Passengers (2016)

3,26

Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door Morten Tyldum
met Jennifer Lawrence, Chris Pratt en Michael Sheen

Op een routinereis door de ruimte naar een verre kolonie worden twee passagiers door een storing 90 jaar te vroeg ontwaakt uit hun hyperslaap. Jim (Chris Pratt) en Aurora (Jennifer Lawrence) zullen de rest van hun leven op het luxe ruimteschip moeten verblijven en al snel beginnen ze voor elkaar te vallen. De intense aantrekkingskracht tussen beiden valt niet te ontkennen, totdat ze erachter komen dat het ruimteschip in groot gevaar is. Met 5000 slapende bemanningsleden op het spel kunnen alleen Jim en Aurora een ramp voorkomen.

214 BERICHTEN 67 MENINGEN
avatar van Rosicky
Film die een uur lang een interessante richting op lijkt te gaan, maar daarna helaas doorschiet richting voorspelbaar kabaal. Krappe voldoende

Een slechte film is dit zeker niet, maar had hem toch iets beter verwacht.
De kleine cast, 4 personen in totaal, maken er wel een interessante prent van.
Maar verwacht geen SF-spektakel à la Star Wars of dergelijke.
Kort samengevat, Titanic in Space... romantiek, dreigende schipbreuk...

Leuke onderhoudende film. Visueel gezien vond ik Passengers ook prachtig gemaakt. De film had nog beter kunnen zijn als de acteurs vervangen waren. Pratt is toch een beetje een dooie die er te weinig gevoel in legt, Lawrence is ook te veel gestandaardiseerd. De butler acteerde nog het beste. Al met al toch met veel plezier gezien

avatar van Boneka
Visueel een prachtfilm en de soundtrack kon er ook wel mee door. Spannend mwah. Het kabbelt vooral voort en het eind is nogal voorspelbaar (zoetsappig). Zag laatst Life en die vond ik toch echt een stuk beter. Passengers scoort een voldoende voor het visuele aspect. Het plot is matig ook al is het leuk bedacht. De film is overigens lang blijven liggen. Misschien hadden ze het plot moeten herschrijven. Toch heb ik me niet verveeld. Hij kijkt echt heel mooi weg. Sowieso in de ruimte. Het mooiste stuk vond ik de zwaartekracht die verloren ging en weer terugkwam. Fantastisch gemaakt kan niet anders zeggen. Jammer dat de rest minder scoort. Wat ook geldt voor de acteurs. Beetje vlak allemaal. Een nette voldoende.