The Girl Next Door (2007)

Alternatieve titel: Jack Ketchum's The Girl Next Door

Drama / Horror

geregisseerd door Gregory Wilson
met Blythe Auffarth, Daniel Manche en Blanche Baker

Nadat hun ouders in een ongeluk omkwamen, worden de zusjes Meg en Susan in het huis opgenomen van hun tante Ruth en haar drie zonen. Ruth wil de meisjes discipline bijbrengen door ze flink te straffen. Uiteindelijk wordt het oudste meisje, Meg, vastgehouden en gemarteld in de kelder door Ruth en haar zonen. De andere kinderen in de buurt gaan ook meedoen. Alleen de buurjongen David, die bevriend is geraakt met Meg, ziet de ernstigheid in van deze martelingen.

avatar van jippie2010
Gemaakte dramafilm, met een hoog rtl4-waargebeurd verhaal gehalte.
Gemiste kans, niet geheel overtuigend.
Degene die de film als horror betiteld heeft er niks van begrepen.
Jammer van de slechte uitwerking, want het onderwerp is uitermate triest. *2,5

Een film waarna je je heel erg slecht en beroerd voelt. Je voelt je gewoon ziek. Prima gedaan dus, maar of ik zoiets weer eens wil? Nee. Perrongeluk gezien maar wel uitgekeken.

avatar van leatherhead
Las ergens dat mensen dit heftiger en shockerender vonden dat Martyrs. Wat een grap zeg.

De film begon nog enigszins veelbelovend. De opbouw was best aardig en hoewel het acteerwerk van de kindertjes niet al te best was, zette Baker haar rol wel erg sterk neer. Haar monologen tegenover haar kinderen waren ook best overtuigend af en toe.

Dan het tweede deel, waar de film gewoon hopeloos faalt. Wel thema's als verkrachting en vrouwenbesnijdenis in je film stoppen, maar vervolgens te laf zijn om het ook expliciet in beeld te brengen. Vreemd hoor, voor een film als deze, om zulke brave concessies te doen. Zorgt er dan ook voor dat het shock gehalte gewoon verwaarloosbaar klein is wat mij betreft. Dan rest nog het einde, wellicht nog een grotere domper. Sentimenteel geneuzel (vreselijke soundtrack), wat de film alleen nog maar meer onderuit haalt.

Nee, er zijn toch echt zat films die dit veel en veel beter en indrukwekkender doen, vaak zelfs zonder allerlei vieze thema's te bevatten. Volgende keer wat minder braaf en wat meer ingetogen graag, want dit is slechts een zielige vertoning. 1,5* voor de rol van Baker en het veelbelovende begin.

avatar van Picker
Ik vond het eerste uur erg traag, het leek wel alsof iedere scene bewust gerekt werd om aan de speelduur te komen. Ik vond het gewoon niet goed opbouwend, eerder wat vervelend af en toe.
Voor een betere verfilming van dit gruwelijke gebeuren raad ik "An American crime 2007" aan!!

Goeie film over twee zusjes die na het overlijden van hun ouders bij hun tante en neefjes komen te wonen. Een film die de wreedheid van de mens in alle gruwelijkheid laat zien. De psychologische en later ook fysieke folteringen leveren een aantal ongemakkelijke scenes op. Zeker wel indringend, maar niet overal even geloofwaardig gebracht.

avatar van john mcclane 2
Het is natuurlijk een gruwelijk verhaal,helemaal omdat het waar gebeurd is.
De soundtrack was tergend slecht.
Het spel oke .
Maar omdat het op weinig verschillende locaties afspeelt, en het er soms wat als een B tv film uitziet
geen grote voldoende.

avatar van xxERWINxx
Aparte film, misschien wel 1 van de schokkendste films die er is, alleen je ziet bij deze geen bloot of echte martelingen misschien maar goed ook want anders had de film niet eens uit mogen komen.
Wel beter dan ''An american crime''