The Magnificent Seven (2016)

3,30

Actie / Western

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Denzel Washington, Chris Pratt en Ethan Hawke

Met de stad Rose Creek onder dodelijk toezicht van goudbaron Bartholomew Bogue besluiten wanhopige stedelingen ter bescherming een groep huurlingen in te schakelen. Het betreft een groep van zeven buitenstaanders en premiejagers die de namen Sam Chisolm, Josh Faraday, Goodnight Robicheaux, Jack Horne, Billy Rocks, Vasquez en Red Harvest dragen. Terwijl de groep zich opmaakt voor de gewelddadige confrontatie, blijkt dat het gevecht niet enkel om het geld draait.

167 BERICHTEN 42 MENINGEN
avatar van LuukRamaker

LuukRamaker (crew)
geplaatst: 20 juli 2016, 11:23 uur [permalink]
John Milton
In eerste instantie werd mijn interesse gewekt door de titel, maar bij het zien van de trailer is dit inderdaad een film voor een heel ander publiek. Het is allereerst niet echt een film die goed in mijn straatje past en bovendien zou ik het dus gewoon lastig vinden de beide films los van elkaar te zien.

Maar mocht het een groot succes worden dan kan het maar zo zijn dat ik eens een poging waag en dan kan-ie nu eigenlijk haast alleen maar meevallen. Zo is de nieuwste Tarantino me ook enorm meegevallen. 🙂

avatar van Donkerwoud

geplaatst: 20 juli 2016, 12:21 uur [permalink]
John Milton schreef:
Outstanding Hale, that's the spirit!

Ben sowieso niet meer zo van de heiligverklaring van bepaalde meesterwerken. Een persoonlijk favoriet als 'Scarface' (1983) is óók gewoon een remake. Dat vergeten mensen soms als ze emotioneel reageren op dit soort remakes of reboots, dat de hele cinema bestaat uit werken waar de oorsprong ergens anders ligt. We hebben nu gewoon technologische mogelijkheden voorhanden waarmee je dingen kunt doen die ondenkbaar waren in vroegere tijden. Nu is het inderdaad zo dat te vaak gemakzuchtig gekozen wordt om de oorspronkelijke naam te recyclen, maar de sterrencast plus regisseur Antoine Fuqua is genoeg reden om aan te nemen dat het simpelweg uitmelken hier niet het geval gaat zijn.

avatar van missl

geplaatst: 25 juli 2016, 16:54 uur [permalink]
Het origineel van deze film vond ik wel leuk. De acteurs maken mij wel benieuwd naar deze maar de trailer..... daardoor word ik minder benieuwd.

Indiana007
geplaatst: 14 augustus 2016, 18:04 uur [permalink]
Trailer ziet er goed uit.
Ben wel fan van dit genre.
Kom zeker op mijn lijstje die ik wil zien.

geplaatst: 8 september 2016, 21:12 uur [permalink]
Ehrlich vond het wel wat 🙂
Great chemistry and a subtle political undercurrent make Antoine Fuqua's remake of a remake feel like something new.
The Magnificent Seven Review: A Fun Western About Trump’s USA — TIFF | IndieWire

avatar van Uier
geplaatst: 17 september 2016, 14:47 uur [permalink]
Wordt redelijk lauw ontvangen op imdb en staat moment op een (not so magnificent) 7 na 500 stemmen.

geplaatst: 17 september 2016, 22:09 uur [permalink]
Dat cijfer zou best kunnen kloppen, voor hoe hij bij mij gaat eindigen. Maar los daarvan, de eerste 500 stemmen op IMDb, daar zou ik niet teveel waarde aan hechten.

avatar van trebremmit

geplaatst: 20 september 2016, 16:20 uur [permalink]
Trailer maakt me niet echt benieuwd, beetje veel van hetzelfde. Maar toch wel benieuwd, maar vrees net zo'n flop als de remake van 3:10 to Yuma.

avatar van Rvdz
geplaatst: 21 september 2016, 07:39 uur [permalink]
Pfoe, dat was best een tegenvaller. The Magnificent Seven is slecht ge-edit, veel te lang, te serieus en heeft een vreemde obsessie met religie. Wat dat betreft is het een soort Batman V Superman onder de westerns, maar dan vond ik Batman V Superman leuker.

geplaatst: 21 september 2016, 08:51 uur [permalink]
Naar de Imax voorpremiere geweest vannacht. Vond 'm ook tegenvallen. Begon nog wel aardig... tot de titel in beeld kwam. Wat volgt is een lange (en saaie) zit. Laatste half uur kon de film voor mij niet meer redden, was al half in slaap gevallen...

avatar van hendrikjanjansen
geplaatst: 21 september 2016, 23:45 uur [permalink]
The Magnificent Seven is een prima western, waar ik me uitermate goed mee vermaakt heb. Hij had hier en daar wat korter gekunt, maar ik heb me geen minuut verveeld. Een meesterwerk is het niet en er zit ook niks nieuws in. Maar dat verwachte ik ook niet bij een remake van een remake.

Hoogtepunt van de film is toch wel Vincent D'Onofrio, die met zijn rare stemmetje elke scene steelt waar hij in zit. Ethan Hawke vond ik daarentegen een grote tegenvaller. Die wist echt geen enkele geloofwaardigheid in zijn karakter te leggen.

Al met al heeft Antoine Fuqua er een smakelijke film van weten te maken die doet wat hij moet doen en dat is je meenemen naar the wild west en je een vermakelijke tijd bezorgen. Niks meer en niks minder.

Minpunt vond ik trouwens wel die irritante soundtrack die regelrecht gejat is van House of Cards en totaal niet past bij de sfeer van de film.

geplaatst: 22 september 2016, 01:00 uur [permalink]
Men is toch redelijk positief en hij draait in een goede zaal dus ik durf het wel aan later vanmiddag, daarna bijtanken & door naar iets heel anders: Florence Foster Jenkins (2016) in dezelfde goede zaal. Zin an! 😎

avatar van cordiacovens
geplaatst: 22 september 2016, 08:48 uur [permalink]
Remakes worden vaak bestempeld als onorgineel, of als uitmelken van oude films. Bij The Magnificent Seven valt er weinig uit te melken en zal de meeste bioscoopbezoeker voornamelijk komen door de trailer of Denzel Washington in plaats van Kurosawa’s oude versie. Dit is dan ook geen klassieke film geworden, maar een ‘moderne’ western met mooie plaatjes en veel actie. Een prima popcorn film voor een avondje in de bioscoop.

'The Magnificent Seven' Recensie - Filmtakers

avatar van Bélon
geplaatst: 23 september 2016, 00:07 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
The "Power" of PG-13 😐

Misschien wel de western met de meeste kogels ooit (een Gatling gun helpt) maar het lijkt mij statistisch onmogelijk om met zo veel kogels zo weinig bloed te zien: af en toe moet je wel eens een slagader raken. Belachelijk dus. dat krijg je dus als men de doelgroep voor een film breed wil houden: een middelmatige film met PG-13 rating die iedereen wil pleasen. Vlees noch vis.

Hij begon nog wel aardig maar de film is zeker een half uur te lang men had de munitiediefstal bij de mijn en het gedoe van Ethan Hawke die niet meer wilde schieten vanwege de oorlog gewoon weg moeten editen écht spannend wil het nooit worden en de soundtrack is nogal raar bij tijden (ook teveel aanwezig). Geen memorabele film.

Nee doe maar een 2*

avatar van Metalfist
geplaatst: 23 september 2016, 09:24 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
So far, so good

Altijd fijn om ergens in het buitenland een cinema te ontdekken die originele versies van films vertoont. Ik had het in Duitsland nochtans niet verwacht omdat het toch een cultuur is dat met de regelmaat van de klok films dubt, maar in Stuttgart heb je Cinema Corso (een cinema met 2 zaaltjes waar zo’n 8 films gespeeld kunnen worden) en daar ging gisteravond deze Magnificent Seven in première. Verwachtte niet echt al te veel volk, wat ook het geval was, dus op goed geluk eens naartoe geslenterd.

Wel belachelijk trouwens dat dit The Magnificent Seven wordt genoemd. De producers hebben waarschijnlijk de titel geleend doordat ze goed genoeg weten dat het mopperen van de fanboys voor publiciteit zal zorgen (er bestaat namelijk niet zoiets als slechte reclame) want met zowel de Kurosawa versie als die van John Sturges heeft dit niet veel te maken, het is meer een nieuwe film over een stadje dat wordt geterroriseerd en waar een kleine groep het tegen de grote slechterik gaat opnemen. Soit, op zich wel degelijk gemaakt enzo maar het mist precies wel wat zijn eigen smoelwerk. De film volgt de vertrouwde paden (het rekruteren, de strubbelingen, de dood van een paar van de Seven) en is ook enorm politiek correct te noemen. Het is namelijk een erg multiculturele bende, onze Seven. Stoort dat? Verre van natuurlijk omdat het belangrijkste de invulling van de rollen is.

Daar zijn best wel grote namen voor gekozen en die doen het allemaal best wel behoorlijk. Denzel Washington speelt zijn vertrouwde Denzel rol en Chris Pratt zorgt nog voor een streepje humor doorheen de film. Wat echter de bedoeling was van Vincent D'Onofrio, ik zou het nog altijd niet weten. Hij is best wel episch in Daredevil als de imposante Fisk, maar hier zet hij één of ander belachelijk stemmetje op en weet hij nergens te overtuigen. Het pijnlijkste is dan nog zijn sterfscène, die is gewoon lachwekkend. Ethan Hawke en Byung-hun Lee vormen trouwens nog wel een leuk duo, mogen wel eens meer samen in een film optreden. Tussen al dit mannelijk geweld zit er ook nog één vrouw en dat is Haley Bennett. Die houdt zich nog vrij goed staande tussen die liters testosteron.

Goh, op zich wel een vermakelijk filmpje dat degelijk gemaakt is. Het is echter de zoveelste keer dat dit plotje uit de kast wordt gehaald en de film mist zijn eigen identiteit. De film weet dan ook nergens te verrassen, maar toch was het nog een vermakelijke avond. Kan me echter perfect voorstellen dat dit na een tijd ergens tussen de 2.9* – 3* balanceert.

avatar van m1chel
geplaatst: 23 september 2016, 12:12 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Regisseur Antoine Fuqua regisseerde in het verleden al meerdere goede films, waarbij Training Day met kop en schouder boven de rest uitsteekt. Ook in deze film deed Fuqua een beroep op de diensten van Denzel Washington, maar waar Washington in Training Day zijn debuut maakte als slechterik, is hij dit keer de cowboy waar een heel stadje zijn hoop op heeft gevestigd. Nogal andere koek natuurlijk. Toch was er enige scepsis vooraf omdat het hier een remake betreft van de klassieke western The Magnificent Seven uit 1960, die overigens op zijn beurt weer een nieuwe versie was van Shichinin no samurai van de legendarische Akiro Kurosawa. De eerste beelden stemden ons gelukkig hoopvol en zeker als we een blik werpen op de indrukwekkende cast, met onder andere de actieheld van nu Chris Pratt en Ethan Hawke, krijg je toch het gevoel dat het bijna niet mis kan gaan. En falen doet het gelukkig ook niet, want The Magnificent Seven is een fantastische film geworden.

Wat eigenlijk direct opvalt is het prachtige camerawerk, dat zorgt voor veel fraaie shots van het wilde westen. Daarnaast valt ook de soundtrack op, waarbij de originele tune in tact is gehouden. Een mooi eerbetoon aan het origineel en dit spreekt zeker in het voordeel van deze film. Toch leek de speelduur van ruim twee uur wat stevig voor deze eigentijdse versie. Voor wie bekend is met het bronmateriaal weet dat het verhaal in basis vrij simpel is, met daarnaast de nodige clichés. Deze worden grotendeels vakkundig omzeild en daardoor duurt de film geen moment te lang. Dit zorgt ervoor dat het eerste uur van de film, waarin de zeven gevormd worden, met veel humor en een interessant uitgangspunt soepeltjes verloopt. De aanpassing in het verhaal zijn hierbij uitstekend, zonder dat Fuqua de basiselementen uit het oog is verloren.

De humor is prima gedoseerd en zien we verspreid over de hele film terugkomen, wat erin resulteert dat de film een prima tempo heeft. En als het geweld dan eenmaal losbarst, barst het ook goed los! De eerste overname van Rose Creek is niet minder dan spectaculair te noemen en Fuqua slaagt er met vlag en wimpel in om het westernhart van de liefhebbers sneller te laten kloppen. Van de zeven is het Vincent D’Onofrio die het meest weet op te vallen in zijn rol als de bandiet Jack Horne. Met zijn door de hele film constante grappige accent weer hij de lachers op zijn hand te krijgen, maar tegelijkertijd ook gevaar uit te stralen. Toch vormt alles een opbouw naar het moment dat Bogue de aanval op het stadje opent en de strijd echt goed losbarst. Als het eenmaal zover is zal je direct begrijpen waarom het westerngenre nog steeds tot een van de meest geliefde genres op de wereld behoort.

The Magnificent Seven is een fantastische film die geen moment verveelt. Het knappe is dat de basis van het verhaal in tact is gelaten en Fuqua het voor elkaar heeft gekregen om het verhaal met minimale aanpassingen op een goede manier naar de moderne maatstaven te vertalen. Daarnaast is Denzel Washington natuurlijk de rots in de branding. Hij straalt een en al coolheid uit als meedogenloze outlaw die wraak neemt voor een stadje dat onder druk staat van een eveneens meedogenloze schurk. De film steekt cinematografisch prima in elkaar, wat bij tijd en wijlen zorgt voor adembenemende beelden van een prachtig wild west landschap. Alles bij elkaar opgeteld maakt dit van The Magnificent Seven een goed gefilmde remake, waarbij het verhaal dan wellicht niet zo vernieuwend meer is maar die zeker een bioscoopbezoekje waard is.

avatar van tbouwh
geplaatst: 24 september 2016, 12:20 uur [permalink]
Heerlijk dat dit soort films (doel hier m.n. op de setting) zo af en toe toch nog gemaakt worden. The Magnificent Seven mag het niveau van de westerns van weleer dan bij lange na niet halen, uiterst vermakelijk is ze meer dan zeker. Vond vooral dat Chris Pratt heel aardig op dreef was, dit kan 'ie dus ook...

Het gekopieerde narratief nam ik graag voor lief, deze film bewees voor mij toch wel dat een weinig vernieuwend plot geen sta-in de weg hoeft te zijn voor een brok vermaak waar het plezier (m.n. onder de cast) vanaf straalt.

P.s. verbaasde mij trouwens dat de muziek (deels) van Horner's hand kwam. Vliegtuigongeluk ligt inmiddels toch ver achter ons, ik ben dan toch benieuwd hoe ver hij destijds met deze score is gekomen, of zouden ze oudere samples gebruikt/bewerkt hebben?

avatar van Shinobi
geplaatst: 24 september 2016, 17:49 uur [permalink]
"This is not going to end well."

Blijkbaar is dit een remake van een remake.

Met het bronmateriaal ben ik niet bekend, maar 'The Magnificent Seven' biedt niets nieuws in het genre; wederom wordt er een stadje onderworpen aan een meedogenloze bad guy, welke door een uiteenlopend groepje huurlingen uitgeschakeld moet worden. Zoals verwacht is het simpele verhaal omgeven door de nodige clichés, maar toch blijft het een onderhoudend geheel.

De zeven heren hebben zo ook elk hun eigen achtergrondverhaal, al wordt niet alles even goed uitgewerkt. Het resulteert zich voor het grootste gedeelte in flarden informatie die je als kijker zelf aan elkaar moet linken. Gelukkig doet de cast het naar behoren, met als uitschieter - vanzelfsprekend - Denzel Washington. Alleen jammer dat enkele pogingen tot humor niet helemaal werken, vooral Chris Pratt valt soms uit de toon.

Antoine Fuqua weet de sfeer en authenticiteit van het Wilde Westen uitstekend weer te geven door prachtige shots van het landschap, typische kenmerken en uiteraard de actie. Wat dat betreft is de explosievolle laatste akte een waar genot te noemen. In deze pay-off komt namelijk alles samen wat je van een western mag verwachten.

Al met al een aardige western die voldoende vermaakt, zolang je er maar niet te veel achter zoekt.

3,0 Sterren.

avatar van hendrikjanjansen
geplaatst: 24 september 2016, 18:22 uur [permalink]
Shinobi schreef:

Blijkbaar is dit een remake van een remake.

Ja, het orineel is het meesterwerk Seven Samurai van Kurosawa uit 1954. Die kreeg in 1960 de Hollywood makeover van Sturges als The Magnificent Seven.

avatar van mjk87
geplaatst: 24 september 2016, 19:27 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Film duurt uiteindelijk gewoon te lang. Omdat de film vooral een vrij rechttoe-rechtaan-film is geworden, begint de lengte te tellen. Oké, je zou nog wel iets kunnen roepen over de thematiek van de kleine man tegen de multinational, maar daar draait de film eigenlijk niet om, hoogstens dat het wat op de achtergrond speelt. Anders dan in Seven Samurai waarin de klassenverschillen veel nadrukkelijker aanwezig waren.

Fuqua neemt ook erg veel tijd voor weinig gebeurtenissen maar mist net de klasse van een Leone die precies wist hoe lang hij scènes kon oprekken, maar ook hoe hij ze kon oprekken zonder spankracht te verliezen. Op zijn beste momenten is deze film dan nog wel onderhoudend vermaak, maar nergens echt schokkend. En vliegen heel wat kogels en vallen heel wat doden, maar na een tijdje zit je er toch een beetje geeuwend naar te kijken. In het begin werken die scènes wel (de eerste shoot out tussen de zeven en de bende is uitstekend) maar aan het eind duurt het maar en duurt het maar.

De acteurs maken er het beste van, al krijgen ze niet veel mee, op Washington na in één scène die vanuit het niets lijkt te komen. Al redt Washington het alleen al prima met zijn uitstraling. Pratt geniet zichtbaar, geen idee wat D'Onofrio precies deed maar grappig was het wel en de schurk van dienst was maar erg matig en nergens dreigend. Haley Bennett is gewoon aantrekkelijk. De plaatjes zijn aardig maar soms wat kitsch, aankleding is prima en muziek soms iets te aanwezig. 2,5*.

avatar van Rvdz
geplaatst: 25 september 2016, 00:17 uur [permalink]
Rvdz schreef:

Door een vriend toch nog een keer (met enige tegenzin) meegesleurd en ik trok hem nu een stuk beter. Geen topfilm, en ik hoef hem ook niet nóg een keer te zien, maar ik heb me deze keer best vermaakt. Was dinsdag waarschijnlijk gewoon iets te moe.

avatar van mrklm
geplaatst: 25 september 2016, 13:13 uur [permalink]
Sinds John Waynes ontroerende zwanenzang 'The Shootist' heeft Hollywood zich zelden nog gewaagd aan het westerngenre. Michael Cimono's geflopte Heaven's Gate leek de laatste nagel in de doodskist in dit genre te zijn. Maar enkele geslaagde remakes [True Grit en 3:10 To Yuma] gaven voldoende vertrouwen om één van de populairste westernklassiekers opnieuw te verfilmen.
Vooraf zou je verwachten dat de nieuwe cast nooit kan tippen aan de originele cast. Yul Brinner, Eli Wallach en de toen nog onbekende Robert Vaughn, Charles Bronson, James Coburn en Steve McQueen. Dat is een cast waar elke filmhistoricus zijn vingers bij af moet likken. Denzel Washington is weliswaar een grote naam, maar Washington heeft gewoon geen gevoel voor humor en speelt zijn rol als de leider van de Magnificent Seven bloedserieus. En hoewel Ethan Hawke een uitstekend karakteracteur is en Vincent D'Onofrio indruk maakt als de even godvrezende als meedogenloze Jack Horne, valt de cast behoorlijk tegen. Sarsgaard gooit alle bad-guy-clichés in de strijd, maar overtuigt nimmer als wat de ultieme slechterik had moeten zijn. Regisseur Fuqua steelt shots uit veel betere westerns [de piepende windmolen is een opzichtige verwijzing naar 'Once Upon A Time In The West'] maar het mist de humor en de zelfspot die het origineel zo verfrissend maakten. Het resultaat doet meer denken aan de B-westerns met Randolph Scott dan aan de klassiekers van John Ford en Anthony Mann. De onvermijdelijks shoot-out - zoals je mag verwachten anno 2016 - is wel uitstekend gemaakt, inclusief de typische westernstunts en zo is dit als B-western helemaal zo gek nog niet.

geplaatst: 25 september 2016, 13:44 uur [permalink]
mrklm schreef:
ik lees die uitspraak vaker, maar toch komen er ieder jaar weer meerdere uit. Vaak wat kleinere films, dat wel. Bijvoorbeeld Jane' s got a Gun, Slow West, The Hateful Eight, Bone Tomahawk, The Duel, Brimstone en In a Valley of Violence.

Voor 2015 zie ik 60 films als ik op IMDb op western zoek, voor dit jaar zelfs 113. Daar zit natuurlijk wél een hoop B- en C-meuk bij, maar er verschijnt dus zeker ook nu nog het een en ander op western vlak, ook al liggen de hoogtijdagen van het genre inderdaad achter ons. Maar je kunt met wat er sinds The Shootist is verschenen een behoorlijke plank boeken volschrijven. En dat hebben ze ook vast gedaan 🙂

geplaatst: 25 september 2016, 18:20 uur [permalink]
mrklm schreef:

Inderdaad was de western toen zo'n beetje doodverklaard in Hollywood (en Europa ook), Open Range (2003) schiet mij nog te binnen als latere uitzondering. Maar mooi dat je The Shootist (1976) aanhaalt die had ik nl. nog niet gezien 👍

avatar van TornadoEF5

geplaatst: 26 september 2016, 01:50 uur [permalink]
Ik zou beter eerst Seven Samurai kijken, daarna dan The Magnificent Seven, en daarna pas deze film? 🙂

avatar van Brix
geplaatst: 26 september 2016, 12:50 uur [permalink]
mrklm schreef:

Als er nu ook maar één acteur in deze film zou zitten met een western-uitstraling als die van Randolph Scott, dan zou ik als een speer naar de bios vliegen om de film te bekijken.
Dat is m.i. niet het geval, en ik denk dat ik toch liever wacht totdat de film op TV te zien is. 😉
(DVD aanschaffen kan altijd nog als hij meevalt)

avatar van trebremmit

geplaatst: 26 september 2016, 13:05 uur [permalink]
Bélon schreef:

Er zijn wel veel meer uitzonderingen hoor. 🙂
Kijk eens naar de wat bekendere zoals Unforgiven (1992), The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007), Tombstone (1993), Wyatt Earp (1994), Appaloosa (2008), Seraphim Falls (2006) en inderdaad Open Range.

geplaatst: 27 september 2016, 01:26 uur [permalink]
Viel tegen
Plot is al 1000 keer eerder gedaan
Langdradig ook

avatar van loneranger
geplaatst: 27 september 2016, 19:09 uur [permalink]
Een onderhoudende western met goed acteerwerk maar verder niet echt bijzonder.

avatar van Fonzzz002
geplaatst: 28 september 2016, 01:12 uur [permalink]
The Magnificent Seven is een aardige western-flick met zijn ups en downs. Wat deze film fout deed is dat het verhaal diepgang miste ondanks dat de film zichzelf erg serieus lijkt te nemen. Het verhaal is cheesy, zit vol western clichés en het zit vol western stereotypes. De personages, zowel de zeven cowboys als de vijand, krijgen weinig diepgang waardoor ik nooit het medeleven met ze had waar de film op rekende. Dit had beter kunnen werken als de film zichzelf minder serieus zou nemen en als het plezier zou hebben met zijn cheesy-gehalte, maar omdat het zo serieus is ondanks dat het verhaal niet diepgang heeft waren er meerdere saaie stukken in de film, met name het eerste halfuur merkte ik moeite mijn aandacht erbij te houden. De trailer wekte de indruk te maken te hebben met een humoristische actiefilm ala Kill Bill, maar het is eerder een rustige dramafilm met een paar actiestukken erin.

Voor mij werd The Magnificent Seven pas goed na 40 minuten. Als de cowboys eenmaal samen zijn en als meer onderbouwing krijgen word het verhaal interessanter. Er zaten meerdere onschuldige scenes waarin ze humoristische gesprekken met elkaar hadden en de actie momenten lieten zich niet van een verkeerde kant zien. Het rustige tempo vond ik in het begin niet goed werken omdat het verhaal me op dat punt weinig deed, maar later in de film werkt het beter omdat ik meer om de personages. Er is verrassend veel opbouw en deze opbouw maakte mij ten oprechte nieuwsgierig naar waar het verhaal naartoe ging. Daarnaast heeft de film een goeie cast: Denzel Washington is geloofwaardig als de stoere leider, Chris Pratt een ideale keuze als de komische bedrieger, maar ook de andere cowboys lieten op de een of andere manier een indruk achter.
Wat me het meeste opviel aan de film is hoe goed de muziek is. Dit is een sfeervolle western soundtrack die bij iedere emotie een sterk stuk muziek weet neer te zetten. Of het rustigere zielige stukken waren of bombastische muziek tijdens gevechten, de muziek zat sterk in elkaar en ik wil het nog regelmatig aan zetten. Ik vind het haast jammer dat deze muziek is gebruikt voor een mediocre western film, maar de soundtrack is zeker een plus.

Geen film die ik zou aanraden, maar er was niets wat ik opmerkelijk slecht vond waardoor ik zou roepen uit de buurt te blijven. Het verhaal werkte niet zo goed waardoor de film op bepaalde momenten wat langdradig & saai werd, maar het zijn de prima personages, aardige humormomenten, actie en de opbouw die ervoor zorgde dat ik het een onderhoudende wegkijk film vond. De soundtrack is van hoog niveau en dit is iets waar ik vaker naar wil luisteren, de film zelf had ik aan één keer genoeg.

2,5/3*