menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / MovieMeter Top Horrorfilms

zoeken in:
geplaatst:
!!!!*Lucky
Alathir
alexspyforever
arno74
Baggerman
baspls
BlueJudaskiss
Bob Gray
Boeikens
Boenga
brucecampbell
Chainsaw
Cikx
Collins
Daan258
DjFrankie
Dragon
Drs. DAJA
dutchtuga
DVD-T
EW101
FatMike
FillumGek
Flat Eric
Fransman
Friac
Gang_Star
Glacius
GoodOldJack
goongumpa
Grindhouse62
Halcyon
handsome_devil
Hollywood007
ichi
IH88
ikkegoemikke
jeroentjuhhhhh
john mcclane 2
John Milton
joolstein
jordandejong
Kondoro0614
Lang Poot
leatherhead
Left4Dead
Lord Flashheart
Metalfist
mikey
Miszmi
mister blonde
mjk87
morpheus2000
movie acteurs
MovieMind
Naomi Watts
narva77
Night's Watch
Noodless
Onderhond
PapaBeartje
Ramon K
RuudC
Rvdz
scorsese
Shadowed
sinterklaas
scorsese
Shaky
Shinobi
SmackItUp
stephan-0115
stinissen
tattoobob
tbouwh
Theunissen
Tommeh
TornadoEF5
U96
umbra
Valak
VanRippestein
WardT
wendyvortex
wibro
Willy Wartaal
Woland
yeyo
Zandadder
Shadowed
ZZ TOP

Allereerst excuses als ik hier ook niet-horrorliefhebbers heb getagd, die mogen wat hierna komt volledig negeren.

Op aangeven van John Milton tijdens de horror draft rijpte reeds het idee om eens te proberen een MovieMeter toplijst in het horrorgenre op te stellen. Een top 1000 zoals die wat jaarlijks of om de paar jaar wordt georganiseerd lijkt mij veel te ambitieus. Een top 100 of zelfs tot 250 zou in principe wel mogelijk moeten zijn. Ik heb niet echt een idee hoe die algemene lijst wordt samengesteld en hoe dat puntensysteem werkt. Ik wil in elk geval dat de input zoveel mogelijk van de deelnemers komt en dat algemene gemiddeldes uiteindelijk niet de doorslaggevende factor gaan zijn in de rangorde. Ik heb het systeem opgedeeld in verschillende fases:

Fase 1: het aantal deelnemers bepalen. Om de aandacht te vestigen heb ik een lijst van potentiële kandidaten getagd. Afhankelijk van het aantal deelnemers kunnen we zien tot maximum hoeveel films men mag doorsturen. Sowieso moet het minstens een top 10 zijn.

Fase 2: bepalen van welke users de taak op zich nemen om de lijsten te ontvangen. Ik noem ze controleurs of inspecteurs. De controleurs mogen ook deelnemen en sturen hun lijst naar een andere controleur. Dit kan worden bepaald door kandidaatstelling. Uiteindelijk gaat de controleur niet veel moeten doen, hij/zij moet zelf geen resultaten gaan verwerken. Ook ik als organisator zal een lijst sturen naar een controleur. Zelf ga ik geen controleur zijn tenzij het niet anders kan.

Fase 3: eens alle lijsten ingediend, zal de organisator de lijst van users randomizen. Dit zal de volgorde worden waarin de users hun lijst mogen plaatsen in het topic. Waarom dan die stap van lijstjes via pm doorsturen vraag je je misschien af. Met de horrordraft nog in het hoofd zouden mensen misschien gaan denken van ok een of meer films uit mijn lijst werd al vernoemd dan neem ik toch maar een andere die er voor mijn part ook wel in mag. Moest een user plots een andere lijst gaan doorsturen dan is het de taak van de controleur om naar voren te treden en te zeggen dit klopt niet en zelf de correcte toplijst te plaatsen van de betreffende user.

Fase 4: eens alle lijsten geplaatst kan de verwerking beginnen, de films opnemen in 1 lijst met het aantal nominaties. Dit kan eenvoudig worden gedaan via een excel. We gaan vragen dat de users de titel gebruiken die op MovieMeter wordt gehanteerd want anders wordt het verwarrend bij de verwerking.

Fase 5: Bij een gelijk aantal nominaties van een of meerdere films dan moet er een rangorde worden bepaald, dan kunnen we gaan stemmen zowel die wat een lijstje hebben ingediend als deze die dat niet deden. Het leuke hieraan is dat je op die manier misschien wel weer eens nieuwe ontdekkingen kan doen, lees kijklijst aanvullen voor die wat je niet hebt gezien. Van onder naar boven werken lijkt me aangewezen hierbij.

Dus wie interesse heeft om mee te doen, laat maar weten. Ook de mensen die zich geroepen voelen om de rol van controleur te op zich te nemen mogen zich hiervoor opgeven. Plaats gewoon een reactie hier in dit topic en dan zet ik uw naam op de deelnemerslijst.

Edit door Film Pegasus:

Ik stel de deadline op zaterdag 23 maart 2019 om 23:00 u

* Een lijst van minimum 10 tot maximum 50 films
* De films moeten op MovieMeter geregistreerd staan
* De films moeten op MovieMeter en/of imdb 'horror' als een van de genreaanduidingen hebben
* Gebruik de originele titel met jaartal tussen haakjes zoals die op MovieMeter staat. Wil je bijvoorbeeld "Jaws (1975" in je lijst opnemen dan kan je dit doen door de url zijnde [/quote]https://www.moviemeter.nl/film/909 [/quote] te plakken dan zal de correcte titel verschijnen als je deze in de pm plakt die je uiteindelijk zal versturen naar jouw controleur.
* Kies de films die je zelf tot je favorieten rekent. Kijk niet naar algemene gemiddeldes ze zullen niet automatisch een hogere ranking gaan krijgen. Het gemiddelde wil ik niet laten meespelen voor de rangschikking.
* Aantal stemmen die de films op MM of imdb hebben gekregen maakt niet uit, weet wel dat als je veel obscure titels gaat nemen deze wellicht een lage ranking gaan krijgen, onbekend is onbemind zeg maar. Maar het kan natuurlijk anderen aanzetten om die titels te gaan bekijken.

Dit is de verdeling, zoek je naam op en kijk naar wie je uw lijst moet sturen. Stuur je toplijst via pm door maar pas als je een definitieve versie hebt. Eens je een lijst hebt doorgestuurd dan mag je nadien geen aangepaste lijst meer sturen, dus stuur pas door als je echt tevreden bent met je lijst. Gelieve geen nummering te gebruiken als je uw lijst doorstuurt, dit bezorgt Alexander1900 enkel extra werk bij de verwerking, dank u.

Controleurs sturen na ontvangst van een lijst deze asap door naar Alexander1900.

Collins ontvangt een lijst van
arno74
Chainsaw
John Milton
john mcclane 2
Dying Rose
Alexander1900
wibro
TheBunk
alexspyforever
Shinobi
Dopke
Hollywood007
Miss Z
Film Pegasus

joolstein ontvangt een lijst van
Shadowed
Kondoro0614
Zandadder
Shaky
Collins
ikkegoemikke
scorsese
baspls
U96
IH88
Noodless
only1ELEANOR
handsome_devil

John Milton ontvangt een lijst van
BlueJudaskiss
Onderhond
mikey
wendyvortex
MovieMind
joolstein
Metalfist
leatherhead
Woland
DjFrankie
remorz
Gang_Star
Ramon K

geplaatst:
Leuk initiatief, ik doe mee!

geplaatst:
Ik doe ook mee

geplaatst:
Ik wil ook best even kauwen op een top !

Chainsaw (moderator)
geplaatst:
Sure, I'm in.

geplaatst:
Leuk initiatief!! Ondanks dat ik horror zeker leuk vind, heb ik gewoon te weinig horror films gekeken, om daadwerkelijk mee te kunnen doen, en te weten over welke film(s) ik praat. Ik kan eventueel wel mee stemmen zodra de films/lijstjes doorgevoerd zijn! (Mocht ik beide films dan gezien hebben)

geplaatst:
Nice. Verwacht wel één of iets meer zombie films .

geplaatst:
In.

geplaatst:
Lijstjes zijn geen enkel probleem. In.

geplaatst:
Yes

geplaatst:
Ik wil best een T10 maken

geplaatst:
Leuk idee , goed idee ook ! Gezien het een zeer geliefd genre is .

geplaatst:
Leuk idee en ik zal ook zeker de posts in de gaten houden. Ik vrees echter dat ik niet genoeg horror films heb gezien en dat vooral mijn kennis over bepaalde sub-genres niet goed genoeg is. Succes met het maken van de lijst, heb dan meteen weer wat interessante titels om te kijken.

geplaatst:
Ja hoor, ik doe mee

geplaatst:
Lijstje insturen? Met alle plezier!

geplaatst:
Ja voor een lijstje.
Ja als controleur.

geplaatst:
Wil ook wel meedoen.

geplaatst:
Zeer benieuwd, ik doe mee.

geplaatst:
Ja ik doe zeker mee voor een lijstje.
En wil uiteraard ook wel de taak van controleur op me nemen.

geplaatst:
Ik ben ook een horror liefhebber en ik wil best een controleur zijn en om dat te doen wil ik volledig belangeloos optreden en zal dus verder niet deelnemen, ik dien zelf geen top lijst in, ook al mag dit volgens de 'spelregels' wel.

Eventueel zou ik in Excel (ook) de resultaten kunnen verwerken of het controleren daarvan.

geplaatst:
Ik zal ook eens een T10 lijstje samenstellen

geplaatst:
Ik doe zeker mee maar ik heb toch nog even een vraagje. Het blijkt namelijk dat nogal wat films op IMDb als horror vermeld staan maar niét op MovieMeter.
Voorbeeld: Revenge (2017) staat op Moviemeter niet als horror vermeld maar wél op IMDB. Is dit volgens de organisatie nu horror of niet?

geplaatst:
Ik haak wegens familieomstandigheden een poosje af. Waarbij komt dat ik eigenlijk niet goed weet wat nu precies onder horror moet worden verstaan, zoals ik ook bij de vorige Challenge maar niet helder kreeg of een film nu exploitation was of niet.

geplaatst:
ik doe ook mee.

geplaatst:
Count me in! Dit lijkt me haalbaarder dan de vorige initiatieven waar ik uiteindelijk veel te weinig mee heb gedaan

geplaatst:
Sta niet op deze lijst maar doe graag mee!

geplaatst:
Mijn toplijst stuur ik graag in

geplaatst:
Doe mee!

geplaatst:
wibro schreef:
Ik doe zeker mee maar ik heb toch nog even een vraagje. Het blijkt namelijk dat nogal wat films op IMDb als horror vermeld staan maar niét op MovieMeter.
Voorbeeld: Revenge (2017) staat op Moviemeter niet als horror vermeld maar wél op IMDB. Is dit volgens de organisatie nu horror of niet?

Dit wou ik uitleggen als we in die fase zijn. Maar als je al wat films bij elkaar wil gaan zoeken kan ik jullie natuurlijk niet tegen houden. Ik heb bij andere horrorgerelateerde games ook altijd films toegestaan die op imdb de horror tag hebben gekregen ook al ontbreekt deze op MovieMeter. MM staat immers maximum 2 genres toe dus op die manier zouden nogal wat films uit de boot kunnen vallen.

ikkegoemikke lees ik dat goed na talloze uitnodigingen bij andere projecten heb ik je eindelijk kunnen overtuigen om mee te doen; Ik dacht al moet ik hem nog taggen eigenlijk

Alexander1900
ik vind het een fijn voorstel al zou ik het eigenlijk nog leuker vinden moest je ook een toplijstje opstellen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik wil daarom vragen of jij misschien de opsteller wil worden van onze lijst waarin al de films uit alle ingestuurde toplijstjes komen? Aangezien Collins en joolstein al zo aardig zijn om controleur te zijn en de immer enthousiaste John Milton gaf mij tijdens de voorbereiding al aan die taak op zich te willen nemen.

geplaatst:
Fransman schreef:
Ik haak wegens familieomstandigheden een poosje af. Waarbij komt dat ik eigenlijk niet goed weet wat nu precies onder horror moet worden verstaan, zoals ik ook bij de vorige Challenge maar niet helder kreeg of een film nu exploitation was of niet.

Het is eenvoudiger in dit geval omdat we hier simpelweg gaan kijken of een film het horrorlabel heeft gekregen op MM en/of imdb.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:45 uur

geplaatst: vandaag om 13:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.