A Cure for Wellness (2016)

3,23

Verenigde Staten / Duitsland
Mystery / Thriller

geregisseerd door Gore Verbinski
met Dane DeHaan, Jason Isaacs en Mia Goth

Een man reist af naar de Zwitserse Alpen om zijn baas op te halen uit een therapeutisch instituut. Daar aangekomen blijkt dat zijn baas is verdwenen. Gedwongen tot een langer verblijf komt de man erachter dat er iets kwaadaardigs gaande is.

127 BERICHTEN 31 MENINGEN
kappeuter (moderator)
Vanaf 16 februari 2017 in de bioscoop (20th Century Fox, via Warner Bros. Pictures International)

avatar van Zwolle84

Gore die weer aan de horror gaat, interessant. Hij zal vast z'n naam geen eer aandoen, aan de cleane poster te zien.

avatar van EW101
De eerste beelden zagen er wel mysterieus uit. Ik ben wel benieuwd.

avatar van Nicolage Rico
Lekkere trailer. Zo te zien met veel onderhuidse spanning.

lezertje
Trailer: Bizar, gothic, spannend en veelbelovend.

Zwolle84 schreef:

Weer aan de horror? Dat valt wel mee, dacht ik. Hiervoor had hij maar een 'horror' gemaakt. 'The ring' (2002), een wel heel slap aftreksel van het Japanse origineel.

lezertje schreef:

Hiervoor had hij maar een 'horror' gemaakt.

Nou, dan gaat hij toch weer aan de horror, nadat hij zich jarenlang op avonturenfilms heeft gestort?

Zwolle84 schreef:

Als jij schrijft: "Gore die weer aan de horror gaat, interessant." komt het over of die man een hele reeks horrorfilms achter zijn naam heeft staan. Terwijl Verbinski, met dat ene nogal mislukte horrorwerkje, op hortror gebied totaal niets voorstelt.

avatar van Zwolle84

Ik zou niet weten waarom dat zo zou overkomen, na één eerdere horrorfilm is het ook een terugkeer naar het genre.

Maar laten we het hierbij houden voordat het hele topic er straks mee vol staat. We kijken er allebei naar uit, ben benieuwd of hij het niveau van de trailer vast weet te houden.

avatar van tattoobob
Leuk...we wachten af.

avatar van only1ELEANOR

Ben wel benieuwd ja

avatar van Karl van H.
Er is ook al een langere trailer, zie ik. Ziet er tof uit, in elk geval. De trailer doet qua sfeer een beetje denken aan Évolution.

avatar van n00r
Is dit wel een horror film aangezien ik geen horror genre erbij zie staan.

avatar van Donkerwoud

Pirates of the Caribbean schurkte ook wat tegen de horror aan, maar dat is misschien vloeken in de kerk.

avatar van schram101

Lekker onheilspellende trailer weer. Fijn!

avatar van Filmkriebel
Kijk hiernaar uit, ziet er redelijk weird uit.

R-rated jaja!

avatar van Filmkriebel
Special screenings op woensdag 15/2 in Kinepolis Brussel of Antwerpen.

Onthaal: 19u30
Start film: 20u00

avatar van 606
Stuk op tv gezien, maar ziet er creepy uit, lijkt me wel wat te worden.

avatar van mjk87

Trailer deed me lange tijd denken aan De Toverberg van Thomas Mann, maar uiteindelijk gaat dit toch een andere kant uit.

Filmkriebel schreef:
Special screenings op woensdag 15/2 in Kinepolis Brussel of Antwerpen.

Onthaal: 19u30
Start film: 20u00

HorrorFan007 schreef:

Ik Ga er naar toe maar weet iemand wat een speciale screening inhoud

Ik heb geen idee. Ik denk iets van voor-Première anders weet ik het niet

HorrorFan007 schreef:

Ik Ga er naar toe maar weet iemand wat een speciale screening inhoud

Denk idd ook dat het een avant première is. Laat ons weten hoe het was

avatar van Zwolle84

Die speelduur is niet mis!

Zwolle84 schreef:
Die speelduur is niet mis!

Kan een groot minpunt of pluspunt zijn!

avatar van horizons

Eerste paar geschreven reviews op ImdB zijn wel positief. Camerawerk schijnt enorm pluspunt te zijn.

n00r schreef:

Kan een groot minpunt of pluspunt zijn!

Ik bedoel het ook niet als waardeoordeel, maar ben verrast (niet positief of negatief). N.a.v. de trailer had ik iets tussen de 90 en 120 minuten verwacht.

avatar van tbouwh
mjk87 schreef:

Ik citeer:

...
says Haythe, who was inspired by the work of the German writer Thomas Mann
.. (Haythe is de screenwriter van deze film)

En zo verder.