• 8.522.697 stemmen

Geregisseerd door: Jordan Peele

Met onder meer: Daniel Kaluuya, Allison Williams en Bradley Whitford

Releasedatum: 20 april 2017

Plot Get Out

"Just because you're invited, doesn't mean you're welcome."

'Get Out' volgt een koppel, Chris en Rose, dat het punt in hun relatie heeft bereikt om elkaars familie te ontmoeten. Rose nodigt Chris vervolgens uit om een weekend door te brengen met haar ouders. In eerste instantie denkt Chris dat het vreemde gedrag van de familie te maken heeft met pogingen hoe om te gaan met hun interraciale relatie, maar gedurende het weekend doet hij enkele verontrustende ontdekkingen die hem naar een andere waarheid leiden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

mikey schreef:
Ik kan me herinneren dat zwart de nieuwe 'cool' is, maar dat ze lichamelijk sterker zijn heb ik niet gehoord.

Wordt meteen al gerefereerd naar Jesse Owens die de opa eruit liep in de voorrondes Olympische spelen. Vrouwelijk gast die spierballen meet de vraag naar Cris zijn sporten enz.. Tuinman staat vaak zwaar werk te doen. Er zijn een aantal punten die refereren naar sterker gestel. Dit is ook waarom de familie voor zwarte jonge mannen met een goed gestel gaan, roken is ook uit den boze aangezien het kanker kan veroorzaken. Ja dat kunnen ze niet gebruiken wanneer ze een menselijk vessel uitzoeken.Het lichaam moet in perfecte conditie zijn, atletisch en sterk. Vandaar de link naar de olymische spelen van Hitler, zo zijn ze waarschijnlijk op het plan van zwarte mensen gekomen.

Left4Dead schreef:
Aanvankelijk denk je als kijker dat het gaat om die bekende vooroordelen: atletisch, dierlijke seks en zo wat tamelijk gênant is. (de comedy of manners/zedenschets).Maar als blijkt dat zijn vlees letterlijk wordt gekeurd als lichaam om in te wonen (de paradigmashift). gaat het niet om zijn kleur maar om zijn lichaam. Die ouwe knarren menen niet dat een donker iemand fysiek per se beter is. Ik denk dat het erger is: ze kiezen donkere mensen omdat die worden minder gemist in usa.

mikey schreef:
Aanvankelijk denk je als kijker dat het gaat om die bekende vooroordelen: atletisch, dierlijke seks en zo wat tamelijk gênant is. (de comedy of manners/zedenschets).Maar als blijkt dat zijn vlees letterlijk wordt gekeurd als lichaam om in te wonen (de paradigmashift). gaat het niet om zijn kleur maar om zijn lichaam. Die ouwe knarren menen niet dat een donker iemand fysiek per se beter is. Ik denk dat het erger is: ze kiezen donkere mensen want die worden minder gemist in usa.

Dat laatste had ik ook voor een moment voor ogen tijdens de films omdat het vroeger bij serial killers vaak het geval was. Hoertjes en zwarten die niet gemist werden of simpelweg geen onderzoek werd verricht naar deze twee bevolkingsgroepen. Als je kijkt naar het karakter Andre kun je daar idd geld op inzetten, gezien zijn afkomst die genoemd werd. Maar door al die kleine punten refererend naar gestel blijf ik daar eerder naar geneigd te blijven. Volgens mij omdat de regisseur overal een hak wil zetten mbt racisme en superioriteit.

avatar van stefan dias

stefan dias

Ach ja… we zijn het allemaal wel ergens eens denk ik. Het blijft een feit dat ze vooral intyeressant zijn om wat hen 'anders' maakt. De sterkere, snellere, soepelere, 'swingendere' zwarte. Vandaar dat ik dat openingsshot zo sterk vond: het chique, dure appartement met grote arty foto's… als dan blijkt dat hier ( ik beken: tot mijn verrassing) een zwarte woont, word ik als kijker zelf al meteen keihard op mijn nummer gezet.

Left4Dead schreef:
Tuurlijk. Alle clichés zijn benoemd over zwarte mannen, althans zo leek het. En alle alarmbellen zijn gaan rinkelen. Echter maken de witten zich geen zorgen over een zogenaamde 'superioriteit' van ras. maar wel over sociale status van de zwarte mens. Hoe is het leven voor een donker iemand in wasp-land? In principe niet racistisch, maar een redelijke zorgen. Vandaar ook mijn theorie dat ze kiezen voor donkere mensen met als nadeel een lagere status, dat ook meteen een groot voordeel is.

mikey schreef:

Wellicht dat de waarheid ergens in het midden ligt, het is wel erg strak uitgewerkt. Het doet stof tot denken en discussie oplaaien. Ben echt benieuwd wat hij doet met zijn prent Us. Ik heb gezien dat jij de prent al een 4** hebt gegeven. Zou je een tipje van de sluier willen lichten mbt of die prent ook deze richting neemt of is de film volledig anders gebaseerd.

mikey

die zou ik zeker gaan zien! Gaat niet over zwart/wit, per se maar zet wel (dus ook) stevig aan tot nadenken. En is erg geestig en violent!

mikey schreef:

Thx, deze op de watchlist! Het lijkt erop dat we weer vers bloed hebben binnen filmland.

Daar waren we aan toe.

avatar van perceived

perceived

Prima film en (door de hoge waarderingen) tóch een tegenvaller.

De humor is wel leuk en het heeft een originele insteek. Plot wordt goed en boeiend opgebouwd, maar als eenmaal bekend is wat er speelt gebeurt er nog weinig verrassends waardoor er van een echte climax nauwelijks sprake is. Beetje als een nachtkaars light.

Zie er ook wat weinig "Horror" in, al is dat niet altijd een must.

avatar van nadrin

nadrin

avatar van Imane10

Imane10

misschien is dit niet mijn type film maar ik kon me er totaal niet in vinden. Ik ben oprecht verbaasd over de zoveel lovende beoordelingen. Ik vond het gewoon zonde van mijn tijd. Allemaal veel te ver gezocht, traag begin, overduidelijk racisme voorschotelen op een verkeerde manier en daarbij zo overdreven acteerwerk dat het gewoon oncomfortabel wordt om naar te kijken. Bovendien is het plot onrealistisch. Echt de slechtste film die ik in tijden heb gezien !! Ik had het veel eerder moeten afzetten maar door jullie te nieuwschierig

avatar van KritischVentje

KritischVentje

Ja hoor. Plaats hem er maar bij.

Deze past perfect in mijn lijst met favoriete film.
Jordan Peele vervult eindelijk mijn behoeft na al die jaren. (ik heb het nog over films hè)

De mysterie, symboliek en suspense. Om van te smullen.
En niet te vergeten één van mijn favoriete scenes ooit; het moment dat Chris wordt geintroduceerd aan Georgina/oma met de tekst: "My mother loved the kitchen, so we kept a piece of her here". Kom op; geniaal!

De film staat bol van dit soort verwijzingen en dubbelzinnige opmerkingen. De acteerprestaties van de meeste hoofdrolspelers zijn solide. Heb mij alleen geiriteerd aan Caleb Jones. Maar dit kan ook liggen aan het typetje dat hij speelde... maar desalnietemin.
Je kan niet echt spreken van een horrorfilm, maar ik leun eerder naar een Thriller/Mysterie. Overigens is het een dikke aanrader om de deleted scenes nog even via Youtube te bekijken. Daar zitten namelijk nog wel wat pareltjes tussen die de film nóg beter hadden gemaakt.

avatar van roger queen

roger queen

goeie film eeen sekte is het

avatar van movies4

movies4

Tijdens het eerste deel bekroop mij al snel een heel ongemakkelijk benauwd gevoel waardoor ik wilde weten hoe de vork in de steel zit. Al met al geen slechte film, maar er waren voor mij wel veel dingen die niet klopte of té toevallig/onrealistisch waren, zoals:
- De scene dat Walter/opa 's nachts op Chris af rent. Ik begrijp dat de opa graag van rennen houdt aangezien hij dat in zijn nieuwe lichaam kan doen. Maar waarom 's nachts en waarom rent hij direct op Chris af? Zit dat alleen in de film om het extra creepy te maken?
- Als Chris 's nachts niet was gaan roken of zich niet door Missy liet hypnotiseren, was het hele plan van de Armitage familie niet gelukt. Wat hadden ze dan gedaan? En wat deed Missy sowieso 's nachts wakker? Ze kon helemaal niet weten dat Chris wakker zou zijn, dus waarom leek het alsof ze op hem zat te wachten.
- Waarom schreeuw Logan na de cameraflits alleen 'get out'? Waarom zei hij niet direct wat er aan de hand is om Chris te waarschuwen.
- Als Chris tijdens het familiefeest iets eerder van zijn wandeling met Rose was terug gegaan naar het huis, had hij zijn grote foto bij de bingo/veiling gezien wat argwaan had opgewekt, waardoor hij direct kon vertrekken. Beetje onvoorzichtig van de familie.
- Opeens staat er een deurtje open met een doos met foto's van Rose en haar ex-vriendjes? Ook onvoorzichtig.
- Aan het einde; waarom schiet Rose Chris niet direct neer met haar geweer en zegt ze in plaats daarvan 'get him grandpa'. Dat is niet logisch.
- Het was bekend dat door een cameraflits de hypnose even ophoudt, want dat hadden we gezien met Logan. Rose ziet dat haar opa geflitst wordt, maar geeft toch het geweer aan hem als hij zegt dat hij het wilt doen. Geen slimme zet van Rose aangezien ze wist dat het haar opa op dat moment niet meer was.

"My mother loved the kitchen, so we kept a piece of her here" is erg leuk, net als dat Dean zegt dat hij herten haat en vervolgens door een hertengewei vermoord wordt. Einde wordt naar mijn idee wel een beetje afgeraffeld. Er wordt niet veel uitgelegd, de kills gingen Chris vrij gemakkelijk af en that was it.

avatar van xKoSai

xKoSai

De spanning werd traag, geleidelijk aan opgebouwd. Het 2e deel vond ik wat minder, het leek allemaal plots zo snel en makkelijk te gaan. Daniel Kaluuya zette z'n rol goed neer. Leuk eens gezien te hebben.

avatar van Spoelworm

Spoelworm

brrr, ik had de hele film het gevoel dat ik hoopte dat dit niet zo'n film werd met open einde, of een einde dat het toch slecht afloopt. Ik zat er gewoon op te wachten omdat hij zo langzaam wegging toen die griet uiteindelijk neergeschoten op de grond lag. In een standaard horror film word dan meestal die vriend die te hulp kwam , op het moment dat hij zei case close neergeschoten, en Chris weer mee het huis in gesleurd. Open einde . Wat kreeg ik een hekel aan die familie. Geen standaard "horror" film ,maar voor een thriller toch best erg creepy. Een beklemmend sfeertje. Maar wel een spannende film en ook goed acteerwerk.

ik kreeg zelfs zo'n hekel aan die familie en vooral die broer, dat ik hun dood nog snel vond gaan. En je vraagt je af wat er met de rest van die club gebeurd.

movies4 schreef:

Denk inderdaad dat het haat was.

Volgens mij was ze daarvoor ook al bezig met dat kopje. Het hypnose proces was al aan de gang. Nu zag ze haar kans dit te voltooien.

Compleet in shock?

Misschien wist de dochter hoe lang ze weg moesten blijven.

Tja je moet ergens je trofeeen stashen

Opa is de baas!

Nogmaals is zijn wil: wet. Ze aarzelde wel even.
Maar het was een grote gok. Dat toegegeven.

avatar van stefan dias

stefan dias

Tja je moet ergens je trofeeen stashen

avatar van MisterJames

MisterJames

Hele gave film met een bijzonder concept. De eerste keer had ik geen idee waar de film heen zou gaan, er hangt een creepy en mysterieus sfeertje door de film heen, wat luchtig gehouden wordt met af en toe wat scherpe humor er doorheen. Wanneer de clou bekend word gemaakt valt alles op z'n plek, in eerste instantie dacht ik dat al die ontvoerden gehersenspoeld waren, maar dat hun lichamen overgenomen door rijke blanke mensen overdonderde me even, totaal onverwacht. Hierna word de film helaas gauw afgesloten, het einde was spannend en terecht, toch had ik het gevoel dat ze er iets meer mee hadden kunnen doen. Nou heb ik hem ook al een paar keer gezien, en het doet me ook een beetje aan Fight Club denken, wanneer het mysterie al bekend is kijk je anders naar de film en beginnen al die subtiele dingetjes en opmerkingen op te vallen, dus zeker van meerwaarde. Het alternatieve einde heb ik ook maar eens bekeken, wel interessant, beide eindes zijn wel passend in mijn mening. Over het algemeen word er goed geacteerd, met name door Daniel Kaluuya die ik hier voor het eerst in een film zag. De creepy muziek draagt ook goed bij aan het sfeertje, en dat openingsliedje met die fluisterende vrouwenstem blijft nog wel effe in je hoofd hangen.

In veel opzichten een mooi regiedebuut voor Jordan Peele, erg knap geschreven en opnieuw kijken maakt de film zelfs nog beter, 4,0!

avatar van Ed Kroket

Ed Kroket

Beun de Haas BV schreef:

Satire valt onder de noemer komedie. Of het uiteindelijk jouw soort humor is, is natuurlijk een ander verhaal. Ik heb mezelf bij het zien van een Adam Sandler-film nog nooit betrapt op ook maar de geringste bovenwaardse beweging van mijn mondhoeken. Maar ik kan moeilijk zeggen dat het geen komedie is. Subtiel verschil.

Adam Sandler: ik ben het zooooooooooo met je eens!

avatar van princesspeach

princesspeach

Lekker creepy en vreemde film. Gister voor de 2e keer bekeken en vond m net zo goed. Je blijft kijken en kijken en kijken met de vraag wat is er aan de hand? Alleen jammer van het frankenstein achtige gedoe en o originele einde.

avatar van Piem

Piem

Top film! Moet je zeker kijken. Lekker spannend.

avatar van KingJ

KingJ

verrassend leuke film!

creepy sfeertje en best origineel gedaan!

aanrader

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Redelijk.

Ik ben niet zo van de horror, maar dat is deze film uiteindelijk ook niet. Het is eerder een thriller, met wat bevreemdende elementen in. Op zich is dat wel iets waar potentie inzit, en Jordan Peele maakt er een leuke film mee, maar daar blijft het ook bij. Een wow-gevoel had ik geenszins. Daarvoor is het me iets te clichématig/ weinig subtiel. Het motief is te dwaas voor woorden, maar dat wordt op zich wel met een zwartkomisch ondertoontje gebracht en zo komt men er toch mee weg.

avatar van H€yoka

H€yoka

Wat een prachtige film, deze moet je gewoon kijken, liefst zelfs meer dan eens. Zo veel zaken vallen dan op zijn plaats.

Vele genres worden in deze film door elkaar verweven. Zo begint het waarachtig als een romcom: meisje en jongen zijn verliefd, doen een Meet the Parents, die niet weten dat de jongen donker is.

Voor drama kan je niet om het goed gebrachte racisme thema heen: mensen willen zo niet racistisch zijn dat ze de meest clichématige onderwerpen aansnijden.

I Would Have Voted For Obama For A Third Term If I Could
Dit is net waarom ik Jordan Peele hilarisch vind, alles zit in één quote geperst. Het leuke wist-je-datje is dat Peele met een blanke vrouw getrouwd is en deze ongemakkelijke topics blijkbaar uit het echte leven geplukt heeft.

De film krijgt pas zijn creepy sfeertje wanneer Roses moeder Chris in de zetel zet en hypnotiseert. Vanaf dan neemt de regisseur je met een rotvaart mee richting ontknoping en worden alle vreemde, aanvankelijk onbegrijpelijke dingen uitgelegd. Om de kijker af en toe wat ademruimte te gunnen, komt de douanebeambte gepast tussenbeide.

De eindscene tenslotte is puur magie om de subtekst wanneer de politiewagen aankomt. De blik van Chris, de blanke vrouw die om hulp fluistert, de zwarte man die via zijn gezichtsuitdrukking en opgeheven handen aangeeft dat hij de bui al voelt hangen en als zondebok zal opdraaien...
Geniaal eenvoudig, eenvoudig geniaal. Blijkbaar was er een alternatief einde waarbij dit onderliggend gevoel als echte uitkomst gebracht werd, maar ik verkies de uiteindelijke ontknoping.

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2039 berichten

Had er toch iets meer van verwacht toen het plot duidelijk werd.

Het mysterie is wel goed, en zorgt dat je aandacht erbij blijft.

OP een gegeven moment op het politiebureau leek het echter een komedie te worden hoe die scene in beeld werd gebracht, maar richting het eind werd het pas bloederig en ging het wat richting horror.

Al met al vond ik het wel heel erg op " The Skeleton Key " lijken, die ik echt veel beter / spannender en vond.

avatar van Bxian32

Bxian32

Fantastische film. Kan ik meteen wel een van mn favorieten noemen. Spannend van begin tot het eind. Goede acteurs, goede muziek, goed verhaal. Echt genoten.

avatar van stef89

stef89

roger queen schreef:

goeie film eeen sekte is het

Had je dit niet beter onder een spoiler tag kunnen zetten? Je verklapt nu de hele film

avatar van Ab64

Ab64

Hoe krijgt hij die watjes in zijn oren?

Met zijn handen.