Dunkirk (2017)

Verenigd Koninkrijk / Nederland / Frankrijk / Verenigde Staten
Oorlog / Actie

geregisseerd door Christopher Nolan
met Tom Hardy, Cillian Murphy en Fionn Whitehead

De film vertelt het verhaal van de evacuatie van geallieerde troepen uit Duinkerken in 1940. Tijdens de Slag om Frankrijk werden Belgische, Britse en Franse soldaten door het Duitse leger vastgehouden op het strand en in de haven.

1055 BERICHTEN 100 MENINGEN
avatar van Nicolage Rico
JacoBaco schreef:

Oei!

Had ik 'bij IMDb' er niet bij gezet?

Overigens zei ik het voordat ik de film met eigen ogen had aanschouwen. Tegenvallert. Ook logisch dat het gemiddelde keldert als een getroffen Messerschmitt Me 262 nu de film niet meer in de bioscoop te zien is - waar het grote scherm en vooral het geluid een enorme meerwaarde hebben.

avatar van mixmaster
Dunkirk is een prima oorlogsfilm met prachtige scenes en goed acteerwerk.
Ik moest wel even wennen en er in komen in het begin want deze film is beduidend anders gemaakt dan dat je meestal gewend bent.

De weinige tekst voor de acteurs en de doorlopende soundtrack is apart te noemen, ook verloopt de film soms wat warrig maar over het algemeen is dit toch wel een prachtige film geworden hoor.

avatar van Arnhemmer
Nicolage Rico schreef:

Geldt dat niet voor iedere film die uit de bioscoop verdwenen is en niet eerder bekeken kan worden dan na de DVD/ Blu Ray release?

avatar van Nicolage Rico
Sommige films (veel) meer dan andere. Dunkirk blinkt uit in de soundeffecten (en visueel ook). Daar heb ik nog het meest van genoten. En dat komt in de eigen huiskamer doorgaans een stuk minder over.