• 8.518.601 stemmen

Geregisseerd door: Jordan Peele

Met onder meer: Daniel Kaluuya, Allison Williams en Bradley Whitford

Releasedatum: 20 april 2017

Plot Get Out

"Just because you're invited, doesn't mean you're welcome."

'Get Out' volgt een koppel, Chris en Rose, dat het punt in hun relatie heeft bereikt om elkaars familie te ontmoeten. Rose nodigt Chris vervolgens uit om een weekend door te brengen met haar ouders. In eerste instantie denkt Chris dat het vreemde gedrag van de familie te maken heeft met pogingen hoe om te gaan met hun interraciale relatie, maar gedurende het weekend doet hij enkele verontrustende ontdekkingen die hem naar een andere waarheid leiden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

avatar van mikey

mikey

Het was maar een vraag, aangezien er nog mensen zijn die de film moeten bekijken. Lijkt me niet nodig om daar zo sarcastisch op te reageren.
het staat tussen spoilertags. Dus..... tja... spoilertags dus. Of had je het niet tegen mij?

avatar van stef89

stef89

Excuus, verkeerd gelezen. Mijn fout. Wens je nog een fijne dag.

• 2089 stemmen

Goede film, maar dit is toch niet direct horror? Anyway, er zijn me toch een paar onlogische elementen opgevallen die ik even in het forum wilde checken:

1. toch raar dat mensen als vermist aangegeven worden, en er toch geen onderzoek naar Rose gestart wordt. Het is toch niet moeilijk te achterhalen dat zij de laatste vriendin was, zeker omdat het vaker gebeurde en vermoedelijk in dezelfde stad.

2. flash-lichten laten de eigenlijk verborgen persoonlijkheid weer even de bovenhand nemen, dat lijkt me toch een probleem voor alle verandernde personen. Misschien niet direct die wat gewoon verborgen blijven van de buitenwereld, maar ik vermoed dat bv. de kunsthandelaar nog van plan was in het openbaar te verschijnen.

3. wat had de eerste scene met het verhaal te maken? dat heb ik gemist blijkbaar

movies4 schreef:
Tijdens het eerste deel bekroop mij al snel een heel ongemakkelijk benauwd gevoel waardoor ik wilde weten hoe de vork in de steel zit. Al met al geen slechte film, maar er waren voor mij wel veel dingen die niet klopte of té toevallig/onrealistisch waren, zoals:

- Waarom schreeuw Logan na de cameraflits alleen 'get out'? Waarom zei hij niet direct wat er aan de hand is om Chris te waarschuwen.

Ik denk dat de persoonlijkheid niet alles terug kan overnemen, een paar zinnen of een lichamelijke handeling kan nog net.

- Als Chris tijdens het familiefeest iets eerder van zijn wandeling met Rose was terug gegaan naar het huis, had hij zijn grote foto bij de bingo/veiling gezien wat argwaan had opgewekt, waardoor hij direct kon vertrekken. Beetje onvoorzichtig van de familie.
Het was volgens mij zelfs de bedoeling Chris te showen voor de meningte, tijdens de bieding. Hij was al gehypnotiseerd dus dat zou niet moeilijk geweest zijn.

pampelonne schreef:
creepy.
zwak einde.
wel toevallig dat opeens zijn vriend daar staat, hoe wist hij het huis te vinden?
Da's toch niet moeilijk? Hij is een heel goede vriend die zelfs al regelmatig met Rose uit geweest is. Cris vraagt hem op zijn hond en appartement te letten, dan zal het toch niet gek zijn als hij hem vertelt waar hij naartoe gaat? Hij weet bovendien doe de familie heet en dan is een adres vinden ook geen crazy uitdaging.

avatar van Simon Belmont

Simon Belmont

Met deze film heb ik mij goed vermaakt. Omdat het een triller/horror is, wist ik direct dat er iets mis is met de familie van Rose, de vrouw van het stelletje. En dat ze niet om de juiste reden dol zijn op Chris, de zwarte hoofdrolspeler in de film. Maar waarom, dat is dan natuurlijk nog niet duidelijk.

De film laat je rustig kennis maken met de vreemde omgeving waar Chris in is beland. Hierdoor blijft het lang spannend, want als de ware oorzaak bekend is, is het enige dat Chris hoeft te doen wegkomen. Daar wordt in deze film niet zo veel aandacht aan besteed. Omdat dit in andere films wel vaak het geval is, is dat wel fijn.

avatar van Edgar Davids

Edgar Davids

Goed vermaakt met deze film. Lekker grimmig, af en toe mooi vaag. Acteerwerk sterk, soort van origineel plot en in een mooie stijl gefilmd met toffe shots. Weliswaar vond ik het plot zo ontzettend voorspelbaar, bijna vanaf het begin van de film, dat deze voor mij 3,5 krijgt ipv 4.

avatar van slam1975

slam1975

Zeker wel een goede thriller, alleen had ik het ook vrij snel door wat er aan de hand was. Had liever wat langer blijven gissen.

avatar van DragQueen

DragQueen

Sterke Thriller, die de gehele speelduur een heerlijk creepy en mysterieus sfeertje weet vast te houden. De regie is sterk, er wordt met overtuiging geacteerd door de cast, en verder steekt het verhaal onderhoudend in elkaar. Jordan Peele zou later nog een dergelijk kunstje leveren met Us (2019), al vond ik deze Get Out persoonlijk nog nét iets beter. 4 Sterren.

avatar van boemboem27

boemboem27

Nu (per ongeluk;) voor 2e keer gezien.

Is best wel een beetje creepy filmpje

De categorie thriller/horror klopt wel.

Zeker de moeite van het kijken waard.

frans123

Een film die geruime tijd tegen 4-5 sterren aanzit, en ergens op de tweede helft van de film een wending neemt die nog geen hele ster waard is. Wat een flapdrollen- Hollywood-einde. beter was geweest als op het eind de douane ook gehypnotiseerd was[ spoiler] Dan was eer een verrassend einde. dus 4 ster plus 1 gedeeld door 2 = 2,5 *

grovonion schreef:

Wat een gezwam zeg..Logica moet je nooit in dit genre , soort films zoeken.

avatar van eempag

eempag

Lekker creapy sfeertje in deze film met een paar aardige plotwisselingen of anders gezegd inzichten.

Of het allemaal klopt weet ik niet maar dat maakt ook niet uit.

Verder eindigt het behoorlijk gewelddadig op een bevredigende manier in dit geval.

Verder ben ik geen kenner van het horror genre en zeker ook geen fan maar met die beperkte kennis denk ik dat dit ook helemaal geen horror is.

Gelukkig maar.

frans123 schreef:

Wat een gezwam zeg..Logica moet je nooit in dit genre , soort films zoeken.

over gezwam gesproken. Dit soort opmerking trekt nergens op. Negeer het of denk mee, maar als je er niks in ziet heeft het ook geen zin om op mijn opmerking te reageren.

grovonion schreef:

Hte was niet persoonlijk bedoeld

avatar van ForrestHanks

ForrestHanks

frans123 schreef:
totaal niet mee eens. Jouw versie van een verassend einde zou voor mij een afknapper zijn geweest. Te vaak dit soort "verassingen" gezien

avatar van Capablanca

Capablanca

In driekwart van de film wordt een leuke, sinistere sfeer opgebouwd, maar het laatste stuk ontspoort in het volslagen belachelijke. Jammer!

avatar van DiamondsRealDeal

DiamondsRealDeal

Simon Belmont schreef:

Leer een keer met spoilertags te werken

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Sterke thriller !

Ik had toch meer een horror achtige sfeer verwacht rondom deze film. Dit bleek toch meer een zeer spannend thriller te zijn, dan een echte lekkere horror film. Niettemin dat deze film mij wel heeft vermaakt ! De film is spannend en bouwt langzaam en mysterieus op , waardoor je de hele film geboeid blijft.

avatar van milan90

milan90

Eindelijk weer eens een psychologische thriller met maatschappelijke aspecten, manipulatie en rassen verschillen. Goede rollen en goed uitgebeeld door de acteurs, die het verhaal steeds ongemakkelijk maken. Continue op het puntje van mijn stoel voor de hoofdrolspeler en een verrassende ontknoping. Knipoog naar The stepford wives en de skeleton Key.

avatar van Partyboooi

Partyboooi

Lekker spannende opgebouwde film. Eenmaal bij de familie heerst er een creepy sfeer en dat is uitstekend gedaan. Heb hem nu 2 keer gezien, echt een aanrader

avatar van knoflikari

knoflikari

Voor het eerst bij je aanstaande schoonouders op bezoek... Altijd een spannend momentje. Cris is een zwarte jongeman en zijn vriendin Rose is blank. Haar ouders zijn welgesteld. Als ze er op bezoek zijn, krijgt hij gaandeweg het gevoel dat er dingen niet pluis zijn...

Deze film is absoluut niet geschikt voor mensen met mysofonie, die niet tegen het gerammel van lepeltjes in een theekopje kunnen!

Onderhoudende en zeer originele horrorthriller.

avatar van Phantasm

Phantasm

De horror stelde maar erg weinig voor. Het wordt nergens echt spannend en voor de rest vond ik het allemaal veel te saai.

avatar van cinemanukerke

cinemanukerke

Rommelig generiek (overbodige eerste scene en reeds 3 tal scores vooraleer het verhaal start) maar dan is er wel die knappe opbouw. Geen actie of geweld maar intelligent die 'out of place' situaties. Het vreemde gedrag van de bewoners nam mij mee zodat het dreigende gevoel (deels ook door die titel) steeds in mijn achterhoofd schreeuwde 'GET OUT'. Eens het hoofdpersonage beseft dat hij erin wordt geluisd (de foto’s) krijgen we nog één schitterende scene nl de 'where are the keys, Rose' scene en dan formule gericht naar het eind (één voor één elimineren en het cliché der cliché nl een dode komt terug tot leven). Nee, ik kan niet echt mee de lofttrompet over de film steken. Trouwens, in heel veel commentaren hierboven lees ik tal van ongerijmdheden van het script en ik moet zeggen dat de meeste wel een punt hebben. Maar tijdens de film heb ik dit genegeerd wat betekent dat de film gewoon sterk gemaakt is (tempo en montage). Maar het frigo moment (fridge logic) heeft dan ook in geen jaren zo hard teruggeslagen als met deze film.

avatar van nadrin

nadrin

Wat een draak. Geen idee hoe deze film aan zo een hoog gemiddelde komt

avatar van Amberke2016

Amberke2016

Mooie mysterieuze thriller. Ik heb ervan genoten.

avatar van stefan dias

stefan dias

nadrin schreef:

Wat een draak. Geen idee hoe deze film aan zo een hoog gemiddelde komt

Ik zal je een idee geven. Omdat dit een unieke film is met een blend van humor, pure kolder, een snuifje horror en daar doorheen geweven: fijne prikjes over het racisme dat in ons allen latent (of minder latent) aanwezig is. En ondertussen ook nog entertainment.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Mysterieuze sfeer, maar het duurt (te) lang vooraleer er daadwerkelijk iets gebeurd. De kwalificatie 'Horror' is overroepen; tijdens het kijken heb ik in alle rust mijn pakje chips kunnen verorberen...

avatar van StevenMighty

StevenMighty

Goeie thriller!

Had wat elementen die me deden denken aan Surviving the Game met Ice T en Rutger Hauer.

De suspense bleef er heel de tijd in en je voelt al snel aan dat er een verdacht sfeertje heerst in het huis van de Armitage's, eentje die jezelf een ongemakkelijk gevoel geeft.

Een aanrader.

4 sterren

avatar van ILDIB

ILDIB

Dikke 3.5. Soms wat traag en ook de interactie en chemie tussen chris en rose is niet geloofwaardig al is t ook gespeeld door rose zo blijkt. Maar het wtf gehalte wat voortsuddert, het plot en laatste half uur maken veel goed.

Vermakelijke film, voorspelbaar maar toch heel spannend door de sfeer en muziek op de juiste momenten. Toch altijd weer knap hoe ze een film spannend weten te maken zonder dat er echt wat gebeurt.... tenminste niet tot de eerste hypnose-scene. Verderop lijkt het nog spannender te worden als de douanevriend naar de politie stapt (wordt hij ook slachtoffer van het complot?) .
De combinatie komedie en horror/thriller daar hou ik wel van en wordt in deze film nergens te melig, eerder zwarte humor. De film is misschien gehyped vanwege het racismethema, maar dat mag wel een keer toch?

Niet zozeer een horror (tenminste niet echt bovennatuurlijk) maar meer iets in de categorie Stephord Wives .

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Get Out begint nog wel fascinerend, met een trage opbouw en een onheilspellende, unheimliche, sfeer, maar zo ongeveer rond het middenstuk neemt de film vrij domme wendingen en gaat het geheel een richting uit die je nauwelijks nog interessant of subtiel kunt noemen. Jordan Peele heeft het juiste idee om maatschappijkritiek met horror te vermengen, maar doet dit in de tweede helft van de film op zulk een onhandige manier, dat ik me als kijker begon te storen aan het matige schrijfwerk. In het laatste kwartier is er dan nog even een korte geweldsuitbarsting, maar ook dit verloopt te snel en gemakkelijk om indruk te maken. Over de cast valt niets in negatieve zin te zeggen; Daniel Kaluuya draagt de film, maar ook de bijrollen worden memorabel ingevuld. Altijd fijn om Bradley Whitford te zien opduiken, en ook Allison Williams bezorgt rillingen wanneer haar personage op het einde zo koud psychopatisch overkomt. De regie van Peele is kundig zonder meer, al wordt er op dat vlak nergens iets hoogstaands verwezenlijkt. Zo kom ik uiteindelijk op een 3* uit; ik had er op voorhand, maar ook door een sfeervolle eerste helft, meer van verwacht.

avatar van Cinefiel_1

Cinefiel_1

Het regiedebuut van Jordan Peele. En hij begint goed.

Get Out is behoorlijk grimmig.

Meteen al wel is er enige argwaan, en dit groeit in de film verder door. Dit is voor de kijker spannend en raar. Je krijgt er zelf ook een beetje raar gevoel door.

Ook de onbekende cast doet het erg goed.

Maar echte horror? Nee, dat niet.

Er zit voor mij toch teveel humor in. Waardoor de grimmige sfeer een beetje verloren gaat. Dit komt vooral door Chris zijn vriend.

En het einde vond ik wel spannender worden, ook wel weer wat typisch.

Maar een prima debuut voor Jordan Peele. Die duidelijk zijn genré's verbetert heeft met US en NOPE.

3,5 ster voor "Get Out".