Shot Caller (2017)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Ric Roman Waugh
met Nikolaj Coster-Waldau, Jon Bernthal en Lake Bell

Een familieman moet de cel in waar hij al snel de kneepjes van het gevangenisleven leert kennen. Hierdoor wordt hij als het ware tot een soort gangster getransformeerd. Zodra hij uit de gevangenis komt, wordt hij gedwongen om een grote en gewelddadige misdaad te plegen in samenwerking met een concurrerende bende.

avatar van cantforgetyou
Goede film. Ik heb wel wat vraagtekens?
1. Waarom zet je moordenaars en andere top criminelen tussen mensen die per ongeluk de wet één keer overtreden in één cel/ruimte?
2. Hoe kan het dat er 100 gevangen bij elkaar slapen in één kamer en dat de bewaker gewoon wegloopt? Zodat er meteen iemand verkracht of vermoord wordt. Dan los je elkaar toch af?
3. Wapens, drugs, etc. wordt via de 'anus' gesmokkeld. Hoe kan het dat op een openbaar toilet in de buitenlucht, gewoon iemand een grote boodschap doet en daar van alles uithaalt, zonder betrapt te worden, terwijl er overal camera's en bewakers in torens de boel in de gaten houden?
4. De politie surveilleert een topcrimineel aan de voorkant van het motel, terwijl hij aan de achterkant gewoon weg sluipt? Zet ook daar iemand neer.

Zo zijn er nog wel wat 'bedenkingen', maar toch over het algemeen een uitstekende film. De flashbacks vind ik zelf iets van storend. Ook mis ik een beetje de voorgeschiedenis van het leven voor de gevangenis.

avatar van limelight73
Dikke 3,5! Was helemaal niet verkeerd. Ook deze acteur kan ik goed hebben. Echt wel eens een keer wat anders dan de standaard meuk. Chapeau.

avatar van limelight73
cantforgetyou schreef:
Goede film. Ik heb wel wat vraagtekens?

Haha.. ja deze dingen vielen me ook op. Toch op een of andere manier kon ik het "accepteren'' .
Vooral die achterkant van t gebouw idd. :/

avatar van cantforgetyou
Vooral die achterkant van t gebouw idd. :/

Leuk dat je deze dingen ook opviel. Verder prima film.

avatar van Nicolage Rico
Klinkt origineel, dat plot.

Saaie lulfilm.

avatar van Banjo
Ik had een harde film verwacht maar niet zo hard...
Ik twijfel nog tussen 3 1/2 of 4 sterren.

Ik ben nog op zoek gegaan naar het boek The Human Animal maar ik kon het niet vinden..
Waarschijnlijk bestaat het niet..?

avatar van Onceuponanytime
Overdreven verhaal, de gevangenis lijkt een corrupte fitnesscenter waarbij 'gladiator-spelen' worden gehouden... Geen overtuiging, geen geloofwaardigheid ondanks het positief acteren van Nikolaj Coster-Waldau

Overdreven? Kijk maar is een paar docu’s over hoe het er daar in de bak aan toe gaat