Silent Hill (2006)

Canada / Frankrijk / Japan / Verenigde Staten
Horror / Thriller

geregisseerd door Christophe Gans
met Radha Mitchell, Sean Bean en Jodelle Ferland

Sharon (Jodelle Ferland), het dochtertje van Rose (Rahda Mitchell), wordt geplaagd door nachtmerries waarbij ze altijd dezelfde naam roept: Silent Hill. Nadat Sharon een bijna-doodervaring heeft tijdens een van haar nachtelijke slaapwandelingen, besluit Rose, ondanks de protesten van haar man (Sean Bean), om met Sharon naar Silent Hill te gaan. Tijdens een nachtelijke dollemansrit, waarbij ze op de hielen worden gezeten door overijverige politieagente Cybil (Laurie Holden), verliest Rose de macht over het stuur en krijgt een ongeluk. Wanneer ze bij haar positieven komt is Sharon verdwenen, en Rose zet alles op alles om haar terug te vinden in het mysterieuze spookstadje.

avatar van ambrosini
goeie film

masterton
erik1677 schreef:
Ik vond het een heerlijke duistere horrorfilm, met fantasie-elementen.
Kan hem keer op keer kijken.
Nou dat waren geen fantasie-elementen hoor, deze film was namelijk echt gebeurd hoor!

Drie sterren voor Silent Hill van mij. Hij begint zeker goed, je wordt meegesleept in het verhaal, zeker omdat er veel vraagtekens zijn aan het begin van de film. Eenmaal aangekomen in Silent Hill is de sfeer nog steeds eng. Wat er vervolgens allemaal gebeurt gaat mij soms de pet te boven moet ik zeggen, al die kleine brandende poppetjes? Het wordt eigenlijk steeds iets meer kolderiek.

Heerlijk. Echt heerlijk. En dan kun je als soundtrack the ring of fire erbij bedenken. De film geef ik 4 sterren en dan een extra ster voor het einde dus 5*!!! visueel, soundeffects, en kwa verhaallijn is het echt een geniale film. Nice!!!

Und3rdog
Een van de beste game verfilmingen.
De film ziet er goed uit. De muziek is mooi en je kunt merken dat de film met liefde voor de spellen is gemaakt. Het verhaal boeit, maar is soms wat vaag. Vooral het einde kan vraagtekens oproepen.
Het acteerwerk is ook prima, met Jodelle Ferland als gekwelde ziel en Sean Bean als bezorgde papa. Rahda Mitchell viel me een beetje tegen.
De film maakt goed gebruik van special effects en cgi.
Het enige probleem is dat de film niet erg spannend is. Alleen het stukje in de toiletten was nagelbijten, maar duurde te kort.
Toch een dikke vier sterren, want ik heb me prima vermaakt en qua gore is de film niet terughoudend.

avatar van Spirit_Catcher
Als liefhebber van de game vond ik deze zeker meevallen. Goeie soundtrack!
Het mindere vond ik de verpleegsters scene en het gedeelte met de locale bewoners (met hun minder goeie make-up) (behalve het leider figuur) dat me meer deed denken aan het cheesy acteren in een mindere fantasie film (Ik geef daarbij toe dat de eerste game ook niet perfect was qua voice acting maar dat stond allemaal nog in kinderschoenen uiteraard).
Klinkt misschien raar maar, ik vond de film redelijk nostalgisch aanvoelen naar de game toe! Al bij al goeie film maar ik kan me inbeelden dat als je de game niet kent je deze niet zou kunnen boeien.

Hoewel ik het game, waarop de film is gebaseerd niet ken, vond ik deze horrorfilm wel best geslaagd.
Spanning alom, puike speciale effecten en ook goede vertolkingen.
Zeker geen saaie film die meer dan 2 uur duurt!!

avatar van Insignificance
Dalende lijn met een lompe cast. Mitchell en het meisje bakken er niet veel van, Bean is een zoutzak en met de butchy cop wordt het ook nooit wat. Van de game staat me niet veel meer bij dan dat-ie creepy was. Dat weet het in eerste instantie wel te bewerkstelligen in het spookstadje. Jammer van de gladde CGI. Bepaalde monstertjes zijn wat te nadrukkelijk bijgepoetst en de buitenscènes ogen synthetisch.

Binnen ziet het er een stuk beter uit; duister, dreigend en hier en daar smerig met Pyramid Head als dé troef. Wanneer hij zich van een lichaam ontdoet, is dat een van de beste momenten die de film heeft te bieden. Het is ook het keerpunt. Vooral het gezeur met het kerkclubje wordt meer en meer een doorn in het oog. Te veel verhandelingen eer het losbarst. Zo boeiend is het allemaal niet. Een kaartenhuisje.

avatar van misterdhdh
Film die mij niet helemaal kon overtuigen. Heb de game nooit gespeeld dus kan het niet vergelijken. Film was onlangs op tv maar verder wist ik weinig over waar de film over zou gaan. Verhaal is op zich wel nog interessant. Was wel soms een beetje ingewikkeld te volgen. Acteerwerk was wel goed. Spijtig genoeg vond ik de film nooit echt spannend en waren er amper schrikmomentjes, film moet het vooral hebben van zijn mysterieuze sfeertje. Einde was wel goed. Ga de film zeker nog eens herbekijken, misschien geef ik hem na een herziening hogere punten. Luchtalarm en Johny Cash waren wel zeer leuk.
3/5
+++

avatar van Tsunami
Goede horrorfilm! Ik heb er van genoten toen ik keek! Heel mysterieus en de omgevingsgeluiden (cf. luchtalarm) vond ik zeker geslaagd. Ik heb de game nooit gespeeld dus daarmee kan ik geen vergelijking maken.

Ik geef voor alles een mooie 7/10!

avatar van Mercurio
Wat een saaie, flauwe film. Door de langdradigheid was hij niet eens eng. Ik kon alleen maar denken: schiet dit nog eens op? Na anderhalf uur uit gezet, ik hield het niet meer vol.
0,5 omdat het gemiddelde van deze film echt omlaag moet.

avatar van Kondoro0614
Silent Hill

De Silent Hill is mij helemaal niet fijn bevallen. Niet dat het saai was, integendeel het was gewoon een fijne film wat dat betreft. Alleen het kon mij niet voldoende vermaken. Het was niet eng, nee dat niet maar, ik denk ook wel dat ik dat nu een beetje onder de knie heb wanneer ik de schrikmomenten kan verwachten dankzij het projectmatigs gedrag van de Hollywood films. Waardoor het Silent Hill toch moeilijk maakt zich angstig naar mij toe te kunnen brengen, want de schrikmomenten in de film die er waren, waren niet eng.

Het verhaal was geinig. Sharon heeft een of ander irritant kind die nachtmerries krijgt en daarbij naar Silent Hill schreeuwt. Wanneer dit bijna fout gaat besluit sharon samen met rose naar Silent Hill te reizen. Wat al gauw blijkt op een verkeerde beslissing als ze achterna worden gezeten door 'enge' monsters .

Het verhaal was dus wel geinig maar ook weer flinter dun waardoor alles zo makkelijk te ontrafelen werd en je de clou al kon raden van een afstandje. Dus bij mij voelde het verhaal heel wissel vallend aan waardoor het wel en niet leuk werd. Het concept was redelijk maar voelde ook niet als het beste aan, acteerwerk was prima. De CGI vond ik er persoonlijk voor geen reet uitzien en de meeste stukjes daarvan waren gewoon weg bagger. Dus, Silent Hill is me wel degelijk tegengevallen. Jammer.

Het begon allemaal vrij goed en veelbelovend maar het tweede uur is het geen schim meer van het eerste uur. 2* omdat het er visueel allemaal wel goed uitzag.

Silent Hill movie trailer - YouTube

Is een link naar de trailer van deze film. (gekopieerd van FilmVandaag)

avatar van knusse stoel
Fijne griezelfilm die dus goed scoorde bij ons en daarmee een waardering krijgt van 7/10.
Het is gebaseerd op een spel wat ik zelf niet ken en misschien is dat ook van belang bij de waardering van de kijker. Het valt mij namelijk op dat degenen zoals bijvoorbeeld Tarkus, die het spel ook niet kende, de film meer waarderen. Het is niet zo dat er veel schrikmomenten zijn maar de film houdt de aandacht van de kijker goed vast en dat is van belang.

avatar van starwars321
Opzich een goede film. De soundtrack van de games tilt de film naar een hoger niveau

avatar van Henry Spencer
knusse stoel schreef:

De games (zeker de eerste twee) zijn erg bijzonder. Nog stukken knapper en aangrijpender dan de film!!! Mijn favoriete game aller tijden blijft Silent Hill 2. Deze games hebben een plot, een visuele en auditieve stijl, een complexe structuur en een dramatische impact waar veel films een punt aan kunnen zuigen.

avatar van VanRippestein
Typische gameverfilming: belangrijker dan een coherent plot zijn de 1 op 1 momentjes "kijk dit zat ook in het spel". Zo zijn er veel verschillende monsters waarvan een groot gedeelte eerder lachwekkend is dan eng zoals een man met een gigantische metalen constructie als hoofd die rondloopt alsof zwaartekracht niet bestaat en mensen vermoord alsof het een tom en jerry tekenfilm is en ziet de vrouwelijke politieagent er meer uit als stripper-verkleed-als-politieagent. Het acteerwerk is sowieso nogal brak. Ook visueel erg steriel en nergens echt vies of enigszins echt mede door de hoeveelheid cgi (net als de game!). Ondanks alle monsters en sets simpelweg een saaie film.

avatar van Shadowed
Tja.

Een film waarbij ik wel veel van had verwacht. Helaas is dit niet echt waargemaakt. Ik wist dat dit van een game kwam en dat dit soort films niet ontzettend veel aandacht krijgen, aangezien ik er niet echt veel ken waarvan de reacties enthousiast zijn.

Toch heb ik dit maar een kans gegeven, aangezien er Horror bij stond dus ben ik eraan begon. De speeltijd viel me wat tegen. Maar daaraan heb ik me niet erg gestoord, waar ik me wel aan stoorde was het langdradige gebeuren en lang wachten op de monsters. De monsters zagen er r e d e l i j k uit, beetje onnodig CGI op sommige momenten.

Alhoewel al die slechte punten is dit toch wel een goede uitkijker, soms lekker brute kills en mooi scenes. Prima filmpje voor een game verfilming.

Silent Hill movie trailer - YouTube

Is een link naar de trailer van deze film. (gekopieerd van FilmVandaag)