Underworld: Blood Wars (2016)

Actie / Horror

geregisseerd door Anna Foerster
met Kate Beckinsale, Theo James en Charles Dance

'Underworld: Blood Wars' volgt vampierenstrijdster Selene die aanvallen moet zien te weren van zowel de clan van Lycan als de factie die haar verraden heeft. Met haar bondgenoten David en zijn vader Thomas moet ze de eeuwige oorlog tussen Lycan en vampieren zien te stoppen. Zelfs als dat betekent dat ze hiervoor het ultieme offer moet brengen.

In Film > Nieuws > Underworld: Blood Wars (2016):

Theo james keert terug en wordt de nieuwe hoofdrolspeler in de 5e Underworld. Beckinsale keert helaas niet terug.
Ze hopen tegen Lente 2015 te starten met de opnames.
Hoop dat deze film de Underworld serie terug op de sporen zet. Rise Of The Lycans was een overbodige prequel en in Awakening gebeurde er maar weinig interessants.

Link

avatar van Kondoro0614
Ik denk dat ik hier het IMDb linkje heb gevonden, alleen is ERG weinig informatie

Underworld: Next Generation - IMDb

avatar van Thorongil
Blijkbaar zijn er 2 underworld films in de maak, de één een spin-off met waarschijnlijk Theo james en dan een sequel waarbij Beckinsale mogelijk terugkeert. Ook is men van plan een Underworld tv-serie te starten.

Underworld: 2 Movies & 1 TV Series in Development - NYCC 2014 - YouTube

avatar van Naomi Watts
De eerste 'open audition' is al binnen. Ik zie het wel zitten, niet de ambitieuze projecten waar ik haar het liefst in zie maar wel fijn om haar in zo'n rol te zien. Lijkt mij een perfect fit, down AHWA?

Vanessa Hudgens Wants The Lead In 'Underworld' Remake - YouTube

AHWA
Oeh, Nessa in een strak pakje, zich al schieten en asskickend een weg banen door een hele horde weerwolven, vampiers en what-not. Lijkt me een shoe-in. Sucker Punch revisited.

avatar van psychopath
Geen Beckinsale? Screw it then!

Eindelijk wat nieuws!
Kate Beckinsale Returning for 'Underworld 5'
Anna Foerster is de regisseur.
In oktober beginnen ze te filmen dus tegen 2016 een nieuwe Underworld in de cinema. Vraag me eigenlijk af hoelang Kate de rol zal blijven spelen, ze is nu al begin de 40. Ik zie het ze toch niet tot haar 50 doen.

HALVE TAMME.
Dat is goed nieuws om de dag mee te beginnen .

Ze is nu al begin de 40.
Dat is nog hartstikke jong.

Ik zie het ze toch niet tot haar 50 doen.
Ik ook niet, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

avatar van DDT
DDT
psychopath schreef:
Geen Beckinsale? Screw it then!

Inderdaad , underworld zonder Kate is als een café zonder bier

Confusie
Een koffiesjop dus.

Vanaf 1 december in de bioscoop (Universal)

avatar van Dying Rose
Heb er een Underworld: Awakening-gevoel bij. Gestript van zijn aparte sfeer en interessante personages verruild voor kwieten die me geen bal kunnen schelen. Geef mij maar de heilige trilogie.

Dying Rose schreef:

Had je dat gevoel bij Rise of the Lycans niet? Voor mij zijn er maar twee echte/fijne Underworlds: de eerste twee.

avatar van Dying Rose
Rise of the Lycans is idd de minste uit de trilogie, maar daar vond ik nog wel die aparte sfeer in terug. Ook de fijne acteurs helpen mee aan dat kijkplezier, net als de terugkerende personages als Lucian, Viktor en zelfs een fijne Tannis, Mitra is altijd een fijne toevoeging, dat spreekt voor zich.
Echter is sfeer nu net wat me het meest aanspreekt in een film/serie (alles staat of valt daarmee), maar dat is tevens net het element dat ik het minst kan verklaren. Het is een gevoel, het pakt je of het pakt je niet. En bij de laatste echte Underworld (zal het zo even benoemen) kon Tatopoulos die nog (nipt) bewaren. Maar zoals eerder gezegd vond ik de acteurs/personages ook nog interessant.

Bij het vorige gedrocht en ik neem alvast deze nieuwste telg mee, lijken we in een volledig andere wereld terecht te zijn gekomen. Daarbij krijgen we nieuwe personages naar ons hoofd gesmeten waarmee ik totaal niets kan. Tot Stephen Rea in Awakening daaraan toe, maar naar James (en Eisley) kijk ik allerminst graag. Het Underworld-gevoel is weg en daarom vind ik niet dat ze het recht hebben die naam nog te dragen: "Blood Wars" it is!

avatar van Zwolle84
Zó goed ken ik de serie nu ook weer niet. Maar ik kan me nog wel herinneren dat ik Awakening erg overdreven flashy vond vergeleken met de oorspronkelijke delen. Alsof ze je vooral zoveel mogelijk willen afleiden van de inhoud.

avatar van mjk87
kappeuter schreef:
Vanaf 1 december in de bioscoop (Universal)

Toch mooi dat we in 2016 al een film uit 2017 kunnen zien Jullie houden IMDB (en de Amerikaanse release) dus aan als ik het zo begrijp?

Zwolle84
Ja, daar heb je zeker een punt. Awakening leek meer gericht op de 'effecten' en de gevechten - als ik me die goed herinner, heb het maar 2 keer gezien i.t.t. de Underworlds . Daar waar de trilogie subtiel was (erg gericht op de fans), wilde Awakening precies een groter publiek bereiken en komen we bij een saaie ontwikkeling terecht. Geen grote droefenis hier wat betreft het wegleiden van de inhoud, die stierf een stille dood door de handen van scenaristen.

mjk87 schreef:

Ik voel een voorlopige film van het jaar aankomen.

avatar van Thorongil
Ziet er goed uit. De eerste 2 Underworlds waren de beste. De 3e was een wat overbodige prequel die eigenlijk weinig toevoegde aan het verhaal en 4 was eigenlijk ook maar een slap aftreksel. Tobias Menzies is een voortreffelijk acteur, wordt een goede slechterik (hetgeen in Underworld 3 en 4 mankeerde oa).

avatar van JacoBaco
Klopt de trailer wel, het lijkt wel een fan made trailer waarin we (tevens veel) fragmenten zien uit eerdere delen?

mjk87 schreef:

Universal heeft dat zelf aan ons gemeld.
Zie ook de datum bij de trailer: Underworld: Blood Wars | ondertitelde HD trailer 1 - UPInl - YouTube

Universal Pictures International Netherlands schreef:
Beste redactie,

De eerste trailer van de nieuwe bioscoopfilm Underworld: Blood Wars is nu beschikbaar.
Underworld: Blood Wars met o.a. Kate Beckinsale en Theo James draait vanaf 1 december in de bioscoop.

avatar van Jurgen1407
Wat een geweldige film, deze krijgt nu al 5 sterren van mij

avatar van wu-tang
Kunnen ze niet gewoon ophouden met zulke films maken net zo als de Resident Evil reeks is het elke keer wat minder .

Is er dan echt zo,n grote groep mensen die hier nog geld voor neerlegt ?

avatar van Thorongil
Als ik zo de trailers bekijk, wordt dit waarschijnlijk de beste Underworld sequel.

avatar van centurion81
Ik moet zeggen dat ik er een hard hoofd in heb...Het verhaaltje lijkt echt flinterdun alvast en vooral een aanleiding voor vechtpartijen in de sneeuw met veel CGI...

Ik hoop dat ik er naast zit, Underworld 1 en 2 vond ik echt ge-wel-dig, het derde deel vond ik vooral cinematografisch gaaf, maar het vierde deel was leuk omdat het Underworld was, maar niet meer.

avatar van Lancher
Dying Rose schreef:

Misschien voor jullie, maar ik vind persoonlijk 'Rise Of The Lycans' anders echt wel een vette film en kan de laatste, Awakening, ook meer dan waarderen. Dat ze nog meer kunnen doen of hadden kunnen doen tussen de films in qua verhalen, ja dat zeker, maar dat maakt het voor mij niet dat het mindere films zijn.

Spin off materiaal is er wel. Misschien nu nog de films.

En trouwens Blood Wars gaat denk ik een goede combinatie worden van de eerste twee delen van Underworld en Awakening. Eigenlijk gewoon een combinatie van alle delen samen qua vibe van wat ik er nu van heb gezien, met nog wat extra.

Zeker in 3D checken. Vond/vind dat bij Awakening ook zeer geslaagd.

avatar van grid8400
tja... geen moment kunnen boeien. 2,5*

Lancher schreef:

Nee, helaas is het dat niet geworden. Het is à la Awakening een verkrampte poging om de serie nog iets langer gaande te houden.

Wel heeft hij vooral tegen het einde wat meer leuke scènes dan Awakening, ook al ben ik ze twee dagen later al weer grotendeels vergeten. En het sfeertje van de reeks blijft gewoon erg prettig. Qua verhaal is het echter flauw.