What Happened to Monday (2017)

Alternatieve titel: Seven Sisters

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / België
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Tommy Wirkola
met Noomi Rapace, Marwan Kenzari en Glenn Close

Wanneer genetisch gemanipuleerd voedsel leidt tot een genetische afwijking die vervolgens leidt tot massale geboortes van meerlingen, besluit de regering om per gezin slechts één kind toe te staan en meerlingen door de Child Allocation Bureau, geleid door Nicolette Cayman, in te laten vriezen tot er een oplossing voor handen is. Terrence Settman is vastbesloten zijn 7 kleindochters bij elkaar te houden en bedenkt een ingenieus plan waarbij de meisjes vanaf hun kleutertijd elk één dag in de week uit huis kunnen gaan.

avatar van Flat Eric
Geen kinderen krijgen is beter voor het milieu.

Een prima uitganspunt waar ik achter sta maar de uitwerking in deze film is wellicht wat extreem. Maar toch leuk gevonden. Familieperikelen in een one child policy wereld.
Onderhoudende sci-fi met een sterk begin en middenstuk maar naar het einde toe wordt het een rommelige schietpartij. Prima performance van Rapace x 7 en Marwan Kenzari. Had verder wel wat meer van Dafoe willen zien.

avatar van aSMoDeuS
Ebenezer Scrooge schreef:
Wat ik hier dus ergens las en niet eens doorhad gedurende de film, is dat Saturday en Sunday wel erg veel geluk hebben met hun namen en altijd een vrije dag hebben.

Nope. Er werd duidelijk gezegd dat ze elke dag op kantoor was.

avatar van Ebenezer Scrooge
Dat is me dan ontgaan, maar ook op zondag, op kantoor? Dat maakt het niet echt geloofwaardig.

avatar van limelight73
What happened to 3 afgetrainde mariniers verliezen van 5 meisjes. Ik knap daar zo op af.

avatar van david bohm
Uitgangspunt is veelbelovend maar de film ontaardt al gauw in een dertien in een dozijn actiefilm. Dat het Netflix is druipt er ook van af.

david bohm schreef:
Dat het Netflix is druipt er ook van af.

Maar het is geen Netflixfilm. Gewoon een aangekochte film met exclusiviteitsrechten in bepaalde regios.

avatar van david bohm
Onderhond schreef:

Dank voor de correctie. Kan er niet precies de vinger op leggen maar voor mij voelt het aan als typisch Netflix.

avatar van Shadowed
Leuk.

Ik vind dit absoluut niet op Netflix films lijken. Deze film, met horrorzomedy regisseur Wirkola aan het roer, durft ongetwijfeld veel meer dan de gemiddelde film. Het geweld is wat rauwer, maar wat de film vooral goed doet, is je aan het denken zetten.

Ik vind films waarin met de toekomst gespeeld wordt altijd een genot. Ook hier word een maatschappelijk probleem hard aangepakt. Het wordt soms wat zwaar in beeld gebracht, maar daar stoorde ik me niet aan. Effecten en visueel zijn allemaal op niveau.

Rapace acteert redelijk in haar 7 zusters rol. Dafoe was ok wel leuk. Wirkola weet me altijd wel te vermaken, en hiermee dus ook. Aanrader voor Sci-Fi fans, maar ook daarbuiten is deze film gewoon aan te raden.

Heerlijke actiefilm met eens een ander verhaal en Noomi Rapace laat zien hoe geweldig ze is. Ik ben dus echt helemaal geen fan van meerdere rollen door een acteur of actrice maar hier bracht Noomi Rapace het er werkelijk bijzonder goed vanaf en mede daarom de volle 5 sterren, geniaal zonder twijfel.

Geen Netflix film maar een vette actie film a la The Bourne Identity met een aantal hele leuke twists, verrassingen en een goede cast. Niks op aan te merken, TOPPER!

avatar van nadrin
Origineel gegeven die een top verhaal had kunnen opleveren. Maar de film faalt. Na een half uur zat ik me plots te ergeren. Het klopte niet langs geen kanten.

avatar van Capablanca
Clubje meiden schakelt een compleet peleton elitesoldaten uit. Je moet er maar op komen. Ondanks alles toch wel vermakelijk.