You're Next (2011)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Adam Wingard
met Sharni Vinson, Nicholas Tucci en AJ Bowen

De familie Davison wordt aangevallen door een groep sadistische moordenaars tijdens een familie-uitje. Ze barricaderen zichzelf in het vakantiehuisje en weren verschillende aanvallen van zowel binnen als buiten het huisje af. Slaagt de familie erin om in leven te blijven?

avatar van Ronja&Iris
nou dat was een hilarische film! ik verwachtte een horrorfilm, maar die maskers waren om te gieren! ik heb halverwege ook mijn 3-jarige en 7-jarige zoontjes erbij geroepen, om hen mee te laten genieten, maar helaas vonden zij het toch minder plesant.
groetjes van mij
ik bedoel kusjes
xxx

Bij de eerste helft van de film dacht ik naar de slechtste horrorfilm aller tijden zat te kijken: niet alleen bedient de film zich louter van goedkope jumpscares en andere horrorclichés maar ook alle zwakke, irritante clichés van het genre passeren de revu waarbij iedereen de domst mogelijke dingen doet om het de moordenaar(s) makkelijk te maken, je precies weet wie de volgende is die wordt vermoord en de film dus geen enkele verrassing kent. Een soort horrorparodie die niet grappig is. Maar na de twist – als de film een soort Home Alone wordt – is de film toch wel vermakelijk, ook al kun je dan nog steeds de volgorde van moorden moeiteloos voorspellen (maar dan aan de andere kant). Het einde – met een paar snelle twisten – is ook leuk.

avatar van Perry Meer
Best wel leuke film, zeker in het begin als alles nog lekker vaag en mysterie is.

avatar van Capablanca
Zeker vermakelijk, maar ook een film die je over een week vergeten bent.

Eindelijk eens een film helemaal naar mijn smaak. hoe de slachtoffers erin lopen is soms wel dom maar O zo vermakelijk. vooral die scene dat ze door de deur met haar keel in de opgespannen draad rende. ik dacht nog lachend .die haalt het tuinpad niet eens. verrassend was dan weer wel dat de 2 zoons in het complot zaten voor de erfenis. eenmaal de film terug gespoeld zie je inderdaad dat ze graag wilden dat zij in die draad zou rennen want hij stuurde daarop aan. ja jij moet gaan rennen riep die. uiteindelijk moest hij ook nog zijn eigen broer vermoorden terwijl hij daar moordenaars voor had ingehuurd. na herhaaldelijk steken zei hij wil je nou eindelijk eens doodgaan, het is voor mij al moeilijk genoeg haha. en ook die scene waarin de moordenaar met zijn masker op even relaxed op de bank ging zitten tussen zijn dood gehakte slachtoffers om uit te rusten vond ik wel master.

zo´n film vergeet je nooit meer. graag meer van zulke films..

avatar van ILDIB
Film gaat echt alle kanten op. Goede suspense daarna belachelijke actie dan weer stompzinnig gedoe dan weer een spannend deuntje dat niet klopt dan weer uptempo nee tis een ratjetoe en dan heb ik t niet eens over t gedrag van iedereen.

avatar van princesspeach
Na twijfelen toch 4 sterren gegeven omdat er redelijk veel schrik momenten inzaten ( en ik schrik niet zo snel ) vooral t stuk met het rennen met de stoelen vooor hun vond ik sterk qua spanning. De killings werden af en toe goed laten zien zoals de wonden etc dat vind ik wel belangrijk bij een ‘ horror ‘ af en toe word het ook niet duidelijk laten zien zoals de moeder die op afstandje ligt met mes in dr. Ook lijn dat buiten gespannen staat niet verwacht. het plot en de daders helaas wel voorspelbaar bij zee voelde ik de bui al lichtelijk aankomen .

Ik vind het nergens saai alleen een [/quote]

[quote]super heldinnen rol hierin zag ik niet zitten liever iedereen morsdood

avatar van gi30171
Goeie suspense, aardig wat bloederige goed in kaart gebrachte scenes en het muziekje bij de eerste slachtsoffers blijft dagen na de film nog door je hoofd spoken...

Dit is echt een geweldige horror film gelijk al vanaf het begin wist ik al dat dit een hele goeie horror film zou worden ik heb deze film een 3,5 omdat het een top horror film is het is niet de beste maar wel een hele goeie horror film

avatar van Tommy De Vito
Mehh, vond dit geen goede horror-film. Belachelijk script (hersenloos) en heel erg ongeloofwaardig. Op een paar schrik scènes na valt er niet veel te beleven voor trouwe horror-fans. Mits je van 'zieke' en bloedige horror bent, dan ben je aardig op het goede adres bij deze film.

Want je fam. uitmoorden (op zo'n wijze), om geld, is behoorlijker ziek. En dan hebben we nog onze studente die iedereen even keurig netjes uit de weg ruimt Maar waar ik mij nog het meest aan stoorde was toch wel dat de familieleden behoorlijk emotieloos over komen, als er weer een familielid gesneuveld was. Zegmaar; ik stond erbij en ik keek ernaar

Snel vergeten deze film, tijd verdoenerij vond ik het maar. Ik begrijp totaal niet vrije hoge score, voor zo'n onzinnige slechte horrorfilm. Bah.