Truth or Dare (2012)

Alternatieve titel: Truth or Die

Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Robert Heath (II)
met Liam Boyle, Jack Gordon en Florence Hall

Het eindejaarsfeest van een groepje studenten eindigt in een ramp voor de rijke sociale mislukkeling Felix, die vreselijk vernederd wordt. Enkele maanden later ontmoeten de studenten elkaar weer terwijl ze op weg zijn naar een verrassingsfeestje voor Felix. Ze komen aan bij een oud jagershutje en ontmoeten daar Justin, de charismatische oudere broer van Felix, die hen vertelt dat Felix iets later komt. Wat de studenten echter niet weten, is dat Felix zelfmoord gepleegd heeft en dat Justin vastbesloten is om uit te zoeken waarom. Daarvoor besluit Justin zijn eigen versie van 'truth or dare' met hen te spelen...

avatar van Corcicus
B-film met belabberde acteerprestaties, een ellendige verhaallijn van begin tot eind, idiote personages en dies meer. Het boeit voor geen meter, overslaan deze kul.

avatar van Shadowed
Nou nou.

Mij eigenlijk een beetje een raadsel waarom het gemiddelde hiervoor zo laag is, ik vond dit eigenlijk heel leuk om zo te zien. De Engelse mensen kunnen echt wel vlotte en leuke filmpjes neerzetten, ook deze film stelt daarin niet bepaald teleur.

Slechte acteerprestaties? Waar dan? Misschien was slechts Jacques was af en toe wat te overdreven, maar daarmee is eigenlijk alles al gezegd. Vooral Oakes stijgt erbovenuit, zijn accent is heerlijk vlot. Iedereen komt soms zelfs geloofwaardig over, al zou je het niet snel verwachtten. Ja, hier en daar worden wat domme keuzes gemaakt maarja, het blijft een horrorfilm dus daar zal je maar rekening mee moeten houden.

De film pakte me eigenlijk al zo'n beetje direct. Sowieso vind ik het verhaal erg leuk om te volgen, er zijn genoeg leuke dingen met het verhaal gedaan. Paar leuke twistjes en een leuke slotfase. Jacques is een erg mooie verschijning, evenals Hall. Heerlijk gewoon.

Enige minpuntje is dat er in het spel Truth or Dare zelf wat meer creativiteit welkom was geweest. Daarmee is alles eigenlijk wel zo'n beetje gezegd. Ik was eigenlijk best teleurgesteld dat dit filmpje voorbij was. Ik heb me hier behoorlijk mee vermaakt. Absoluut beter dan de recente 2018 versie.

avatar van wibro
Mwa, helemaal niet slecht. Lekker sfeervol filmpje waarbij je je gewoon niet te veel moet focussen op het verhaal. Het is horror nietwaar! en bij dit soort films draait het om de sfeer, de spanning en natuurlijk ook om de acteerprestaties en met het laatste was toch echt niets mis mee. Ik heb dit soort films aanzienlijk minder goed gezien.
Toch nog een schoonheidsfoutje. Gemma wist te ontsnappen en vluchtte naar het landhuis en toen zij naar binnen ging sloot ze niet de deur achter zich. Een beetje dom natuurlijk want nu wist Justin onmiddellijk dat zij daar binnen was. Dit had anders gemoeten. Voor de rest was de film meer dan O.K.

avatar van joolstein
Best aardige en vlotte horrorfilm! Dit was verrassend beter dan ik dacht dat het zou zijn maar het is ook niet iets dat we nog nooit eerder hebben gezien. De eerste tien minuten van het feest waren een beetje saai, maar toen ze eenmaal bij het huisje waren...ging het wat meer los. Er zijn dan ook enkele geweldige momenten. Het is netjes gefilmd en de vertolkingen van de cast waren prima. Vooral David Oakes (The Borgias) was overtuigend als de charismatische broer Justin en Jennie Jacques was erg leuk als bitch Eleanor. Ik kende haar ook van de rol van Judith uit Vikings. Al met al was het een erg vermakelijk en plezierig anderhalf uur met een beetje spanning en een beetje gore.

avatar van alexspyforever
Denk dat ik me vooral aansluit bij voorgaande recensies van joolstein en wibro. Het is bij momenten nogal voorspelbaar en het mocht eigenlijk wat creatiever qua revenge. Ook wel jammer dat die bitch het overleeft en het symathieke meisje niet. Ja er zat ook een twist in al had ik eerlijk gezegd wel een vermoeden dat Felix niet dood was. En inderdaad technisch gezien leefde hij nog al was hij meer plant dan mens geworden.. Door die persoonlijke minpuntjes blijf ik steken op 3*