omdat het steeds een herhaling wordt van vorige delen en dus eigenlijk niks nieuws brengen. Wanneer er magie bij te pas komt is het helemaal over.
Wat over blijft zijn de locaties, de aankleding en Kate. Stoppen met deze franchise zou verstandig zijn.
4/10

avatar van xgogax

geplaatst: 7 mei, 23:28 uur [permalink]
Erg leuk. Ook dit deel heeft mij zeker niet teleurgesteld .

geplaatst: 13 mei, 18:40 uur [permalink]
Het ziet er nog allemaal goed uit, mooie plaatjes, goede speciale effecten en puike vertolkingen.
Maar het is duidelijk, na 5 films is het verhaal wel verteld denk ik.
Men valt duidelijk in herhaling, je hebt het gevoel dat je alles uit deze film al wel een keer hebt gezien.
Voor mij mag het hier wel eindigen alvorens het echt slecht begint te worden.

avatar van keimpeS
geplaatst: 23 mei, 17:26 uur [permalink]
Wat mij betreft de minste uit de reeks, ik heb het nu wel gezien. Dat is eveneens met de residentie evaluatie reeks, die gelukkig tot zijn einde is gekomen maar ik wel liever zag als underworld. De eerste film underworld vond ik wel weer erg goed!

avatar van krosnicky
geplaatst: 29 mei, 01:29 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Niet bepaalt het verhaal dat ik in gedachten had het is eigenlijk een niemendalletje die bitterweinig toevoegt aan het grote geheel er staat blijkbaar nog een 6 de deel en een serie te wachten maar als je het einde van deze bekijkt valt er niet echt veel meer aan toe te voegen Michael is dood en als ik het goed gezien heb staat op het einde haar dochter voor haar neus en de oorlog is voorbij voor mij de minste uit de reeks