The Magnificent Seven (2016)

Actie / Western

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Denzel Washington, Chris Pratt en Ethan Hawke

Met de stad Rose Creek onder dodelijk toezicht van goudbaron Bartholomew Bogue besluiten wanhopige stedelingen ter bescherming een groep huurlingen in te schakelen. Het betreft een groep van zeven buitenstaanders en premiejagers die de namen Sam Chisolm, Josh Faraday, Goodnight Robicheaux, Jack Horne, Billy Rocks, Vasquez en Red Harvest dragen. Terwijl de groep zich opmaakt voor de gewelddadige confrontatie, blijkt dat het gevecht niet enkel om het geld draait.

Vanaf 22 september in de bioscoop (Universal)

avatar van Brix
O, o, dat ziet er goedkoop en zelfs wat knullig uit.
In de stijl van de vele goed-bedoelde maar foute westerns, die we al jaren uit de US op ons bord krijgen.
Hopelijk is de film beter dan de trailer, maar dat lijkt me sterk.

In de NL bioscopen?
Ziet er uit als een direct naar DVD film.

Niet moeilijk om nu al te zien dat deze productie de oorspronkelijke (western versie) niet gaat evenaren.

Nino_1993
Ik snap gewoon het woord knullig niet Brix....En hoe kan het ook, een Western uit Nederland, komaan...? Cowboys op de fiets langs de grachten...Vergeet je hoed, kapsel Wilders is ok ....pfffffffff

avatar van comely
En ik snap helemaal niets van jouw knullige tekst Nino.

avatar van Norma
Ik ben het wel met Brix eens geloof ik. Omwille van Denzel Washington en Hawke wil ik hem desondanks wel zien, maar de trailer wekt bepaald niet de indruk van een waardige remake. Ik hoop heel erg dat het gewoon een zeer ongelukkige trailer blijkt te zijn...

avatar van mr rumson
Ik begrijp Brix en Norma wel .
De trailer vind ik zelf ook tegen vallen vooral de muziek daar is weinig westerns aan .
Maar wie weet valt het uit eindelijk nog mee gezien de acteurs die erin meespelen mag je hier toch wel iets van verwachten .
Begrijp alleen niks van de tekst vanNino_1993 volgens mij schreef Brix In de NL bioscopen?
Dus hoe jij aan een Western uit Nederland komt is mij een raadsel .
Nog een groter raadsel is wat heeft Wilders met westerns te maken.
Oh ja ze bestaan wel degelijk Nederlandse westerns Brimstone (2016)

De muziek is in ieder geval echt om te huilen , gewoon vreselijk..............

avatar van jeroentjuhhhhh
Niemand die op basis van de trailer de logische conclusie trekt dat het gewoon een moderne actiefilm is met een western thema en dus geen echte western? Oei..

avatar van Macmanus
Ziet er gewoon goed uit. Denzel is een baas en de western liefhebber lijkt het kut te vinden. Dan ga ik erheen!

Norma schreef:

Zien wil ik hem ook wel t.z.t., westerns zijn mijn ding nu eenmaal.
Ook de mindere bekijk ik, maar een bioscoopkaartje koop ik er niet voor.
(Eventueel een goedkope DVD aanschaffen later )

avatar van Uier
Leuk genre, goede cast, prima regisseur. Ik heb vertrouwen dat dit helemaal goed komt.

avatar van Norma
jeroentjuhhhhh schreef:

Jawel maar dat is niet waar ik op had gehoopt (tegen beter weten in geloof ik als ik het repertoire van de regisseur zie)

avatar van jeroentjuhhhhh
Norma schreef:

Ah, dat kan ik me wel voorstellen!

avatar van John Milton
in tegenstelling tot bovenstaande werd ik wél heel erg blij van de trailer (én de muziek).

Het scheelt wellicht dat ik weinig band met de originele film heb, ik zag hem slechts eenmaal en toen was ik de dertig reeds gepasseerd. Hoewel ik zeker positief over de film was, merk ik drie jaar later dat het weinig indruk heeft gemaakt en dat de film grotendeels weer is weggezakt in de poelen van mijn geheugen.

Ik vind dat een western in de eerste plaats moeten weten wat hij wil zijn. Traditioneel, revisionistisch, historisch, actie of wat dan ook. En het verbaast me niet met Fuqua aan het roer dat daar weinig twijfel over lijkt te bestaan en dat hij voor een moderne interpretatie en uitvoering lijkt te gaan van het originele basismateriaal. De trailer poogt als je het mij vraagt duidelijk het jongere publiek aan te spreken die vermoedelijk niet eens weten dat het een remake is. Box office technisch een veiligere beslissing dan andersom, denk ik.

Er zijn voor mij persoonlijk de afgelopen twintig jaar genoeg 'serieuze' westerns bijgekomen om in die behoefte te kunnen voorzien. Echt degelijke actiewesterns met een regisseur die weet wat hij doet én een heerlijke cast, daar lust ik er eerlijk gezegd nog wel eentje van. En dat het origineel in dat geval van ander hout gesneden is, deert me gelukkig niet.

Maar eerlijk is eerlijk: als ze een OUATITW, The Good, The Bad and the Ugly, Stagecoach of High Noon als actiewestern zouden remaken, zou ik vooraan staan bij het protest...
Dus ik snap jullie reserves wel degelijk.

Maar ik, ik heb er echt heel erg veel zin in en laat het bij deze teaser, ga de volgende trailers niet meer kijken!

Dan even niet kijken John Milton

Deze teaser ziet er wel wat beter uit .

THE MAGNIFICENT SEVEN - Teaser Trailer (HD) - YouTube

avatar van John Milton
Dat is degene die ik gezien heb Brix, ik kijk eigenlijk zelden een trailer op MM zelf omdat ik ze dan niet makkelijk via de chromecast op het grote scherm thuis af kan spelen. Ik doelde meer op official trailer 1 en 2 die vast gaan komen, die ik over zal slaan.

Mijn positieve bericht ging dus ook over de trailer die je net linkte.

Wat de remake discussie betreft, ik zag dit bij de IMDb trivia:

Despite the fact the the new version of The Magnificent Seven will be a re-imagining rather than a remake, the filmmakers personally hired Walter Mirisch to executive produce The Magnificent Seven (2016). Mirisch, one of the most successful independent film producers in Hollywood in the 1960s, worked alongside actor Yul Brynner, producer Lou Morheim, director John Sturges, and screenwriter Walter Newman to get Akira Kurosawa's legendary masterpiece Seven Samurai (1954) to be remade in America. Their efforts resulted in The Magnificent Seven (1960). Many decades after its release, Mirisch still holds the American version of The Magnificent Seven in high regard.

O.K.

Zwolle84
Auw, afgaande op die teaser trailer wordt dit de draak van het jaar. Lijkt op een soort halfslachtige poging om op Tarantino's laatste twee films mee te liften door allerlei gladde trucjes en een hoop herrie met een western (nou ja...) te vermengen

Bah.

Nino_1993
comely schreef:
En ik snap helemaal niets van jouw knullige tekst Nino.
.Als je de trailer al KNULLIG VInd....waarom nog reageren?Elk woord is beter dan Knullig, snap ik dan weer niets van !

avatar van Arapaho85
Deze film is (opnieuw) het bewijs dat men al geruime tijd met bloed armoede zit als het aankomt op originaliteit en lef in Hollywood.
Dat men oude films opnieuw verfilmd daar kan ik op inkomen, maar van sommige klassiekers moeten ze afblijven.
Dit is er één van, The Magnificent Seven (1960) is één van de laatste westerns die in de westernstijl van de jaren ’50 is opgenomenen en is eveneens de doorbraak geweest van een aantal bekende acteurs zoals Steve McQueen, James Coburn en Charles Bronson. Hierna kwamen de 'spaghetti westerns' die het genre grondig zouden beïnvloeden.

Zoals aangehaald ben ik het er ook mee eens dat de sfeer van de oude westerns niet meer bekomen kan worden. Verder heeft een goede western/film ook nood aan ‘karakter acteurs’ en als ik dan vaststel dat Chris Pratt hierin meespeelt hou ik mijn hart al vast. Die ‘houten’ blok graniet verpeste voor mij ook al voor een groot stuk de film Jurassic World (2015).
Afwachten wat de meesten hiervan vinden maar mijn voorkeur gaat naar The Duel (2016)

avatar van Decec
Ben benieuwd

Arapaho85

Ik zag de trailer op groot scherm, toen ik The Legend Of Tarzan ging bekijken in de bios.
Ik vond het een echte domper.
Foute casting ook.
Kan me moeilijk voorstellen dat de film mee zal vallen.

(The Duel vond ik overigens 4* waard)

Nieuwe trailer geplaatst

Brix schreef:

Mwah het origineel was al een soort ingekleurde en ingekorte remake voor de US markt van Shichinin no Samurai (1954) en heeft voor mij geen cult status of zo dus echt erg dat er een -misschien minder goede- remake komt vind ik het niet.

Bélon
De meeste westernfans hebben daar een andere beleving bij denk ik.
The Magnificent Seven is toch een van de klassiekers van het genre.

Bélon
Dat geloof ik best, toch staat The Magnificent Seven (1960) pas op de 42e plaats op de toplijst van westerns op MM -maar goed misschien speelt mee dat de spaghettiwestern in Europa relatief populairder is dan US westerns (?) en wat plaatsen op de ranglijst afsnoept.

avatar van LuukRamaker
Zie in de nieuwe trailer van deze binnenkort verschijnende remake een zevental zelfingenomen patsers, waar de kracht van het origineel grotendeels zit in de relatief bescheiden heldenrol van de zeven huurlingen. Dat is voor mij eigenlijk de grootste reden dat ik niet echt op deze nieuwe actiefilm zit te wachten. Puur dus omdat de film met het hele remaken een vergelijking op zich afroept, wat haast alleen maar kan uitvallen in het nadeel van deze nieuwe versie.

Bélon schreef:

Dat zou kunnen, maar als je het enorme aantal westerns bij elkaar telt (tienduizenden uit de US, en nog eens zo'n 700 Italiaanse, de rest nog niet meegerekend, dan is het nog een eervolle plek op de lijst

avatar van Donkerwoud
Leuke trailer, een beetje Tarantino-vibe. Volgens mij kan het nog wel een lekkere blockbuster worden.

LuukRamaker schreef:

"This film is not actually a remake of the 1960 classic, but rather a re-imagining, as all of the seven in this film are original characters and not reincarnations."
(IMDb)

Ik snap dat de titel en ruwe basis een vergelijking uit zouden kunnen nodigen, maar ik denk dat van het publiek waar deze film op mikt (de trailer is daar vrij duidelijk in), slechts een fractie het origineel zal hebben gezien. Ik vind nog steeds dat we als filmliefhebbers dan kunnen zeggen: 'ok, het is blijkbaar echt een complete re-imagining, in de stijl en voor het publiek van nu, met nieuwe karakters? Dan is het ook niet noodzakelijk om ze rechtstreeks te vergelijken'. Het mag natuurlijk wel, maar de vraag is hoe zinnig het is, als je van jezelf weet dat je niet van actie blockbusters houdt, of bij het zien van de trailer stiekem al zin kreeg om je hooivork en fakkels uit de schuur te pakken .

Zelf kan ik de films behoorlijk los van elkaar zien, in elk geval. En ik ga hem ook beoordelen op zijn kwaliteit als moderne actiewestern, en hoe vermakelijk hij is. Niet of hij kwalitatief overeind blijft staan vergeleken met het werk van John Sturges, John Ford, Howard Hawks of Sam Peckinpah. Om dat te doen zouden we wat mij betreft in plaats van Antoine Fuqua toch de iets serieuzere filmmakers moeten pakken die westerns hebben gemaakt, en dan denk ik aan bijvoorbeeld aan Kelly Reichardt (Meek's Cutoff), Andrew Dominik (The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford) of John Hillcoat (The Proposition).

Ja, ze hadden beter een andere titel kunnen pakken, maar ik denk echt dat deze film voldoende afstand heeft van Sturges' versie om op z'n eigen (totaal verschillende) merites beoordeeld te worden.
Er even van uitgaand dat die er zijn, natuurlijk. Eerst zien!

Overigens snap ik je punt van de zelfingenomen patsers, maar ik vrees dat dat wel beter werkt dan de bescheiden helden van het origineel, voor de soort film die Fuqua hier wil maken.
Donkerwoud schreef:
Outstanding Hale, that's the spirit!