47 Meters Down (2017)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Dominicaanse Republiek
Horror / Thriller

geregisseerd door Johannes Roberts
met Claire Holt, Mandy Moore en Matthew Modine

De zussen Kate en Lisa zijn klaar voor een onvergetelijke vakantie in Mexico. Wanneer zich de gelegenheid aandient om in een kooi grote witte haaien te bekijken is Kate erg enthousiast. Na enige overredingskracht gaat Lisa ook akkoord en niet veel later bevinden ze zich twee uur van de kust van Huatulco om oog in oog te gaan staan met de roofdieren.

67 BERICHTEN 18 MENINGEN
avatar van huiguh
geplaatst: 12 juli, 15:22 uur [permalink]
Zoals hierboven al vermeld, de film zit vol fouten en onwaarschijnlijkheden.
Maar lui op de bank met een biertje in je hand, is deze film best vermakelijk.
Plottwist zag ik niet aankomen, daarom halve ster erbij.

avatar van IH88
geplaatst: 16 juli, 14:16 uur [permalink]
“It's gonna' be the best vacation ever!”

Laat twee aantrekkelijke actrices naar de bodem van de oceaan donderen, laat ze omringen door haaien met alleen een kooi als bescherming en je hebt een geslaagde film. Dat moet regisseur Roberts hebben gedacht. Jammer genoeg zijn de personages vooral vervelend en doen ze de domste dingen. Dat gekrijs van Mandy Moore was zo vermoeiend, dat ik op een gegeven moment hoopte dat de haaien honger zouden krijgen.

Pluspunt is wel dat de haaienaanvallen op goed gekozen momenten langskomen en zelfs voor wat spanning en aardige schrikmomenten zorgen. Maar zodra je iets hoort over hallucineren, weet je dat daar iets mee gedaan gaat worden. Het einde is daardoor voorspelbaar en een beetje lachwekkend.

avatar van umbra
geplaatst: 16 juli, 22:54 uur [permalink]
Pfft dat was ook niet echt de moeite, zo saaaaai, enkel naar het einde toe beetje vermaak, met de twist oa, maar al bij al veel te weinig en laat dat 'horror' maar weg e, zelfs de vernoeming 'thriller' is deze niet waardig 3 à 4/10

avatar van Spartaan1986
geplaatst: 30 juli, 21:59 uur [permalink]
Degelijke haaienhorror, vergelijkbaar met The Shallows qua niveau. De twist op het einde had van dan mij niet gehoeven, verder weinig op aan te merken.

avatar van Alittleromance
geplaatst: 9 augustus, 20:14 uur [permalink]
Als ge door een haai wordt gebeten ben je er aan, punt.

avatar van FillumGek
geplaatst: 9 augustus, 22:25 uur [permalink]
Alittleromance schreef:
Als ge door een haai wordt gebeten ben je er aan, punt.
De meeste slachtoffers overleven het gewoon hoor.

avatar van dvdfreak123
geplaatst: vandaag om 00:16 uur [permalink]
Matig filmpje vind ik. Verveelt nergens maar word ook nergens echt goed vind ik persoonlijk. Laatste haaienfilm dat ik zag was the shallows die ik toch wel beter vond. Twist naar het einde toe was wel verrasend maar maakt hem niet echt beter vind ik. Prima vermaak voor 1 keer te zien. 6/10