A Cure for Wellness (2016)

3,24

Verenigde Staten / Duitsland
Mystery / Thriller

geregisseerd door Gore Verbinski
met Dane DeHaan, Jason Isaacs en Mia Goth

Een man reist af naar de Zwitserse Alpen om zijn baas op te halen uit een therapeutisch instituut. Daar aangekomen blijkt dat zijn baas is verdwenen. Gedwongen tot een langer verblijf komt de man erachter dat er iets kwaadaardigs gaande is.

124 BERICHTEN 28 MENINGEN
avatar van john mcclane 2
Het neemt je bij de kladden,En je word er totaal in mee genomen .
De mysterieuze beelden, haast psychedelisch op zijn tijd mag je wel zeggen .,Waarbij de heerlijk subtiele soundtrack ook zijn bijdrage aan levert.
Ben geen enorme fan van Gore Verbinski, met name de pirate films zijn totaal over de top , daar zie je afgezien van de wat lange speelduur niets van terug .
Je kan er uiteraard altijd wel wat op aanmerken, het einde vraagt veel van je verbeeldingskracht, ik zet daar ook zeker wat vraagtekens naar ,het is geen meesterwerk .
Maar het feit dat ik eindelijk weer eens in een film heb gezien die waar in ik me en verloor,komt helaas niet vaak voor.
vandaar voor mij een ruime voldoende, en een aanrader.

avatar van pierre18
Kon me niet bekoren. Links en rechts zakte de film in elkaar en dwaalde mijn aandacht af. Ze hadden best de lengte wat kunnen inkorten. Enkele scenes hadden we eerder gezien. Er zaten scenes tussen die totaal overbodig waren of erg goor.
De film schurkt erg tegen een andere bekende movie aan, dat zal ook iedereen kunnen bevestigen.
Maar al met al slaat het verhaal helemaal nergens op, waar je het bij Shutter Island goed kan verteren, is dat hier totaal niet aan de orde. Wat een onzinnig en zelfs smakeloos verhaal.

avatar van Roger Thornhill
Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd – ik ben er helemaal vóór, een zorgvuldige opbouw, een creepy sfeertje, lekkere Teutoonse koppen, suggestieve beeldflitsen, onsmakelijke beestjes, mogelijke waanvoorstellingen en een hoofdpersoon die wordt geloofd door niemand behalve de kijker, maar bijna tweeëneenhalf uur is voor mij toch echt te veel voor dit dunne verhaal, zeker wanneer het tempo zo laag ligt. Kudos voor de mooie fotografie, de aalgladde Jason Isaacs als de sympathieke Volmer, en de hoofdrol van Dane DeHaan (die wel met Leonardo DiCaprio wordt vergeleken, maar ik moest zelf zowel qua gezicht als qua stem ook aan Karl Urban denken).

avatar van FlorisV
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Boeiende film die lange tijd in het ongewisse laat waar je nu precies naar zit te kijken (bijna satirisch sociaal commentaar of toch horror). De speelduur had korter gekunt, op een gegeven moment heb je ook wel erg veel alen/slangen gezien. maar ik heb me niet hoeven te vervelen. De soundtrack is wat inconsequent, begint met synth geluiden die daarna niet meer terugkomen. Mooie beelden, zeker in het begin. Doet denken aan Shutter Island. Ondanks de lange duur laat het einde toch nogal wat losse eindjes over:
wat was er mis met het water, waarom die watertanks met (hoe?) levende lichamen en waarom de uitdroging/gebitsproblemen?