Get Out (2017)

1913 stemmen

Thriller / Horror

geregisseerd door Jordan Peele
met Daniel Kaluuya, Allison Williams en Bradley Whitford

'Get Out' volgt een koppel, Chris en Rose, dat het punt in hun relatie heeft bereikt om elkaars familie te ontmoeten. Rose nodigt Chris vervolgens uit om een weekend door te brengen met haar ouders. In eerste instantie denkt Chris dat het vreemde gedrag van de familie te maken heeft met pogingen hoe om te gaan met hun interraciale relatie, maar gedurende het weekend doet hij enkele verontrustende ontdekkingen die hem naar een andere waarheid leiden.

avatar van mikey
Het was maar een vraag, aangezien er nog mensen zijn die de film moeten bekijken. Lijkt me niet nodig om daar zo sarcastisch op te reageren.
het staat tussen spoilertags. Dus..... tja... spoilertags dus. Of had je het niet tegen mij?

Excuus, verkeerd gelezen. Mijn fout. Wens je nog een fijne dag.

avatar van grovonion
Goede film, maar dit is toch niet direct horror? Anyway, er zijn me toch een paar onlogische elementen opgevallen die ik even in het forum wilde checken:

1. toch raar dat mensen als vermist aangegeven worden, en er toch geen onderzoek naar Rose gestart wordt. Het is toch niet moeilijk te achterhalen dat zij de laatste vriendin was, zeker omdat het vaker gebeurde en vermoedelijk in dezelfde stad.

2. flash-lichten laten de eigenlijk verborgen persoonlijkheid weer even de bovenhand nemen, dat lijkt me toch een probleem voor alle verandernde personen. Misschien niet direct die wat gewoon verborgen blijven van de buitenwereld, maar ik vermoed dat bv. de kunsthandelaar nog van plan was in het openbaar te verschijnen.

3. wat had de eerste scene met het verhaal te maken? dat heb ik gemist blijkbaar

movies4 schreef:
Tijdens het eerste deel bekroop mij al snel een heel ongemakkelijk benauwd gevoel waardoor ik wilde weten hoe de vork in de steel zit. Al met al geen slechte film, maar er waren voor mij wel veel dingen die niet klopte of té toevallig/onrealistisch waren, zoals:

- Waarom schreeuw Logan na de cameraflits alleen 'get out'? Waarom zei hij niet direct wat er aan de hand is om Chris te waarschuwen.

Ik denk dat de persoonlijkheid niet alles terug kan overnemen, een paar zinnen of een lichamelijke handeling kan nog net.

- Als Chris tijdens het familiefeest iets eerder van zijn wandeling met Rose was terug gegaan naar het huis, had hij zijn grote foto bij de bingo/veiling gezien wat argwaan had opgewekt, waardoor hij direct kon vertrekken. Beetje onvoorzichtig van de familie.
Het was volgens mij zelfs de bedoeling Chris te showen voor de meningte, tijdens de bieding. Hij was al gehypnotiseerd dus dat zou niet moeilijk geweest zijn.

pampelonne schreef:
creepy.
zwak einde.
wel toevallig dat opeens zijn vriend daar staat, hoe wist hij het huis te vinden?
Da's toch niet moeilijk? Hij is een heel goede vriend die zelfs al regelmatig met Rose uit geweest is. Cris vraagt hem op zijn hond en appartement te letten, dan zal het toch niet gek zijn als hij hem vertelt waar hij naartoe gaat? Hij weet bovendien doe de familie heet en dan is een adres vinden ook geen crazy uitdaging.

avatar van Simon Belmont
Met deze film heb ik mij goed vermaakt. Omdat het een triller/horror is, wist ik direct dat er iets mis is met de familie van Rose, de vrouw van het stelletje. En dat ze niet om de juiste reden dol zijn op Chris, de zwarte hoofdrolspeler in de film. Maar waarom, dat is dan natuurlijk nog niet duidelijk.
De film laat je rustig kennis maken met de vreemde omgeving waar Chris in is beland. Hierdoor blijft het lang spannend, want als de ware oorzaak bekend is, is het enige dat Chris hoeft te doen wegkomen. Daar wordt in deze film niet zo veel aandacht aan besteed. Omdat dit in andere films wel vaak het geval is, is dat wel fijn.

avatar van Edgar Davids
Goed vermaakt met deze film. Lekker grimmig, af en toe mooi vaag. Acteerwerk sterk, soort van origineel plot en in een mooie stijl gefilmd met toffe shots. Weliswaar vond ik het plot zo ontzettend voorspelbaar, bijna vanaf het begin van de film, dat deze voor mij 3,5 krijgt ipv 4.

Zeker wel een goede thriller, alleen had ik het ook vrij snel door wat er aan de hand was. Had liever wat langer blijven gissen.

avatar van DragQueen
Sterke Thriller, die de gehele speelduur een heerlijk creepy en mysterieus sfeertje weet vast te houden. De regie is sterk, er wordt met overtuiging geacteerd door de cast, en verder steekt het verhaal onderhoudend in elkaar. Jordan Peele zou later nog een dergelijk kunstje leveren met Us (2019), al vond ik deze Get Out persoonlijk nog nét iets beter. 4 Sterren.

avatar van boemboem27
Nu (per ongeluk;) voor 2e keer gezien.
Is best wel een beetje creepy filmpje
De categorie thriller/horror klopt wel.
Zeker de moeite van het kijken waard.

Een film die geruime tijd tegen 4-5 sterren aanzit, en ergens op de tweede helft van de film een wending neemt die nog geen hele ster waard is. Wat een flapdrollen- Hollywood-einde. beter was geweest als op het eind de douane ook gehypnotiseerd was[ spoiler] Dan was eer een verrassend einde. dus 4 ster plus 1 gedeeld door 2 = 2,5 *

grovonion schreef:

Wat een gezwam zeg..Logica moet je nooit in dit genre , soort films zoeken.

Lekker creapy sfeertje in deze film met een paar aardige plotwisselingen of anders gezegd inzichten.
Of het allemaal klopt weet ik niet maar dat maakt ook niet uit.
Verder eindigt het behoorlijk gewelddadig op een bevredigende manier in dit geval.
Verder ben ik geen kenner van het horror genre en zeker ook geen fan maar met die beperkte kennis denk ik dat dit ook helemaal geen horror is.
Gelukkig maar.

frans123 schreef:
Wat een gezwam zeg..Logica moet je nooit in dit genre , soort films zoeken.
over gezwam gesproken. Dit soort opmerking trekt nergens op. Negeer het of denk mee, maar als je er niks in ziet heeft het ook geen zin om op mijn opmerking te reageren.

grovonion schreef:

Hte was niet persoonlijk bedoeld

avatar van ForrestHanks
frans123 schreef:
totaal niet mee eens. Jouw versie van een verassend einde zou voor mij een afknapper zijn geweest. Te vaak dit soort "verassingen" gezien

avatar van Capablanca
In driekwart van de film wordt een leuke, sinistere sfeer opgebouwd, maar het laatste stuk ontspoort in het volslagen belachelijke. Jammer!

avatar van DiamondsRealDeal
Simon Belmont schreef:
Leer een keer met spoilertags te werken

Sterke thriller !

Ik had toch meer een horror achtige sfeer verwacht rondom deze film. Dit bleek toch meer een zeer spannend thriller te zijn, dan een echte lekkere horror film. Niettemin dat deze film mij wel heeft vermaakt ! De film is spannend en bouwt langzaam en mysterieus op , waardoor je de hele film geboeid blijft.