Truth or Dare (2012)

Alternatieve titel: Truth or Die

Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Robert Heath (II)
met Liam Boyle, Jack Gordon en Florence Hall

Het eindejaarsfeest van een groepje studenten eindigt in een ramp voor de rijke sociale mislukkeling Felix, die vreselijk vernederd wordt. Enkele maanden later ontmoeten de studenten elkaar weer terwijl ze op weg zijn naar een verrassingsfeestje voor Felix. Ze komen aan bij een oud jagershutje en ontmoeten daar Justin, de charismatische oudere broer van Felix, die hen vertelt dat Felix iets later komt. Wat de studenten echter niet weten, is dat Felix zelfmoord gepleegd heeft en dat Justin vastbesloten is om uit te zoeken waarom. Daarvoor besluit Justin zijn eigen versie van 'truth or dare' met hen te spelen...

avatar van Daan258
Lijkt me erg slecht.

En dat klopt. Acteerprestaties vielen me nog mee, maar het verhaal is onzinnig en de uitwerking nog onzinniger. Plottwists maken het geheel niet beter.

1,5*.

Absoluut geen beste dit.
Verhaal op zich simpel, onrealistisch (in de vorm van keuzes die gemaakt worden in de film) en film ziet er erg goedkoop uit, acteerwerk redelijk.
Een hele kleine 2* omdat ik me toch wel vermaakt heb.

avatar van erik1677
Orgineel is dit natuurliojk niet, maar wel mooi en goed uitgewerkt en het acterwerk is ook dik in orde.
Zelfs sommige shots in het landhuis deden me wel eens aan de oude hammerfilms denken.
Vooral met het blondharige meisje.
Ze kwam me trouwens wel heel erg bekend voor.

avatar van Elineloves
“I feel like sex on a stick in this outfit. ''

And damn, she was right! Wat een beauty.

Het begon zo clichématig als maar kan. Maar wanneer je je daar even doorheen worstelt wordt het écht beter! Toegegeven: Ik vond de vernedering eigenlijk wel meevallen. Tuurlijk, het was niet leuk, maar het was ook niet dramatisch schokkend dat het zulke desastreuze gevolgen zou (moeten) krijgen. Maar enfin, het is film. Niet te lang bij stil staan anders ga je je wellicht storen aan de ongeloofwaardigheid.

Het acteerwerk was beter dan verwacht en de personages waren minder irritant dan ze gebruikelijk zijn in dit soort films. Eleanor had stiekem mijn hart al snel gestolen. Haar quotes en haar timing zijn scherp. Fijn! Eenmaal 'trapped' was er ook een spannende sfeer. Vooral Luke vond ik een interessant personage. Deed het ook erg overtuigend.

Vrij aardige plottwist ook, met Felix die nog leeft en pa in 't complot. Al was Felix wel een beetje too much, je zag gewoon nog steeds de afdruk van het touw om zijn nek alsof het gisteren gebeurd was.

Misschien nog een tikkeltje braaf en dertien in een dozijn, maar ik heb me aardig vermaakt.

Leuk filmpje! Er zitten uiteindelijk wel een aantal originele delen in het plot waardoor het allemaal toch net wat anders(/leuker) wordt dan de standaard horror-film.
Het begint met het feestje, waardoor je wel meteen in een lekker sfeertje van de film zit en het verhaal verloopt daarna vrij vlot, wat een groot pluspunt is van deze film!
De meeste personages deden me op het begin vrij weinig. Ik vond Luke echt een schatje, en Chris had nog wel enige persoonlijkheid (beetje jammer dus dat hij de eerste is die het loodje legt), maar bij die andere 3 (met name Gemma) leek er vrij weinig in te zitten. Gelukkig werd dat door Eleanor op het eind helemaal goed gemaakt. Eleanor heeft hierbij ook het einde van de film helemaal top gemaakt!

Ja, goed vermaak. Ik had niet meer en niet minder verwacht hiervan.

En het Engelse accent doet ook wel wat extra's voor mij

Een (low budget) vuile en donkere wraakfilm met helaas een zwak, voorspelbaar, onevenwichtig en clichématig script (incl. niet aannemelijke verhaallijnen) en stereotype personages. Ondanks de goede rol van David Oakes een film die je snel weer vergeet.

avatar van schumacher
Middelmatige film maar me toch niet verveeld.
Het acteren vond ik van de meesten niet schitterend.
Niet slecht slecht maar gewoon de middenmaat deze film.

avatar van steefke
ik vond het best wel een goede film

Heb em net met me vriendin gekeken, hij was goed... Alles was proportioneel, de actie, het bloed en de onverwachte wendingen. Heb me vermaakt ermee.

avatar van tattoobob
Geen denderende film,maar ook zeker geen hele slechte!

avatar van marcelp
ik heb me prima vermaakt. Soms ook best spannend. En wat is dat Coke-vriendje een irritant mannetje

avatar van jippie2010
Rommelig, losse eindjes, middelmatige acteerprestaties.
Toch heeft de film een aantal momenten die mijn aandacht
in positieve zin wisten te trekken.
Als thriller vind ik het redelijk gelukt, al is het geheel behoorlijk slordig.
Ik heb me wel vermaakt, maar niet genoeg voor een voldoende *2,5

avatar van Keane1983
Een erg leuke en verrassende film. Deze wist me van het begin af aan te boeien.
Het verhaal is simpel maar goed uitgewerkt.
Acteerwerk is prima en de kills zagen er aardig uit.
Ik heb me geen moment verveeld.
Van mij een 3,5*

avatar van Noodless
Inderdaad een leuke verrassende film die simpel oogt ,maar toch wel wat verrassingen in petto heeft voor de kijker. Allerminst voorspelbaar, integendeel zelfs. Ook het acteerwerk is degelijk.
7/10

avatar van SpinPSB
Goed te kijken met leuk einde, had hem slechter verwacht...

avatar van Friday the 13 th
Goede film - die de traditionele regels van de slasher niet zo nauw neemt, hierdoor erg spannend en onvoorspelbaar. Beetje SAW gekoppeld aan Texas Chainsaw massacre. Motieven zijn ook deze keer origineel!

avatar van Franza
erg leuke film
met een onvoorspelbaar eind.
alleen de psycho had al 20x eerder dood moeten zijn.
en die felix doet ook nog is helemaal niks terwijl die daar staat en op een gegeven moment dacht ik ook dat ie wel familie moest zijn.

half puntje aftrek daarvoor, maar dan blijft er nog een 3 staan

avatar van Daan258
Wist sowieso al dat dit niet veel zou worden, maar ben hem echt uit pure verveling gaan kijken.
De eerste 45 min waren nog wel oké, maar daarna werd die zo langdradig en saai en begon ik me toch zo te ergeren aan sommige personages die zo onwijs dom overkwamen, Pfff vreselijk.

Een kleine 1,5*

Vond het best meevallen.

Begint wat irritant, groepje kutkinders en foute feestjes, maar eens in het huisje aangekomen schakelt het al snel een versnelling hoger. Niks héél speciaals, ondertussen zijn er legio van dit soort filmpjes, maar de uitvoering is niet slecht.

Acteerwerk valt best mee, vooral Oakes doet het wel goed. Middendeel van de film is dan ook vermakelijk horrorvulsel. Tegen het einde aan wordt er dan nog een versnelling hoger geschakeld, erg leuke finale al komt het wel een beetje laat allemaal. Het einde tilt het algemene niveau nog net iets hoger, maar het is niet voldoende om er een écht goeie film van te maken.

Wel leuk horrorvermaak voor de fans. Visueel best oké, soundtrack eerder onopvallend en acteerwerk degelijk, maar vooral de leuke opbouw, met twee leuke schakelmomenten, zorgt ervoor dat dit een makkelijk te behappen horrortje is.

avatar van sabsabsab
Hmm, een verhaal over een gepeste jongen, waar uit eindelijk de hoofd pester overleefd, en ook nog wat gemene woordjes toe te voegen heeft, nee echt een slecht 'payback' film.

avatar van vampyrmaiden
erg voorspelbaar. een gepeste jongen pleegt zelfmoord en zijn broer neemt wraak op de mensen die hij er verantwoordelijk voor houdt. Aan het eind blijken de dingen achter anders te liggen. Geen onaardige film, maar erg voorspelbaar.

avatar van jeroentjuhhhhh
Prettige verrassing. In al z'n clichés is het toch een effectief filmpje geworden. Blijft een bruikbaar concept, zelfs na de zoveelste keer. Einde geeft het nét dat beetje extra om uit een klein dipje te komen. Visueel erg verzorgd en bovendien een party-scene met 'oke' muziek Verder is de soundtrack maar wat magertjes, maar in zo'n semi-martelfilm waarin vooral onderling gekibbeld wordt, valt dat elukkig wat minder snel op.

avatar van jeroentjuhhhhh
vampyrmaiden schreef:
erg voorspelbaar. Aan het eind blijken de dingen achter anders te liggen.
Dus eigenlijk niet zo voorspelbaar...

avatar van vampyrmaiden
jeroentjuhhhhh schreef:
Dus eigenlijk niet zo voorspelbaar...
jazeker wel, zelfs de twist achteraf was voorspelbaar hahaha

avatar van housemoviewatch
Truth or dare

Tja vermakelijk maar niet hoogstaand allemaal. Ik heb zo'n soort gelijke film wel eens beter gezien.

Het verhaal is standaard. De meeste dingen in de film kun je dan ook wel voorspellen. Er zaten een paar punten in waarin ik iets niet zag aankomen. Dan heb ik het over 2/3.

De gore en opmaak was niks mis mee. Zag er nog wel redelijk uit. Maarja zoveel was het ook niet.

Acteerwerk, redelijk. Ik heb me vaak geïrriteerd aan de karakters. Allemaal over de top. En wat een stomme besluiten allemaal. Als je je vrienden vast bind met tape doe je het toch losser? Zulke stomme momenten die niemand in zo'n situatie zou doen.

Weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Het is niet heel slecht maar zeker ook niet heel goed. Het is een soortgelijke film die ik eerder heb gezien, maar deze dan in B formaat. 5,5 (2,5*)

avatar van Boeikens
Vrij goed revenge filmpje en een beetje in de lijn van Would You Rather.

Redelijk tempo, net voldoende inleiding en een goede sfeeropbouw.
Het acteerwerk valt best mee en het martelgedeelte is goed uitgewerkt met enkele kleine leuke bloederige momenten. Nog een leuke plotwending om de boel af te ronden en de 95 min waren redelijk vlug voorbij.

Clapboy
Sfeervolle film met veel spanning en een leuk verhaal.

avatar van BlueJudaskiss
Iedereen acteerde hier zó ontzettend goed! Dan heb je al zo'n fantastische David Oakes, maar dan blijken na verloop van tijd ook de andere jongeren met zoveel nuances, zoveel gevoel te kunnen spelen. Kippenvel. De uiteindelijke ontknoping viel me wat tegen - kan iemand het trouwens nog een keer aan me uitleggen? - maar toen was ik al zo onder de indruk van alles dat dat me geen barst meer uitmaakte. Zo zie ik ze graag. Een van de betere films die ik de laatste tijd gezien heb.

avatar van umbra
Aangenaam verrast, lekker revenge fimpje, die tot het einde boeide, zat voldoende spanning in. Acteerprestaties mochten er ook best zijn. 7/10

avatar van Corcicus
B-film met belabberde acteerprestaties, een ellendige verhaallijn van begin tot eind, idiote personages en dies meer. Het boeit voor geen meter, overslaan deze kul.

avatar van Shadowed
Nou nou.

Mij eigenlijk een beetje een raadsel waarom het gemiddelde hiervoor zo laag is, ik vond dit eigenlijk heel leuk om zo te zien. De Engelse mensen kunnen echt wel vlotte en leuke filmpjes neerzetten, ook deze film stelt daarin niet bepaald teleur.

Slechte acteerprestaties? Waar dan? Misschien was slechts Jacques was af en toe wat te overdreven, maar daarmee is eigenlijk alles al gezegd. Vooral Oakes stijgt erbovenuit, zijn accent is heerlijk vlot. Iedereen komt soms zelfs geloofwaardig over, al zou je het niet snel verwachtten. Ja, hier en daar worden wat domme keuzes gemaakt maarja, het blijft een horrorfilm dus daar zal je maar rekening mee moeten houden.

De film pakte me eigenlijk al zo'n beetje direct. Sowieso vind ik het verhaal erg leuk om te volgen, er zijn genoeg leuke dingen met het verhaal gedaan. Paar leuke twistjes en een leuke slotfase. Jacques is een erg mooie verschijning, evenals Hall. Heerlijk gewoon.

Enige minpuntje is dat er in het spel Truth or Dare zelf wat meer creativiteit welkom was geweest. Daarmee is alles eigenlijk wel zo'n beetje gezegd. Ik was eigenlijk best teleurgesteld dat dit filmpje voorbij was. Ik heb me hier behoorlijk mee vermaakt. Absoluut beter dan de recente 2018 versie.