Underworld: Blood Wars (2016)

Actie / Horror

geregisseerd door Anna Foerster
met Kate Beckinsale, Theo James en Charles Dance

'Underworld: Blood Wars' volgt vampierenstrijdster Selene die aanvallen moet zien te weren van zowel de clan van Lycan als de factie die haar verraden heeft. Met haar bondgenoten David en zijn vader Thomas moet ze de eeuwige oorlog tussen Lycan en vampieren zien te stoppen. Zelfs als dat betekent dat ze hiervoor het ultieme offer moet brengen.

avatar van krosnicky
Niet bepaalt het verhaal dat ik in gedachten had het is eigenlijk een niemendalletje die bitterweinig toevoegt aan het grote geheel er staat blijkbaar nog een 6 de deel en een serie te wachten maar als je het einde van deze bekijkt valt er niet echt veel meer aan toe te voegen Michael is dood en als ik het goed gezien heb staat op het einde haar dochter voor haar neus en de oorlog is voorbij voor mij de minste uit de reeks

ik weet niet wat de mensen lopen te zeiken en denken dat ze alles weten maar ik vind tot nog toe underworld samen met twilight de beste vervolg films op dit vlak van alle tijden en de mensen die het beter weten moeten het dan maar even voor doen met hun grote mond... zo ik heb gezegd. En ik wacht met smart op deel 6.

avatar van Boeikens
Wat lopen de meningen hier weer sterk uiteen
Ok, dit deel voegt niet veel toe aan de reeks en mist wat aan imposante figuren/momenten t.o.v. de vorige delen maar loopt alsnog weer lekker vlot. Voldoende actie, al zijn die schiettoestanden wat minder, goede sfeer en setting en de bijhorende gore momentjes.
Voor mij zeker een zeker geen slechte film en deel 6 mag gerust komen.

avatar van Gang_Star
Een aardig vijfde deel in de Underworld reeks. Zeer zeker niet vernieuwend en qua niveau verschilt er wat mij betreft ook weinig. Maar toch vermaakt dit deel net als de rest van de reeks. Heeft weer een prima sfeer met de bekende kleurenfilter, kent nog tot twee keer toe een onverwachtse twist met de dood van Selene, en daarna de twist dat ze toch weer terugkeerde en bevat de nodige actie waardoor Underworld: Blood Wars met een hoog tempo voorbij vliegt.

Nee, niet best. Sowieso al niet zo'n fan van deze reeks, heb de vier voorgaande maar twee keer een voldoende kunnen geven. Net wat te veel over the top, meer aandacht voor leuke special effects dan voor een fatsoenlijk verteld verhaal, waardoor het nogal chaotisch en onsamenhangend overkomt, deze serie Underworld films. Het beste wat je van deze vijfde kunt zeggen is dat het dit keer, met een standaard rechttoe rechtaan actieverhaal, gelukkig niet al te moeilijk wordt gemaakt, en dat, mede door de korte speelduur, de verveling niet toeslaat. Voor de rest erg voorspelbaar en weinig creativiteit, nieuwe elementen worden nauwelijks toegevoegd. Bloedarmoede troef dus bij deze Blood Wars, vrees dat er nog wat vervolgen zullen komen, maar ach: zolang mooie Kate geen last van rimpels krijgt zijn er veel ergere dingen in de wereld.

avatar van LOTR-lover
Helaas bewijst Underworld: Blood Wars eens te meer dat het uitmelken van een filmreeks meestal de films niet ten goede komt. Het is allemaal niet vernieuwend of spannend meer en er overheerst een gevoel van ‘been there, done that’. Ik zie de toegevoegde waarde ook niet van deze film en waar ik voorheen nog vaak wel met m’n mond open zat te kijken van verbazing door de vele coole slowmotion actieshots, viel dat nu bar tegen. Hou er gewoon mee op, het is mooi geweest.

3/10 (IMDB)

avatar van Decec
Een goede actie/avontuur/fantasie/horror film...
Goed verhaal...
Prima acteerwerk...
Prima vervolg...
Bekende acteurs en actrice...
Prima camerabeweging...
Prima achtergrond geluid/muziek met
Dolby Digital...
(Advies geen 3D kopen)...

avatar van Thorongil
LOTR-lover schreef:

3/10 (IMDB)

Ja, deels klopt het al is deze melk beter dan Underworld Awakening.

een leuk vervolg.ik heb me weer prima vermaakt.niet het beste deel uit de reeks maar zeker niet verkeerd.mag van mij ook nog wel een deel 6 komen.ik vind het wel een leuke reeks.

avatar van woeler82
Ik ben met Supernatural eens , een leuke reeks , maar dan moet deel 6 het ultieme einde zijn
Ik heb me in ieder geval me niet verveeld met deze film en is voor herhaling vatbaar

avatar van Grindhouse62
Gang_Star schreef:
Ik heb mij prima vermaakt met dit deel en wat Gang-Star al vermelde over het niveau verschil tussen alle 5 delen, vind ik ook dat ze allemaal wel op 1 lijn zitten. Prima vermaak. 3.5

avatar van Elchapo
Dit deel is (voor de liefhebber) gewoon goed,ik houd vooral van het licht/donker filter dat in de film zo sterk naar voren komt.3.5 stars.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De film blijft verder gaan op het elan van de reeks. Fans zullen hier dus zeker van houden met de nodige actie. Maar toch wordt het tijd om de serie te eindigen of nieuw bloed te geven (ironisch voor een vampierenfilm). Voor een 6e film in de reeks kan het toch nog wel het niveau hoger houden dan de doorsnee straight-to-dvd sequel met B-acteurs.

Redelijk bedroevend.

Het probleem is dat men steeds maar weer op zoek gaat naar manieren om meer verhaal aan deze reeks te breien. Maar laat dat nu net het punt zijn dat absoluut niet weet te boeien. Het gezemel over halfbloedjes en oorlogen en wat persoonlijk drama valt gewoon compleet uit de toon en houdt de film alleen maar op.

Maar ik begrijp dat het nodig was, want Foerster blijkt compleet niet bekwaam om een deftige actiescene op poten te zetten, nog enige cool aan de personages mee te geven. De pogingen zijn wel duidelijk maar falen keer op keer. Dan moet je uit armoe wel wat extra verhaal erin stoppen.

Het begon best aardig met Underworld, maar ondertussen is het gewoon een vervelende reeks geworden. Veel gedoe om niks en wanneer het dan wat leuks probeert te brengen is het sfeerloos en stijlloze onzin. Duidelijk in verkeerde handen, zal blij zijn als ze hier een einde aan maken.

avatar van Ajax&Litmanen1
Goddank dat dit de laatste Underworld film is, want wat is dit een vreselijk middelmatige flutreeks zeg. De voorgaande films waren niet sterk, maar er zat ieder geval nog een redelijk verhaal en bij vlagen aardige actie in. Dat is hier wel weg, echt dramatisch. Waar je inhoudelijk naar kijkt, ik heb geen idee. En wat je ziet is ook nog eens lelijk geanimeerd en doordat het vreselijk donker is nauwelijks te volgen. Ook Kate Beckinsale weet de film niet naar een hoger niveau te helpen, zij acteert ook of ze net als mij klaar met de reeks is. De Underworld reeks heeft zichzelf veel te serieus genomen met al die plotjes over hun rassen. Het was humorloos en langdradig, plus dat het gewoon nooit episch wist te worden. De reeks is toch altijd in dat B-niveau segment blijven hangen. De reeks is dood, graag zo laten. Er zit geen enkele visie achter.