Dunkirk (2017)

Verenigd Koninkrijk / Nederland / Frankrijk / Verenigde Staten
Oorlog / Drama

geregisseerd door Christopher Nolan
met Fionn Whitehead, Tom Hardy en Cillian Murphy

De film vertelt het verhaal van de evacuatie van geallieerde troepen uit Duinkerken in 1940. Tijdens de Slag om Frankrijk werden Belgische, Britse en Franse soldaten door het Duitse leger vastgehouden op het strand en in de haven.

Dat verklaart veel, Zandadder!

avatar van Flipman
Iemand suggereerde dat dit héél misschien wel 's 'n verrekte goeie film zou kunnen zijn gebaseerd op wat diegene via via vernomen had dus heb ik 'm maar een tien gegeven.

Oef, een 2 dan maar.
Acteerwerk is matig, ongeloofwaardig in beeld gebracht. Beetje modepopachtig, vooral die vrouw?
En dat in oorlogstijd. Het slot met de vliegtuigen lijkt wel amateurwerk, sorry, een twee voor de spanning.

pacohen schreef:
Oef, een 2 dan maar.
Acteerwerk is matig, ongeloofwaardig in beeld gebracht. Beetje modepopachtig,?

avatar van MovieHolic
Tjonge wat een "grind" ik vond het verwarrend beginnen, het gebrek aan fatsoenlijke dialogen storend en de continue nerveuze muziek enorm irritant.
De actiemomenten waren goed maar al met al was het een lange zit.

avatar van misterfool
MovieHolic schreef:
het gebrek aan fatsoenlijke dialogen.

Tsja, een uitgebreid gesprek voeren is lastig als je consequent onder vuur wordt genomen en moet vechten voor je leven.

avatar van LikeMovies
Ik vond hem een beetje tegenvallen. Had er helaas meer van verwacht. Rommelig begin; sorry maar niet iedereen weet wat daar precies gebeurde in het begin van de oorlog, dus een fatsoenlijke intro was wel op zijn plaats geweest hier. Ik heb de film op enig moment gestopt om eerst via Wikipedia e.d. te lezen wat daar nu echt de situatie was.

@LikeMovies
En toch maakt dat voor de film niets uit. Sterker: als het niet gebaseerd was op een echt verhaal, had dit voor de film toch niets uitgemaakt?

avatar van Brabants
Beetje tegenvallende film wat vooral zijn grondslag heeft in de chaotische zetting wat op z'n allerminst gezegd nogal rommelig overkomt. De film kent zeker goede fragmenten en de spanning is goed voelbaar maar door het eerst genoemde blijft het allemaal vrij oppervlakkig en ongeloofwaardig. Jammer dat dit moment van WW2 met een betere verhaallijn niet beter in beeld gebracht kon worden.

avatar van Flipman
Op welk vlak vond je 'm ongeloofwaardig? Dat 'rommelige' kan ik me dan wel weer voorstellen, moet je maar net liggen. Ik vond zelf dat daardoor de omliggende chaos van heel die operatie goed op me overkwam.
LikeMovies schreef:
De Britten waren gekomen om de Fransen te versterken. Dat bleek niet genoeg. De Duitsers waren in aantocht en dreven beide legers naar de stranden. Ze moesten daar weg, of de oorlog was verloren.

Wat moet je dan nog meer weten?