A Cure for Wellness (2016)

3,24

Verenigde Staten / Duitsland
Mystery / Thriller

geregisseerd door Gore Verbinski
met Dane DeHaan, Jason Isaacs en Mia Goth

Een man reist af naar de Zwitserse Alpen om zijn baas op te halen uit een therapeutisch instituut. Daar aangekomen blijkt dat zijn baas is verdwenen. Gedwongen tot een langer verblijf komt de man erachter dat er iets kwaadaardigs gaande is.

130 BERICHTEN 32 MENINGEN
avatar van john mcclane 2
Het neemt je bij de kladden,En je word er totaal in mee genomen .
De mysterieuze beelden, haast psychedelisch op zijn tijd mag je wel zeggen .,Waarbij de heerlijk subtiele soundtrack ook zijn bijdrage aan levert.
Ben geen enorme fan van Gore Verbinski, met name de pirate films zijn totaal over de top , daar zie je afgezien van de wat lange speelduur niets van terug .
Je kan er uiteraard altijd wel wat op aanmerken, het einde vraagt veel van je verbeeldingskracht, ik zet daar ook zeker wat vraagtekens naar ,het is geen meesterwerk .
Maar het feit dat ik eindelijk weer eens in een film heb gezien die waar in ik me en verloor,komt helaas niet vaak voor.
vandaar voor mij een ruime voldoende, en een aanrader.

avatar van pierre18
Kon me niet bekoren. Links en rechts zakte de film in elkaar en dwaalde mijn aandacht af. Ze hadden best de lengte wat kunnen inkorten. Enkele scenes hadden we eerder gezien. Er zaten scenes tussen die totaal overbodig waren of erg goor.
De film schurkt erg tegen een andere bekende movie aan, dat zal ook iedereen kunnen bevestigen.
Maar al met al slaat het verhaal helemaal nergens op, waar je het bij Shutter Island goed kan verteren, is dat hier totaal niet aan de orde. Wat een onzinnig en zelfs smakeloos verhaal.

avatar van Roger Thornhill
Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd – ik ben er helemaal vóór, een zorgvuldige opbouw, een creepy sfeertje, lekkere Teutoonse koppen, suggestieve beeldflitsen, onsmakelijke beestjes, mogelijke waanvoorstellingen en een hoofdpersoon die wordt geloofd door niemand behalve de kijker, maar bijna tweeëneenhalf uur is voor mij toch echt te veel voor dit dunne verhaal, zeker wanneer het tempo zo laag ligt. Kudos voor de mooie fotografie, de aalgladde Jason Isaacs als de sympathieke Volmer, en de hoofdrol van Dane DeHaan (die wel met Leonardo DiCaprio wordt vergeleken, maar ik moest zelf zowel qua gezicht als qua stem ook aan Karl Urban denken).

avatar van FlorisV
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Boeiende film die lange tijd in het ongewisse laat waar je nu precies naar zit te kijken (bijna satirisch sociaal commentaar of toch horror). De speelduur had korter gekunt, op een gegeven moment heb je ook wel erg veel alen/slangen gezien. maar ik heb me niet hoeven te vervelen. De soundtrack is wat inconsequent, begint met synth geluiden die daarna niet meer terugkomen. Mooie beelden, zeker in het begin. Doet denken aan Shutter Island. Ondanks de lange duur laat het einde toch nogal wat losse eindjes over:
wat was er mis met het water, waarom die watertanks met (hoe?) levende lichamen en waarom de uitdroging/gebitsproblemen?

Matig.

Verbinksi gooit een hoop genres en ideetjes op één grote hoop en hoopt dat er uiteindelijk een goede film uit komt gerold. De realiteit is echter dat het een mengelmoes van gemiste en half gemiste kansen is, die nooit echt weet te beklijven.

Het ergste is misschien nog dat het ook nooit echt verveelt. Die 150 minuten gaan redelijk vlot vooruit, maar achteraf blijft er vooral een "meh" gevoel hangen. Het is nooit echt freaky genoeg, goor genoeg (behalve misschien die tandboor?), spannend genoeg, fantasierijk genoeg, mysterieus genoeg ... nochthans wil de film dat alles wel erg graag zijn.

Ook visueel viel het mij een beetje tegen. Zitten best mooie shots in, maar het hangt als los zand aan elkaar. Sommige shots zijn zelfs zo opzichtig dat ze op een vervelende manier afleiden, allicht ook omdat ze onnodige speelduur aan een toch al te lange film toevoegen. Soundtrack is ook maar brak, Hollywood kitsch van het hoogste soort.

Een betere editor had deze film niet gered vrees ik, een betere regisseur wel. 't Is één van Verbinski's betere films, maar gezien de rommel die hij al geregisseerd heeft zegt dat ook niet veel. Geen ramp er jezelf een keertje doorheen te ploeteren, maar ook eentje die niet lang zal blijven hangen.

Aardige film over een man die naar Zwitserland afreist om zijn baas terug te halen zodat een fusie kan plaatsvinden. Een mysterieus verhaal dat zich langzaam ontrafelt (mede door de behoorlijke lengte sleept het op sommige momenten wel wat). De film ziet er prachtig uit met mooi camerawerk en een sfeervolle aankleding. Met gemak 3.0 sterren.

De film is een soort mix van Dracula, Shutter Island en Get Out (al is Get Out van een jaar later) en dat zou een heel boeiende film hebben kunnen opleveren maar dat doet het niet. Immers, de film wordt eigenlijk al gelijk aan het begin weggegeven want al direct voel je aan je water (pun intended!) wat er aan de hand en waar de film heen gaat en dan zijn 146 minuten wel lang om dat alleen nog bevestigd te zien. Het verhaal is ook erg ongeloofwaardig. De film weet echter toch nog wel in enige mate te vermaken.

avatar van Boneka
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Heerlijk duistere film met alles erop en eraan. Vooral de schoonheid van deze film kan mij bekoren. Wat is Zwitserland toch mooi! Het ziet er allemaal ook wel erg klinisch uit, maar dat hoort erbij. Hij heeft inderdaad wat weg van Shutter Island, maar ook Stonehearst Asylum. Beiden ook pareltjes op dit gebied. Get Out moet ik binnenkort nog bekijken, maar goed The Cure for Welness zit aardig goed in elkaar. Gekke is dat ik in Dane DeHaan veel weg zag in Leonardo DiCaprio. Mooie rol ook voor Mia Goth (typisch Engelse vrouw/meisje).

De film duurt lang maar zeker niet te lang. Het eind
ontploft de boel een beetje
, maar het houdt de film wel in het gareel. De beelden zijn mooi, maar ook soms schokkend. De waterbassins met daarin de levende/dode personen vond ik schitterend gemaakt. Soundtrack was ook prima verzorgd.

En om even terug te komen op Shutter Island ik zag een delete stuk in de film die de boel in feite verraad. Mooi stukje die er terecht in is weggelaten. Ook grappig zijn de meditaties in de extra's.

De hele sfeer in deze film vond ik ook prima verzorgd. Filmisch zeer geslaagd. Vooral de weg er naar toe en alle invalshoeken en ooghoeken werden benut. Visueel zeer mooi!! Wie oog heeft voor detail zal hier om smullen. Voor de liefhebber is A Cure for Welness zeker een geslaagde film!!

Het is niet in Zwitserland gefilmd maar in Duitsland

avatar van cantforgetyou
Een film met prachtige beelden, kleuren, muziek en camerawerk. De film begint sterk en je blijft boeiend kijken. Totdat op een gegeven moment het allemaal te 'vaag' wordt en er geen duidelijke uitleg komt wat er nu precies aan de hand is. Als dan wel op het einde meer helderheid komt ben ik niet tevreden. Het is jammer genoeg niet sterk. Daardoor verliest de film zijn kracht met hoe die begon bij de start. Ook duurt de film te lang. Het kasteel staat in Duitsland. Zeker een bezoekje waard, als we daar ooit heen gaan op vakantie.