Get Out (2017)

Thriller / Horror

geregisseerd door Jordan Peele
met Daniel Kaluuya, Allison Williams en Bradley Whitford

'Get Out' volgt een koppel, Chris en Rose, dat het punt in hun relatie heeft bereikt om elkaars familie te ontmoeten. Rose nodigt Chris vervolgens uit om een weekend door te brengen met haar ouders. In eerste instantie denkt Chris dat het vreemde gedrag van de familie te maken heeft met pogingen hoe om te gaan met hun interraciale relatie, maar gedurende het weekend doet hij enkele verontrustende ontdekkingen die hem naar een andere waarheid leiden.

TMP
Een horrorfilm die nergens echt spannend is en langzaam toewerkt naar een weinig boeiende ontknoping. Los van de nauwelijks aanwezige spanning stelt het plot uiteindelijk ook vrij weinig voor en lijkt de manier waarop naar de ontknoping wordt toegewerkt nogal omslachtig. Het acteerwerk valt ook wat tegen, er zitten weinig interessante of goede rollen bij. Uitzondering daarop is Daniel Kaluuya, hij levert wel een degelijke acteerprestatie af.

avatar van Daan258
UITSTEKEND!

Na een hele lange tijd heb ik de film dan eindelijk bekeken. Man, wat was dit een fantastische film.
Het tempo zit er gelijk al goed in en weet dit prachtig vast te houden tot het eind. Vanaf het moment dat Chris en Rose bij haar ouders aankomen merk je gelijk al dat er iets mis is. Dit zorgt voor een erg creepy en nare sfeer en weet het ook gelijk spannend te worden. De personages in de film waren zo goed gespeeld en fucked up om naar te kijken. De gehele cast wist het echt steengoed en overtuigend te doen.
Ik had wel redelijk snel door had hoe de vork ongeveer in de steel zat (al wist ik niet precies hoe en waarom) maar dit mocht te pret zeker niet drukken. Het verhaal is zeker erg gaaf bedacht en ook zeker wel bizar te noemen, het zal je maar overkomen zeg.
Ook is het echt gelet op alle kleine details. bij bepaalde acties van personages bijvoorbeeld. Dan denk je nog wel is van: oké waarom? en dit soort kleine dingen worden later ook allemaal duidelijk. Het is allemaal gewoon zo goed uitgewerkt, heb geen foutje kunnen vinden.
Het enige kleine minpuntje wat ik aan de film had was het eind. Het had van mij net allemaal wat langer mogen doorgaan. Het voelde net wat te simpeltjes aan maar alles behalve slecht.

Dit was absoluut één van de betere horrors die ik de afgelopen tijden heb gezien.

Het is lang geleden dat ik een 4,0* gegeven heb aan een film maar dit werkje verdiend dat zeker.

avatar van Shadowed
Sterk.

Een van de beste films die ik destijds in de bioscoop zag van 2017. Jordan Peele slaagt erin om een daadwerkelijke originele horrorfilm op het doek te toveren. En dit doet hij ook nog eens overtuigend, met verrassend goede acteerprestaties.

De sfeer is in het eerste deel creepy, Kaluuya acteert erg sterk en weet zowel emotioneel als in het algemeen goed te acteren. Het verhaal is origineel en best leuk om zo te volgen. Heel grof of smerig is het nergens, maar wel spannend en origineel.

Punten voor het verhaal en de twistjes, die waren best goed gevonden. Ook een prima soundtrack en genoeg spanning en andere dingen. Sterke acteerprestaties en vooral naar het einde toe vraag je je af waar ze nu mee gaan komen. Geslaagde horrorfilm dit.

avatar van Beun de Haas BV
Is dit horror? Thriller? Of toch komedie? Get Out laat zich moeilijk in een hokje stoppen en dat is precies wat de film charmeert. Door het absurde maar originele verhaal en de ongemakkelijke sfeer blijft de film in positieve zin hangen. Ook sterk acteerwerk van Daniel Kaluuya, waar we hopelijk nog veel meer van gaan zien.

avatar van stefan dias
Beun de Haas BV schreef:
Is dit horror? Thriller? Of toch komedie?

…Pamflet? Of om een belegen woord nog eens uit de kast te halen: 'zedenschets'?… Heerlijke, perfecte cocktail van dit allemaal.

avatar van fondip
Wat een fantastische film, je leeft mee in het leven van Chris, ik ga niet veel over vertellen maar deze film is zeker een aanrader.

avatar van Donnie Vallermee
Yes! Dit was dus wel een skôôn filmke

10 punten! 3,5* dus hihihi

Welterusten !

avatar van pvl63
Creepy film. De film ontvouwt zich langzaam, er zitten volgens mij wel wat incorrecties in het verhaal. Niemand is zo makkelijk te hypnotiseren, de gedaantewisseling van Rose is wel erg drastisch. Als je daar aan voorbij gaat is het een aardige horror die tot het einde spannend blijft.

avatar van des1
Knappe film omdat ie een erg ongemakkelijk thema koppelt aan horror. Een metafoor voor de rassenrelatie? En niet alleen in de VS... Wie zal het zeggen. Kromme tenen vanwege het vele bevoogdende commentaar, met name van de vriendin. Mooie meid, maar irritant mens, ook al zo'n ongewone combi.

avatar van pampelonne
creepy.
zwak einde.
wel toevallig dat opeens zijn vriend daar staat, hoe wist hij het huis te vinden?

avatar van Roger Thornhill
Zeer geslaagde mix van zwarte humor, sociaal ongemak en horror, met uitstekende vertolkingen van iedereen (vooral Marcus "T.S.-motherfuckin'-A!" Henderson) en een regie die goed raad weet met een sfeer waarin alles nèt niet klopt. Jammer dat de clou niet zo spectaculair is – die Stepford wives-achtige insteek zag ik wel aankomen. Desalniettemin een bijzonder leuke en frisse film.

avatar van Ralf81
Originele, verrassende film die moeilijk in een hokje is te plaatsen. Vleugje horror, thriller en zelfs komedie. Spannend verhaal dat zich langzaam ontvouwt, maar toewerkt naar een mooie climax die je niet ziet aankomen. Aanrader!

avatar van nathaniel177
Originele en slim gemaakte film. Inderdaad heeft de hele film een ongemakkelijk sfeertje. Daniel Kaluuya acteert sterk en realistisch. De uiteindelijke twist wordt stapje voor stapje duidelijker en dit proces is goed in elkaar gezet. Ik snap alleen niet wat de aanrijding van het hert in het begin met de rest van de film heeft te maken of is dat gewoon random in de film gestopt?? Soms heeft de film ook wel grappige momenten maar de rol van die ene aparte vriend van Chris is soms een beetje te overdreven. Het einde is ook wel een beetje heel snel en de hele Armitrage familie gaat zo'n beetje in de laatste 10 minuten dood. Goede film!

avatar van panax
prima horrorfilm
al begint het als een familiefilm waar iets niet klopt
spannend genoeg zonder allerlei effecten en schrikmomenten
prima einde die nog alle kanten uitkon maar nuchter genoeg bleef!!

avatar van Skuller
Tja... niet slecht maar had er veel meer van verwacht door alle lovende kritieken. Vond het ook allemaal vrij voorspelbaar wat er gebeurde.

nathaniel177 schreef:

Ik kan me niet de hele scene meer voor mijn geest halen, maar volgens mij zit die scene er in om te laten zien hoe racistisch iedereen is en die politieagent in het bijzonder en dat je met een wit smoeltje en een leuke lach geen last hebt van de politie

avatar van horizons
^ juist.

avatar van cor1946
Beetje vreemd allemaal in het begin. Maar later vond ik hem wel redelijk, alleen voor mij geen horrorfilm. En zeker geen 4 sterren film.