ad
  • 8.086.538 stemmen

The Magnificent Seven (2016)

Actie / Western | 132 minuten
3,30 1.086 stemmen

Genre: Actie / Western

Geregisseerd door: Antoine Fuqua

Met onder meer: Denzel Washington, Chris Pratt en Ethan Hawke

Releasedatum: 14 september 2016

Over The Magnificent Seven

"Justice has a number."

Met de stad Rose Creek onder dodelijk toezicht van goudbaron Bartholomew Bogue besluiten wanhopige stedelingen ter bescherming een groep huurlingen in te schakelen. Het betreft een groep van zeven buitenstaanders en premiejagers die de namen Sam Chisolm, Josh Faraday, Goodnight Robicheaux, Jack Horne, Billy Rocks, Vasquez en Red Harvest dragen. Terwijl de groep zich opmaakt voor de gewelddadige confrontatie, blijkt dat het gevecht niet enkel om het geld draait.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Emma Cullen

Matthew Cullen

avatar van martijn011

martijn011

Ik ben altijd wel te porren voor een western, deze remake stond altijd nog op de lijst om gezien te worden, dus deze week maar eens gedaan.

Het origineel uit 1960 heb ik een jaar of acht geleden gezien, dat maakte weinig indruk.

Deze remake maakt ook niet veel indruk, maar vermaakt wel met behulp van een leuke cast, al worden de hoopvolle verwachtingen die aan het begin van de film gewekt worden, nooit waargemaakt.

De reden is dat de film op een gegeven moment niet meer is dan een gemiddelde actiefilm in een western-sausje. Alle ingrediënten voor een standaard western zijn aanwezig, helaas ook de daarbij horende clichés.

Zoals gezegd is de cast wel prima op dreef, Washington is altijd degelijk en om Pratt kan ik altijd wel lachen.

Geen hoogvlieger, degelijke en vermakelijke western.

avatar van Rickyman

Rickyman

Nee, zo magistraal was deze magnificent nou ook weer niet.

Toch zie ik de constant sterke Washington graag en heb echt gedacht dat Jennifer Lawrence ook meespeelde..

Maar moet je veel te lang door het sentimentele geneuzel en bergen clichés heen worstelen.

avatar van perdona

perdona

Ten opzichte van de waardeloze kraam aan westerns van de laatste 10 jaar en prima vertoning.

met name de shootout in de stad in het begin, vond ik qua opbouw best wat weg hebben van de spaghetti style. Nogmaals buiten The Salvation, en Das Finster Tal de laatste jaren niet veel western soeps meer kunnen bewonderen.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

Ik heb mij vanmiddag weer prima vermaakt met de herziening van deze actievolle western.

avatar van Nachtkijker0600

Nachtkijker0600

Wat een afkrakers hier op moviemeter, ga dan lekker elke dag Braveheart kijken of een andere beste films ooit daar word je toch ook niet gelukkig van? Waardeer af en toe dat er toch nog films worden gemaakt