El Abrazo de la Serpiente (2015)

Alternatieve titel: Embrace of the Serpent

Colombia / Venezuela / Argentiniƫ
Drama / Avontuur

geregisseerd door Ciro Guerra
met Antonio Bolivar, Brionne Davis en Jan Bijvoet

In de vroege jaren 1900 ontmoeten de Duitse ontdekkingsreiziger Theo (Jan Bijvoet) en zijn lokale gids Manduca in de jungle van de Amazone de sjamaan Karamakate. Theo verblijft dan al lange tijd in het gebied, maar is ernstig ziek en op zoek naar een zeldzame, geneeskrachtige plant. De sjamaan, wiens volk vermoord en verdreven is door blanken, vergezelt het tweetal in de hoop overlevende stamleden te vinden. Wat volgt is een zowel fysiek als mentaal enerverende en uitputtende tocht over het water.

avatar van Martyr
Prachtig verhaal. Heel treffend en symbolisch in beeld gebracht als een reis die beiden heren afleggen om zichzelf te vinden. De keuze voor zwart-wit komt de film te goede en draagt ook bij aan het "herboren worden".

eRCee schreef:
met name de lijn van de jongere Duitser is nauwelijks interessant.
de jongere Duitser is een Amerikaan.

Iedereen vindt deze film goed, dus hij zal wel goed zijn zeker ?
Allé ik vind het plezierig dat iedereen deze zo goed vond.
Van mij krijgt hij 2 sterren omwille van de natuurbeelden.
De rest van de film beleeft iedereen blijkbaar op zijn eigen manier, en die manier is niet de mijne.

Een van de beste films ooit ....hulde