Passengers (2016)

3,24

Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door Morten Tyldum
met Jennifer Lawrence, Chris Pratt en Michael Sheen

Op een routinereis door de ruimte naar een verre kolonie worden twee passagiers door een storing 90 jaar te vroeg ontwaakt uit hun hyperslaap. Jim (Chris Pratt) en Aurora (Jennifer Lawrence) zullen de rest van hun leven op het luxe ruimteschip moeten verblijven en al snel beginnen ze voor elkaar te vallen. De intense aantrekkingskracht tussen beiden valt niet te ontkennen, totdat ze erachter komen dat het ruimteschip in groot gevaar is. Met 5000 slapende bemanningsleden op het spel kunnen alleen Jim en Aurora een ramp voorkomen.

194 BERICHTEN 61 MENINGEN
avatar van arno74
geplaatst: 8 mei, 22:17 uur [permalink]
Musical??? Ik heb ze niet horen zingen...

avatar van Zyxx
geplaatst: 11 mei, 01:25 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Mooie film, een soort kruising tussen (al eerder gerefereerd) The Shining, maar ook WALL-E en Moon. Het verhaal zit degelijk in elkaar (de meteorietenregen heeft meer ontregeld dan alleen Jims voortijdig ontwaken, hetgeen we mondjesmaat gepresenteerd krijgen) en de chemie tussen de hoofdrolspelers werkt in het voordeel van de film. Persoonlijk had ik het net iets interessanter gevonden als het script rekening had gehouden met eventuele kinderen van het stel aan het eind van de film.

avatar van broncode
geplaatst: 12 mei, 12:37 uur [permalink]
Goede Science fiction film met groot budget, wat ook duidelijk te zien is in afwerking en oog voor detail. Maar dit romantisch vehikel kent ook een groot nadeel en dat is de aanwezigheid van Chris Pratt. Op het moment dat het puur op acteren en gezichtsexpressie aankomt, laat Chris zien dat hij tekort komt. Vond geen enkele chemie tussen Pratt en Lawrence, waarin de laatse de film red door haar aanwezigheid.

geplaatst: 13 mei, 23:00 uur [permalink]
Zeer toffe film om te kijken, zowel grappige scene's als scene's waar je op je puntje van je stoel gaat van zitten. Ik heb echt genoten van deze film.

avatar van Banjo
geplaatst: 13 mei, 23:33 uur [permalink]
Ik twijfel erg om deze te zien..
Is deze film even suf zoals het verhaal doet vermoeden?.

avatar van horizons
geplaatst: 13 mei, 23:37 uur [permalink]
Lees de reviews door zou ik zeggen.

Ik vond het dus niet suf. De meeste zijn het er toch wel over eens dat het uitgangspunt sowieso sterk is. Over de uitwerking en afhandeling verschillen de meningen.

Gewoon kijken zou ik zeggen.

geplaatst: 15 mei, 07:16 uur [permalink]
Vooral prachtige effecten en mooie beelden in een SF/roman film die afspeelt op vrijwel een lokatie, een ruimte schip. Ik had persoonlijk meer verwacht dit keer van de 3D effecten.
Verder een prima en boeiend verhaal met hoofdzakelijk 2 acteurs die de film eigenlijk dragen.
Kleine rol is weggelegd voor Laurence Fishburne. Ook opmerkelijk is de verschijning van toch wel grote naam Andy Garcia die zonder tekst en maximaal 20 seconden in beeld is. Mag wat kosten de cast.
3.5*/4*

avatar van Banjo
geplaatst: 17 mei, 18:11 uur [permalink]
Banjo schreef:
Ik twijfel erg om deze te zien..
Is deze film even suf zoals het verhaal doet vermoeden?.

Nee dit was niks voor mij precies zoals ik verwachte...
Maar dat geeft niet ik heb in een paar dagen een boel moois gezien.
Dit hoorde daar niet bij..

1 1/2 ster

avatar van wimaroca
geplaatst: 18 mei, 22:06 uur [permalink]
Zoetzure flauwe film overdreven gemaakte romantische comedy, die meid kon echt niet acteren, daar horen we nooit niets meer van ..

geplaatst: 23 mei, 23:53 uur [permalink]
Wel aardig. Beetje jammer van het clichematige laatste half uur.

avatar van Basto
geplaatst: 29 mei, 17:13 uur [permalink]
Eerste uur was best aardig, maar de laatste 20 minuten slepen met vlag en wimpel de prijs voor ' meest ongeloofwaardige scenes ooit in de geschiedenis van motion pictures' binnen.

avatar van 93.9
geplaatst: 4 juni, 22:38 uur [permalink]
Weer een regisseur die zijn ziel aan de duivel heeft verkocht..
Z'n eerdere films waren zo goed tot er een opdracht uit Hollywood kwam..
Begon trouwens best leuk. Laatste uur wordt ie zo tenenkrommend slecht dat ik er maar 1,5 ster voor kan geven.

avatar van Onceuponanytime
geplaatst: 20 juni, 16:39 uur [permalink]
Visueel top, vooral het ruimteschip op zich. Romantiek en Sciencefiction, beiden ingrediënten komen -
mede door het acteerwerk - geslaagd in beeld en bieden een mooie filmavond. Wie zich vragen stelt omtrent de geloofwaardigheid van het verhaal, mag met die bedenking heel wat films schrappen...

Minpuntje ? Toch wel, de filmmuziek kon beter

avatar van JM Q
geplaatst: 22 juni, 20:36 uur [permalink]
Zo nu en dan redelijk vermakelijk. De film is ook niet anders bedoeld dan een sciencefiction comedy met een romantisch blue lagoon-tintje...